Weet iemand wat dit is?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Fearn

Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Weet iemand wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-17 19:42

Ik heb iets raars/vervelends wat ik nog nooit eerder heb gehad, en ik hoop dat iemand dit misschien herkent?

Heb het sinds 3 dagen nu al, bijna constant een licht drukkend gevoel op m'n longen en om het half uur (soms vaker) een heel naar/pijnlijk gevoel in mijn keel, alsof er iets branderigs omhoogkomt (maar het is geen maagzuur, dat dacht ik eerst, maar het is echt alleen lucht ofzo).

Ik heb ook van alles geprobeerd tegen brandend maagzuur, maar dat helpt niets.

Nadat ik heb gegeten wordt het veel erger/pijnlijker, dan komen die 'vlagen' vaker. Ik kan ook veel minder eten naar binnen werken dan ik normaal kan.

Het is ook wel vergelijkbaar met als je te veel koolzuur hebt binnen gekregen, en dat die 'lucht' blijft hangen. Maar ik heb nu al 3 dagen geen koolzuur meer gehad.

Iemand een idee?


kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Weet iemand wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:43

Spierpijn. Kan een drukgevoel geven op je longen.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Fearn

Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-17 19:44

kleinvosje schreef:
Spierpijn. Kan een drukgevoel geven op je longen.


Maar ik heb eigenlijk niet/nauwelijks gesport en ik heb ook nergens spierpijn..

O ja, het gaat ook gepaard met koude rillingen..

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:44

heb ik ook soms...Gaat vanzelf weer over bij mij :)

EDIT: maar heb je het al drie dagen achter elkaar de hele tijd?

poown
Berichten: 271
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Weet iemand wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:46

Hoe voel je je verder? Ben je ziek of heb je koorts? Moet je hoesten?

Fearn

Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-17 19:47

Jennanne schreef:
heb ik ook soms...Gaat vanzelf weer over bij mij :)

EDIT: maar heb je het al drie dagen achter elkaar de hele tijd?


Ja 3 dagen de hele dag en nacht door :( word er soms ook wakker van 's nachts

Fearn

Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-17 19:48

poown schreef:
Hoe voel je je verder? Ben je ziek of heb je koorts? Moet je hoesten?


Nee, het is duidelijk geen griep. Geen koorts/hoesten/verkouden of wat dan ook.

MyKayleigh

Berichten: 356
Geregistreerd: 01-08-09
Woonplaats: Provincie Zeeland

Re: Weet iemand wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:51

Misschien een rare vraag, kan je je gas wel goed kwijt?
Ik heb regelmatig verstopping en dan kan het gas er ook niet uit, in extreme gevallen kan ik dan ook slecht ademhalen en heb ik pijn in nek en tussen mijn schouderbladen.

Sam ♡en Macho♡ Hashley* kerstmuts

Fearn

Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-17 19:53

MyKayleigh schreef:
Misschien een rare vraag, kan je je gas wel goed kwijt?
Ik heb regelmatig verstopping en dan kan het gas er ook niet uit, in extreme gevallen kan ik dan ook slecht ademhalen en heb ik pijn in nek en tussen mijn schouderbladen.


Haha, volgens mij wel :') Maar er lijkt echt iets 'vast' te zitten rond het gebied bij mijn longen.. maar toch vind ik het gek dat het erger wordt na het eten.

koetjeboe

Berichten: 4402
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:54

klinkt toch als last van de maag. zou er mee naar de huisarts gaan
Ik had dit ook eens en had een maagzweer

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

Ibbel

Berichten: 48931
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:55

*zucht* je hebt al 3 dagen klachten. Het is nu zaterdagavond. Je hád natuurlijk gewoon 2 dagen geleden de huisarts kunnen bezoeken... Dokter Google en bokt gaan je in ieder geval niet helpen.

Fearn

Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-17 19:57

Ibbel schreef:
*zucht* je hebt al 3 dagen klachten. Het is nu zaterdagavond. Je hád natuurlijk gewoon 2 dagen geleden de huisarts kunnen bezoeken... Dokter Google en bokt gaan je in ieder geval niet helpen.


Joh, wat vriendelijker mag ook wel? Er worden op bokt zo veel van dit soort vragen gesteld (het is tenslotte MWZ)?

En nee, ik ga niet voor het eerste kleinste dingetje naar de huisarts. Maar ik weet heus wel dat als het aanhoudt/erger wordt dat het verstandig is om heen te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:58

Ibbel schreef:
*zucht* je hebt al 3 dagen klachten. Het is nu zaterdagavond. Je hád natuurlijk gewoon 2 dagen geleden de huisarts kunnen bezoeken... Dokter Google en bokt gaan je in ieder geval niet helpen.


Nou ik snap wel waarom ze gewoon afwacht hoor! Waarschijnlijk met het idee "gaat vanzelf weer over". Als we allemaal met een eerste kuchje of pijntje naar de dokter moeten.. Die zou dan ook iets zeggen van, kijk het nog een weekje aan en als de klachten aanhouden kom dan terug.

TS: ik herken het niet. Maar ga er maandag even mee langs bij de HA. Voor nu, wellicht iets pijnstillends?


Janneke2

Berichten: 22651
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:59

*doet duit in zakje*

Hyperventilatie.

Zoek even de oefening op tegen een hypertoon middenrif - en kijk of dat helpt.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Fearn

Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-17 20:00

Ik dacht er trouwens ook aan om sowieso na het weekend naar de HA te gaan als het nog zo is.

Maar misschien als er nu iemand was die zei van; dit heb ik precies ook zo gehad en het was *dit*, dan zou ik daar misschien wat mee kunnen :P

Fearn

Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Weet iemand wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-17 20:02

Pijnstillers helpen helaas helemaal niets :( al geprobeerd

Ik zal even kijken Janneke2!

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Weet iemand wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:11

Ik denk toch ook aan maagklachten. Het zou een wondje kunnen zijn in je slokdarm. Dat trekt door heel je bovenlijf heen en is echt pijnlijk.

Is het al lente?

Ianrowan2009

Berichten: 1487
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Weet iemand wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:14

Lijkt wel alsof het vanuit je middenrif komt.
Niet toevallig in de afgelopen tijd gevallen, of iets hard tegen je borst aan gekregen?

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:15

Ik heb het nu ook weer trouwens.. Maar heb het nooit 3 dagen achter elkaar gehad. Bij mij duurt het maximaal paar uurtjes.

Het is een drukkend gevoel wat steeds heftiger wordt, vooral op de longen toch?

Ik dacht eerst dat het was vanwege een bepaald iets wat ik had gegeten, of slecht water dat ik had gedronken. Maar dat heb ik niet vandaag, dus snap nu even niet waar dit vandaan komt nu.

@Ibbel, voor zoiets zou ik ook niet meteen naar de huisarts gaan hoor. Vind ik niet heel gek dat TS dat niet heeft gedaan.

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:15

Dit klinkt mij erg bekend. Ik heb dit al sinds ik me kan herinneren. Het drukkende gevoel is er niet altijd bij, maar als het eens een dag erger is dan normaal dan heb ik dat ook. Bij mij heeft het er mee te maken dat er gas zit dat ik niet kwijt kan, omdat ik niet kan boeren. Het word bij mij dus vooral getriggerd door dingen als te snel eten/kauwgom/koolzuur. Ik kan er ook echt last van mijn borst van krijgen omdat ik mijn spieren ga spannen om proberen het te onderdrukken.

Echt een oplossing of reden kan ik je dus niet aan helpen en raad je zeker aan om er mee naar de huisarts te gaan als je er zo'n last van hebt. Zeker als je er nooit eerder last van hebt gehad.

~ But I still haven't found, what I'm looking for ~

Voor mijn tekeningen en andere creatieve uitspatting, bekijk mijn DeviantArt

Fearn

Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-17 20:19

Jennanne schreef:
Ik heb het nu ook weer trouwens.. Maar heb het nooit 3 dagen achter elkaar gehad. Bij mij duurt het maximaal paar uurtjes.

Het is een drukkend gevoel wat steeds heftiger wordt, vooral op de longen toch?

Ik dacht eerst dat het was vanwege een bepaald iets wat ik had gegeten, of slecht water dat ik had gedronken. Maar dat heb ik niet vandaag, dus snap nu even niet waar dit vandaan komt nu.

@Ibbel, voor zoiets zou ik ook niet meteen naar de huisarts gaan hoor. Vind ik niet heel gek dat TS dat niet heeft gedaan.


Nouja, het is heel moeilijk te omschrijven. Maar het drukkende gevoel is constant, maar dan een klein beetje/niet erg storend. Alleen de 'vlagen' zijn wel vervelend, dan komt het van onder naar boven door mijn keel en voelt het erg branderig en pijnlijk. Soms zo erg dat ik er overal rillingen van krijg. Die vlagen zijn frequenter/heftiger vlak na het eten.

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:20

Ik denk toch ook een maagprobleem.
Niet voor niets noemen ze opkomend maagzuur in het Engels Heartburn. Het voelt of er iets op je hart-longen drukt.

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:23

IsaCalixa schreef:
Jennanne schreef:
Ik heb het nu ook weer trouwens.. Maar heb het nooit 3 dagen achter elkaar gehad. Bij mij duurt het maximaal paar uurtjes.

Het is een drukkend gevoel wat steeds heftiger wordt, vooral op de longen toch?

Ik dacht eerst dat het was vanwege een bepaald iets wat ik had gegeten, of slecht water dat ik had gedronken. Maar dat heb ik niet vandaag, dus snap nu even niet waar dit vandaan komt nu.

@Ibbel, voor zoiets zou ik ook niet meteen naar de huisarts gaan hoor. Vind ik niet heel gek dat TS dat niet heeft gedaan.


Nouja, het is heel moeilijk te omschrijven. Maar het drukkende gevoel is constant, maar dan een klein beetje/niet erg storend. Alleen de 'vlagen' zijn wel vervelend, dan komt het van onder naar boven door mijn keel en voelt het erg branderig en pijnlijk. Soms zo erg dat ik er overal rillingen van krijg. Die vlagen zijn frequenter/heftiger vlak na het eten.


als je het maandag nog hebt zou ik wel even naar de huisarts gaan. Of wanneer het morgen erger wordt naar de huisartsenpost (of wat er bij jou in de buurt is :) )

Fearn

Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-17 20:26

Jennanne schreef:
als je het maandag nog hebt zou ik wel even naar de huisarts gaan. Of wanneer het morgen erger wordt naar de huisartsenpost (of wat er bij jou in de buurt is :) )


Ja, idd!

Jij ook sterkte voor nu dan even :(

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Weet iemand wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:30

Misschien slokdarmkramp ?
Maar zoals bij vele 'diagnoses'... misschien...
Als je er zoveel last van hebt na het weekend gewoon even langs de dok inderdaad!
Sterkte tot dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, Bielsje, Googlebot, lambiek_lief, Padoertje en 44 bezoekers