Taser bij minderjarigen ja of nee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Taser op minderjarigen

Ja
272 (90%)
Nee
26 (8%)
Geen mening
4 (1%)

Totaal aantal stemmen: 302


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:02

Ersina schreef:
Buiten het feit dat er misschien ook eerst gepraat kan worden, vind ik het een trieste zaak als 2 agenten een persoon niet kunnen overmeesteren.

Als het kunnen overmeesteren van een persoon met 2 agenten een criteria zou worden dan kan een groot deel van de vrouwelijke agenten ontslagen worden.


gillian

Berichten: 4412
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:07

Ja.
Als ze zich oud en wijs genoeg vinden om zoiets te flikken, zijn ze ook oud en wijs genoeg om de consequenties te aanvaarden vind ik.
Aanpakken dat tuig!

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!


Mizora

Berichten: 18087
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:26

gillian schreef:
Ja.
Als ze zich oud en wijs genoeg vinden om zoiets te flikken, zijn ze ook oud en wijs genoeg om de consequenties te aanvaarden vind ik.
Aanpakken dat tuig!


Ik gok dat je niet het hele topic gelezen heb?

Het gaat om een verwarde jongen die een bedreiging voor zichzelf en anderen vormde in zijn eigen (/ouders) huis.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:28

Mizora, verward noemen ze tegenwoordig ook tuig hoor.
Dus of hij hier GGZ kandidaat verward is, drugs verward of gewoon k.tjong vervelend verward weten wij niet.
Voor de agenten maakt het niet veel uit, aanval van allen kan net zo ernstig zijn.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Anoniem

Re: Taser bij minderjarigen ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:35

Ongeacht of dat de knul verward was: dat maakt de situatie op dat moment niet minder gevaarlijk. Je zou zelfs kunnen stellen dat het juist een gevaarlijkere situatie oplevert omdat de knul dan niet rationeel kan denken.

Ik heb ook voor 'ja' gestemd. En ja, ik heb een zoon en nee, ik hoop niet dat hem dit overkomt. Want dan zou ik boos zijn. Niet op de agent, maar op mezelf. Waar heb ik dan in godsnaam een noodsignaal gemist...

Mizora

Berichten: 18087
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Taser bij minderjarigen ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:40

Ik ben absoluut voor de inzet van een taser, maar niet met de gedachte dat als hij oud en wijs genoeg is om zoiets te flikken, dat hij ook oud en wijs genoeg is om de consequenties te aanvaarden.

Ik vind dat het in dit geval de meest verstandige keuze was omdat het de keuze was met het minste risico op letsel, zowel voor de agenten, als voor hem, als voor omstanders.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:06

Ik vind dat in geval van nood, die taser ook gebruikt mag worden bij gevaar, die door een 13 jarige veroorzaakt komt. Nu heb ik me echter ronduit kwaad gemaakt. Als 2 volwassen agenten met schild en hond (heb ik gelezen)een 13 jarige niet kunnen overmeesteren, dan gaan we dezelfde kant op als de Amerikanen die uit angst schuldigen maar neerhalen. Krijgen de agenten geen vechtlessen meer? Waren ze kleiner en lichter van gewicht dan die 13 jarige? Het politiecorps mag wat mij betreft wel beter nakijken wie wel en wie niet bekwaam is op iemand in te praten, maar als het moet, in te grijpen. Een wapen gebruik je als je niet anders kan en daar twijfel ik (ook in dit geval)heel erg aan.Ze hoeven niet hun leven te wagen, maar ik denk dat ik die jongen nog wel aan had gekund. :o
[/quote]

Jij had dus liever gezien dat ze de hond hadden ingezet???
Geloof me ik zou kiezen voor de taser.[/quote]
Waar lees je dat? Ik dacht dat het duidelijk was dat ik een voorstander ben van overmeesteren als praten niet helpt. Aangezien ik mezelf als voorbeeld heb genoemd, leek het me duidelijk dat ik een agent bedoel.[/quote]

Omdat je specifiek noemt dat ze een hond bij hadden

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:18

Zeker de taser erop knallen. Wss kunnen die jonge gastjes er beter tegen dan de oudere (ivm hartproblemen enzo) en ze zijn levensgevaarlijk anders komt de taser niet eens in beeld. Schieten die hap.

gillian

Berichten: 4412
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:40

Mizora schreef:
gillian schreef:
Ja.
Als ze zich oud en wijs genoeg vinden om zoiets te flikken, zijn ze ook oud en wijs genoeg om de consequenties te aanvaarden vind ik.
Aanpakken dat tuig!


Ik gok dat je niet het hele topic gelezen heb?

Het gaat om een verwarde jongen die een bedreiging voor zichzelf en anderen vormde in zijn eigen (/ouders) huis.


Heb idd niet alles gelezen.
Tis gewoon triest dat er geen respect meer is voor hulpdiensten. Verward, door drugs, alcohol of whatever... Als de politieagenten op dat moment voor de veiligheid gaan, hebben ze mijn zegen.
Liever getaserd als een kogel door je hoofd denk ik dan. En een beet van zo' n politiehond is ook niet mals.

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Taser bij minderjarigen ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:46

Ik ben voor inzet van de taser, omdat dat een manier is om een persoon te ontwapenen zonder dat omstanders of politie zelf in gevaar worden gebracht.

Ongeacht waarom iemand er met een mes stond te zwaaien of hoe oud of wel of niet verward, als er iemand en wapen heeft en er gedacht wordt dat die persoon dat wapen zou kunnen gebruiken lijkt het mij als hij niet zichzelf ontwapend als dat gevraagd word gewoon getaserd mag worden.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Mizora

Berichten: 18087
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:48

gillian schreef:
gillian schreef:
Ja.
Als ze zich oud en wijs genoeg vinden om zoiets te flikken, zijn ze ook oud en wijs genoeg om de consequenties te aanvaarden vind ik.
Aanpakken dat tuig!

Tis gewoon triest dat er geen respect meer is voor hulpdiensten. Verward, door drugs, alcohol of whatever... Als de politieagenten op dat moment voor de veiligheid gaan, hebben ze mijn zegen.
Liever getaserd als een kogel door je hoofd denk ik dan. En een beet van zo' n politiehond is ook niet mals.


Je hebt het over drank of drugs, wat dacht je van psychische stoornissen? Ik vind de actie van de politie ook niet verkeerd (ik vind dat ze de juiste keuze hebben gemaakt), maar jouw insteek van oog om oog, en het veroordelen tot Tuig, terwijl je niet weet of het wel door eigen invloed veroorzaakt is, ben ik het niet mee eens.

Geen respect hebben is hier niet aan de orde. Op het moment dat je flink verward bent, ben je niet meer toerekeningsvatbaar. Respect is iets cultureels, daar doet je reptielenbrein niet aan mee en dat is juist wel het deel van je brein dat voornamelijk je gedrag stuurt in zo'n crisissituatie.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

gillian

Berichten: 4412
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:55

Psychisch verward is idd wel anders. Maar dan nog, lijkt taseren op dat moment het veiligste.

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Anoniem

Re: Taser bij minderjarigen ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:42

Om terug te komen op de openingspost; hoe gaat de politie vaststellen of je minder- of meerderjarig bent zodat ze weten of ze je mogen taseren?

Gaan ze eerst je ID bekijken voor ze dat ding afschieten en wat als de persoon in kwestie geen ID bij zich heeft?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:50

Mizora schreef:
Je hebt het over drank of drugs, wat dacht je van psychische stoornissen? Ik vind de actie van de politie ook niet verkeerd (ik vind dat ze de juiste keuze hebben gemaakt), maar jouw insteek van oog om oog, en het veroordelen tot Tuig, terwijl je niet weet of het wel door eigen invloed veroorzaakt is, ben ik het niet mee eens.

Geen respect hebben is hier niet aan de orde. Op het moment dat je flink verward bent, ben je niet meer toerekeningsvatbaar. Respect is iets cultureels, daar doet je reptielenbrein niet aan mee en dat is juist wel het deel van je brein dat voornamelijk je gedrag stuurt in zo'n crisissituatie.

Maakt het uit of de gevaarlijke situatie door een aandoening, door middelengebruik of door een bewuste gedraging ontstaat? Wanneer de persoon in kwestie niet reageert op aanspreken door de politie en wanneer de gevaarlijke situatie dus blijft voortduren, lijkt het mij dat er middelen ingezet mogen worden om die situatie te beëindigen. De reden van het ontstaan van de situatie is op dat moment ondergeschikt aan het belang om de situatie te laten ophouden.
In dit geval: dat mes moet neer. Of de jongen nu doorheeft wat hij doet of niet.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Mizora

Berichten: 18087
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:33

oomens schreef:
Mizora schreef:
Je hebt het over drank of drugs, wat dacht je van psychische stoornissen? Ik vind de actie van de politie ook niet verkeerd (ik vind dat ze de juiste keuze hebben gemaakt), maar jouw insteek van oog om oog, en het veroordelen tot Tuig, terwijl je niet weet of het wel door eigen invloed veroorzaakt is, ben ik het niet mee eens.

Geen respect hebben is hier niet aan de orde. Op het moment dat je flink verward bent, ben je niet meer toerekeningsvatbaar. Respect is iets cultureels, daar doet je reptielenbrein niet aan mee en dat is juist wel het deel van je brein dat voornamelijk je gedrag stuurt in zo'n crisissituatie.

Maakt het uit of de gevaarlijke situatie door een aandoening, door middelengebruik of door een bewuste gedraging ontstaat? Wanneer de persoon in kwestie niet reageert op aanspreken door de politie en wanneer de gevaarlijke situatie dus blijft voortduren, lijkt het mij dat er middelen ingezet mogen worden om die situatie te beëindigen. De reden van het ontstaan van de situatie is op dat moment ondergeschikt aan het belang om de situatie te laten ophouden.
In dit geval: dat mes moet neer. Of de jongen nu doorheeft wat hij doet of niet.


Ik heb een stukje dikgedrukt, misschien geeft dat al een deel van je antwoord?

Ik reageerde op iemand die vond dat "dat tuig" aangepakt moest worden, en "wie zich oud en wijs genoeg vindt" voor zo'n actie, ook oud en wijs genoeg is voor de consequentie.

En dat vind ik geen eerlijke benadering voor iemand die verward is, zeker omdat niet bekend is of het gaat om eigen invloed (drank/drugs) of dat het om een psychische aandoening gaat.

Dus ja, het mes moet neer. En ja, ik denk dat in dit geval de taser voor iedereen (inclusief jongen) de optie was met de minste kans op letsel (zowel tijdelijk als permanent). Dus ik ben het eens met de politie-actie, maar ik vind het alsnog treurig dat mensen het verdedigen met "wraak"acties, in plaats van met minste risico.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Liannetje86
Berichten: 783
Geregistreerd: 14-08-09

Re: Taser bij minderjarigen ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:44

Waarom zou een agent niets mogen doen als die bedreigd wordt omdat het om een verwarde minderjarige gaat? Bedreiging is bedreiging en dan mogen ze zich verdedigen in mijn ogen. Het is geen wraak maar hun eigen veiligheid mogen ze veiligstellen.

Het is maar een beschermmiddel, hij zal er (hoogstwaarschijnlijk) niet dood aan gaan/letsel aan overhouden. Dus wat is het probleem? Het is nog steeds vriendelijker denk ik dan een nekklem of een worsteling met een mes of wat dan ook.

Maarja... Ik denk er sowieso vaak wat anders over dan andere. In die paar seconden die ze hebben als ze zelf in gevaar zijn, moeten ze een inschatting maken en handelen anders kunnen ze zelf het haasje zijn... En dat kan fout ingeschat worden, tjah... Vervelend maar dat kun je ze in mijn ogen nooit kwalijk nemen.

Weg hier - Pas hier niet tussen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, Flux, FlyingShadow, MyWishMax, Silenna, tiwi1969, xHaithi en 51 bezoekers