[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oly
Berichten: 76
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:45

de mijne wordt ook niet geschoren is nu op pensioen en niet nodig
hou hem wel in de gaten en als het nodig is krijgt hij een deken op

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 21:00

Ik zal ook weer actiever worden, ben daar slecht in haha.

Zal mijzelf en mijn fjordje nog weer even voorstellen.

Mijn naam is Joyce, ben 24 jaar.
Sinds 12 juli 2012 in het bezit van uiteraard een fjord. Haar naam is Enya een fjorden merrie van 9 jaar, haar vader is Anton.
Ik doe van alles met haar. Dit jaar endurance gestart en volgend jaar eens trec starten. Wij zijn van alle markten thuis

Naast Enya heb ik nog een Tinker. Maar dit gaat over fjorden :o

Ik gebruik ook geen dekens, staat 24/7 buiten zonder stal ( wel schuilmogelijkheden)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 22:08

Gave foto Joyce die een na laatste in het bos!

Niniane

Berichten: 6434
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 00:27

Ik doe ook geen dekens op. Hij staat dadelijk met een ultra dikke vacht die hem goed warm doet houden. Enige nadeel is dan wel weer dat het zweetseizoen voor hem dan geopend is. Vooral wanneer het nog niet echt koud is maar hij wel al een dikkere vacht begint te krijgen, is ie binnen een halfuur met rijden bezweet en goed ook.

Laatst een zwaar ritje met hem gedaan. :D

Afbeelding

<3 :')

simoneeee

Berichten: 210
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:40

Mijn fjord is wel al een paar winters geschoren. Vind het gewoon handiger omdat ik het dan naar mijn idee minder snel fout kan doen qua kou vatten enz. Tijdens het instappen nog even een dekentje over haar billen en na het rijden gewoon weer lekker onder haar warme deken. Niet moeilijk doen met een natte vacht in combinatie met buiten lopen overdag. Dan ben ik alleen maar bang dat het te koud is of niet goed uitgestapt. Benen scheer ik niet, stukje onder het zadel laat ik zitte n, hoofd scheer ik tot de bakstukken. Komt altijd heel mooi uit bij haar. Meestal loopt ze er dus zo bij:

Afbeelding

Afbeelding

Lucia88

Berichten: 526
Geregistreerd: 06-06-15

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 00:23

ik laat die van mij lekker beertje worden in de winter. Staat 24-7 buiten en redt zich prima met dr wintervacht, ik stap wel extra lang uit als we fanatiek gereden hebben. :)

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:43

Gisteren na lange tijd nog eens een wedstrijdje meegepikt met mijn fjordenman. Was een clubwedstrijdje bij ons op stal. Eerst wou ik de B1 en de B2 meerijden (door zijn 4jarige leeftijd vond ik dit meer dan genoeg voor hem). Maar in de B1 reden er enkel kleine kindjes mee en om het plezier voor hen niet te verbrodden, heb ik er uiteindelijk voor gekozen om de B2 en de L1 te rijden. De L1, hoog boven zijn niveau gegrepen maar we konden maar eens zien wat hij ging doen.

Uiteindelijk 3de plaats in de B2 (doordat hij 1 maal verkeerd aangesprongen is, door mijn schuld, punten verloren anders hadden we de eerste plaats) en in de L1, een 2de plaats *\o/* Totaal niet verwacht van mijn jongen.
Afbeelding

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:31

Super goed! Gefeliciteerd :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 07:03

Was ik gisteren op buitenrit met Cajra, kom ik bij het bos een enorme kudde (jonge?) fjorden tegen. In allerlei kleuren ook nog! Zag er wel tof uit!


Afbeelding

Maris_

Berichten: 1447
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 08:46

Geen foto van kunnen maken?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:19

Nee, niet gedaan.

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:14

Hier ook geen dekens, alleen eczeemdeken helaas. Ze staat 24/7 buiten, deze winter voor het eerst zonder schuilstal, dus even kijken hoe het gaat. Ben niet echt fan van dekens, ben blij als die verschrikkelijke eczeemdeken straks een paar maand af kan blijven :)
Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:36

Voor onze Rimska ook geen deken :) Wel 24/7 buiten met schuilstal en onbeperkt eten uit de slow feeder. Ze staat namelijk op een paddock paradise. We houden haar wel elk jaar goed in de gaten met nattigheid etc. Maar het gaat al 2 winter goed, dus ik verwacht geen problemen.

We hebben haar wel een jaar kaal gehad (op uggs na :)) ) maar dat vond ik vooral heel irritant :j

simoneeee

Berichten: 210
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:52

Even een vraagje. Heeft er iemand zijn fjord wel eens geschoren met een moser max 45? Er staan er op marktplaats nu een aantal op, maar ik weet niet of hij sterk genoeg is. Onze vorige sectolin SE 600 had er aardig wat moeite mee, maar dit was al eind november. En ik lees daar wel meer klachten over, dus dat ligt misschien meer aan Sectolin?

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:22

He, wat gezellig, een Fjordentopic! Ik meld mezelf ook graag als dat mag :o

Ik ben sinds april dit jaar, de trotse eigenaresse van een knappe Fjord, genaamd Jules en zijn shetlander vriendinnetje,Vlekje!

Jules is 15 jaar, afgekeurd dekhengst en is daarom op zijn 11 jaar geruind, het is een echte knuffelkont, met een typisch fjordenkarakter <3
Afbeelding

En dit is Vlekje, zijn beste vriendinnetje! Vlekje en ik kennen elkaar al wat langer, ze staat al bij mijn ouders sinds ik 10 ben en zal ondertussen al tegen de 30 aanzitten denk ik. In april is ze samen met Jules naar mij verhuisd, ze hebben het heerlijk samen!
Afbeelding

Ze kunnen echt niet zonder elkaar, super fijn om te zien hoe ze van elkaar genieten!
Afbeelding

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:31

Wat is de afstamming van Jules en wat is dan zijn stamboeknaam?

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:08

Zijn stamboeknaam is Djilik au Bois le Miot
Afstamming:
vader: Larco
moeder: Tendre Tornade

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:28

Via zijn vader 'ken' ik een halfbroer van hem uit dezelfde stal.

Zijn moeder ken ik niet.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:02

Wat leuk Anita!
Hoe is zijn halfbroer? Jules is een echte knuffelkont, super lief en zal geen stap verkeerd zetten, of naja, een kleintje dan, soms, het is nog steeds een Fjord natuurlijk, dus hij kan ook best eigenzinnig zijn.
Soms doet hij zich stoerder voor dan hij is, want hij kan ook best onzeker uit de hoek komen. Dan is zijn vriendinnetje een goede steun voor hem. Zijn 2 hele dikke vriendjes, Jules is wel de leider in de mini kudde, totdat hij dus eventjes bang wordt, dan mag Vlekje het overnemen :+

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 00:46

"Ken" staat niet voor niks tussen aanhalingstekens, ik ken het paard niet persoonlijk. Iemand die net als ik lid is/was van het forum Fjordenwereld had dit paard. Van haar heb ik zijn gegevens doorgekregen (zoals levensnr. en chipnr.) en een foto. Ik houd namelijk een Fjordenbestand bij waar inmiddels meer dan 33.000 Fjorden in staan.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 01:10

Mijn kleine dame gaat morgen naar de basisschool om te worden beleerd voor de wagen!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:42

Welkom!

Ik ga vandaag met de trailer naar het bos. 3de keer dat ik ga rijden met trailer, gelukkig is Enya super braaf. En zaterdag hebben we een crossrit, een buitenrit met crosshindernissen :D

Veel succes op de basisschool, hopelijk leert ze het snel

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:15

Waaw, wat een overzicht Anita, daar zit vast ongelofelijk veel werk in :-)

Veel succes op de basisschool, spannend zeg! Hopelijk doet ze het goed!

Hoe was het in het bos JoycexEnya?

Ik heb een nieuw bitloos hoofdstel voor Jules, vandaag een klein stukje mee geprobeerd, wat pakte hij het knap op zeg! Super fijn om te rijden & het staat ook nog eens super stoer, knappe pownie :D

Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:38

Ja echt heel leuk, ging echt heel goed Afbeelding
Afbeelding


Mooi hoofdstel ik rijd wel eens met een bloemhacakmore
Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:52

Oh, wat heerlijk ziet het er uit in het bos, was ook fijn weer om te rijden zo te zien!
Wat staat dat rood stoer! 8-) Zo'n bloemetje is minder scherp dan een 'gewone' hackemore, toch?

Ik wil graag overstappen naar (bijna) volledig bitloos, maar ben nog een beetje aan het zoeken naar een systeem dat helemaal oke is voor ons! Dit hoofdstel kan als sidepull en kaakgekruisd gebruikt worden, nog even uitzoeken wat het beste werkt dus...

Oh, en Jules staat trouwens ook zonder deken, niet 24/7 op wei, maar wel gewoon elke dag van 07u30 - ongeveer 19u00 normaalgezien! Daarna staat hij in een ruime strobox, dicht bij zijn vriendinnetje! Hij wordt lekker beer in de winter (denk ik, heb hem in april gekocht, dus heb nog niet echt een idee 'wat me te wachten staat' qua vachtje)...