Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:34

ClaudiaHS schreef:
Om welke bank gaat het San?

Het model Collin in cognac of antraciet en het model Aberdeen in grijs.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:36

Ik heb de grijze aberdeen, ik vind de stof heerlijk voelen en ogen .

Alleen na intensief bankhangen na 2 jaar flinke zitplek waar ik graag hang

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:51

Ik heb een Umix bank van Leen bakker, de cognac kleurige in het type Bronx. Nu nog maar een maandje ongeveer, dus kan niet echt wat zeggen over de kwaliteit. Maar tot dus ver ben ik er wel blij mee. Hebben hem gekocht met 20% korting en wouden heel graag een mooie leren bank zonder dat we gelijk onze hele spaarrekening moesten opmaken haha.

Hebben hem wel een paar keer gezien in de winkel. Twijfelden tussen deze en de Collin (denk ik, als ik naar de prijs kijk hebben we daar over getwijfeld) maar vonden de Collin te laag in de rugleuning. Merkten dat je dan snel de steun in je nek mist.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:13

Bedankt voor de ervaringen!

Ik heb honden dus ik wil het liefst een stof. Ik vind leer prachtig maar ben bang dat dat snel gaat krassen door de nagels.

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:32

Ik heb katten en wil het liefst leer, als er eens een kotst of piest in de nacht trekt het tenminste niet helemaal in de bank itt nu.
Maar ga wsl voor een budget of tweedehands bank volgend jaar, kan ik nu nog even wat sparen enzo.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:33

Tapdansen kan de kat er wel op ,kan hij hebben maar als ze vastzit en trekt zie je het wel

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:36

lor1_1984 schreef:
Ik heb katten en wil het liefst leer, als er eens een kotst of piest in de nacht trekt het tenminste niet helemaal in de bank itt nu.
Maar ga wsl voor een budget of tweedehands bank volgend jaar, kan ik nu nog even wat sparen enzo.

Ik had begrepen dat de stof van de banken op mijn lijstje een vorm van vuilafstotend en makkelijk schoon te maken zijn.

Kotsen hebben ze een keer gedaan, in de bijkeuken. Piesen nog nooit in huis.

Pap en mam gaan morgen kijken. Dus ik ben benieuwd.

Bellex

Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:08

Ik heb leer en een hond en kat, hond graaft er wel eens in, alleen dan een paar krassen die met een doekje erover weer weg zijn. Maar dit is dan ook wel meteen echt duur kwaliteit leer dus dat zal vast uitmaken

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:08

_San87_ schreef:
lor1_1984 schreef:
Ik heb katten en wil het liefst leer, als er eens een kotst of piest in de nacht trekt het tenminste niet helemaal in de bank itt nu.
Maar ga wsl voor een budget of tweedehands bank volgend jaar, kan ik nu nog even wat sparen enzo.

Ik had begrepen dat de stof van de banken op mijn lijstje een vorm van vuilafstotend en makkelijk schoon te maken zijn.

Kotsen hebben ze een keer gedaan, in de bijkeuken. Piesen nog nooit in huis.

Pap en mam gaan morgen kijken. Dus ik ben benieuwd.


Ik heb een bank van een hele aparte stof (half leer, half stof, don't ask maar het bestaat), die is inderdaad heel erg makkelijk af te nemen. Maar ik moet zeggen, behalve gesmolten chocola is er nog niet veel op terecht gekomen.

Maar ik moet eerlijk zeggen, mijn ouders hebben leren banken, onze oude kat zette regelmatig zijn nagels er in en trok zich er aan op. Maar je ziet het nauwelijks... Als je goed rundleer neemt, zie je nagels echt niet meteen. Zeker gezien honden hun nagels niet scherpen zoals katten.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:23

_San87_ schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de bankstellen van Leen Bakker :)?

Ik heb een mooie gezien maar heb geen mogelijkheid de bank irl te bekijken en wil dus online bestellen.


Lees normaal alleen mee maar wilde nu ff reageren.
Wij hebben een bank van Leen bakker op hoge pootjes. Dit raad ik af, de pootjes blijven rondraaien en de bank staat er niet stevig op. De bank is met licht grijze stoffe bekleding ook geen slimme keus geweest met een hond. De bank is dus duidelijk vuil maar stof is natuurlijk slecht schoon te krijgen. Verder zit hij prima alleen zou ik dus nooit meer voor hoge poten gaan en stof in combinatie met huisdieren is ook een twijfelpuntje

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:28

Janine1990 schreef:
_San87_ schreef:
Ik had begrepen dat de stof van de banken op mijn lijstje een vorm van vuilafstotend en makkelijk schoon te maken zijn.

Kotsen hebben ze een keer gedaan, in de bijkeuken. Piesen nog nooit in huis.

Pap en mam gaan morgen kijken. Dus ik ben benieuwd.


Ik heb een bank van een hele aparte stof (half leer, half stof, don't ask maar het bestaat), die is inderdaad heel erg makkelijk af te nemen. Maar ik moet zeggen, behalve gesmolten chocola is er nog niet veel op terecht gekomen.

Maar ik moet eerlijk zeggen, mijn ouders hebben leren banken, onze oude kat zette regelmatig zijn nagels er in en trok zich er aan op. Maar je ziet het nauwelijks... Als je goed rundleer neemt, zie je nagels echt niet meteen. Zeker gezien honden hun nagels niet scherpen zoals katten.


Ik betwijfel of de leren banken van Leen Bakker dergelijke kwaliteit zijn :=
maylotje schreef:
_San87_ schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de bankstellen van Leen Bakker :)?

Ik heb een mooie gezien maar heb geen mogelijkheid de bank irl te bekijken en wil dus online bestellen.


Lees normaal alleen mee maar wilde nu ff reageren.
Wij hebben een bank van Leen bakker op hoge pootjes. Dit raad ik af, de pootjes blijven rondraaien en de bank staat er niet stevig op. De bank is met licht grijze stoffe bekleding ook geen slimme keus geweest met een hond. De bank is dus duidelijk vuil maar stof is natuurlijk slecht schoon te krijgen. Verder zit hij prima alleen zou ik dus nooit meer voor hoge poten gaan en stof in combinatie met huisdieren is ook een twijfelpuntje


Wat zijn hoge poten?

Ik heb nu ook een stoffen bank en dat gaat heel goed :j.

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:30

_San87_ schreef:
lor1_1984 schreef:
Ik heb katten en wil het liefst leer, als er eens een kotst of piest in de nacht trekt het tenminste niet helemaal in de bank itt nu.
Maar ga wsl voor een budget of tweedehands bank volgend jaar, kan ik nu nog even wat sparen enzo.

Ik had begrepen dat de stof van de banken op mijn lijstje een vorm van vuilafstotend en makkelijk schoon te maken zijn.

Dat zou een hoop schelen, ik zit hier met een stoffen bank die onder de vlekken zit. -O-
Denk dat ik binnenkort eens bij de Kringloop ga kijken voor vervanging en deze uit elkaar haal en op de weggeefhoek zet ofzo.

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:33

Wij hebben ook een combi stof en leer. Hond springt er ook veel op en af en hij is nog steeds netjes. Ik heb even gekeken en het is leer met een microvezel finish (gallardo leder).
Denk alleen niet dat Leen Bakker dit soort leer verkoopt..

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:34

Mijn vriend wilde ook leer. Maar ik heb het geld er met de katten niet voor over, er komt een hoekbank van Ikea met verwisselbare hoes en die kan gewoon in de wasmachine. En de bank is niet duur. Mijn schoonzusje heeft als jaren de 2 en 3 zitter en die zitten prima. Dus ik vind het best ;)

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:35

Ik heb hier een bank van Touchè en 2 stoelen van dat merk.
Beiden leer en erg goede kwaliteit.
Heb het 2e hands gekocht, en zelf heb ik ze nu 4 jaar en nog niet doorgezakt, kussens nog mooi vol.
Alleen door het spelen van de katten zie je dus wel gebruikerssporen :j
Vind leer abosluut wel een voordeel hebben met huisdieren

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:37

Wij hebben 7 jaar geleden een chesterfield bankstel gekocht een echte leren. Toen kregen we een kitten, en zelf het chesterfield bankstel kon eraan geloven, dus geen enkel bankstel is bestemd tegen alle katten. Nou zijn mijn katten hun echte wilde haren verloren en een kitten komt er niet meer. Maar toch ga ik geen duizenden euro's meer uitgeven. Tenzij tweedehands maar dat wilde vriend niet dus dan maar iets wat goedkoper is, geen leer maar wel goed schoon te maken is.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 10-10-17 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:38

waxmeltsenzo schreef:
Mijn vriend wilde ook leer. Maar ik heb het geld er met de katten niet voor over, er komt een hoekbank van Ikea met verwisselbare hoes en die kan gewoon in de wasmachine. En de bank is niet duur. Mijn schoonzusje heeft als jaren de 2 en 3 zitter en die zitten prima. Dus ik vind het best ;)


Dat zou ik ook zonde vinden! Zeker met kattennagels die een stuk scherper zijn.
Wij hebben zo lang gedaan over onze bank-keuze, zoveel verschillende soorten.
Als hij maar lekker zit en fijn dat je hem kan wassen, dat gaat bij ons niet :D

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:39

San87, ik denk niet dat het echt ultradure banken zijn geweest hoor... Zijn inmiddels ook al 13 jaar in gebruik. Komen gewoon van de Pronto als ik me niet vergis... Dus niet bepaald het neusje van de zalm ;)

Zelf nog gekeken bij Pronto naar leren banken, dan kwam ik uit rond de 1700-2000 euro.

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:41

We hebben eerst ook naar ribstof zitten kijken, mijn moeder heeft dat en die blijft wel mooi bij haar katten. Maar ik vind het niet fris dat ik de stof er niet af kan halen. Dieren kotsen nog wel eens, en dat is met de bank die we nu hebben wel echt een plus punt doekje erover en schoon, maar hij zit al jaren onder de halen, en dacht voorlopig laat ik hem wel staan, maar hij gaat niet meer mee verhuizen. Bekleden opnieuw is ook heel duur. Dus het wordt iets anders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:42

Ik heb even geen geld voor een bank van 2000 euro :P.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:45

Hier nooit meer een stoffen bank zolang we huisdieren hebben :n
We hebben een leren bank van henders&hazel staan (mooie kwaliteit rundleder)
2dehands trouwens
Ik verrek het om een nieuwe te kopen met die twee lomperiken van 45 kg per stuk in huis :')
De reu staat regelmatig een rondje te graven voor hij gaat liggen en ja dat krast , vochtige doek er over en tadaaa, niks meer van te zien
Net zoals klodders kwijl, hondenhaar en zelfs blubber in een onbewaakt moment :roll:
Doekje met sop of zelfs dettol er over heen halen
En niks meer van te zien

Hiervoor had ik een Ikea ektorp hoekbank
En dat was om gillend gek van te worden , ja die hoes kan in de was, maar ik ga niet iedere week die hoes wassen,
En over het stof in die hoezen nog maar te zwijgen
Was dolgelukkig toen we die weg deden en een leren bank kochten

Zolang wij honden hebben blijven we aan de leren bank

Edit: met katten zou ik prima stof willen/durven nemen

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:48

Nou ik koop gewoon via marktplaats een zooi van die hoezen in.
De bank kost maar 699 euro. Als die na 3 jaar niks meer is kopen we daar wel een nieuwe van en kan ik de hoezen gewoon blijven gebruiken. Het bedrag van de chesterfield zal ik maar niet noemen. Is om te janken dat die niet mee kan ivm met halen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:50

Kwa hoe lang ze mee gaan
Die ektorp was een goeie 9 jaar oud
Niks mis mee
Maar de combi honden en stoffen bank :n
Nooit meer
Katten gaat dan wel weer prima is mijn ervaring

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:08

waxmeltsenzo schreef:
Nou ik koop gewoon via marktplaats een zooi van die hoezen in.
De bank kost maar 699 euro. Als die na 3 jaar niks meer is kopen we daar wel een nieuwe van en kan ik de hoezen gewoon blijven gebruiken. Het bedrag van de chesterfield zal ik maar niet noemen. Is om te janken dat die niet mee kan ivm met halen.

Ga je de Chesterfield niet meenemem :oo? Oh ik zou doodgaan van binnen denk ik :o .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:10

Denk dat t ook wel afhankelijk is van de hond. Ik heb bijvoorbeeld op mijn stoffen bank en stoel geen enkel probleem. Met de stofzuiger zijn de haren zo weg en de hoes van de stoel kan in de wasmachine.