Help ?! Seborroe bij shetlander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valerie1995
Berichten: 3
Geregistreerd: 08-10-17

Help ?! Seborroe bij shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 23:33

Hallo allemaal!

Ik heb een shetlander met een ernstige vorm van seborroe over heel haar lichaam.. de DA denkt dat ze voort is gekomen uit een inteelt lijn en het daardoor heeft. Ze zit op dit moment aan de pretnison, dat helpt redelijk maar het komt terug in de winter. (Zomers is het weg en zit ze ook niet aan de pretnison) nu was mijn vraag of hier ook mensen zijn die paarden hebben of kennen met dit probleem en mij tips kunnen geven hoe ik dit probleem voor haar zo goed mogelijk kan maken.

Alvast bedankt!
Groetjes Valerie

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:07

Mag ik vragen hoe ze op deze diagnose zijn gekomen?
En heb je de zoekfunctie al gebruikt van bokt om zo wat info te vinden?

Valerie1995
Berichten: 3
Geregistreerd: 08-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 22:11

ellepel schreef:
Mag ik vragen hoe ze op deze diagnose zijn gekomen?
En heb je de zoekfunctie al gebruikt van bokt om zo wat info te vinden?


Jaa heb al ontzettend veel sites bezocht en doorzocht voor eventuele tips.. maar niet echt duidelijk oplossingen gevonden.

Er zijn 5 veeartsen bij geweest en die wisten allemaal niet wat het was helaas. De veearts die ik nu heb kwam op deze diagnose, de natte vorm van seborroe, maar had dit dus nog niet gezien. Hij denkt dat ze een auto imuunziekte heeft door waarschijnlijk inteelt

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:29

Ok,ik neem aan dat er dan ook bloedonderzoek gedaan is,kwam daar niet iets uit,?

Ik ken wel de plaatselijk seborroe,maar over het hele lichaam lijkt me voor de pony ook niet fijn,
Doe je naast de prednison nog iets, en heb je eventueel een foto van hoe het er uit ziet?

Valerie1995
Berichten: 3
Geregistreerd: 08-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 10:46

ellepel schreef:
Ok,ik neem aan dat er dan ook bloedonderzoek gedaan is,kwam daar niet iets uit,?

Ik ken wel de plaatselijk seborroe,maar over het hele lichaam lijkt me voor de pony ook niet fijn,
Doe je naast de prednison nog iets, en heb je eventueel een foto van hoe het er uit ziet?


Bloedonderzoek vond de da niet nodig zzei hij omdat het niks zou veranderen aan haar conditie maar deze wil ik toch laten doen voor de zekerheid.

Ze kreeg nu naast de pretnison, antibiotica tegen de ontstekingen op haar huid en metacam 5 dagen tegen de pijn.

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:50

Ik zou wel verder laten onderzoeken ja.
Je wil toch zekerheid hebben of datgene wat jouw arts zegt er ook daadwerkelijk zit.
Desnoods neem je contact op met de faculteit in Utrecht en leg hun de vraag voor?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Help ?! Seborroe bij shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 00:16

Als jij vind dat er bloedonderzoek gedaan moet worden, dan moet de dierenarts dat gewoon doen. Jij betaalt toch de rekening?! En ik zou ermee naar Utrecht gaan of in ieder geval vragen of ze aan de hand van foto's wat kunnen zeggen.