LOI verpleegkunde gehandicaptenzorg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

LOI verpleegkunde gehandicaptenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-17 05:50

Hallo,

Ik werk op een kinderdagcentrum voor kinderen en jongeren met een beperking. Nu wil ik de opleiding verpleegkunde gehandicaptenzorg bij LOI gaan volgen.
Heeft iemand ervaring met deze opleiding? Welke verpleegkundige handelingen moet je kunnen uitvoeren tijdens je stage?

Alvast bedankt!



Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: LOI verpleegkunde gehandicaptenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 06:58

Ik denk zelf gewoon alle handelingen van vp?

Katheteriseten, sonde inbrengen, infuus, sp katheter, injecteren etc.
Denk dat je ze allemaal weer opnieuw moet halen. Ik weet niet wT je nu hebt?

Niet perfect is ook goed

xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

Re: LOI verpleegkunde gehandicaptenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-17 08:02

Ik heb de opleiding pedagogisch medewerker jeugdzorg gedaan.
Veel van deze handelingen zijn niet op mijn werk uit te voeren, dus moet daar dan wat anders voor bedenken....

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re: LOI verpleegkunde gehandicaptenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 11:12

Ik zou uberhaupt geen verpleegkunde bij de LOI gaan studeren, over dit soort instellingen zijn ze bedrijven/instellingen niet erg enthousiast. Zou dan eerder BBL gaan doen via een regulier MBO.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: LOI verpleegkunde gehandicaptenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:04

Ik zou ook geen verpleegkunde bij LOI oid gaan doen. Gewoon bij een gewoon Roc, hogeschool. Het zou mooi zijn als je een werken en leren plek bij je instelling zou kunnen krijgen. Misschien de opleidingsadviseur van de instelling eens vragen. Overigens maakt het niet zoveel uit dat je alle verpleegkundige handelingen niet kan uitvoeren op je werk. Als je ze op school wel kan aftekenen ben je iig bevoegd maar niet bekwaam. Zelf hbo-v gedaan en werkzaam geweest in de psychiatrie. Ook met werken en leren traject. Nog nooit in het echt een patiƫnt gekatheteriseerd of een sonde ingebracht.

[o]

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Re: LOI verpleegkunde gehandicaptenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 18:21

Vaak hebben instellingen voor gehandicaptenzorg 1 of 2 x per jaar vacatures uitstaan voor leerwerkplekken. Ik denk dat het beter is om daar naar te kijken! Krijg je leerlingensalaris, ben je verzekerd van een stage en misschien ook wel een baan erna.

Verpleegkunde stageplekken zijn enorm schaars, plus onderwijsinstellingen hebben contracten met zorginstellingen daarover. Weet dus niet of LOI dat ook heeft of dat je ze zelf moet zoeken, in het laatste geval kan dat dus echt lastig worden.

senna21

Berichten: 11824
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 18:27

Inderdaad, thuisstudies voor de zorg staan niet goed aangeschreven in de praktijk/bij werkgevers.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: LOI verpleegkunde gehandicaptenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 18:37

Bij LOI moet je ook gewoon stage lopen, dus doe je ook praktijkervaring op.

xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-17 21:55

_Barbara_ schreef:
Vaak hebben instellingen voor gehandicaptenzorg 1 of 2 x per jaar vacatures uitstaan voor leerwerkplekken. Ik denk dat het beter is om daar naar te kijken! Krijg je leerlingensalaris, ben je verzekerd van een stage en misschien ook wel een baan erna.

Verpleegkunde stageplekken zijn enorm schaars, plus onderwijsinstellingen hebben contracten met zorginstellingen daarover. Weet dus niet of LOI dat ook heeft of dat je ze zelf moet zoeken, in het laatste geval kan dat dus echt lastig worden.


Ik heb een vaste baan in de gehandicaptenzorg, en ik ga hier ook niet weg. Ik ben dus echt op zoek naar een opleiding waarvan ik de stage op mijn huidige werkplek kan uitvoeren.

LOI zou ideaal zijn vanwege de flexibiliteit, maar als werkgevers daar niet heel enthousiast van worden is ook weer zo jammer.
Voor mijn huidige baan maakt dit niet veel uit, maar voor een eventuele volgende baan is het wel zonde als ik dan niks aan die opleiding heb.

Lastig!

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Re: LOI verpleegkunde gehandicaptenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 23:33

In dat geval, zou ik contact opnemen met iemand van het bedrijf waar je werkt die daarover gaat. Waarschijnlijk hebben zij contact/of een voorkeur voor een bepaalde onderwijsinstelling. Of je kunt zelf nog het LOI voorleggen en kijken wat ze ervan vinden :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, Ashleytjuhh, Mitchall, Nathalie18x, xChanelx en 60 bezoekers