barock pinto eigenaren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Kabayo

Berichten: 13865
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:20

Ik wil dit topic graag mee volgen.
Zelf heb ik een Friese merrie die ik ooit wil laten dekken met een barock Pinto.
Ik wil wel graag 100% een bonte dus even uitpluizen welke homozygoot bont is. Naar mijn weten ceasar en bontfire

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!


Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:35

Kabayo schreef:
Ik wil dit topic graag mee volgen.
Zelf heb ik een Friese merrie die ik ooit wil laten dekken met een barock Pinto.
Ik wil wel graag 100% een bonte dus even uitpluizen welke homozygoot bont is. Naar mijn weten ceasar en bontfire


Welkom!!! qua fokken heb ik niet zoveel verstand. Maar zijn beide mooie hengsten

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:10

Kabayo schreef:
Ik wil dit topic graag mee volgen.
Zelf heb ik een Friese merrie die ik ooit wil laten dekken met een barock Pinto.
Ik wil wel graag 100% een bonte dus even uitpluizen welke homozygoot bont is. Naar mijn weten ceasar en bontfire



Welkom! Naast Bontfire en Ceasar heb je Lotti en Daimond. Lotti staat in Italië maar sperma is wel verkrijgbaar. Lotti heeft als vader Bonte Willem. Daimond is 37,5% fries, maar is niet bij het Barock Pinto gekeurd.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

ivy_power89

Berichten: 5845
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:35

En vergeet niet dat er een aantal hengsten zijn die dan welliswaar niet homozygoot zijn maar wel heel veel bont vererven :)

Maar als je dan toch echt perse een bonte wil, dan zou ik voor Ceasar gaan,

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Kabayo

Berichten: 13865
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:51

Ceasar staat eerlijk gezegd het laagste op mijn lijst. Iets te warmbloederig :o

Wel zeer geintresseerd in Diamond. Zal even info zoeken over Lotti.

Wat vinden jullie van Diamond?

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:04

Kabayo schreef:
Ceasar staat eerlijk gezegd het laagste op mijn lijst. Iets te warmbloederig :o

Wel zeer geintresseerd in Diamond. Zal even info zoeken over Lotti.

Wat vinden jullie van Diamond?



Amazone van Daimond zit wel in dit topic. Ze heeft zelf een veulen van hem gekocht.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Kabayo

Berichten: 13865
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:21

Ja klopt ze had mij al gePBt :)

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

ivy_power89

Berichten: 5845
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:42

Dan hoef je ook niet naar bontfire te kijken want die is net zo warmbloedig als ceasar.
De hengst moet je merrie ook passen. Dat word dus met regelmaat verkeerd begrepen, men kijkt naar de kleur en niet naar wat een hengst op een merrie kan verbeteren.
Ceasar geeft overigens wel veel goede veulens, geen idee hoe diamond dat doet.

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!


Kabayo

Berichten: 13865
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:45

Natuurlijk kijk ik wel naar de bouw. Ik ben geen kleuren fokker. Aangezien mijn merrie E-E getest is wil ik áls ik met een BP fok ook een bonte. Een zwarte barock Pinto is immers zeer weinig waard en voegt ook niks toe aan de fokkerij. Dan dek ik nog 10x liever met een Friese dekhengst.

Zoals ik van de foto's kan beoordelen lijkt Diamond redelijk bij mijn merrie te passen, maar ik ga nog eens langs om hem in het echt te bekijken. Ik wil geen bont misbaksel bakken, nee. Ik wil mijn merrie verbeteren.

Ik vind ceasar en bontfire minder interessant omdat ze al zo vaak worden gebruikt

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

KirstenChes

Berichten: 1154
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:29

ivy_power89 schreef:
Dan hoef je ook niet naar bontfire te kijken want die is net zo warmbloedig als ceasar.
De hengst moet je merrie ook passen. Dat word dus met regelmaat verkeerd begrepen, men kijkt naar de kleur en niet naar wat een hengst op een merrie kan verbeteren.
Ceasar geeft overigens wel veel goede veulens, geen idee hoe diamond dat doet.


Klopt Daimond is goedgekeurd bij het bonte paarden stamboek

Dit jaar zijn de eerste veulens van daimond geboren valt me wel op dat tot nu alle veulens een zeer goede draf hebben en opwaarts gebouwd zijn. Terwijl de moeder van mijn veulen niet echt een mooie draf heeft.

Ben benieuwd naar volgend jaar

heb hier wel foto's van een paar nakomelingen

uit een barock pinto merrie
Afbeelding

Uit een Fries
Afbeelding

Afbeelding

En mijn eigen uit een tuiger merrie

op de keuring

Afbeelding

gisteren

Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13865
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:52

Prachtige veulens. Mijn merrie heeft dat opwaartse wel nodig. Qua bouw niet maar qua beweging. Ze loopt iets neerwaartsAfbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:24

Vraagje aan de liefhebbers van dit ras! Mijn oog is gevallen op een leuk merrie veulen moeder is een fries vader is bontfire. Wat ik zoek in mijn toekomstige paard is een paard wat leuk in de sport kan lopen maar wat ook fijn is om recreatief mee naar buiten te gaan. Wat is jullie ervaring hiermee?

Even over mijzelf een stukje vertellen ik heb al 10 jaar mijn maatje in het bezit maar helaas een nekkige peesblessure en hierdoor zal hij nooit meer een wedstrijd kunnen lopen. Heb hem vanaf zijn 4de jaar en zelf ingereden. Mijn zusje houdt van een klein sprongetje en wat buiten rijden ik ben wat meer de dresuur muts.

Is dit een geschikt ras voor wat ik zoek?

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-17 14:40

Ik heb juli mijn bontfire verkocht. Hij was een super paardje dat nergens van op keek maar die ook niet zou mistaan in de dressuur. Hij had er in ieder geval de aanleg voor. Afbeelding
Dit is hem. Moeder was ook een volle fries

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:50

Ik kan je er niet zo veel over vertellen. Ik heb zelf een BP die het fantastisch zou doen in de dressuur, maar buiten breek ik mijn nek daarop. Hij is redelijk hysterisch. Maar hij kan lópen! En ik ben dus geen dressuurmuts, maar een lange afstand ruiter. Dus ik zit met een 'verkeerde' BP. Dus nu doe ik met hem dus maar dressuur.

Ik heb een fries x mecenasafstammeling.

Mijn vriendin heeft er 1 die het buiten echt heel leuk doet. Met dressuur volgens mij iets minder (weet ik eigenlijk niet zeker, want dat doe ik nooit met haar). Ik weet niet wat die afstamming is. Die is wel veel steviger. Die van mij is het slanke, luxe type.

Ik weet niks van afstammelingen van Bontfire.

marije1502

Berichten: 83
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Biddinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:58

ik ben wel een dressuur muts, wij hebben thuis sinds kort het BP omdat mijn man verliefd is geworden op dit ras, en mijn kwpn'ers zijn langzaam aan het veld aan het ruimen, maar eerlijk is eerlijk, ik ga straks met een gerust hart de dressuurring in met het BP dat wij nu op stal hebben staan. dressuur matig absoluut geschikt voor het hogere werk ( natuurlijk verschilt dit per paard niet elk paard heeft evenveel plezier en aanleg) maar het BP op zich heeft wat mij betref absoluut aanleg en lijken enorm veel plezier in het werk te hebben! dit zeg ik natuurlijk niet tegen mijn man... ik blijf pro KWPN maar stiekem toch wel gecharmeerd van het BP...
buitenritten zou je in principe met elk paard moeten kunnen doen en een sprongetje ook.
mijn mening is wel dat het BP souplesse en techniek mist om echte concurrentie te zijn op een springwedstrijd, wat niet uitsluit dat je echt wel een leuk parcourtje zou moeten kunnen springen.

kortom ik denk dat het BP een erg geschikt allround paard is, en dat er paarden tussen zitten die geschikt zijn voor het hogere dressuur werk ( en vergeet het mennen niet, daar zijn ze ook absoluut geschikt voor)

Dolce Diva: souvenir x quattro B
Mémoire magnifique: Firestone x souvenir
Faya: rieuwerd jack x abel
Saartje
Kornelis Franke BP42 x Souvenir.
Ollie R.I.P 12-11-2019

claucarlien

Berichten: 285
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:28

Weten jullie ook wanneer er weer een keuring is? Is dat 1 keer per jaar in de zomer of vaker. En heeft het zin om erheen te gaan met een ruin? Verder nog nooit mee te maken gehad. Heb een hengstje van een half jaar staan en lijkt me leuk om een keer met hem naar de keuring te gaan

22 maart geboren Unique Ulvano

ivy_power89

Berichten: 5845
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:29

Er zijn momenteel in de zomer meerdere keuringen en seizoen wordt afgesloten met de centrale keuring.

Ruinen kun je volgens mij(niet helemaal zeker) altijd laten keuren. Hengsten als veulen en daarna pas op de hengstenkeuring.
Een ruin keuren kan dus, maar dan doe je dat of gewoon leuk voor jezelf of voor bijvoorbeeld zijn vader.
Je hebt nog een heel jaar om er over na te denken haha. Keuringen beginnen meestal in Juli weer.

Om even terug te komen op een springende barock pinto.
Ik zou er dan 1 nemen met zo min mogelijk fries bloed. Friezen die echt handig kunnen springen zijn er bijna niet.
Alejandro kan wel springen maar zie hem geen parcours lopen van een meter bijvoorbeeld.....

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-17 12:28

Bontfire is springgefokt en geeft ook nakomelingen die wel fries lijken maar wel slnker en meer kwpn gebouwd zijn. Met minder knieactie. Had mijn paard ook

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

ivy_power89

Berichten: 5845
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:44

Dan nog zit je met de techniek die een fries mist boven de sprong.
Als je dus naar het springen kijkt, zou ik dan gaan voor een bp met weinig fries bloed.

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:03

Inderdaad. Friezen zijn echt geen springers.

Doressa is gisteren verhuisd naar een pensionstalling. Ze vind het allemaal maar erg spannend en interessant. Maar even lekker wennen.

Afbeelding

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

claucarlien

Berichten: 285
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:57

ivy_power89 schreef:
Er zijn momenteel in de zomer meerdere keuringen en seizoen wordt afgesloten met de centrale keuring.

Ruinen kun je volgens mij(niet helemaal zeker) altijd laten keuren. Hengsten als veulen en daarna pas op de hengstenkeuring.
Een ruin keuren kan dus, maar dan doe je dat of gewoon leuk voor jezelf of voor bijvoorbeeld zijn vader.
Je hebt nog een heel jaar om er over na te denken haha. Keuringen beginnen meestal in Juli weer.


En een hengsten keuring is dat ook met een bepaalde leeftijd?
Heb al stamboek papieren enzo dus opgenomen is die al. Maar ben wel eens benieuwd wat ze van hem zouden vinden

22 maart geboren Unique Ulvano

ivy_power89

Berichten: 5845
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:45

Je moet even op de site kijken bij het keuringsregelement. Inschrijfgeld is 150 euro en best pittig als je het enkel doet om te kijken wat ze van hem vinden :)

Ik meende dat het min 36 maanden was, maar weet dat in keuringsregelement alles staat wat je moet weten :D

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:18

Bedankt voor jullie info! Ik zoek ook geen paard om een B parcours mee te springen. Ik zoek een fijn alround paard die je lekker kan rond kan sturen en die het leuk vind om af en toe een hindernisje te springen lees: 40 a 60 cm hoog. puur voor de lol en afwisseling.

Ik herken dat pro-KWPN wel haha alleen is het zo dat die tegenwoordig zo groot gefokt worden en ik maar 1.60 ben en dus niks heb aan een paard van 1.73 heb.

Ik heb besloten zaterdag toch maar gewoon te gaan kijken en te zien wat ik er in het echt van vind en wat mijn gevoel erbij is.

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:55

Net weer gaan wandelen met Sjaak. Nog best een onderneming, zo met die wind. Hij ging dan ook een paar x flink uit zijn stekker. 1 x dacht ik zelfs dat ik terug moest. Hij knalde echt de lycht in en wilde niet meer verder. Toch gelukt en het rondje af kunnen maken. Mijn instructrice komt binnenkort op zo n km of 5 bij ons vandaan wonen, dus mijn nieuwe doel is daarheen te kunnen lopen, les te krijgen en dan met trailer terug of ook lopend terug. Dus we oefenen nu de wegen daar naar toe (stukje bij beetje nog).

Rocamor

Berichten: 10815
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 07:14

Mijn peerd is ook zo ril momenteel. Was al ontzettend gevoelig met een enorme Will to please. Dit weer maakt het er niet makkelijker op.

Fijn fabster dat je instructrice dichterbij komt te wonen. Arme Sjaak. Moet ie weer harder aan het werk.

Rockes <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleuribelle en 34 bezoekers