Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13986
Geregistreerd: 20-04-16

Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-17 12:36

rtv oost
Overige

Afbeelding
Tim Lips en Keyflow tijdens de Military in Boekelo. Foto door aniek1985

In de week van de Military Boekelo-Enschede zendt TV Oost op donderdag 5 oktober de documentaire Obstakels uit. Nooit eerder werd er een dergelijke inkijk gegeven in de eventingwereld: de triatlon voor paarden. Annette van Trigt volgde acht maanden lang vader en destijds bondscoach Martin Lips en topruiter en zoon Tim Lips in hun voorbereiding op de Olympische Spelen in Rio. Wat drijft een topsporter om met gevaar voor eigen leven deze sport te beoefenen?

De Military in Boekelo is een fenomeen. Jaarlijks goed voor 60.000 toeschouwers, die afkomen op spektakel in het bos tijdens de cross. Maar wat ze niet zien, is wat er komt kijken bij deze complexe sport. Levensgevaarlijk voor de ruiter en zwaar afzien voor de paarden: dat is een cross door het bos. Springend over picknicktafels en dwars door modderige bosvijvers.

Obstakels
In 2014 won Tim Lips een bronzen medaille eventing op het WK in Frankrijk, vader Martin is bondscoach. Vanaf dan kan de jacht op de wereldtop beginnen. Een goed eventingpaard kost al gauw een half miljoen. Dat vergt een scherpe aanpak. De concurrentie is zwaar, bijna niet te verslaan. Waarom dan toch die drive om álles uit jezelf en je paard te halen? Niet alleen Tim moet topfit zijn, ook zijn paarden moeten top presteren. Meten is weten: de paarden worden bijna wetenschappelijk begeleid. Om te voorkomen dat ze dood neervallen bij de finish na de extreme inspanningen. Het blijft schaken om op tijd te pieken en dat brengt spanning met zich mee bij forse tegenslagen in the heat of the moment. Man en paard, knokkend, zwetend, vallend en eigenlijk samen soms ook heel bang…

‘Obstakels’ zie je donderdag 5 oktober op TV Oost om 20.00 uur. De documentaire wordt om 23.00 uur herhaald. De Military Boekelo-Enschede zie je op zaterdag 7 oktober live op TV Oost vanaf 09.00 uur.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:57

altijd goede programma's van Annettte, de opname knop maar inschakelen :)

Leef: neem en geef!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:29

Leuk! Is het ook online te kijken?

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:26

Waarom niet op npo 1/2 of 3 ofzo iets?
Ik hoop dat deze online ook te kijken komt, want ik wil hem wel zien.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:36

Ik ben benieuwd. Net zoals degene hiervoor vind ik haar documentaires altijd er mooi! Hopelijk vergeet ik het niet.

Kidde
Berichten: 3444
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:01

chamion schreef:
Waarom niet op npo 1/2 of 3 ofzo iets?
Ik hoop dat deze online ook te kijken komt, want ik wil hem wel zien.

Ik heb KPN en woon in het westen, maar RTV Oost kan ik ook gewoon ontvangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:31

Meer mensen die kijken?

Ik zit de documentaire te kijken maar tjonge jonge, wat een nare man is die Martin Lips. :oo
Zit te schelden op Tim waar de honden geen brood van lusten. Tim is doodziek maar moet toch op zijn paard gaan zitten voor de landenwedstrijd.Lekker veilig ook als je doodziek op je paard zit en geen scherp zicht hebt. :+
Zijn ze op een wedstrijd waar de bodem niet optimaal is en zegt Martin Lips. "Gelukkig hebben wij niet onze toppaarden bij". M.a.w. dat deze paarden naar de klote gereden worden is niet zo erg.
Ik had mij ook nog nooit zo verdiept in de rijkunsten van Tim maar het is zeker geen hoogvlieger.
Dressuur rijden is zeker niet zijn sterkste punt, wat een getrut in een laag tempo. Waar andere ruiters in het parcours 2 galopsprongen rijden rijdt Tim overal 3 sprongen. Het lijkt wel of hij bang is. Dat had ik niet verwacht.
Ik heb een beetje met die jongen te doen. Wat een druk legt zijn vader op hem. Goed dat zijn vader Martin geen bondscoach meer is. Tim moet tegen zijn vader in bescherming worden genomen en dat is lastig als je vader ook je trainer en bondscoach is.

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:56

Ik heb hem dus net gemist... komt die nog online wat ik weet niet of ik tot 23.00 uur trek haha

iedereen is perfect zoals hij/zij is!!!

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:58

Ik kon de documentaire niet zien, alleen horen, maar ik heb Tim vaker op grote wedstrijden gezien, maar presteren onder druk kon hij nooit. Nou weet ik waarom. Ik heb me altijd afgevraagd of hij het wel leuk vindt en/of wel durft. Ik denk allebei niet. Volgens mij kan hij beter een andere sport kiezen. Ik denk dat hij dan veel gelukkiger van wordt. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk. Maar dat heb ik stieke, altijd gedacht.

Ik hoop dat het nog een keer ergens anders uitgezonden wordt zodat ik het ook kan zien ipv alleen horen. :D

In der Ruhe liegt die Kraft.

Anoniem

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:01

Vur, vanavond om 23.00 uur op rtv Oost wordt het herhaald.

Anoniem

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:05

Hij kan beter met zijn franse vriendin naar Frankrijk verhuizen en daar mooie ritten organiseren. Lekker ver van zijn vader vandaan. En daar wordt hij vast gelukkiger van.
Tim Lips. ik hoop dat je eens voor je eigen geluk gaat kiezen. Je vader behandeld je als een kleuter. Wat een gefrustreerde man.
Hij blaft je alleen maar af en vindt het teambelang belangrijker dan jou.

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:17

Dan toch best wel knap dat als die bang is nog zo hoog rijdt

iedereen is perfect zoals hij/zij is!!!

Anoniem

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:19

Loesje, Hij heeft gewoon tot nu toe geluk gehad dat hij heel is gebleven.
En er zijn in NL bijna geen eventingruiters dus dan ben je al snel één van de beste.

xxxmh

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:43

Kidde schreef:
chamion schreef:
Waarom niet op npo 1/2 of 3 ofzo iets?
Ik hoop dat deze online ook te kijken komt, want ik wil hem wel zien.

Ik heb KPN en woon in het westen, maar RTV Oost kan ik ook gewoon ontvangen?


Welke zender? Woon ook in het westen en heb kan maar kan hem niet vinden.

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

tienus63

Berichten: 11966
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:45

Via schotel kanaal 77.
Of misschien online via site rtvoost.

#trotsoponzeboeren

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:47

Hier kun je via internet kijken: http://www.rtvoost.nl/tv/live.aspx?m=5

De uitzending is overigens achteraf niet terug te kijken, lees ik net. Ik heb het om 20.00 uur gemist, ik ga om 23.00 een nieuwe poging doen. ;)

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:57

Grobbebol schreef:
Loesje, Hij heeft gewoon tot nu toe geluk gehad dat hij heel is gebleven.
En er zijn in NL bijna geen eventingruiters dus dan ben je al snel één van de beste.



Maat hij rijdt toch ook andere paarden van andere mensen? Lijkt me dat daar ook vaak niet de meest makkelijke tussen zitten.. ik zou blokkeren en paard dan ook neem ik aan

iedereen is perfect zoals hij/zij is!!!

Anoniem

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:46

Kijk de reportage maar eens Loesje. Dan zie je hoe bang Tim is. Hij moet van zijn vader rijden maar wil het niet en probeert er steeds onderuit te komen. Maar Pa scheldt hem verrot als Tim niet wil.
Tja, dit is wachten op ongelukken.

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:19

Had al vaker gehoord dat hij geen held is.
Kijk nu ook, leuk dat Vakarlos in beeld kwam, die is vroeger gereden door een vriendin van mij in het springen, en de eigenaar heeft hem toen later bij een eventing amazone neer gezet die hem uitbracht in de eventing, Dat paard liep al 2* toen hij bij Tim terecht kwam en dat is al jaren terug. Jaren hoorde je niks van dat paard, erg jammer.

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:28

Kijk het nu, hij wordt ook telkens direct na een bocht door zijn paard gered.. rijdt lang niet zo strak als de anderen

iedereen is perfect zoals hij/zij is!!!

MizzMontana

Berichten: 5674
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:52

Wauw, echt weer ontzettend mooi in beeld gebracht door v Trigt. Super mooie inkijk en niets mooier gemaakt dan het is.


Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:55

Helaas gemist ivm werk. Hopelijk is het ergens nog terug te kijken..

Soraya - (New Pleasure VDL x Carolus II) - D-OC
† Armstrong - (Clint Eastwood x Kennedy)

Sunsetgirl

Berichten: 6
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:56

Ik heb gewoon medelijden met Tim. Wat een druk legt zijn vader op hem, niet normaal. Hij moet en zal presteren. Vreselijk, ik vond het een hele nare documentaire.
Je kan wel zin dat hij niet zelfverzekerd is. Maar als zijn vader nu eens anders met zijn zoon omgaat, zal het vast veel meer zelfvertrouwen geven.

En als je dan Jung ziet rijden, wow, die rijdt pas!!! <3

I've been through the summer on a horse with no name

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:57

Ik was het helaas vergeten en schakelde pas in toen het al 35 minuten bezig was... Hoop dat het toch ergens terug te zien is. :(

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Nieuwe documentaire over Tim Lips van Annette van Trigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:24

Ik vond het een mooie documentaire. Ik kon de reactie van Martin ook wel begrijpen. Die is nog van het oude stempel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 bezoekers