Is het mogelijk om nooit 100% over iemand te geraken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Is het mogelijk om nooit 100% over iemand te geraken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-17 20:38

Oke bokkers, ik vraag me iets af waar ik al een hele tijd mee zit.
Mijn allereerste vriend en ik waren ongeveer 1,5 jaar samen en zijn ondertussen iets langer dan een jaar uit elkaar. We hebben beide een andere relatie, we hebben wel een lange tijd nog contact gehouden als vrienden en heb hem 6 maanden geleden voor het laatst gezien. Aangezien onze nieuwe relaties was vriendschap redelijk moeilijk en is dit ook min of meer verwaterd. Af en toe krijg ik nog wel eens een apje maar daar blijft het bij. Ik ben gelukkig in mijn relatie en hij ook in die van hem (veronderstel ik). Toch heb ik soms het gevoel er niet helemaal overheen te zijn. Ik heb bijvoorbeeld deze week over hem gedroomd en voel me nu al een hele week k*t, opeens voelde ik me dan ook jaloers worden toen ik een foto van hem en zijn nieuwe vriendin zag. Terwijl het mij enkele weken geleden niet echt iets deed. Voel me dan ook ontzettend schuldig tegenover mijn vriend. Maar vaak denk ik dan ook aan hoe ongezond en emotioneel onze relatie wel niet was. (Hij had moeite met zijn zelfbeheersing af en toe). Is het mogelijk nooit echt 100% over iemand heen te geraken? Op de ene dag kan het me allemaal geen moer schelen en dan soms door iets te zien of te horen weer wel. Iemand hier ervaring mee?

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥


MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Is het mogelijk om nooit 100% over iemand te geraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:45

Tja beetje territoriumdrift nog ofzo denk ik? Als je 0,0 twijfels hebt bij je eigen relatie lijkt het mij geen probleem.

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Is het mogelijk om nooit 100% over iemand te geraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:46

Ja.. Dat komt vaak voor bij je eerste 'echte' liefde. Niets geks dus!

Nergens is het zo fijn, als op de rug van Willemijn!

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-17 20:56

MarlindeRooz schreef:
Tja beetje territoriumdrift nog ofzo denk ik? Als je 0,0 twijfels hebt bij je eigen relatie lijkt het mij geen probleem.

Twijfels heb ik niet echt in mijn huidige relatie, als ik bij mijn vriend ben ben ik perfect gelukkig. Maar vandaag heb ik nog eens zijn social media gechecked en werd hier heel droevig van om eerlijk te zijn, en omdat ik dan over hem gedroomd heb voelde ik me ook enorm emotioneel.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Anoniem

Re: Is het mogelijk om nooit 100% over iemand te geraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:00

Ik denk dat iedereen dit wel heeft. Het is nu al een jaar of vier uit met mijn eerste vriendje en ik word nog steeds af en toe super droevig als ik een foto van hem en zijn (super leuke en lieve) vriendin voorbij zie komen. Dan ben ik even een kwartiertje sip en nukkig en dan bedenk ik me dat het niet zonder rede uit is gegaan en dat hij echt vet gelukkig is, wat betekent dat ik 0 rede heb om er nukkig over te zijn.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:02

Geloof me, dit heb ik ook nog steeds ondanks dat die toenmalige vriend mij letterlijk de tent uit heeft gemept. We hadden ook goede momenten en daar denk ik nog weleens aan. Maar dan denk ik ook direct aan hoe hij mij emotioneel manipuleerde en dat is het gemis ook heel snel weer weg. :')

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Is het mogelijk om nooit 100% over iemand te geraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:16

Ohja, ik heb soms ook van die dramatische momentjes wat betreft ex-liefdes := inderdaad als er even een foto voorbijkomt op social media, ik er plots aan denk of wanneer ik er over heb gedroomd. En toch vind ik dat ik er 100% overheen ben, ik merk namelijk dat het me alleen nog wel eens steekt als ik mezelf gewoon al bij voorbaat rottig voel of een minder leuke tijd doormaak. Op zulke moment kunnen andere dingen waar ik normaal niet eens bij stil sta me ook ineens als een baksteen raken. Dan probeer ik daar wat aan te doen en bewust niet te checken op social media en dan is het gemis ook gauw over.
Zit je zelf verder wel lekker in je vel ook? Wordt je nog vaak met hem geconfronteerd op social media oid of zoek je dit zelf nog vaak op? Dat je er af en toe even bij stil staat en een momentje verdrietig van kan worden is imo niks mis mee maar het moet niet echt zo'n 'last' zijn wat mij betreft.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Is het mogelijk om nooit 100% over iemand te geraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:22

Ex-liefdes zullen altijd een onderdeel van je zijn en koester dat. :j Je kunt er tegen vechten, maar de herinneringen en het gevoel zullen er altijd gedeeltelijk zijn. Geef het een mooi plekje en geniet van je nieuwe relatie. Al het oude heeft je gevormd tot wie je nu bent en hoe je nu in relaties staat :j

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Storm

Berichten: 20828
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 05:17

Oude liefde roest niet.
Heel normaal hoor, mijn eerste vriendje wilde geen kinderen. Daar was hij heel stellig in. Het liep stuk tussen ons (om andere redenen), nu, 13 jaar later heeft hij wel een vriendin en een kindje en dat steekt mij ook wel eens.

Is het al lente?

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Is het mogelijk om nooit 100% over iemand te geraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 06:10

Dat is per mens verschillend sommig kunnen het nooit los laten, leer er mee leven en koester de mooie momenten maar ga je relatie niet mooier maken dan ie was.

30-11-2015
03-07-2018

Anoniem

Re: Is het mogelijk om nooit 100% over iemand te geraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 06:38

Ik ben 100% over mijn ex heen. Mis hem totaal niet. En ben juist blij dat ik van hem af ben.

Heb hem ook op alles geblokkeerd. Zodat ie geen contact via social media kan zoeken. En ook niks meer van mijn leven meekrijgt.

Ik ben soms nog wel ontzettend kwaad op hem. Aangezien ik soms nog dagelijks last van heb, wat hij mij toendertijd heeft aangericht.

Mijn huidige vriend daarentegen is gelukkig compleet het tegenovergestelde. En als hij het nu zou uitmaken, dan denk ik niet dat ik daar 100% overheen zal komen.

Zinzi_jewel

Berichten: 8783
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Is het mogelijk om nooit 100% over iemand te geraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 07:21

Er zijn zondermeer mensen / liefdes in je leven die je nooit meer vergeet
Hoewel verstand wat anders zegt
Je hart spreekt het tegen !

Maar dat wil niet zeggen dat je nooit gelukkig wordt in een andere relatie
Alleen sommige dingen zijn zo intens geweest
Dat die lang blijven hangen of soms nooit meer verdwijnen
Krijgt wel een plaats uiteindelijk

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16

Goof

Berichten: 28754
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 07:27

CalipsoLover schreef:
Maar vandaag heb ik nog eens zijn social media gechecked


Ik denk eigenlijk dat je hier de fout al in gaat.
Verwijder hem of ontvolg hem op zijn minst en focus je op je eigen leven.
Laat je ex los, hij is niet voor niks een ex. Onthoud de leuke momenten, leer ervan en ga verder met de volgende stap in je leven.

Anouk_HJarig

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 07:28

Ik heb dit ook een beetje bij mijn eerste ex, als relatie passen wij niet bij elkaar maar toch heb ik me heel lang jaloers gevoeld als ik hem met zn vriendinnen zag (hij heeft er heel wat gehad de afgelopen jaren) ik heb t opgelost door tijdelijk friends with benefits te doen met hem, en toen is die jaloersheid verdwenen, een half jaar daarna kreeg hij een relatie zij raakte zwanger en nu hebben ze een dochter van n maand oud :') ik denk niet dat dit voor iedereen werkt btw maar het heeft mijn 'honger' wel gestilt :+

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 07:40

Mijn voorlaatste ex (ex nr. 1) kon ik ook maar niet vergeten. Ik had inmiddels een andere relatie gehad waarbij de vonken eraf spatten, maar die relatie liep op de klippen. Dus toen ik een paar jaar later nog eens samen met ex nr. 1 tussen de lakens dook, was ik direct genezen van het gemis. Viel me dat even tegen. :')
Inmiddels ben ik heel gelukkig met mijn huidige vriend, we hebben vorige jaar samen een huis gekocht en zijn inmiddels verloofd. Maar je eerste tweede liefde vergeet je nooit.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Is het mogelijk om nooit 100% over iemand te geraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 07:49

Ik denk dat er altijd mensen zijn die bij je blijven, omdat ze onderdeel van he zijn (geweest). Ik denk dat dit heel normaal is, al hoeft het niet zo te zijn. Ik ben 6,5 jaar met mijn ex samen geweest en dat is 5 jaar geleden over gegaan. Ik voel echt 0,0 bij foto's van hem en zijn inmiddels vrouw en kind. Dat was echt klaar. Een (kortstondige) liefde die ik daarna heb gehad, staat juist weer dichter bij me. Niet dat ik iets zou willen veranderen, maar hij blijft toch ergens een speciale, niet persé goede, plek houden.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:12

tita schreef:
Dat is per mens verschillend sommig kunnen het nooit los laten, leer er mee leven en koester de mooie momenten maar ga je relatie niet mooier maken dan ie was.


Daar gaan veel mensen, (oa ik zelf) de fout in. Je begint zo erg je oude relatie te missen en in je hoofd op te hemelen dat het vaak lijkt alsof de slechte kanten heel minimum waren en de goede kanten en momenten echt geweldig waren. Terwijl er vaak echt wel een gezonde reden is om uit elkaar te gaan.

JM :#


Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Is het mogelijk om nooit 100% over iemand te geraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:17

Het is heel normaal. Ik ben nu ruim 11 jaar uit elkaar met mijn allereerste vriendje waar ik 4 jaar mee samen ben geweest. Ik denk er nog wel eens aan terug en dat maakt mij nog wel eens droevig. Ik hou nog steeds erg veel van hem ondanks ik zelf bij hem ben weg gegaan en ik ook nooit geen relatie meer met hem zou willen. Maar hij is en blijft mijn eerste liefde en dat zal altijd zo blijven. Het is speciaal. :)

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-17 08:53

Memories schreef:
Ohja, ik heb soms ook van die dramatische momentjes wat betreft ex-liefdes := inderdaad als er even een foto voorbijkomt op social media, ik er plots aan denk of wanneer ik er over heb gedroomd. En toch vind ik dat ik er 100% overheen ben, ik merk namelijk dat het me alleen nog wel eens steekt als ik mezelf gewoon al bij voorbaat rottig voel of een minder leuke tijd doormaak. Op zulke moment kunnen andere dingen waar ik normaal niet eens bij stil sta me ook ineens als een baksteen raken. Dan probeer ik daar wat aan te doen en bewust niet te checken op social media en dan is het gemis ook gauw over.
Zit je zelf verder wel lekker in je vel ook? Wordt je nog vaak met hem geconfronteerd op social media oid of zoek je dit zelf nog vaak op? Dat je er af en toe even bij stil staat en een momentje verdrietig van kan worden is imo niks mis mee maar het moet niet echt zo'n 'last' zijn wat mij betreft.

Momenteel zit ik zelf al langer dan een jaar niet meer zo lekker in mijn vel. Dit is begonnen met onze relatiebreuk een jaar geleden en daarna nog door andere omstandigheden. Ik heb wel echt heel veel pijn gehad aan onze breuk. Heb ergens ook het gevoel dat dit "schade" heeft aangericht.

Toch ben ik blij niet de enige te zijn die soms even blokkeert. Ik heb hem al lang niet meer op social media, maar gisteren kwam hij voorbij op een vriendin's instagram en heb ik toch even gekeken. Mijn huidige vriend lijkt ook soms heel erg op hem in sommige gedragstrekjes. Ik denk dat ik inderdaad soms het probleem heb dat ik de relatie begin op te helderen wat niet echt zo was aangezien ik heel ongelukkig was de laatste maanden.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Cintaria

Berichten: 105
Geregistreerd: 31-01-12

Re: Is het mogelijk om nooit 100% over iemand te geraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:18

Ik denk dat dit een normaal gevoel is. Zoals al eerder gezegd, zijn er nu eenmaal mensen die je meer raken en waar je verschillende dingen samen mee hebt beleefd. Die gevoelens en ervaringen samen neem je niet meer weg en blijven toch ergens een deel van je. Ik heb dat net hetzelfde met mijn ex, ondertussen zijn we al 3 jaar uit elkaar en gaat het al stukken beter. De momenten dat ik terug denk aan 'vroeger' zijn al afgenomen maar als ik hem en zijn huidige vriendin tref dan komt dat stekend gevoel ook nog wel eens in me naar boven. Het is inderdaad een valkuil om je ex te gaan idealiseren (daar ben ik zelf ook al achter gekomen) maar dat is niet realistisch. Uiteindelijk is het uit gegaan met een reden, dus daar probeer ik op zo'n momenten dan extra aan te denken.

“I just want to be healthy and happy. I don't want to hurt anybody or make them mad. If that's a philosophy then that's my philosophy.”

Hutcherson

Berichten: 7331
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Is het mogelijk om nooit 100% over iemand te geraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:41

Mijn eerste vriendje heeft ook een speciaal plekje in mijn hart, ondanks dat hij inmiddels 3 vriendinnen verder is en ik 2 vrienden.. We zijn 10 jaar geleden uit elkaar gegaan, en spreken elkaar niet (ook vanwege zijn relatie die dat niet wil hebben).. prima, dat respecteer ik..
Want ik heb mijn huidige vriend en die is echt fantastisch. Zou hem echt voor niets of niemand willen inruilen.. Ook niet voor mijn eerste vriend.. Maar de herinneringen blijven leuk en het gevoel blijft.
Dit heb ik dus totaal niet voor mijn tweede vriend.. daar ben ik lang mee samen geweest maar dat doet me echt helemaal niks meer.
Dus vanuit die ervaring kan ik zeker wel spreken dat ik 100% niks meer voor die gozer voel.. Zijn huidige vrienidn heeft zijn uiterlijk zo ontzettend veranderd dat ik hem absoluut niet meer aantrekkelijk vindt. Het is echt een balletje geworden, en daarnaast dus de herinneringen van mijn eerste vriend.. haha.

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Is het mogelijk om nooit 100% over iemand te geraken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-17 11:48

Ja tussen mijn huidige vriend en mijn eerste vriend heb ik ook nog iemand gehad die mij ook niet veel meer doet. Was ook niet zolang (2-3 maanden), was ik ook heel verliefd op en is onverwacht uit gegaan maar hier was ik eigenlijk na een dikke 3 weken al weer bovenop en denk er nu ook niet meer aan, als ik nog eens over hem droom zit ik er ook helemaal niet zo mee in als met mijn eerste vriend.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Ayasha
Blogger

Berichten: 57917
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Is het mogelijk om nooit 100% over iemand te geraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:57

Kwel jezelf niet en neem eens een tijd echt helemaal afstand. Geen appjes, geen social media. Nu houd je vast door het contact dat er nog steeds is. Juist als het zo moeilijk is om los te laten is helemaal geen contact soms de beste oplossing.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:16

:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Is het mogelijk om nooit 100% over iemand te geraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:22

Dus je denkt aan je eerste vriendje, die blijkbaar erg vervelende trekjes had en nu zeg je ook nog dat je huidige vriendje dezelfde trekjes begint te vertonen en je daardoor weer aan je eerste denkt. Klinkt redelijk negatief.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boyca, ComscoreBot, Eretria, IASCrawler, IlBuono, Laurora, MarJon, MiniTrex113, Petra_O, Sabbientje, Xayah, xemmafalcon, YandexBot en 177 bezoekers