Nieuw soort leghennen bedrijf, co2 neutraal diervriendelijk

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Nieuw soort leghennen bedrijf, co2 neutraal diervriendelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-17 07:26

http://www.kipster.nl

Kwam deze vandaag tegen boerderij is inmiddels open. Een mooi initiatief voor zowel mens natuur als dier. Ook de leghaantjes gaan gewoon opgroeien en gebruikt worden. Hopelijk ook op een zelfde diervriendelijke manier.

Maar voor de eieren een prima oplossing voor mij, eten van reststromen, zelf stroom opwekken, binnen en buiten ruime loopgelegenheid voor de kippen. :j veel daglicht. Denk een terechte 3 sterren oplossing.

Nu hopen dat naast de lidl er meer boerderijen zo gaan worden. Zou hier graag meer geld per ei voor overhebben. Balen alleen dat de lidl hier zo ver weg ligt. -O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Nieuw soort leghennen bedrijf, co2 neutraal diervriendelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:33

Ik hoop van harte dat het werkt. Maar als ik eerlijk ben zet ik grote vraagtekens bij de rendabiliteit van deze opzet.
En als producent van zeer diervriendelijk vlees, met een relatief kleine carbon footprint kan ik je vertellen dat de gemiddelde consument beslissingen neemt met zijn huishoudbeurs, en weinig anders.
Wij zijn momenteel gedwongen onder kostprijs te verkopen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Nieuw soort leghennen bedrijf, co2 neutraal diervriendelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:38

Overigens ben ik óók zeer sceptisch wat betreft de CO2 neutraal claim. Dat is vrijwel onmogelijk (als je eerlijk alle factoren in je berekening meeneemt).


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-17 09:52

Ik weet het helaas. Weet ook dat het eten dat ik koop zo veel mogelijk lokaal wordt geteeld. Ik betaal liever meer rechtstreeks bij de producent dat minder via een omweg waar het gekd daar terecht komt waar het niet hoort. Idem vlees voor zover kan en tot een jaar geleden had ik zelf kippen voor de eieren, helaas ivm allergie afscheid moeten nemen van ze en geen prive kippenhouder in de buurt die eitjes verkoopt jammer genoeg

Zelfsupporting zou ik liever zijn maar ivm de ruimte, nederland en gezondheid niet mogelijk het zelf te zijn dan maar zoveel als kan direct lokaal afnemen.

Op zich ik heb zitten rekenen dat ze kwa energie (stroom verwarming meer zelf maken dan afnemen) water zal lastiger worden, zoveel kippem drinken ook veel. Het fijne hiervan vind ik dat ze het eten afnemen van resten van zowel boer als ondernemer. Geen productie puur voor het eten van de dieren. Dat land kan beter gebruikt worden voor de mensen voor voedsel.

Transport van kip en ei zal ook meegerekend moeten worden, idem bouw van het gebouw maar kwa verbruik en houding van kippen is het al vele malen beter dan wat het eerst was. Het is een mooi begin in ieder geval.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Nieuw soort leghennen bedrijf, co2 neutraal diervriendelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 19:13



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Labiesch, nimbletje, onpaard, ukelille en 30 bezoekers