Onbekenden rijden op mijn pony?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:57

Bordje met pas op besmettelijke schimmel, zou ook nog kunnen helpen


Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:02

Niet beschuldigend naar je verzorgsters bedoelt, maar hoe oud zijn ze?

Ik kan me bij een stel jonge meisjes best voorstellen dat ze schrikken van wat er is gebeurd en dus zeggen dat ze niet geweest zijn. Weet je zeker dat ze niet geweest zijn?

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-17 14:22

Kaus schreef:
Niet beschuldigend naar je verzorgsters bedoelt, maar hoe oud zijn ze?

Ik kan me bij een stel jonge meisjes best voorstellen dat ze schrikken van wat er is gebeurd en dus zeggen dat ze niet geweest zijn. Weet je zeker dat ze niet geweest zijn?


Ze zijn 13. Zitten nu in de eerste klas van de middelbare. Het zijn hele lieve en nette meisjes die altijd alles netjes vragen en als er iets perongeluk kapot is gegaan dat ze dat ook eerlijk aangeven. Ik weet zeker dat ze het niet zijn geweest als ze zeggen dat het niet waren.


Afgelopen week niks vreemds meer bij de pony's gehad, gelukkig. Hopen dat het zo blijft.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-17 20:36

En dan denk je dat er niks vreemds meer gebeurd... Ik ben op het moment nog aan het werk en mijn oma voert de paarden als ik avond dienst heb. Appt mijn oma dat de bordjes van het gek zijn gescheurd. Waarom doen mensen dit nou, wat is dit.

Ik wil serieus nu wel een camera gaan kopen. Ik vind dit niet meer grappig. Iemand suggesties? Zijn er ook cameras die op een batterij/accu lopen?

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:47

Wow, ik volg. Heel apart dit.

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:57

Nou zeg, wat stom van die 'personen'!
Echt absurd om dit te doen!! :n 8)7

Kleine sterren blinken 't meest

Anoniem

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:04

Jakkie zeg! Ik zou iig camera's ophangen.

En een minder leuke streek...
De Shet is helemaal zwart? Ken je verder mensen met een zwarte shetlander? Die wat minder lief is? ~~}> ~~}>
Dan wel even een bordje erbij, betreden op eigen risico.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:08

Gydja schreef:
En dan denk je dat er niks vreemds meer gebeurd... Ik ben op het moment nog aan het werk en mijn oma voert de paarden als ik avond dienst heb. Appt mijn oma dat de bordjes van het gek zijn gescheurd. Waarom doen mensen dit nou, wat is dit.

Ik wil serieus nu wel een camera gaan kopen. Ik vind dit niet meer grappig. Iemand suggesties? Zijn er ook cameras die op een batterij/accu lopen?

Wildcamera is op batterijen ;?

Leef en laat leven.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:08

Heel apart dit inderdaad.. Heb helaas geen verstand van camera's die je kan gebruiken hiervoor...
Misschien handig als er hier iemand is die dat weet?

Kun je trouwens ook niet vragen of je buren samen met jou het in de gaten willen houden of er onbekenden naar de pony gaan.

Elaya

sauffi

Berichten: 703
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:12

Bah wat naar! Hopelijk wordt het snel opgelost

vallen en opstaan, kopstoten en weer doorgaan!

iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:17

Jeetje wat vervelend! Misschien is een Wildcamera een optie? Die gaat pas filmen/fotograferen als er beweging is.

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:20


ikkedus
Berichten: 3269
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:31

Misschien handig om ff op donderdag te letten. Bijna alle basisscholen zijn dicht, dus alles onder de 12 is vrij.

[o]

Quilfa

Berichten: 449
Geregistreerd: 20-09-05
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:50

Amy schreef:
Jakkie zeg! Ik zou iig camera's ophangen.

En een minder leuke streek...
De Shet is helemaal zwart? Ken je verder mensen met een zwarte shetlander? Die wat minder lief is? ~~}> ~~}>
Dan wel even een bordje erbij, betreden op eigen risico.


Hier wel 1 te leen ~~}>

Joep

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:17

Was het niet zo dat met camerabewaking er ook een bordje moet hangen die het aankondigt? Ik weet het niet zeker hoor dus pin me er niet op vast, maar het zou zonde zijn dat op het moment dat je toch stappen zou willen ondernemen dat niet zou kunnen omdat de beelden illegaal verkregen zijn.

Raise a glass to freedom,
Something they can never take away,
No matter what they tell you.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:20

Wat vervelend zeg... Niets aan -O-

Zijn het dezelfde dagen? (Deze en vorige week?) Dan zou je volgende week 'onopvallend' kunnen posten ;)


Als je een camera koopt moet je wel even op de wetgeving letten ;)

Dus alleen de wei (prive eigendom) filmen, en bordjes bij het hek. De personen moeten de bordjes kunnen zien voordat ze gefilmd worden.
Ik zou eventjes googlen naar de wetgeving rondom camera(s)(toezicht), want ik durf niet met zekerheid te zeggen wat mag en niet mag rondom privé-cameratoezicht.


Een 'wilde' shetlander lenen zou ik niet doen. Buiten dat je kudde moet wennen aan de nieuwe pony, is het ook niet veilig voor de onbekende bezoekers. Mocht er iets gebeuren, dan is de eigenaar aansprakelijk... En dat risico zou ik zelf niet durven nemen.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:27

Joaltijd schreef:
Wat vervelend zeg... Niets aan -O-

Zijn het dezelfde dagen? (Deze en vorige week?) Dan zou je volgende week 'onopvallend' kunnen posten ;)


Als je een camera koopt moet je wel even op de wetgeving letten ;)

Dus alleen de wei (prive eigendom) filmen, en bordjes bij het hek. De personen moeten de bordjes kunnen zien voordat ze gefilmd worden.
Ik zou eventjes googlen naar de wetgeving rondom camera(s)(toezicht), want ik durf niet met zekerheid te zeggen wat mag en niet mag rondom privé-cameratoezicht.


Een 'wilde' shetlander lenen zou ik niet doen. Buiten dat je kudde moet wennen aan de nieuwe pony, is het ook niet veilig voor de onbekende bezoekers. Mocht er iets gebeuren, dan is de eigenaar aansprakelijk... En dat risico zou ik zelf niet durven nemen.


Goede tip van wetgeving, al weet ik niet of ik me daar aan zou houden als het gaat om mijn paard/ pony :') dan zou ik alleen maar er achter willen komen wie er aan mijn paardje zitten...

Elaya

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:39

Felien_Kyra schreef:
Goede tip van wetgeving, al weet ik niet of ik me daar aan zou houden als het gaat om mijn paard/ pony :') dan zou ik alleen maar er achter willen komen wie er aan mijn paardje zitten...

Mee eens hoor ;) Ik zou het ook heel graag willen weten (al doe ik het wel legaal... Haha! )

Maar ik zou het sneu vinden als de ts problemen zou krijgen wetstechnisch gezien, terwijl ik dat met een klein berichtje misschien kon voorkomen :)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:20

Dashcam wellicht?

elinedeau95

Berichten: 1192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:00

Oeeh deze situatie lijkt mij zo naar. Ik hoor ook steeds vaker dat mensen hier last van hebben... Brutale kinderen zeg!

.

zwartepaerd

Berichten: 868
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: provincie Zeeland

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:11

Een wildcamera ophangen, registreert en maakt opnames van beweging.
Hoop dat dit snel stopt zeg, te belachelijk voor woorden, de brutaliteit van sommige mensen!

Sinds 2008 het adres voor gevlochten touwartikelen voor paard, hond & baasjes. Kies uit 28 verschillende kleuren en stel je eigen kleurencombinatie samen.
http://www.diereninpastel.nl


Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-17 12:23

@amy
Mijn shet is helemaal zwart. Maar we gaan geen andere paarden bij in de weide zetten. Mijn ijslander is behoorlijk dominant en ik heb geen zin in ongelukken. Bordje betreden op eigen risico lijkt me niet zo verstandig. In mijn ogen nodigt dit mensen uit om binnen te komen. Heb nu "niet betreden" op het hek hangen.

@Art_Ificiou
Ik wist niet dat een wildcamera op batterijen is. klinkt wel logisch :+ Maar heb nog een onderzoek gedaan naar een camera haha.

@Felien_Kyra
Omwonenden zijn al gevraagd om een oogje in het zijl te houden :j

@Veldbloem
Ik zal even in dat topic kijken, thanks!

@Joaltijd
Het zijn niet dezelfde dagen. Anders was het inderdaad wel makkelijk geweest om te posten. Het zou mij eigenlijk ook niks verbazen als het meerdere kinderen zijn. Er zijn namelijk jongens die er langs fietsen voor naar de voetbal die altijd een hoop kabaal bij zich hebben. Hun reputatie is ook al niet zo best in het dorp en dat terwijl ze nog op de basisschool zitten. Maar ja het zouden ook pennymeisjes kunnen zijn, want hoe komen anders die vlechtjes in de manen.
En bedankt voor de tips betreft het filmen van privé eigendommen. Zodra de camera er is zal ik daar ook wat onderzoek naar doen. Maar op dit moment wil ik gewoon weten wie er bij mijn paarden zit.
Een wilde shetlander er bij zetten gaan we ook echt niet doen. Ik heb een behoorlijk dominante ijslander die mijn shet bijna als veulen beschouwd zodra er een ander paard in de wei komt. dat word dikke ruzie. Ik wil niet het risico lopen dat mijn of het paard van iemand anders gewond raakt.

@zwartepaerd
Als ik de camera op het weiland richt dan blijft dat ding maar filmen omdat mijn paarden 24/7 buiten staan en stal in en uit sjokken. richt ik hem richting het hek dan blijft hij ook filmen omdat er best veel fietsers en wandelaars langs komen. Al klinkt een wildcamera wel als een goede optie.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:24

Joaltijd schreef:
Felien_Kyra schreef:
Goede tip van wetgeving, al weet ik niet of ik me daar aan zou houden als het gaat om mijn paard/ pony :') dan zou ik alleen maar er achter willen komen wie er aan mijn paardje zitten...

Mee eens hoor ;) Ik zou het ook heel graag willen weten (al doe ik het wel legaal... Haha! )

Maar ik zou het sneu vinden als de ts problemen zou krijgen wetstechnisch gezien, terwijl ik dat met een klein berichtje misschien kon voorkomen :)

Haha nee heb je ook goed hoor! :)

Elaya

xLaraaj

Berichten: 3678
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:32

ouhnee zo griezelig ! Zou ook zo snel mogelijk willen weten wie er aan mijn paard zit :n

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Onbekenden rijden op mijn pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 08:44

Je moet dan een correct bordje ophangen met verboden toegang met het wetsartikel erbij, dan zijn ze strafbaar wanneer ze het wel doen.
Heb dat ook op mijn erf.
Anders kan de politie er niks tegen doen als ze op je terrein lopen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers