[VRAAG] hoeveel kost een logo?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

[VRAAG] hoeveel kost een logo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-17 14:16

Hallo,
Ik zou graag logo's willen maken. In opdracht maar hoeveel zou ik er voor vragen ?


Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: [VRAAG] hoeveel kost een logo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:29

Afhankelijk van wat de klant betaalt, uiteindelijk.
Ook erg afhankelijk van jouw ervaring / achtergrond en portfolio. Biedt je alleen logo's, of ook de hele huisstijl. Maak je er je business van, of doe je het af en toe voor vrienden/kennissen. Heb je kennis over branding.

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig :D heb je een portfolio? Grafische opleiding gedaan?

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.

Gee
Berichten: 167
Geregistreerd: 03-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:44

Een logo ontwerp kan ergens tussen EUR 99 en EUR 1.000 kosten.
Puur afhankelijk van of het bv een beeldmerk is, een tekstbeeld of het een uniek iets is of een samenraapsel van eerder februikte tekens/beelden van bijvoorbeeld internet.
Verder of het logo geregistreerd wordt, zodat als iemand het in de toekomst gebruikt in een ander logo daar strafrechtelijk tegen opgetreden kan worden.
En inderdaad of het alleen om het logo gaat of de hele huisstijl (briefpapier, visitekaartjes of zelfs website) erbij komen.
Ook: wat is je achtergrond/opleiding/ervaring als ook hoeveel voorstellen leg je aan de klant voor.

Dus hoeveel uren werk je eraan en wat is je uurtarief?

Allemaal dingen om rekening mee te houden.


Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:02

Ik heb zopas een logo laten maken voor ons bedrijf. Wij hebben daar 550 Euro voor betaald. Vast niet de goedkoopste maar we zijn erg tevreden over het resultaat.
De prijs die jij voor een logo kan vragen is wat hierboven al genoemd is, afhankelijk van je ervaring en kunde.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:07

Alles tussen een habbekrats en een godsvermogen. :D

Het is afhankelijk van de kwaliteit die je levert, je ervaring en ook hoe jij jezelf in de markt wil zetten. Wil je het als hobby doen, of als beroep? Wil je 500 euro vragen voor één logo waar je dan heel veel tijd aan besteedt en heb je daar ook de kennis voor, of wil je 10 logo's maken voor 50 euro, of 100 logo's voor 5 euro?

Hoe meer geld jij vraagt, hoe hoger de verwachtingen van je klanten. Heb je verstand van kleurentheorie, branding en marketing kan je een hoger tarief rekenen dan als je gewoon op gevoel iets moois maakt. Heb je een heel unieke stijl kan je meer vragen dan wanneer je stijl minder 'eigen' is. En als je professioneel overkomt, met een mooie website of social media, zullen mensen ook meer willen betalen dan als het duidelijk hobbyisme is.

Als tip: ga eens googlen op termen als 'logo designer', 'logo laten maken' of 'prijs logo ontwerpen.' Kijk wat anderen vragen en hoe hun werk eruit ziet. Hou dat naast je eigen werk, en bekijk hoe jouw niveau is vergeleken met die anderen. Op basis daarvan kan je dan ongeveer je tarief bepalen. Wees trouwens niet te onzeker, als je goed werkt maakt mag je daar zeker geld voor vragen en mensen willen dat ook echt betalen.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:51

Je kan ook beginnen via sites als brandsupply en ontwerpen-voor-geld.
Daar plaatsen bedrijven een opdracht en een bedrag wat ze er aan uit willen geven, en daar kunnen mensen dan hun ontwerp insturen, en het bedrijf kiest vervolgens het beste logo. Je verdient er niet heel veel mee, maar het is een leuke manier om ervaring op te doen en je portfolio uit te breiden.

Als starter is het heel moeilijk om goed betaalde opdrachten te krijgen. Je wilt uiteindelijk rond de 35 euro per uur uitkomen als je er van wil kunnen leven en pensioen wil kunnen opbouwen etc, maar als starter kun je vaak al blij zijn met 5 euro per uur.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: [VRAAG] hoeveel kost een logo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:09

Ik ben benieuwd naar je werk. dit aangezien ik zelf een bedrijf wil opstarten en tzt een logo nodig heb. Ik ben dus wel benieuwd naar je kwaliteiten.

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Rebecca, Django_Mette, Polarize, Selima en 45 bezoekers