dressuurzadel wintec voor& nadelen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

dressuurzadel wintec voor& nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 21:03

hallo,
ik ben opzoek naar een dressuurzadel van wintec.
maar welke zitten goed? en wat zijn de voor en nadelen? :)

ik ben zelf opzoek naar een zadel met een diepe zit en veel kniewrong.
(kun je de kniewrong zelf aanpassen)

hopelijk kunnen jullie mij helpen

alvast bedankt
d4rkhorse

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Re: dressuurzadel wintec voor& nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:13

Zelf heb ik een wintec dressuurzadel op mijn pony liggen. Voordelen zijn dat het zadel erg makkelijk passend is te maken, niet te duur is en je de kniewrongen kan verplaatsen. Nadelen, als je een zadel hebt van gewoon glad kunststof zeg maar dan kan het af en toe een beetje glad zijn. Zelf heb ik hier geen last meer van maar als andere op mijn zadel rijden vinden ze dat wel.

moorcats

Berichten: 353
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:22

De Wintec Isabell Werth heeft een redelijk diepe zit en verplaatsbare wrongen. Ook zijn er losse dikkere wrongen verkrijgbaar. Ik kon er niet fijn in zitten, kreeg er een holle rug van. Nu heb ik weer het oude model Pro, bevalt mij beter, niet zo dwingend.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: dressuurzadel wintec voor& nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:30

Ik heb prima ervaring met Wintec, goede zadels, betaalbaar, goed aan te passen en ze zitten goed. Enkel de kunststof singelstoten zijn vreselijk vind ik, die hebben wij allemaal meteen laten vervangen voor leder exemplaren.

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 21:51

_San87_ schreef:
Ik heb prima ervaring met Wintec, goede zadels, betaalbaar, goed aan te passen en ze zitten goed. Enkel de kunststof singelstoten zijn vreselijk vind ik, die hebben wij allemaal meteen laten vervangen voor leder exemplaren.

Hoeveel heeft die gekost als ik vragen mag? En heb je dan ook leren steigbeugelriemen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 07:07

d4rkhorse schreef:
_San87_ schreef:
Ik heb prima ervaring met Wintec, goede zadels, betaalbaar, goed aan te passen en ze zitten goed. Enkel de kunststof singelstoten zijn vreselijk vind ik, die hebben wij allemaal meteen laten vervangen voor leder exemplaren.

Hoeveel heeft die gekost als ik vragen mag? En heb je dan ook leren steigbeugelriemen?


Wij hebben verschillende soorten Wintecs, de meest recente kostte rond de 600 euro of zo. Het verwisselen van de singelstoten kostte 30, geloof ik. En ik heb inderdaad leren stijgbeugelriemen, die zijn zo duur als je ze zelf maakt.

Susanjansenn
Berichten: 63
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 07:48

Afbeelding

Ik heb hem nu 5 jaar op mijn bijde pony's. Liggen. Word iedere x naar gekeken. Of ze goedligen wintec 500 met cair. In de winter is onse rijbak wat modderig dus makkelijk schoon te maken. :D

lolotjeh
Berichten: 476
Geregistreerd: 11-09-09

Re: dressuurzadel wintec voor& nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 07:59

Ik heb een wintec 2000 cair.
Ik onder vind geen nadelen aan dit zadel het past goed op mijn paard en mijn vriend die er op rijd zit er goed in. En dit zadel kost nieuw €800 maar een goede tip kijk eerst goed rond op marktplaats daar vind je de zadels vaak velen malen goedkoper soms de duurdere soorten onder de €200.