vervolg op de wond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Mandy286
Berichten: 17
Geregistreerd: 09-04-13

vervolg op de wond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-17 17:54

Hallo allemaal,
Ik weet niet of dit de bedoeling is maar goed.

Voor de gene die het hadden gevolgd: Ik heb een tijd geleden een foto geplaatst van een wond op mijn pony haar flank met de vraag of iemand wist wat ik hiermee kon doen. De reden dat ik niet meteen een dierenarts heb gebeld is omdat ik haar vacht rond de wond had weggehaald en zag dat het heel erg mee viel. Ik heb de wond meteen schoongespoeld en daarna ingesmeerd met betadine-zalf en dit elke dag gedaan tot de wond dicht ging. Uiteraard is de dierenarts komen kijken en bleek de oorzaak luis te zijn. Pony is meteen behandeld.

Ik heb ontzettend veel haat reactie gehad waarvan ik ontzettend ben geschrokken... Mensen die zeiden dat ik ze nog beter naar de slacht kon doen, ik ben blijkbaar een egoïst omdat ik ze niet naar de slacht heb gedaan... jongens kom op. Er word zo snel een conclusie getrokken. De reden dat ik vroeg hoeveel een dierenarts zou kosten (om te laten kijken) is omdat ik 16 ben en mijn ouders nog moest vertellen dat ik nogal wat geld nodig zou moeten hebben. En ik snap heus dat mensen zeggen dat ik snel een dierenarts erbij moest halen, maar mensen! hou het een beetje netjes! Ik had de situatie iets meer moeten toelichten (dat haar vacht lang en nat was van de regen) maar als je geen nuttige reactie kan plaatsten waarmee degene met het probleem verder kan, kan je het beter gewoon laten in plaats van alle haat erop losgooien.

Dit probleem geldt niet alleen voor mijn topic, maar voor heel bokt. Als je de persoon niet kan helpen, laat het dan zoals het is. Maak de situatie niet nog erger door alle haat over die persoon heen te gooien. En oke... ik ben het er mee eens dat het erger kon, maar het is onnodig.

Er hoeft geen nieuwe discussie worden gestart over de situatie van toen. Het is even een update en een toelichting waarom ik het onderwerp heb verwijderd. :)

Groetjes,
Mandy
Laatst bijgewerkt door Mandy286 op 08-10-17 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt


tengeltje11
Berichten: 7130
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: vervolg op de wond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:10

ff je berichtengeschiedenis opgezocht.
zonder de foto van de wond valt er nu weinig over te zeggen,maar eerlijk,ik vind die reacties nog behoorlijk meevallen.

het is gewoon een feit dat niet alle pony's/paarden beter af zijn bij iemand dan bij de slacht.

en als je pony's al desmate schuren door luizen tot ze er een serieuse,ontstoken wonde door krijgen,dan schiet jij als eigenaar toch ergens te kort in je kennis tov die pony's,want dan heb je al enorm veel geschuur over het hoofd gezien zonder je daarbij vragen te gaan stellen.

tuurlijk zijn zo'n antwoorden niet wat je wil horen,maar vaak wel de nuchtere waarheid.....

als de wond klein en schoon was,gingen er geen reacties komen dat de wond ontstoken was en niet mooi.
dus de wond moet sowieso niet mooi geweest zijn.

Lynn_Nikita

Berichten: 25445
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: vervolg op de wond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:13

Het topic opgezocht en is leeg, en een half jaar oud. De reacties vallen echt wel mee, ik denk dat je het erg aantrekt en daarom zo op je overkomt
Als je dieren hebt, gratis gekregen of gekocht, hoor je er een arts bij te halen als ze iets mankeren. Als jij minderjarig bent horen je ouders dat te doen en betalen. is daar geen geld voor,,,, ja dan is verkopen vaak een betere optie. helaas zijn paarden nu eenmaal duur en dan niet in aanschaf alleen, maar juist in het onderhoud.

Ik begrijp alleen niet echt waarom je dit topic opent?

Mandy286
Berichten: 17
Geregistreerd: 09-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-17 18:16

tengeltje11 schreef:
ff je berichtengeschiedenis opgezocht.
zonder de foto van de wond valt er nu weinig over te zeggen,maar eerlijk,ik vind die reacties nog behoorlijk meevallen.

het is gewoon een feit dat niet alle pony's/paarden beter af zijn bij iemand dan bij de slacht.

en als je pony's al desmate schuren door luizen tot ze er een serieuse,ontstoken wonde door krijgen,dan schiet jij als eigenaar toch ergens te kort in je kennis tov die pony's,want dan heb je al enorm veel geschuur over het hoofd gezien zonder je daarbij vragen te gaan stellen.

tuurlijk zijn zo'n antwoorden niet wat je wil horen,maar vaak wel de nuchtere waarheid.....

als de wond klein en schoon was,gingen er geen reacties komen dat de wond ontstoken was en niet mooi.
dus de wond moet sowieso niet mooi geweest zijn.


klopt. de wond zag er niet mooi uit want de pony had de hele dag buiten gestaan toen we aankwamen. De pony heeft zoiezo al zomerexzeem (dat wordt altijd al behandeld) en de ene keer schuurt ze wat vaker dan de andere keer. Toen we zagen dat ze luis had is het ook meteen behandeld dus te kort aan kennis?

tengeltje11
Berichten: 7130
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: vervolg op de wond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:21

een pony met luis zal niet direct krabben tot bloedens toe.
eerst zijn er minder luizen,zal hij minder fel krabben en dat bouwt zich telkens op.
dus ja,die pony moet al enorm veel jeuk gehad hebben wat gemist is,alvoor hij zich openkrabt.

als eigenaar hoor je zoiets gewoon te zien(haren die paraplu staan,vreemde plekken met minder haren,of letterlijk de pony zien schuren door jeuk,....)
er zullen heus tekenen geweest zijn dat hij jeuk had,alvoor hij tot wonden toe schuurt.

dus ja,ik zeg kennis te kort,want de DA heeft luizen geconstateerd,niet jullie?

en hoe weet je zo zeker dat het ZE is?
heel veel pony's schuren en wordt zomaar ZE op hun hoofd geplakt,maar heeel vaak is de oorzaak toch iets anders en kan het schuren wegvallen bij een juiste huisvesting....
dus hoe weten jullie zo zeker dat hij ZE heeft?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:24

Jij vraagt je serieus af waarom mensen negatief reageren op leeggehaalde topics? Omdat het onmogelijk is om een inhoudelijke reactie te geven als de inhoud weg is misschien?

Van mij zouden ze trouwens voor leeggehaalde OP's en titels best een instant 'weggejorist-en-opgerot' mogen invoeren.

On-topic: fijn voor je dat de wond weer wat hersteld is.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Mandy286
Berichten: 17
Geregistreerd: 09-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-17 18:46

Lynn_Nikita schreef:
Het topic opgezocht en is leeg, en een half jaar oud. De reacties vallen echt wel mee, ik denk dat je het erg aantrekt en daarom zo op je overkomt
Als je dieren hebt, gratis gekregen of gekocht, hoor je er een arts bij te halen als ze iets mankeren. Als jij minderjarig bent horen je ouders dat te doen en betalen. is daar geen geld voor,,,, ja dan is verkopen vaak een betere optie. helaas zijn paarden nu eenmaal duur en dan niet in aanschaf alleen, maar juist in het onderhoud.

Ik begrijp alleen niet echt waarom je dit topic opent?


Staat eronder :) Een update van wat de oorzaak was en dat er niks aan de hand was. Ik heb nooit gezegd dat ik geen geld heb. ik vroeg me alleen af hoe duur het zou zijn om de dierenarts te laten komen :) ik ben ervan bewust dat ik ze niet kan houden als er iets ontzettend ergs gebeurd. Ik wist zelf meer van de situatie af dan de mensen die op mijn topic reageerde dus ik wist dat er geen nood was. zoals ik al zei: ik had het iets nader moeten toelichten

Mandy286
Berichten: 17
Geregistreerd: 09-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-17 18:52

tengeltje11 schreef:
een pony met luis zal niet direct krabben tot bloedens toe.
eerst zijn er minder luizen,zal hij minder fel krabben en dat bouwt zich telkens op.
dus ja,die pony moet al enorm veel jeuk gehad hebben wat gemist is,alvoor hij zich openkrabt.

als eigenaar hoor je zoiets gewoon te zien(haren die paraplu staan,vreemde plekken met minder haren,of letterlijk de pony zien schuren door jeuk,....)
er zullen heus tekenen geweest zijn dat hij jeuk had,alvoor hij tot wonden toe schuurt.

dus ja,ik zeg kennis te kort,want de DA heeft luizen geconstateerd,niet jullie?

en hoe weet je zo zeker dat het ZE is?
heel veel pony's schuren en wordt zomaar ZE op hun hoofd geplakt,maar heeel vaak is de oorzaak toch iets anders en kan het schuren wegvallen bij een juiste huisvesting....
dus hoe weten jullie zo zeker dat hij ZE heeft?


ik weet dat het ZE is omdat de dierenarts dit heeft gezegd en wij hiervoor zalf hebben gekregen. De dagen ervoor had ze nog helemaal geen wonden of grote schuurplekken dus daar kan ik niet veel over zeggen. En ik kan me niet herinneren dat ik heb gezegd dat ze tot bloedens toe was open geschuurd?
De dierenarts heeft naar haar wond gekeken en niet de oorzaak. Ze heeft gezegd wat we moesten doen met de wond. Zelf hebben we de luis gevonden. Maar hé... dit alles doet er niet toe.. het is opgelost en er is een groter probleem van gemaakt dan dat het was :)

Mandy286
Berichten: 17
Geregistreerd: 09-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-17 18:54

oomens schreef:
Jij vraagt je serieus af waarom mensen negatief reageren op leeggehaalde topics? Omdat het onmogelijk is om een inhoudelijke reactie te geven als de inhoud weg is misschien?

Van mij zouden ze trouwens voor leeggehaalde OP's en titels best een instant 'weggejorist-en-opgerot' mogen invoeren.

On-topic: fijn voor je dat de wond weer wat hersteld is.



Ik had de topic leeggehaald omdat het probleem was opgelost en er toch alleen maar haat reacties op los kwamen. Dus ik denk eerder aan titels als.. 'opgelost'?

tengeltje11
Berichten: 7130
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: vervolg op de wond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:15

Qua ZE,geen enkele DA kan 'zien' dat een pony ZE heeft,dat kan enkel bloedonderzoek uitwijzen.
Dus het kan evengoed iets anders zijn....(en met dat het om Shetlanders gaat,kan de oorzaak van het schuren heel vaak gereduceerd worden tot minimaal of niets,eens je weet waar de schuurreactie vandaan komt)

Mandy286
Berichten: 17
Geregistreerd: 09-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-17 19:23

tengeltje11 schreef:
Qua ZE,geen enkele DA kan 'zien' dat een pony ZE heeft,dat kan enkel bloedonderzoek uitwijzen.
Dus het kan evengoed iets anders zijn....(en met dat het om Shetlanders gaat,kan de oorzaak van het schuren heel vaak gereduceerd worden tot minimaal of niets,eens je weet waar de schuurreactie vandaan komt)



Het topic ging niet om het feit dat ze ZE heeft. Ja dit heeft de DA gezegd nadat ze dit hebben onderzocht. Precies weet ik dit niet want ze had het al voordat wij haar kregen, ik verzorgde haar toen alleen. :)
Ik had haar ook een hele tijd niet zien schuren. Toen ik zag dat ze jeuk kreeg ging bij mij het belletje ZE weer rinkelen en heb dus haar ook ingesmeerd met die zalf. Ik heb niet optijd gezien dat ze luis had, maar nogmaals... het is opgelost.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:23

Mandy286 schreef:
maar nogmaals... het is opgelost.


Dit snap ik eigenlijk niet. Je opent na een half jaar of zo opnieuw een topic over de wond die ze had, en als mensen daar op door gaan heeft je steeds aan dat het niet relevant is omdat de wond is genezen.
Waarom open je dan een topic?

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]


Mandy286
Berichten: 17
Geregistreerd: 09-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-17 20:26

TinGu schreef:
Mandy286 schreef:
maar nogmaals... het is opgelost.


Dit snap ik eigenlijk niet. Je opent na een half jaar of zo opnieuw een topic over de wond die ze had, en als mensen daar op door gaan heeft je steeds aan dat het niet relevant is omdat de wond is genezen.
Waarom open je dan een topic?


hallo!
Ik heb dat gedaan omdat er best veel berichten privé waren binnengekomen :)
ik bedoel er helemaal niks kwaads mee :o

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:44

Mandy286 schreef:
hallo!
Ik heb dat gedaan omdat er best veel berichten privé waren binnengekomen :)
ik bedoel er helemaal niks kwaads mee :o


Mijn reactie ook niet ;)

Enige waar ik mij over verbaas is dat je een topic opent, en als mensen een reactie plaatsen op bijna alles zegt dat het opgelost is en er dus niet meer toe doet. Wat is dan de reden van het openen van dit topic? Wil je de mensen die niet aardig zijn geweest laten weten dat het goed gaat? Wil je dat degenen die pb hebben gestuurd dit lezen? (Zo ja, had ik ze of pb terug gedaan of gewoon genegeerd als het echt 'haat-reacties' waren zoals je zegt)
Ondanks dat, fijn dat de pony blijkbaar is opgeknapt!

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

Mandy286
Berichten: 17
Geregistreerd: 09-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-17 20:48

TinGu schreef:
Mandy286 schreef:
hallo!
Ik heb dat gedaan omdat er best veel berichten privé waren binnengekomen :)
ik bedoel er helemaal niks kwaads mee :o


Mijn reactie ook niet ;)

Enige waar ik mij over verbaas is dat je een topic opent, en als mensen een reactie plaatsen op bijna alles zegt dat het opgelost is en er dus niet meer toe doet. Wat is dan de reden van het openen van dit topic? Wil je de mensen die niet aardig zijn geweest laten weten dat het goed gaat? Wil je dat degenen die pb hebben gestuurd dit lezen? (Zo ja, had ik ze of pb terug gedaan of gewoon genegeerd als het echt 'haat-reacties' waren zoals je zegt)
Ondanks dat, fijn dat de pony blijkbaar is opgeknapt!


hmm ik snap je punt. ik had het inderdaad ook zo kunnen laten. Ik moest toch even de frustratie eruit over hoe mensen reageren. Ik had niet verwacht dat er zo gereageerd zou worden.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:52

Mandy286 schreef:
hmm ik snap je punt. ik had het inderdaad ook zo kunnen laten. Ik moest toch even de frustratie eruit over hoe mensen reageren. Ik had niet verwacht dat er zo gereageerd zou worden.


Dat snap ik. Open je in alle eerlijkheid een topic, gaan mensen (in jouw ogen) onterecht negatief reageren. Dat is ook vervelend, en wijze les zeg maar ;)

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

Mandy286
Berichten: 17
Geregistreerd: 09-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-17 21:00

TinGu schreef:
Mandy286 schreef:
hmm ik snap je punt. ik had het inderdaad ook zo kunnen laten. Ik moest toch even de frustratie eruit over hoe mensen reageren. Ik had niet verwacht dat er zo gereageerd zou worden.


Dat snap ik. Open je in alle eerlijkheid een topic, gaan mensen (in jouw ogen) onterecht negatief reageren. Dat is ook vervelend, en wijze les zeg maar ;)


helemaal mee eens! Nou vind ik zeggen dat ze beter af zijn bij de slacht wel erg onvolwassen en ver gaan.. maar ja... zo gaat dat op het internet tegenwoordig :j

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:07

Mandy286 schreef:
oomens schreef:
Jij vraagt je serieus af waarom mensen negatief reageren op leeggehaalde topics? Omdat het onmogelijk is om een inhoudelijke reactie te geven als de inhoud weg is misschien?

Van mij zouden ze trouwens voor leeggehaalde OP's en titels best een instant 'weggejorist-en-opgerot' mogen invoeren.

On-topic: fijn voor je dat de wond weer wat hersteld is.



Ik had de topic leeggehaald omdat het probleem was opgelost en er toch alleen maar haat reacties op los kwamen. Dus ik denk eerder aan titels als.. 'opgelost'?


Topic was al na zeer korte tijd leeggehaald, neem aan dat het "probleem" toen nog niet was opgelost. Anders had je het topic niet eens hoeven openen.

Echter als het door luis is gekomen moet hij/zij zich al langs iets scherps hebben geschuurd. Anders redden ze het niet om binnen 1 dag ineens zo erg te hebben geschuurd. Die jeuk was dan al aanwezig en zal als het goed is opgevallen zijn.

Maar goed, fijn dat het opgelost is inmiddels en de pony's (neem ik aan) weer gezond zijn. Misschien leuk om een nieuw fotootje van nu te plaatsen? :)

Mandy286
Berichten: 17
Geregistreerd: 09-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-17 21:15

Yltje schreef:
Mandy286 schreef:



Ik had de topic leeggehaald omdat het probleem was opgelost en er toch alleen maar haat reacties op los kwamen. Dus ik denk eerder aan titels als.. 'opgelost'?


Topic was al na zeer korte tijd leeggehaald, neem aan dat het "probleem" toen nog niet was opgelost. Anders had je het topic niet eens hoeven openen.

Echter als het door luis is gekomen moet hij/zij zich al langs iets scherps hebben geschuurd. Anders redden ze het niet om binnen 1 dag ineens zo erg te hebben geschuurd. Die jeuk was dan al aanwezig en zal als het goed is opgevallen zijn.

Maar goed, fijn dat het opgelost is inmiddels en de pony's (neem ik aan) weer gezond zijn.


jawelhoor! het probleem was al vrij snel opgelost :j Het was ook zeker geen diepe wond. het zat alleen op een rot plek.
De vraag die ik had gesteld was of iemand wist hoeveel het kost om een dierenarts te laten komen. Dit had ik dus gevraagd omdat ik het aan mijn ouders moest vertellen en ja.. dat kost waarschijnlijk wat geld... ze hebben altijd gezegd dat ze weg moeten als er iets gebeurd wat we niet kunnen betalen dus ik schoot een beetje in paniek. Gelukkig viel het dus allemaal mee. :j

Mandy286
Berichten: 17
Geregistreerd: 09-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-17 21:27

Yltje schreef:
Mandy286 schreef:


Ik had de topic leeggehaald omdat het probleem was opgelost en er toch alleen maar haat reacties op los kwamen. Dus ik denk eerder aan titels als.. 'opgelost'?


Topic was al na zeer korte tijd leeggehaald, neem aan dat het "probleem" toen nog niet was opgelost. Anders had je het topic niet eens hoeven openen.

Echter als het door luis is gekomen moet hij/zij zich al langs iets scherps hebben geschuurd. Anders redden ze het niet om binnen 1 dag ineens zo erg te hebben geschuurd. Die jeuk was dan al aanwezig en zal als het goed is opgevallen zijn.

Maar goed, fijn dat het opgelost is inmiddels en de pony's (neem ik aan) weer gezond zijn. Misschien leuk om een nieuw fotootje van nu te plaatsen? :)


pony lacht weer! :D
Afbeelding

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: vervolg op de wond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:15

Slotje omdat dit topic nogal verwarring brengt zonder duidelijke openingspost.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, Firesolo13, GoogleAdsense, Jasia, Marjo84, maxie, monsera, R00s en 74 bezoekers