Help ik weet niet meer wat te doen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Klaas15

Berichten: 331
Geregistreerd: 15-10-10
Woonplaats: home sweet home

Help ik weet niet meer wat te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-17 11:19

Onze dochter rijdt al heel lang, begon met concoursen toen ze 6 jaar oud was.
Een E pony die in de verkoop stond bij ons was ze helemaal weg van, maar nog groen.
Gekocht en begonnen met trainen, lessen nou geen dag dat ze oversloeg.
Wij zeiden doe eens rustig tijd genoeg.
Twee jaar later zeer succesvol de Z2 bereikt.
Op de kampioenschappen gaf ze te kennen aan ons dat ze eigenlijk liever bij de paarden wou rijden met een groot paard.
Tja waar haal je een groot paard vandaan, na zoeken kwam ze zelf met een groot paard (1.85) aan, deze zijn wij met zijn allen gaan bekijken en hij beviel ons.
nog een tweede keer geprobeerd en als alle keuringen goed waren zouden we hem kopen.
Nou alle keuringen inklusief foto's waren perfect.
Eerst thuis rustig aan rijden en conditie opbouwen en na een half jaar was het zover de startkaart werd aangevraagd.
Wat gingen beide als een speer.Het tweede paard volgde en ook deze liep super tot een jurylid de opmerking maakte ze vond de kleur maar niets ( dat kan is ook niet erg) maar voor een 15 jarige amazone een dipje.
Nog steeds reed ze met veel plezier en met 8 concoursen moesten ze de B uit.
Terug bij de hele groote Deze reed ze inmiddels al in de Z2 met heel veel succes, zelfs tijdensde examens bleef ze met plezier rijden.
Wij hadden een zeer goede smid maar opeens werd hij ernstig ziek en kon geen paarden meer beslan.
Hij had een andere voor ons, nou goed samen zijn ze gekomen en op enkele kleine dingen waren wij best tevreden.
Toen kwam de dag van dit jaar dat de smid voor het eerst alleen kwam, hoeven netjes gedaan en bij de achter voeten viel mij iets op, ik zei tegen hem is dat ijzer anders. Nee hoor precies hetzelfde ik vertrouwde hierop en hij besloeg ons paard.
Daags erna liep hij iets gevoelig maar geen warme hoeven of benen, dus voor alle zekerheid lekker gekoeld met stromend water.
De dag van het eeste buiten seizoens concour kwam eraan en ze waren er beide klaar voor.
Echter tijdens het losrijden leek het alsof hij onregelmatig was. Weer gekeken gevoeld niets te merken wel was de bodem erg los.
De ring in en toen wist ik het zeker, ik heb onze dochter aflaten groeten paard was naar mijn mening niet rad.
Dit stond ook op de coupons achteraf.
Naar huis en meteen gekoeld en in de leem gezet om alles koel te houden.
Dit ging goed en na een paar dagen at hij niet meer, hmm vreemd hij niet eten.
S,avonds weer kijken en ik viel van verbazing bijna om mijn god hoe dik zijn achterbenen waren en kokend hete voeten.
Smid gebeld nou die zei o dat kan mschien heb ik vernageld ik kom vd week, ik zei nee je komt nu.
Hij kwam maar vond niets.
Echter de volgende ochtend kon hij niet meer lopen, en dit deed hem ontzettend veel pijn, direct da laten komen, en die zei ijzers eronderuit hoefzweer.
Nou alles nagekeken maar niets te vinden.
Inmiddels 3 weken verder en het ging alleen maar slechter en ik was het zat, ik wilde weten wat er was, de kliniek gebeld en ik kon die middag meteen terecht voor foto's , en een echo van de pezen.
Foto's waren goed niets te zien, de echo was vond ik wat onduidelijk. Advies vd da pijnstillers en benen inpakken.
Dat gedaan maar iets zei mij er klopt iets niet, dus een second opinium aangevraagd bij een vreemde da.
Deze vertelde dat het afgelopen was met de sport pezen zwaar beschadigd.
Tja en daar sta je dan, je kan bijna niets.
Ik heb staan te janken, als een klein kind.
De ijzers die eronder hadden gezeten hadden wij weggelegd en opeens kwamen deze uit de kast tevoorschijn, daar wij altijd reserve ijzers in de auto hebben liggen pakte mijn man die en legde ze op de reserve ijzers van onze oude smid.
Nou een wereld van verschil andere vorm en 1 maat kleiner.
Dus weer de smid gebeld en gevraagd waarom dit gedaan was, hij zei dat dat zijn zaak was en niet de mijne.
Met mijn mond vol tanden stond ik daar, maar nog steeds kon ons arme paard niet goed lopen.
Daar kreeg mijn man een idee hij belde een smid die hij al heel lang kende maar eigenlijk alleen racepaarden deed.
Hij kwam , keek en werd enorm boos, welke sukkel heeft die hoeven gedaan.
Onder zijn voet allemaal bloeduitstortingen echt niet normaal ( dit was pas zichtbaar toen hij stukjes weg sneed), hij zei hij heeft speciale ijzers nodig voorlopig dat gedaan dit waren ijzer waarin een plastic zooltje lag met allemaal gaatjes en hierin werd gel ingespoten.
Nou het gekke is dat er na 1 uur al lichte verbetering kwam hij begon uit zichzelf te lopen.
Daags erna at hij weer en liep rustig, na enkele weken waren ook de dikke benen weg en meneer sprong rond als een zeer jong paard.
Nu was hij al geruime tijd een half jaar niet meer onder het zadel geweest de da raad gevraagd en wij mochten rustig aan weer beginnen.
O wat waren wij met zijn allen blij.
Het rijden bouwde wij weer rustig op, en daar begint mijn grote vraag.
Ineens vanuit het niets rijd onze dochter niet meer !
Totaal geen interesse meer.
Maar het is haar paard dus gezegd je kan hem niet alleen maar laten staan, je weet hoe graag hij wil werken.
Dan zoeken wij een ruiter voor hem.
Zo gezegd zo gedaan, enorm vele reactie's kwamen en daar hebben wij er enkele van uitgekozen om eens te kijken en kennis te maken.
Echter onze dochter 16 jaar werd zo boos dat ik er van schrok, jee zo kende ik haar niet.
Ze ging zelf weer rijden zei ze.
Oke dat is goed.
Echter het rijden komt niet vd grond hooguit 1x in de week of om de week dus dat is niets.
Afgelopen Vrijdag hebben wij gezegd dat het zo niet kan, het niet eerlijk is tegenover de paarden, dus er een andere ruiter bijkomt.
Toen brak de hel los, wij hadden niets te zeggen over het paard omdat het haar paard was, de andere vond ze niet erg die vond ze toch te klein.
Daarmee brak mijn hart.
Altijd hebben wij klaargestaan voor haar, als er een ander zadel op moest kwam dat er. Op de ggk hengst ligt ook opmaakt gemaakt tuig en van beide paarden echt niet het goedkoopste maar merk gerei.
Thuis is geen land met haar te bezeilen, wij hebben geprobeerd met haar te praten maar ze zegt niets.
De hele dag als ze uit school is ligt ze met dr telefoon op de bank.
Zijn wij nu de fout ingegaan door er een andere ruiter bij te zoeken ( deze is overigens nog niet bij de paarden geweest ) Het paard loopt ZZ zwaar en is klaar voor het hogere werk, de hengst staat nu op rust en gaat weer de dekdienst in.

Kan iemand ons raad geven , wij weten echt niet meer wat te doen.
Is het de leeftijd of zijn wij als ouders te kort geschoten ?

De beste stuurlui staan aan wal.


shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Help ik weet niet meer wat te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:26

Lekker verkopen die handel

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:28

Ik denk dat uw dochter flink aan het puberen is. Met de opvoeding van uw dochter kan ik mij niet bemoeien.
Maar wat het paard betreft.
2 opties of een ruiter ervoor zoeken of verkopen.

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:28

Ik denk dat 16 jaar wel een moeilijke leeftijd is, kan mij zelf nog herinneren hoe ik was op die leeftijd en dat was voornamelijk dwars en het nergens mee eens zijn.
Het is de pubertijd met de hormonen, waar zij zelf denk ik ook niks aan kan doen.
Maar toch is het denk ik belangrijk duidelijk grenzen te stellen, kan ze het niet leuk vinden maar het is wel belangrijk om keuzes te maken die niet altijd in het belang van haar zelf staan, dus of inderdaad zelf weer gaan rijden, of een andere ruiter en eventueel zelf voor de fun er eens mee gaan rijden of paard verkopen.
Maar goed ik heb makkelijk praten want ik heb de kids beide nog onder de 2 jaar.
Succes, ik hoop dat er een goede oplossing gevonden word.

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:30

Nu is het natuurlijk moeilijk oordelen omdat hier slechts een zijde van het verhaal staat. Jullie dochter is 16 en dus volop in de pubertijd. Soms kan dit een hele lastige tijd zijn voor het kind. Praat met jullie kind. Vraag haar wat ze wil met de paarden en maak duidelijke afspraken. Wat nog belangrijker us, houd je aan de afspraken die jullie in overleg gemaakt hebben.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Help ik weet niet meer wat te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:37

Ik zou duidelijke afspraken makzn waar iedereen zich aan moet houden. Persoonlijk zou voor mij een afspraak zijn dat ze terug gaat rijden, als ze dit niet wil is dat ook goed maar het is een kostelijke hobby. Bij zou ze tussen 3 mogelijkheden kunnen kiezen: paarden verkopen, paarden zelf bekostigen of bijrijder.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:40

Tja, herkenbaar. Hetzelfde gezien bij kennissen. Prinsesjes worden groot en wanneer ze altijd in de watten zijn gelegd, alles voor hun geregeld werd, ze met veel succes hun leventje hebben geleid tot nu toe en dan in één keer is het basta. Puberteit, jongens, uitgaan, vrienden, vriendinnen, alles is belangrijker dan pa/ma/sport. Normaal niet zo'n probleem, pubers die hun onhebbelijke kant in het gezin laten zien voelen zich daar veilig genoeg om dat te doen, compliment waard richting jullie. Echter, nu heb je met levende dieren te maken en is het iets anders. Blijf in gesprek met je dochter, maar wees heel duidelijk. Of zij blijft het paard minimaal drie keer per week trainen of er komt een andere ruiter op. En dan laat haar maar te keer gaan, is niet erg en dat moet je je verder ook niet aantrekken. Blijf wel op je hoede of er niets anders aan de hand is buiten het gezin, bvb met jongens, pesten of school.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:44

Prima als mijn dochter zelf niet wilt rijden en geen bijrijder wilt maar dan wordt het paard verkocht of mag ze alles zelf betalen. :)


Annemeik

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:48

Misschien een dip. Ze heeft voor deze tegenslag niet veel tegenslagen gehad, en nu natuurlijk wel behoorlijk. Zal ze even aan moeten wennen. Bijvoorbeeld kijken of ze in de herfstvakantie op trainingskamp zou willen gaan voor de lol, en hopelijk is de lol er daarna weer terug.

Ook is het een stukje leeftijd. Gaat het verder goed op school?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:51

Tja denk toch kwestie van beetje verwend. Pa en ma betalen alles wel. Zou nu duidelijk zijn, of paard word verkocht, of ze gaat hem zelf betalen (stalling kosten enzo) of er word een bijrijder gezocht. Bij mij zou ze niet zoveel te willen hebben...

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:02

Ik vind het knap van jullie dat jullie zoveel voor haar overhebben. Die paarden zijn niet niks! Maar ik denk dat jullie dochter moet gaan inzien dat jullie zoveel voor haar doen, en dit moet gaan waarderen... want dit is echt gekkenwerk. Wij horen nu natuurlijk maar één kant van het verhaal, maar daarvan uitgaande is zij erg ondankbaar. Ik denk dat het belangrijk is om een goed te gaan praten met haar, en met haar te overleggen wat zij wil met de paarden. Vergeet ook niet dat twee paarden niet niks is voor haar, en dat zij misschien momenteel minder geïnteresseerd is in de paarden. Een tijdje minder geïnteresseerd zijn is natuurlijk niet zo gek en ook niet erg lijkt mij, zolang ze, ze nog regelmatig rijdt.
Als zij momenteel helemaal geen zin meer heeft in het rijden zou ik ervoor kiezen om een bijrijder te zoeken samen met haar, of om de paarden te verkopen.

Annemeik

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: Lunteren

Re: Help ik weet niet meer wat te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:04

Maar er kwam nog wel iets in mij op, jullie doen dit idd voor haar. Maar jullie hebben er ook lol aan. Anders deden jullie dit niet.

Kan het zijn dat jullie onbewust toch een bepaalde druk op haar leggen omdat jullie het hele paardengedoe zelf ook leuk vinden? En dat zij daar toch een beetje naar uithaalt als puber zijnde?

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:05

Oei, in dit geval zou ik toch neigen naar verkoop, hoe moeilijk ook. Je kunt toch geen 2 paarden stil laten staan (zeker niet op dit niveau en je geeft aan dat het eigenlijk ijverige werkers zijn) en als je dochter geen interesse meer heeft dan houdt het op. Als ze dan al iets met de paarden zou doen (uit dwang van jullie) komt het niet langer uit haar hart en dat is niet fair voor de paarden. In zo'n geval kunnen de paarden dan beter een nieuwe eigenaar krijgen die weer flink aan het werk gaat met ze en verder met ze gaat.

Succes, lijkt me echt heel lastig, want je geeft zelf ok veel om die dieren en wilt het voor alle partijen goed doen. Een meid van 16 krijgt andere interesses en dat is heel lastig soms, maar je kunt haar niet dwingen het op te pakken.
Het ligt niet aan jullie als ouders, ze mag in haar handjes knijpen wat betreft haar paarden en spullen, dus neem het jezelf alsjeblieft niet kwalijk. Maar zorg wel voor een goede toekomst van de paarden, zij verdienen op dit moment wel beter.
Laatst bijgewerkt door dieseltje op 01-10-17 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:05

Gefeliciteerd je hebt een puber in huis.
Ik zou heel duidelijk zijn of ze komt met der kont van de bank af en gaat met der paarden aan de gang minsten 5 dagen per week of ze gaan weg.
Ik denk dat het grootste gros mensen hier op bokt staan te springen om ouders die alles betalen en dit is (sorry dat ik het zeg) verwend gedrag.
Dus duidelijk zijn.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Help ik weet niet meer wat te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:09

O en nog even dit, ook al hadden jullie een miljoen aan jullie dochter besteed. Pubers kennen vaak geen dankbaarheid, vooral niet wanneer ze er mee opgegroeid zijn dat alles werd gedaan en betaald, in die zin is ze inderdaad strontverwend.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Help ik weet niet meer wat te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:16

Keuze geven; Of ze rijdt minstens 3 keer per week en in het weekend 1 keer of er komt een ruiter bij die het voor haar doet.
Betaald zij de dieren?
Zo niet is het niet haar paard en mag ze blij zijn dat ze een stem krijgt in deze beslissing.

Een beetje dankbaarheid aanleren via tough love zou bij deze meid geen slechte zaak zijn lijkt me.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Klaas15

Berichten: 331
Geregistreerd: 15-10-10
Woonplaats: home sweet home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-17 12:20

Het gaat heel goed op school, gelukkig.
Praten met haar is moeilijk ze wordt meteen boos, ook al zijn wij dat niet.
Zelf de stalling betalen gaat niet op, wij hebben zelf de gehele accomodatie dwz 60 x 20 rijbak met verlichting altijd berijdbaar. stallen , eigen grond.
Het paard verkopen zou een optie zijn geweest als ze zelf niet de helft had betaald.
Zij heeft haar pony's afgestaan aan ons en wij hebben in ruil daarvoor haar het paard geven, tuurlijk koste dat paard veel meer maar daar heeft ze ook keihard voor gewerkt.
Het is inderdaad wat Bigone zegt vriendjes, uitgaan noem maar op maar ook dat hoort erbij mag ze ook geen probleem, het enigste wat wij vragen is 3x in de week te rijden en concoursen hoeft niet maar thuis of lekker het bos in wel.
Daar ze minderjarig is betalen wij alles, dit vinden wij ook normaal ze verdient ja in feite niets, behalve als ze een van onze paarden rijd dan krijgt ze per paard €7,50 al rijd ze bv maar 20 min.

De beste stuurlui staan aan wal.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:21

Dochterlief gaat aardig uit haar plaat zo te lezen. Ze lijkt erg hebberig op het paard: ze wil het paard hebben, maar geen tijd investeren, maar een ander mag dat ook niet doen. Dan zou wat mij betreft madame zelf uit de knip mogen of werd het paard verkocht.

Jammer dat jullie je schuldig lijken te voelen, want dat is absoluut niet nodig.

M. 21-07-2017. <3

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:21

Er kunnen heel veel oorzaken zijn, meeste hier praten over verwent en ondankbaar, dat kan zeker de oorzaak zijn.
Maar als ze niet wil praten kun je gepest worden, of depressie niet uitsluiten. Ik zou eens kijken hoe het op school gaat met haar, haalt ze goede cijfers en hoe zit het met vrienden en vriendinnen heeft ze er veel weinig of zijn het juist "verkeerde vienden". Je kan altijd een gesprek op school aanvragen en kijken hoe het daar gaat in omgang met leeraren en andere kinderen op school.

Leuke cadeautjes, https://www.yoursdesign.nl Of een toffe fotoshoot bij @maikesmitsphotography op insta gram, met BRAM10 krijg je een leuke korting.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:26

Klaas15 schreef:
Het gaat heel goed op school, gelukkig.
Praten met haar is moeilijk ze wordt meteen boos, ook al zijn wij dat niet.
Zelf de stalling betalen gaat niet op, wij hebben zelf de gehele accomodatie dwz 60 x 20 rijbak met verlichting altijd berijdbaar. stallen , eigen grond.
Het paard verkopen zou een optie zijn geweest als ze zelf niet de helft had betaald.
Zij heeft haar pony's afgestaan aan ons en wij hebben in ruil daarvoor haar het paard geven, tuurlijk koste dat paard veel meer maar daar heeft ze ook keihard voor gewerkt.
Het is inderdaad wat Bigone zegt vriendjes, uitgaan noem maar op maar ook dat hoort erbij mag ze ook geen probleem, het enigste wat wij vragen is 3x in de week te rijden en concoursen hoeft niet maar thuis of lekker het bos in wel.
Daar ze minderjarig is betalen wij alles, dit vinden wij ook normaal ze verdient ja in feite niets, behalve als ze een van onze paarden rijd dan krijgt ze per paard €7,50 al rijd ze bv maar 20 min.

Serieus? Ik denk dat jullie meer dan redelijk zijn en dat je eerder je zorgen moet maken of je dochterlief niet zoveel verwend dat ze bij de eerste de beste tegenslag in haar latere volwassen leventje op de bank komt te hangen met een pruillip, dan dat jullie te hard zijn.

Gesprek aangaan en jullie visie op tafel leggen en haar even wat tijd geven om te reageren en een keus te maken. :)

Klaas15

Berichten: 331
Geregistreerd: 15-10-10
Woonplaats: home sweet home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-17 12:28

Ja wij zitten zelf ook in de sport maar dan richting fokken.
In totaal hebben wij 12 paarden staan 4 voor de sport en de rest om mee te fokken.
Het klopt wel wat er gezegd wordt ze hoeft maar te kikken of ze krijgt het, dat is onze eigen schuld.
Ze studeert en wordt op school op handen gedragen ze is enigste meid in een jongens klas.

De beste stuurlui staan aan wal.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:28

Ik was het verhaal aan het lezen en werd een beetje misselijk van het ene opgehemel naar het andere. Zo geweldig goed ze is. En dat bedoel ik niet fout.
Maar dat is denk ik wel waarom mevrouw prinses op de erwt nu haar kuren laat zien.

Puber gedrag vind ik altijd zo'n kul reden.
Dat is echt iets wat getolereerd word of niet. Elk kind kan zich gewoon normaal gedragen. Dan kost het maar wat meer moeite.

In dit geval voor de keuze zetten.
Rijden. Zo niet is verkoop.
Alles is duur genoeg.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:30

Klaas15 schreef:
Het gaat heel goed op school, gelukkig.
Praten met haar is moeilijk ze wordt meteen boos, ook al zijn wij dat niet.
Zelf de stalling betalen gaat niet op, wij hebben zelf de gehele accomodatie dwz 60 x 20 rijbak met verlichting altijd berijdbaar. stallen , eigen grond.
Het paard verkopen zou een optie zijn geweest als ze zelf niet de helft had betaald.
Zij heeft haar pony's afgestaan aan ons en wij hebben in ruil daarvoor haar het paard geven, tuurlijk koste dat paard veel meer maar daar heeft ze ook keihard voor gewerkt.
Het is inderdaad wat Bigone zegt vriendjes, uitgaan noem maar op maar ook dat hoort erbij mag ze ook geen probleem, het enigste wat wij vragen is 3x in de week te rijden en concoursen hoeft niet maar thuis of lekker het bos in wel.
Daar ze minderjarig is betalen wij alles, dit vinden wij ook normaal ze verdient ja in feite niets, behalve als ze een van onze paarden rijd dan krijgt ze per paard €7,50 al rijd ze bv maar 20 min.


Denk dat de hele accomodatie ook niet gratis was/is voor jullie?


Vind het dan nog vrij appart dat ze dan nog geld erbovenop krijgt om misschien 20 min rond te hobbelen?

Dochter is toch 16? Kan ze perfect een studentenjob uitvoeren. Tijd genoeg toch, nu ze niet meer rijd. Dan kan ze ook wat bijdragen voor de onderhoudskosten van de paarden die er voor piet snot nu erbij staan .

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Help ik weet niet meer wat te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:31

Ik lees nu dat ze er nog geld voor krijgt ook.
Echt idioot.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Ibbel

Berichten: 49066
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:34

Klaas15 schreef:
Zelf de stalling betalen gaat niet op, wij hebben zelf de gehele accomodatie dwz 60 x 20 rijbak met verlichting altijd berijdbaar. stallen , eigen grond.


En dat hebben jullie gratis gekregen?

Reken maar eens uit wat het kost aan hypotheek, verlichting, water, hooi, stro, brokken, onderhoud. Ga maar eens uit van een 150 euro per maand puur aan kosten.
Mest madam wel zelf uit? Zo niet, dan komt er 300 euro arbeidsloon boven op per maand.

Overigens: paard is voor de helft van haar? Dan kan je als halve eigenaar gewoon voor jullie helft een andere ruiter er op zetten.

Wat allemaal natuurlijk bullshit is, dochterlief heeft natuurlijk (ook wettelijk gezien) niets te eisen. Ze is voor haar hele onderhoud afhankelijk van jullie, en als jullie het paard willen verkopen, dan mag dat gewoon.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 01-10-17 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gambler21, goesju, miamivice, Paardennamen, YvonneV en 141 bezoekers