Paardentrailer in de sloot na ongeluk op de A7

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Paardentrailer in de sloot na ongeluk op de A7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 23:26

112 hoogezand
Overige
Ingezonden door bokker fenja

De A7 tussen Groningen en Hoogezand is maandagavond lange tijd afgesloten geweest vanwege een ongeval tussen een viertal voertuigen en een paardentrailer.

De paardentrailer is na het ongeval in de sloot beland en het paard is vervolgens op de vlucht geslagen. Een uur na het ongeval werd het paard gewond terug gevonden.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Paardentrailer in de sloot na ongeluk op de A7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 23:36

Jemig of het ongeluk al niet erg genoeg is, je ook nog zo lang moeten afvragen waar je paard is en hoe ie er aan toe is ;(

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 23:39

Damn, da's nog geen kilometer bij mij vandaan :oo
T is wel heel erg met de trailer ongelukken de laatste tijd, ben blij dat ik mijn paard nooit hoef te vervoeren, doodeng :x

Edit: volgens mij dat is bij de dikke linde....
eng, vlak daarvoor rijdt je over een viaduct, op dat stukje is de weg net weer recht, had niet eerder moeten gebeuren
Laatst bijgewerkt door Laurora op 03-10-17 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorex

Berichten: 9941
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Paardentrailer in de sloot na ongeluk op de A7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 23:42

Tis wel heel vaak de A7 ook en dan te bedenken dat ik vanaf komende vrijdag wekelijks dat ritje snelweg mee moet pakken om op les te komen met mijn pony en dan ook nog 's avonds in het donker...
Hopelijk knapt het paard snel weer op :(:)

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 23:43

Wat een nachtmerrie weer. Waar zitten al die mensen tegenwoordig met hun gedachte. Zal wel weer in de telefoon oid zijn

Ik zag het op internet voorbij komen en gelijk gemeld hier aan bokt.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Paardentrailer in de sloot na ongeluk op de A7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 23:44


Texas02

Berichten: 4602
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Paardentrailer in de sloot na ongeluk op de A7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 23:59

Alweer.. Het gaat tegenwoordig zo vaak fout dat je haast niet meer met de trailer op pad durft.. :( Sterkte aan alle betrokkenen!

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 06:55

Daks schreef:
Wat een nachtmerrie weer. Waar zitten al die mensen tegenwoordig met hun gedachte. Zal wel weer in de telefoon oid zijn


Ik denk niet dat je in alle gevallen de schuld bij de medeweggebruikers kunt leggen. Ik zie regelmatig auto trailer combinatie's die niet deugen en ook bestuurders ervan die zich niet aan de regels houden of juist heel onzeker rijden.

Veel sterkte voor alle betrokkenen van het ongeluk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 07:17

akishino schreef:
Daks schreef:
Wat een nachtmerrie weer. Waar zitten al die mensen tegenwoordig met hun gedachte. Zal wel weer in de telefoon oid zijn


Ik denk niet dat je in alle gevallen de schuld bij de medeweggebruikers kunt leggen. Ik zie regelmatig auto trailer combinatie's die niet deugen en ook bestuurders ervan die zich niet aan de regels houden of juist heel onzeker rijden.

Veel sterkte voor alle betrokkenen van het ongeluk.


Een auto is op de trailer ingereden.

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 07:29

Fennadev schreef:
Tis wel heel vaak de A7 ook en dan te bedenken dat ik vanaf komende vrijdag wekelijks dat ritje snelweg mee moet pakken om op les te komen met mijn pony en dan ook nog 's avonds in het donker...
Hopelijk knapt het paard snel weer op :(:)

Is redelijk te bedenken dat er veel ongelukken gebeuren op de a7. Het is immers de grootste en langste snelweg van Nederland

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:29

En zo te zien stik donker, ik zal blij zijn als de verlichting op de snelwegen weer aan gaan zoals beloofd !

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:10

akishino schreef:
Daks schreef:
Wat een nachtmerrie weer. Waar zitten al die mensen tegenwoordig met hun gedachte. Zal wel weer in de telefoon oid zijn


Ik denk niet dat je in alle gevallen de schuld bij de medeweggebruikers kunt leggen. Ik zie regelmatig auto trailer combinatie's die niet deugen en ook bestuurders ervan die zich niet aan de regels houden of juist heel onzeker rijden.

Veel sterkte voor alle betrokkenen van het ongeluk.


In dit geval dus waarschijnlijk de schuld van de bestuurder. Maar scharende trailers gebeurt ook veel, vaak rijden mensen veel te hard met de trailer erachter. Levensgevaarlijk.

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Paardentrailer in de sloot na ongeluk op de A7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:19

Op dit stuk gebeurt het wel vaak
Sterkte vóór de eigenaren

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:25

Kabayo schreef:
Fennadev schreef:
Tis wel heel vaak de A7 ook en dan te bedenken dat ik vanaf komende vrijdag wekelijks dat ritje snelweg mee moet pakken om op les te komen met mijn pony en dan ook nog 's avonds in het donker...
Hopelijk knapt het paard snel weer op :(:)

Is redelijk te bedenken dat er veel ongelukken gebeuren op de a7. Het is immers de grootste en langste snelweg van Nederland


Dat klopt, maar het is "vaak" op deze stuk dat het gebeurt. Of we horen het sneller, omdat het in mn omgeving is. Dat kan ook.

Dit lijkt me echt een nachtmerrie, ben er ook vaak bang voor dat zoiets gebeurt. En dat komt ook denk ik omdat ik het regelmatig heb gehoord hier in de omgeving.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:55

De bestuurster, Annet Veen volgens de site Horse, is van achter aangereden. Het is dus niet haar schuld. En vervolgens zijn daar dan denk ik weer auto's op ingereden, vandaar met 4 auto's.

Het lijkt me meer dan vreselijk om én zo'n ongeluk te krijgen én je paard kwijt te raken en niet te weten waar hij is en hoe erg hij gewond is of niet. En de verwondingen blijken volgens dat artikel op horse, dat is de link die al in dit draadje is genoemd, erger te zijn dan dat het leek.

Verschrikkelijk dit. Ik hoop toch dat degene die haar aangereden heeft een heel flink proces verbaal krijgt.

Veel sterkte voor Annet en haar paard Murk

Getup

Berichten: 8274
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Paardentrailer in de sloot na ongeluk op de A7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:02

Oh verschrikkelijk.....

Het is wel raak, de laatste tijd zeg. Vraag me af of mensen dan zo onoplettend zijn en waarom. Bedoel: n trailer is best groot, die zie je toch.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Paardentrailer in de sloot na ongeluk op de A7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:05


Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:41

proudmama schreef:
En zo te zien stik donker, ik zal blij zijn als de verlichting op de snelwegen weer aan gaan zoals beloofd !

Welke verlichting? :?

Wat een nachtmerrie voor bestuurder/eigenaar. Hopelijk knapt het paard snel weer op.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Paardentrailer in de sloot na ongeluk op de A7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:15

Maar hoe vaak gebeurt het ook niet dat je auto’s of aanhangers ziet rijden met niet deugdelijke verlichting. Met 120 of 130 zit je er dan zo achterop..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:18

Verlichting is inderdaad alleen verwennerij van de randstad.

Roodvos schreef:
proudmama schreef:
En zo te zien stik donker, ik zal blij zijn als de verlichting op de snelwegen weer aan gaan zoals beloofd !

Welke verlichting? :?

Wat een nachtmerrie voor bestuurder/eigenaar. Hopelijk knapt het paard snel weer op.

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Paardentrailer in de sloot na ongeluk op de A7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:20

Jeetje heftig had het al wel gelezen op 112 maar daar was het nog onduidelijk of er dieren in de trailer aanwezig waren, maar dus toch pff. Hopelijk is het paard er zonder al teveel letsel goed vanaf gekomen, hoe dan ook sterkte voor de eigenaren!

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:23

suikermeisje schreef:
Maar hoe vaak gebeurt het ook niet dat je auto’s of aanhangers ziet rijden met niet deugdelijke verlichting. Met 120 of 130 zit je er dan zo achterop..


Je ziet toch met welke snelheid je inloopt op je voorganger? Vooruitkijken en anticiperen, geldt niet alleen voor trailers maar ook voor mensen die besluiten dat ze max. 100 km/u willen rijden op de snelweg.

vreselijk ongeluk, hopelijk komt het paard er weer bovenop.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:26

M_i_R schreef:
suikermeisje schreef:
Maar hoe vaak gebeurt het ook niet dat je auto’s of aanhangers ziet rijden met niet deugdelijke verlichting. Met 120 of 130 zit je er dan zo achterop..


Je ziet toch met welke snelheid je inloopt op je voorganger? Vooruitkijken en anticiperen, geldt niet alleen voor trailers maar ook voor mensen die besluiten dat ze max. 100 km/u willen rijden op de snelweg.

vreselijk ongeluk, hopelijk komt het paard er weer bovenop.


Toch klinkt dat een stuk mooier dan het werkelijk is.

En daarbij, heel vaak is verlichting van de auto of aanhanger niet goed genoeg. Dan kun je dat dus niet inschatten. Ik heb het niet specifiek over deze situatie maar wat ook vaak voor komt en dus niet altijd degene die erop inrijdt de idioot is maar ook weleens de bestuurder die gewoon al op de weg rijdt.

Zo is mijn vriend met 90 op zn voorganger geklapt omdat die de auto op de snelweg ervoor gooit omdat de rechterbeen langzamer reed. Mijn vriend had in eerste instantie voldoende afstand maar door deze stuntelaar niet omdat die ruimte dan weg is genomen en je niet meer op tijd afgeremd bent.

XX_Jolanda
Berichten: 18
Geregistreerd: 09-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:23

De bestuurder zat niet op z'n telefoon. Is in slaap gevallen...
Weet (helaas) uit ervaring dat dat kan gebeuren voordat je er erg in hebt.

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 23:10

Had het hier toevallig met een stalgenoot over... heel bizar. -:(-

Maar toch.. horen we dit nou steeds vaker/sneller dan tot een aantal jaar terug. Of gebeurd het gewoon echt veel vaker...?