Legendarische hengst Clinton overleden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie

Berichten: 13983
Geregistreerd: 20-04-16

Legendarische hengst Clinton overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-17 10:35

*facebook
In Memoriam

Afbeelding
Clinton. Foto door Sjoert, http://www.sjoert.com

Vanmorgen is de legendarische hengst Clinton op 24 jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van ouderdom.

Zijn ruiter Dirk Demeersman, die hem wereldberoemd heeft gemaakt, heeft vorige week nog afscheid van hem kunnen nemen. Dirk Demeersman behaalde vele hoogtepunten met deze hengst, waaronder vierde op de Olympische Spelen van Athene, en tweede in de Grote Prijs van Aken.

Clinton stond jaren lang in de top tien van de Worldbreeding Ranking en wordt wereldwijd geroemd om zijn kwaliteiten. Vooral in Belgie, Frankrijk en Duitsland was Clinton mateloos populair en zeer geliefd. In Nederland wat minder.

Clinton is van onschatbare waarde voor de Europese fokkerij, o.a. door de enorme invloed van zijn zonen Cornet Obolensky, Eldorado van de Zeshoek, Zacharov enz.
Het diepvriessperma van Clinton zal beschikbaar blijven middels icsi.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Legendarische hengst Clinton overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 11:35

Y;(

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Legendarische hengst Clinton overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 11:43

Y;( Jammer!!

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Legendarische hengst Clinton overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:07

Erg jammer, maar "mooi" om te zien dat het paard op een respectabele leeftijd is overleden door ouderdom.

Een top vererver met hele grote voetsporen in de huidige springpaarden-fokkerij.

wapitie

Berichten: 202
Geregistreerd: 26-08-14
Woonplaats: in Dromenland...

Re: Legendarische hengst Clinton overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:01

Ik vind 24 nog niet zo oud eigenlijk?! Maar misschien is hij versleten door al die icsi buisjes die hij moest vullen? T is immers nog te bestellen.
RIP. Mooi paart trouwens :j

Mistdancer

Berichten: 132
Geregistreerd: 14-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:28

Ken het beestje niet echt, maar hij was/is wel heel een mooi.
Jammer dat hij is komen te overlijden. Y;(

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:32

wapitie schreef:
Ik vind 24 nog niet zo oud eigenlijk?! Maar misschien is hij versleten door al die icsi buisjes die hij moest vullen? T is immers nog te bestellen.
RIP. Mooi paart trouwens :j


Zeker een mooi PAARD. Als dat het geval is wat je hier speculeert heeft hij in ieder geval plezier er in gehad ;)

Er zijn nog genoeg buisjes sperma te bestellen van hengsten die al een aantal jaar geleden zijn overleden, dus dat het nog te bestellen is, is zo gek nog niet ;)

Edit: De hengst De Niro hebben ze 2 jaar geleden uit de dekdienst gehaald en daar word nog steeds sperma van verkocht.. Enige nadeel is dat de prijs dan omhoog gaat.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Anomien

Berichten: 7367
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 16:30

CharmingS schreef:
wapitie schreef:
Ik vind 24 nog niet zo oud eigenlijk?! Maar misschien is hij versleten door al die icsi buisjes die hij moest vullen? T is immers nog te bestellen.
RIP. Mooi paart trouwens :j


Zeker een mooi PAARD. Als dat het geval is wat je hier speculeert heeft hij in ieder geval plezier er in gehad ;)

Er zijn nog genoeg buisjes sperma te bestellen van hengsten die al een aantal jaar geleden zijn overleden, dus dat het nog te bestellen is, is zo gek nog niet ;)

Edit: De hengst De Niro hebben ze 2 jaar geleden uit de dekdienst gehaald en daar word nog steeds sperma van verkocht.. Enige nadeel is dat de prijs dan omhoog gaat.



De Niro is ook overleden..

Mama van mijn lieve meisjes

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Legendarische hengst Clinton overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 16:36

Clinton was het soort paard dat zich tot niks liet dwingen ;-). Fantastisch groot ego en "moeilijk" karakter. Topbeest!!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 16:38

Knert schreef:
wapitie schreef:
Ik vind 24 nog niet zo oud eigenlijk?! Maar misschien is hij versleten door al die icsi buisjes die hij moest vullen? T is immers nog te bestellen.
RIP. Mooi paart trouwens :j


Zeker een mooi PAARD. Als dat het geval is wat je hier speculeert heeft hij in ieder geval plezier er in gehad ;)

Er zijn nog genoeg buisjes sperma te bestellen van hengsten die al een aantal jaar geleden zijn overleden, dus dat het nog te bestellen is, is zo gek nog niet ;)

Edit: De hengst De Niro hebben ze 2 jaar geleden uit de dekdienst gehaald en daar word nog steeds sperma van verkocht.. Enige nadeel is dat de prijs dan omhoog gaat.



De Niro is ook overleden..[/quote]

Daarom haalde ik die ook aan

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Legendarische hengst Clinton overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 17:23

Pfoeee 2 grote legendes minder. Zowel clinton als de niro.

Las ook dat hengstenhouder hein peeters afgelopen maandag is overleden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57903
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 17:36

wapitie schreef:
Ik vind 24 nog niet zo oud eigenlijk?! Maar misschien is hij versleten door al die icsi buisjes die hij moest vullen? T is immers nog te bestellen.
RIP. Mooi paart trouwens :j

24 is een mooie leeftijd. Ik denk dat de paarden die 30 worden of achteraan de 20 eerder uitzondering zijn dan regel.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

The_Cat

Berichten: 7276
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Legendarische hengst Clinton overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 07:50

Het was een prachtcombinatie met Dirk Demeersman. RIP


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:08

Y;( wat jammer. Clinton was een super paard.

Kaitlyn

Berichten: 9725
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Legendarische hengst Clinton overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:36

Dag knappe Clinton, wat was je nog stoer bij de show van Nijhof. Y;(

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

mandy_toy
Berichten: 66
Geregistreerd: 03-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 13:39

Ayasha schreef:
wapitie schreef:
Ik vind 24 nog niet zo oud eigenlijk?! Maar misschien is hij versleten door al die icsi buisjes die hij moest vullen? T is immers nog te bestellen.
RIP. Mooi paart trouwens :j

24 is een mooie leeftijd. Ik denk dat de paarden die 30 worden of achteraan de 20 eerder uitzondering zijn dan regel.


die van mij is 25, ik vind dat niet echt oud, mag toch hopen dat hij nog minstens vijf jaar in goede conditie en gezondheid mee gaat :-)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57903
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 17:35

mandy_toy schreef:
Ayasha schreef:
24 is een mooie leeftijd. Ik denk dat de paarden die 30 worden of achteraan de 20 eerder uitzondering zijn dan regel.


die van mij is 25, ik vind dat niet echt oud, mag toch hopen dat hij nog minstens vijf jaar in goede conditie en gezondheid mee gaat :-)

Hopen mag altijd en ik hoop met je mee. Maar 25 is gewoon al een mooie leeftijd. :) er zijn er ook een boel die dat niet halen.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Annefleur200, bonnielau, Bytespider, carin0903, Cassia, Doubtless, Josien_, kyrkelover, MyWishMax, rosslover, Vecar en 66 bezoekers