Meest intrigerende/vreemde/leuke... sollicitatie vragen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Meest intrigerende/vreemde/leuke... sollicitatie vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-17 15:32

Lieve Bokkers

Vandaag mijn zevende sollicitatie gesprek gehad in 2 weken tijd. Dat zijn een heleboel vragen waarvan grotendeels standaard....maar af en toe zit er zo wel 1tje tussen dat eruit springt.


Welke vragen zijn jou bijgebleven en waarom?


Voor mezelf:

Vreemdste:
Wat vind je van Nederlands mannen? :') (ben zelf Belg maar woon in NL)

Meest intrigerende:
Voel jij je nog Belg? (heb 10jaar in buitenland gewoond en met veel nationaliteiten samen gewerkt)


Ik ben benieuwd!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:35

'Als we zouden zeggen dat je vanaf morgen een knalrode trainingsbroek aan moet doen, doe je dat dan?'

Sollicitatie voor t-mobile. Heb toen gevraagd of roze niet praktischer was, rood is de huisstijl van vodafone. Ik heb de baan niet gekregen :+

En een ander bedrijf:
Macdonalds of een salade?

Ik was de enige die macdo koos, en kreeg van de recruiters te horen 'ja als je zo dun bent kan er wel een macdo in ja'.
Nou was ik al afgewezen, maar anders had ik zelf afgewezen.

Myrsky

Berichten: 4120
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:38

Anoniem schreef:
'Als we zouden zeggen dat je vanaf morgen een knalrode trainingsbroek aan moet doen, doe je dat dan?'

Sollicitatie voor t-mobile. Heb toen gevraagd of roze niet praktischer was, rood is de huisstijl van vodafone. Ik heb de baan niet gekregen :+

En een ander bedrijf:
Macdonalds of een salade?

Ik was de enige die macdo koos, en kreeg van de recruiters te horen 'ja als je zo dun bent kan er wel een macdo in ja'.
Nou was ik al afgewezen, maar anders had ik zelf afgewezen.

_O- held.

Raise a glass to freedom,
Something they can never take away,
No matter what they tell you.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:40

'Rook je?' Als eerste vraag :?

En nog een boel rare vragen. Afspraak was ook om 9.11 uur :')

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:42

Marrie_L schreef:
Anoniem schreef:
'Als we zouden zeggen dat je vanaf morgen een knalrode trainingsbroek aan moet doen, doe je dat dan?'

Sollicitatie voor t-mobile. Heb toen gevraagd of roze niet praktischer was, rood is de huisstijl van vodafone. Ik heb de baan niet gekregen :+

En een ander bedrijf:
Macdonalds of een salade?

Ik was de enige die macdo koos, en kreeg van de recruiters te horen 'ja als je zo dun bent kan er wel een macdo in ja'.
Nou was ik al afgewezen, maar anders had ik zelf afgewezen.

_O- held.


Die rode trainingsbroek bij tmobiel is hilarisch idd :')

[o]

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Meest intrigerende/vreemde/leuke... sollicitatie vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:43

Ik heb vandaag een sollicitatie gehad, maar hij was niet heel vreemd. Meer heel erg kort....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:44

Ik heb echt nooit gekke vragen gehad met mn sollicitatie. :+ De meest persoonlijke vraag kreeg ik na tekenen van contract, toen we de startdatum gingen aanvragen. Toen durfde mijn nieuwe baas te vragen of ik zwanger was :)) (had ze goed gegokt overigens) want dan was het voorstel na verlof te beginnen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:45

Roken is op zich een logische vraag voor mij. Als een bedrijf vooral niet rokers heeft en bv geen rokersruimte kan ik me voorstellen dat een roker niet de voorkeur heeft.

De broek antwoord was er een die ik ook had kunnen geven. :+ lekker adrem. Zou dat de reden van niet aannemen zijn geweest.

Ik heb wel ongepaste vragen gehad. Oa wil je kinderen :roll: tsja destijds een redelijk normale vraag aan vrouwen in een mannenfunctie. Antwoord was simpelweg nee dank je moet er niet aan denken u wel? . :P . Hoeveel last heb je van je menstruatie? en meer van dat soort vragen die alleen aan vrouwen gesteld kunnen worden. Heb ze altijd braaf beantwoord heb daarin geen geheimen maar echt tegenwoordig zou een bedrijf er voor naar een commissie gesleept worden.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:49

Mijn eerste echte sollicitatie kreeg ik de vraag of mij het beroep past. Ik heb geantwoord dat ik daar geen antwoord op weet, want ik heb het nog nooit gedaan.

Ben toen wel aangenomen :))

Die vraag heb ik ook gekregen toen ze vroegen of ik geïnteresseerd was in een functie in Kopenhagen. Ze vroegen of mij het werk mij leuk leek, maar de hele functie omschrijven was er niet eens. Alleen het idee. Ook daarop geantwoord met: geen idee, heb het nog nooit gedaan.

Drie keer raden wie er in Kopenhagen zit nu :D

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:53

"Welk fruitsoort omschrijft jou het beste en waarom?" --> waarschijnlijk net solliciatie cursus gehad ofzo :?

"Als je zou moeten berekenen hoeveel tandenborstels er in de UK zijn, hoe zou je dat aanpakken?" --> zal wel iets met innovativiteit/probleem oplossend vermogen te maken hebben, maar vond 'm stom.

Allebei de vragen uit zelfde interview, kreeg de baan wel aangeboden, maar zelf toen afgeslagen (niet per se om de vragen trouwens).

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:54

karuna schreef:
Roken is op zich een logische vraag voor mij. Als een bedrijf vooral niet rokers heeft en bv geen rokersruimte kan ik me voorstellen dat een roker niet de voorkeur heeft.

De broek antwoord was er een die ik ook had kunnen geven. :+ lekker adrem. Zou dat de reden van niet aannemen zijn geweest.

Ik heb wel ongepaste vragen gehad. Oa wil je kinderen :roll: tsja destijds een redelijk normale vraag aan vrouwen in een mannenfunctie. Antwoord was simpelweg nee dank je moet er niet aan denken u wel? . :P . Hoeveel last heb je van je menstruatie? en meer van dat soort vragen die alleen aan vrouwen gesteld kunnen worden. Heb ze altijd braaf beantwoord heb daarin geen geheimen maar echt tegenwoordig zou een bedrijf er voor naar een commissie gesleept worden.


Ik dacht ook dat dat de vraag achter de vraag was. Echter was het antwoord nee, en dat was blijkbaar niet het gewenste antwoord :') zelf rookte hij als een ketter zo te ruiken. Het gesprek opende door die vraag ook niet erg soepel.
De andere vroeg daarna nog: 'drink je dan wel alcohol?' Waarop het antwoord was: 'niet om half tien sochtends al'.

Die vraag over menstruatie kan echt niet :oo

[o]


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:09

Ah kijk misschien een eerdere medewerker afgeknapt op het rookgedrag van de baas. }> is ook smerig brrr.

Die tandenborstel en fruit vragen zijn leuk en testen je creatieve manier van denken. :j dat soort maffe vragen houd ik van.

En tsja die menstruatie vraag. Als je als eerste vrouw aangenomen dreigt te worden op een afdeling in het kader van positive discriminatie bij een overigens zak van een baas met een alcoholprobleem (moest hem meteen vervangen als schoolverlater bij zijn afwezigheid) :P heeft hij denk ik alle mogelijke dingen geprobeert om redenen te vinden geen vrouw te hoeven aannemen. Nu had ik wel veel last van menstruatie overigens. En moest me er toch best vaak dag voor ziekmelden maar dat ter zijde. Heb dat wel netjes gezegd. Ben wel aangenomen en heb me meer dan uitstekend staande gehouden daar. Wel zijn er weddenschappen afgesloten over een eventuele zwangerschap die ze allemaal hebben verloren. Flink wat gevulde koeken voor gekregen :Y)

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:08

Ik heb ook gehoord dat bedrijven liever geen vrouw hebben vanwege doorbetaald zwangerschapsverlof, en idd, teveel menstruatiepijn dus iedere maand 1 week betaald ziek thuis zitten. Vanuit zakelijk oogpunt kan je dan natuurlijk beter een man aannemen.

Ik heb geen vreemde sollicitaties gehad, maar wel toen ik een kamer zocht tijdens studeren. Dan krijg je ook van die "sollicitatie avonden" en dan komt er ook wat voorbij zeg! Wat je niet over moet hebben voor een kamer :P

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:17

antje_vip schreef:
Ik heb ook gehoord dat bedrijven liever geen vrouw hebben vanwege doorbetaald zwangerschapsverlof, en idd, teveel menstruatiepijn dus iedere maand 1 week betaald ziek thuis zitten. Vanuit zakelijk oogpunt kan je dan natuurlijk beter een man aannemen.

Ik heb geen vreemde sollicitaties gehad, maar wel toen ik een kamer zocht tijdens studeren. Dan krijg je ook van die "sollicitatie avonden" en dan komt er ook wat voorbij zeg! Wat je niet over moet hebben voor een kamer :P


Zwangerschap kost de werkgever helemaal geen geld :=

En elke maand 1 week ziek heb ik nog nooit van gehoord...

[o]

Lumi

Berichten: 4429
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:17

Ze hebben mij eens gevraagd of ik er geen moeite mee had om met minder opgeleide mensen om te gaan. Ik solliciteerde als universitair geschoolde op een hbo plek.

Heb de plek niet gekregen overigens :+


Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

Narya

Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:23

Ik werk in Duitsland, en mijn interessantste vraag tijdens de sollicitatie was wat Duitsers van Nederlanders kunnen leren. Ze vroegen ook met wat voor soort bronnen ik het liefste werk. 'Met historische ego-documenten', zei ik. Was voor een statistiekbedrijf :') Achteraf kon ik mij wel voor mijn kop slaan, maar heb de baan wel gekregen en werk er al bijna twee jaar :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Aight
Berichten: 3183
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:39

verootjoo schreef:
antje_vip schreef:
Ik heb ook gehoord dat bedrijven liever geen vrouw hebben vanwege doorbetaald zwangerschapsverlof, en idd, teveel menstruatiepijn dus iedere maand 1 week betaald ziek thuis zitten. Vanuit zakelijk oogpunt kan je dan natuurlijk beter een man aannemen.

Ik heb geen vreemde sollicitaties gehad, maar wel toen ik een kamer zocht tijdens studeren. Dan krijg je ook van die "sollicitatie avonden" en dan komt er ook wat voorbij zeg! Wat je niet over moet hebben voor een kamer :P


Zwangerschap kost de werkgever helemaal geen geld :=

En elke maand 1 week ziek heb ik nog nooit van gehoord...


Het kost evengoed geld om de betreffende zwangere te vervangen ;)
Maar als ik hier soms hoor dat sommige een week liggen te kermen op de grond, ja dan snap ik die werkgever wel. Een full-time medewerker die 5/20 dagen niet naar werk komt is duur. Nu kunnen die vrouwen natuurlijk niks doen aan het feit dat hun lichaam even helemaal door de hel gaat, maar ik snap het wel :o

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Meest intrigerende/vreemde/leuke... sollicitatie vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:53

Ik solliciteerde ooit bij een meubel agentschap en kreeg de vraag of ik iets met meubels heb.

Waarop ik antwoordde dat ik er thuis een paar heb...

'Als het regent in mei, is april voorbij'

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:05

Aight schreef:
verootjoo schreef:

Zwangerschap kost de werkgever helemaal geen geld :=

En elke maand 1 week ziek heb ik nog nooit van gehoord...


Het kost evengoed geld om de betreffende zwangere te vervangen ;)
Maar als ik hier soms hoor dat sommige een week liggen te kermen op de grond, ja dan snap ik die werkgever wel. Een full-time medewerker die 5/20 dagen niet naar werk komt is duur. Nu kunnen die vrouwen natuurlijk niks doen aan het feit dat hun lichaam even helemaal door de hel gaat, maar ik snap het wel :o


Het uwv betaalt de zwangere tijdens het verlof zodat de werkgever een vervanger kan betalen :j

[o]

Aight
Berichten: 3183
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:10

verootjoo schreef:
Aight schreef:


Zwangerschap kost de werkgever helemaal geen geld :=

En elke maand 1 week ziek heb ik nog nooit van gehoord...


Het kost evengoed geld om de betreffende zwangere te vervangen ;)
Maar als ik hier soms hoor dat sommige een week liggen te kermen op de grond, ja dan snap ik die werkgever wel. Een full-time medewerker die 5/20 dagen niet naar werk komt is duur. Nu kunnen die vrouwen natuurlijk niks doen aan het feit dat hun lichaam even helemaal door de hel gaat, maar ik snap het wel :o


Het uwv betaalt de zwangere tijdens het verlof zodat de werkgever een vervanger kan betalen :j


Ah top, weer wat geleerd :j Jeej voor de zwangeren *\o/*

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Meest intrigerende/vreemde/leuke... sollicitatie vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:15

Wat is uw werk ervaring, nou ik heb 25 jaar een eigen bedrijf gehad, o dus u heeft geen werkervaring.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:17

Jeetje wat een rare en gênante vragen zitten hiertussen zeg. Ik heb denk ik saaie sollicitaties gehad want hier geen ervaring met rare vragen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:31

Wat vind je leuk aan werken op kantoor?

Ehmmm, weet ik dat. De ramen, de deuren, de printers. Nee, geen idee.
Vandaag de dag nog steeds niet trouwens. :P

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:37

Aight schreef:
verootjoo schreef:

Het uwv betaalt de zwangere tijdens het verlof zodat de werkgever een vervanger kan betalen :j


Ah top, weer wat geleerd :j Jeej voor de zwangeren *\o/*


Zelfs als je ziek bent tgv zwangerschap word het gelijk betaald door het UWV. Dus dat kost de WG ook niks. Dus kotsen, bekkeninstabiliteit, eerder met verlof moeten, vroeggeboorte, post natale ziekte, als het te relateren is aan je zwangerschap/ bevalling is het allemaal op kosten van het UWV en kost de werkgever dus helemaal niks.
Maar sommigen zijn er wel bang voor :=

[o]

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Meest intrigerende/vreemde/leuke... sollicitatie vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:40

Ik vraag m'n sollicitanten met relatie altijd wat hun partner zou antwoorden als ik vraag wat zijn of haar slechtste eigenschap is. :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jester_lover en 12 bezoekers