VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-17 21:12

Hier weer een update!

Ik was met Lotje weer voor het eerst sinds ruim 2 weken onder het zadel naar buiten gegaan. Ik wilde haar genoeg tijd geven om te wennen nadat de smid was geweest. Wel hadden we tussendoor lekker aan de hand gewandeld. Het ging erg goed! Ze is super braaf <3 . Er waren erg veel tractoren en ander verkeer waardoor het spannend was voor de andere paarden, maar door Lotjes goede voorbeeld ging alles erg soepel!

Afbeelding

Afbeelding

We hebben nog een leuk nieuwtje :D .
Aangezien ik vanaf volgende week door de weeks niet naar Lotje kan omdat ik in Antwerpen zit, begon het idee voor een verzorgster te zoeken een beetje in mijn hoofd te spelen. Echter had ik nooit gedacht iemand te kunnen vinden die ik zou kunnen vertrouwen. Dus bleef dat idee maar lekker op een laag pitje. Echter kwam ik enkele weken geleden erachter dat Lotje een bepaalde schimmel in haar hoeven heeft zitten, waardoor haar hoeven dagelijks behandeld moeten worden met een spray. Ik wilde niet nog meer van de stal eigenaar gaan vragen en aangezien het toch wel fijn was als Lotje extra aandacht door de weeks zou krijgen, kwam het idee van een verzorgster toch weer tevoorschijn.

Toevallig kwam ik tijdens een bezoekje op mijn oude stal (waar ik vroeger met Lotje en Bantilla stond) de dochter van een kennis tegen. Zij rijdt nu een fries die ik 2 jaar geleden voor de eigenaresse gereden heb. Ik heb uiteindelijk een keertje gevraagd of ze het misschien leuk zou vinden om Lotje te verzorgen. En dat wilde ze wel!

We hebben nu twee keer samen bij Lotje afgesproken. Het klikt zo goed tussen haar en Lotje, bovendien ook niet onbelangrijk; het klikt ook tussen haar en mij! Ze vindt het totaal geen probleem dat Lotje niet te rijden is. Ze heeft toch nog een ander paardje daarvoor. Met Lotje wilt ze lekker tutten en verzorgen. Vrijheidsdressuur kwam ook even ter sprake :P . Het is echt ideaal. Want de twee paarden staan maar 2 min fietsen van elkaar vandaan. Dus zelfs op dagen dat ze weinig tijd heeft, kan ze toch eventjes snel langs voor Lotje haar hoeven. Ik ben zo blij dat het nu al klikt! Ik kan blijven doortypen want ik ben erg enthousiast, maar ik zal jullie maar eventjes een leuke foto tonen van Lotje met haar nieuwe 'verzorghalstertje' <3 .

Afbeelding

Ik had stiekem wel moeite met het idee dat Lotje nu vaker met iemand anders bezig is dan met mij. Het blijft toch mijn grootste bezit en af en toe vroeg ik me af of ik misschien dan vergeten zou worden. Maar dat is natuurlijk onzin :') . Het is zo leuk om die twee samen te zien, het geeft erg veel rust. En Lotje zie ik natuurlijk straks elk weekend! <3


_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 22:30

Wat een goed nieuws !! :j
En ja, logisch dat het lastig is, het is niet zomaar iets om je ''alles'' uit handen te geven.. :o

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 09:19

Voor Lotje alleen maar leuk dat ze extra aandacht krijgt als jij niet in de buurt bent. En ze vergeet jou echt niet hoor..ook paarden kunnen meerdere vriendjes/ vriendinnetjes hebben.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-17 10:20

_Dracarys schreef:
Wat een goed nieuws !! :j
En ja, logisch dat het lastig is, het is niet zomaar iets om je ''alles'' uit handen te geven.. :o

Ja aan de ene kant moest ik het toch al, de stal eigenaar deed toch alle verzorging. Maar het poetsen en aandacht geven zou vooral in het weekend plaatsvinden. Nu krijgt ze lekker alle aandacht elke dag van de week! *\o/*

Elisa2 schreef:
Voor Lotje alleen maar leuk dat ze extra aandacht krijgt als jij niet in de buurt bent. En ze vergeet jou echt niet hoor..ook paarden kunnen meerdere vriendjes/ vriendinnetjes hebben.


Precies. Het is alleen maar fijn dat er nu nog iemand er is die van haar houdt! Ja, nu al haha. Ze is echt helemaal enthousiast. Lotjes foto's zijn nu overal, ze heeft zelfs een Instagram account aangemaakt voor Lotje :') (met toestemming hoor!). Het was erg leuk om ze samen te zien gisteren. Lotje kon overal van genieten. <3
Ik had echter zelf geen instagram account, maar nu een aangemaakt speciaal zodat ik Lotje kan volgen :') .

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 11:30

Wat is de naam? Dan ga ik ook volgen op Instagram!

S <3

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-17 11:38

Deni11 schreef:
Wat is de naam? Dan ga ik ook volgen op Instagram!


Haha leuk! Lotje heet @pony_lotje. Die van mij is @emilyslaluna :')

Ik bak er tot nu toe echt weinig van. _O-

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-17 17:05

Vandaag nog een keertje samen geweest, vanaf morgen ben ik er niet meer bij :( .

Maar hier kan je toch niks anders dan blij van worden toch? <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<3 <3 <3 <3 <3 <3

"Niet huilen, niet huilen. Vrijdag mag je haar weer zien" -Ik :')

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 20:42

Wat fijn dat Lotje nu in goede handen is! Ik wens het meisje heel veel plezier met haar!

En jou heel veel succes met je studies! Geniet van je weekends met Lotje <3

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 00:07

emilyslaluna schreef:
Deni11 schreef:
Wat is de naam? Dan ga ik ook volgen op Instagram!


Haha leuk! Lotje heet @pony_lotje. Die van mij is @emilyslaluna :')

Ik bak er tot nu toe echt weinig van. _O-

Leuk! Ik heb lotje toegevoegd :D

En wat super leuk dat het zo goed klikt tussen jullie en lotje en haar! En het is zo weer vrijdag! :j

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-17 20:48

Eindelijk is het vrijdag! *\o/* Na maarliefst 3 uur in de auto te hebben gezeten ipv een normale 1 uur en 20 min, kon ik na het eten meteen naar Lotje rijden (Jaaa met de auto, want wat doe je anders als je net je rijbewijs hebt) *\o/* .

Het was echt super donker, maar dat heeft onze knuffel en poetstijd niet verpest!

Afbeelding

Afbeelding

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:19

Ik ga volgen! Knappe pony is ze!

Macs

Berichten: 7632
Geregistreerd: 19-06-09

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:34

Heerlijk om die smile van jou te zien :D

Maks :+:

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-17 14:16

_Anke schreef:
Ik ga volgen! Knappe pony is ze!


Leuk dat je gaat volgen!

Macs schreef:
Heerlijk om die smile van jou te zien :D


Ja die smile gaat zeker nooit weg! <3

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-17 14:30

Vandaag een erg speciale dag. Het is namelijk precies 3 jaar geleden dat Lotje ingeslapen zou zijn. Dit was op die dag mijn post daarvan:

Afbeelding

De afgelopen jaren vond ik het verschrikkelijk om meldingen van Facebook te krijgen over herinneringen. Nu vind ik het toch wel speciaal om ze te krijgen :o .

Ook zijn we vandaag op bezoek geweest naar de pensionstal waar ik 4 jaar met Lotje heb gestaan voordat ze met pensioen ging en vervolgens 2 jaar met mijn andere merrie die ik destijds had.
Het was erg leuk om er naartoe te wandelen. Zodra we op de weg waren waar die stal aan stond, keek Lotje echt op alsof ze het herkende. En ja hoor! Eenmaal bij de poort liep ze vanzelf het erf op. :j

Hier de foto van haar reactie op die weg:

Afbeelding

Afbeelding

Op de terugweg vond ze het voetbalveldje wel interessant (of het groene gras ervan natuulijk):

Afbeelding

En eenmaal thuis hebben we snel dekens gewisseld, geknuffeld en toen mocht ze weer naar de wei <3 :

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het weer! De regen heeft deze speciale dag niet verpest hoor! Ik hoop dat jullie het een net zo geslaagde en speciale dag vinden als ik! :D

Anoniem

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 15:35

Aaaw, wat leuk! Wat hebben paarden af en toe een wonderlijk goed geheugen voor plaatsen he?

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:21

Ah wat lief! En jeetje wat was jouw Engels al goed voor een 13(?)-jarige :oo

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-17 18:25

safina schreef:
Aaaw, wat leuk! Wat hebben paarden af en toe een wonderlijk goed geheugen voor plaatsen he?


Ja niet normaal! Ik vond het al geweldig dat ze haar huidige plek herinnerde, laat staan de plek daarvoor!

Nissima schreef:
Ah wat lief! En jeetje wat was jouw Engels al goed voor een 13(?)-jarige :oo


Haha dankjewel! Maar ik was toen 16 :D . Bovendien ben ik twee-talig opgevoed, ik ben namelijk Nederlands -Amerikaanse. := Dan is het al een stuk minder knap :')

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:44

Lieve lotjr <3

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:59

O dat koppie van Lotje <3

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 23:55

emilyslaluna schreef:
Haha dankjewel! Maar ik was toen 16 :D . Bovendien ben ik twee-talig opgevoed, ik ben namelijk Nederlands -Amerikaanse. := Dan is het al een stuk minder knap :')

Oh ja, hoe kom ik er nou bij dat je 16 bent :o?

Evengoed heel netjes Engels. Dat tweetalige moet je er gewoon niet bij zeggen :))

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:16

Moest net nog aan je denken :) . Ik rij nu sinds een paar weken ergens anders, en daar staat een paardje dat zó geweldig is! <3 Omdat ik maar één keer per week les, moet ik hem een hele week missen :') . Hoe moet jij je dan voelen als je Lotje, je eigen pony, vijf dagen moet missen?? :')

Wat ik ook nog wou zeggen is dat ik je smile op elke foto zo leuk vind! :D

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-17 20:56

MoppieFilou schreef:
Moest net nog aan je denken :) . Ik rij nu sinds een paar weken ergens anders, en daar staat een paardje dat zó geweldig is! <3 Omdat ik maar één keer per week les, moet ik hem een hele week missen :') . Hoe moet jij je dan voelen als je Lotje, je eigen pony, vijf dagen moet missen?? :')

Wat ik ook nog wou zeggen is dat ik je smile op elke foto zo leuk vind! :D


Wat geweldig en lief dat je aan mij/ons moest denken :o .
Ik weet niet hoe ik het vorige week heb overleefd, maar dit weekend is zo ontzettend snel gegaan! Ik moet straks alweer terug naar Antwerpen |( .

Toen ik vroeger op de manege reed, was dat altijd op mijn lievelingspony Laluna (vandaar mijn boktnaam :D ). Dat was altijd op woensdag middag 4 uur. Ik was dan om half 1 uit en ging meteen na de lunch naar de manege. 3 uur lang poetsen om die leuke witte pony mooi te krijgen en daarna mocht ik lekker rijden. De enige manier hoe ik het destijds vol kon houden was door een uur-aftelkalender te maken (je leest het goed, geen dag, maar uren :') ). Dit hielp erg goed, want de uren gingen sneller voorbij dan de dagen. Dus kon ik lekker vaak gaan afkruisen _O- .

Dit was ik met Laluna, ze was zo lief! <3

Afbeelding

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:02

De week zal hopelijk ook weer snel voorbij zijn! :(:) :j

Schattig! <3

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-17 19:51

Hey allemaal,
Ik heb een vraagje :o .

Lotje heeft dus schimmel in haar hoeven, langs de witte lijn en in sommige hoeven ook in de stralen. De hoefsmid heeft dit geconstateerd en vertelde mij om het te behandelen met Tea-Tree olie. Dit is een aromatisch middel die in sauna's wordt gebruikt en dus niet echt speciaal voor paarden is gemaakt. Het wordt beschouwd als een homeopathisch middel.

Toen de Dierenarts langs was geweest voor Lotjes entingen, heb ik gevraagd aan haar wat zij vond van die olie. Nu is het over het algemeen bekend dat DA's niet echt te spreken zijn van homeopathie. Zij zei dat ik het wel kan proberen, maar dat zij beter 'blauwspray' aanraadt. Gewoon de normale blauwe spray die gebruikt wordt voor wondjes. Het is namelijk ook schimmel dodend. Zij vond dat beter aangezien het wat sterker is en ik niet in staat was om dagelijks de hoeven te behandelen.
Dus heb ik zo'n flesje gekocht en twee weken gebruikt. Het flesje is nu op en ik kan zelf nog niet beoordelen of het wel werkt. Ik moet daarvoor op de smid wachten zodat hij de randen weg kan snijden en kijken of de schimmel niet dieper in is getrokken.

Aangezien de smid pas over een week of 2/3 komt en ik tot die tijd nog wel door wil gaan met behandelen, wilde ik eventjes rondneuzen over welke middelen andere paarden houders gebruikten tegen deze schimmel. Die blauwspray is namelijk erg onpraktisch aangezien alles (incl jezelf) blauw wordt en de fles erg snel op raakt.

Mijn vraag is dus aan jullie of er een ander middel aan te raden is. Ik heb van mijn oude smid Hyposin of onbewerkte honing als tip gekregen. Hier ga ik verder naar onderzoeken. Maar weten jullie misschien wat nog meer zou kunnen helpen?

Alvast bedankt!


MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:57

Daar kan ik je niet mee helpen, sorry.

Heb je Lotje niet te erg gemist vandaag?

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, ElinaSK, Googlebot, IASCrawler, nayla, xAnthea, xnaomivdh en 67 bezoekers