Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
wortel115

Berichten: 2114
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 02:10

Wat leuk al die kindjes en hun ponys. Mag ik ook mee kletsen?

Wij hebben 4 paarden aan huis. Mijn dochter is 3 en is eigenlijk haar hele leven gewend om mee te gaan naar de paarden als ik ga rijden. Zelf wil ze niet iedere dag rijden en dat hoeft ook niet van mij.
https://m.youtube.com/watch?v=CBY_mZqT3Ek
https://m.youtube.com/watch?v=QZEtZLRih64


Afbeelding

De ponys in de filmpjes staan bij ons thuis en zijn van mij. De palomino is een quarter kruising en het vosje een welsh kruising. De mini op de show dag hebben we een tijdje geleend van de eigenaar en is pas verkocht.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.


Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-17 06:57

O gezellig wortel!! Welkom hier!
Jij zit in Australië zag ik !
Dat is toch even anders!!

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 07:40

Oh wat leuk al die kinderen met hun ponys! Ik ben zo blij dat die van mij het toch ook wel leuk vinden. Mijn dochters van 3 en 6 hebben om de week priveles. De oudste houdt nu een half uur vol. De jongste stapt dan zo'n 10 minuutjes. En zo nu en dan even op ons grote paard

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 08:20

Ahhh super schattig allemaal!!


dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 08:26

Ga jullie toch volgen geweldige foto's allemaal.
mijn dochtertje is nu 1,5 en roept niks anders als paardje paardje aaien aaien als er paarden in de buurt zijn.
Heeft haar eerste rondje op een shetlander in de buurt gehad.
Zou willen dat ik zo'n geweldige kinderpony had maar helaas nog geen eigen ;p

EllyC

Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 08:42

Ook al heb ik zelf geen kinderen (bewust) wel heb ik een super leuke kinderpony waar al heel wat kinderen op hebben leren rijden, Indy
Afbeelding
En afgelopen zomer hebben we een valkje gehad waar ook wat kinderen uit de buurt op gereden hebben.
Afbeelding
Deze is nu helaas verkocht.

Wat mij wel opvalt dat kleine kinderen regelmatig alleen met hun pony bezig mogen zijn. Hier in de buurt mogen ze zelfs alleen buiten gaan rijden. Ik vind dit toch best wel link. Wat vinden jullie daar van?

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Emori

Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 09:19

Ik mocht zeker tot in mijn tienerjaren niet alleen op pad. En mocht alleen in de bak rijden als er iemand thuis was.

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 09:44

Ik ben zelf een kind maar nee geen kindje van 6 of 10 Haha:) mijn nichtje van 7 ging wel eens op mijn kleine b pony ( die is verkocht) heb helaas geen foto's Haha maar als ze een keertje op mijn quartertje gaat zou ik wel een foto sturen :D

Lara

Berichten: 7457
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:00

Ik zou mij hier ook willen melden. Tips en ideeen zijn altijd leuk!

Mijn nichtje Fleur is nu 5,5 en sinds haar tweede rijd/zit ze al op mijn paard. NB. Mijn paard is 17 en 1.64 hoog. Sinds maart heeft ze haar eigen zadeltje voor Remie en doen we ook wat serieuzere dingen als slaloms enz. Nu nog heel incidenteel alles, gemiddeld eens per maand. Idee is een beetje dat als ze straks 6 is we langzaamaan wat vaker aan de slag gaan.

Ze vind het prachtig op stal en Remie is heel lief en voorzichtig met haar. Tijdens het poetsen (ze kan amper bij zn buik, maar toch) is de regel dat ze altijd aan dezelfde kant als ik ben.

In mijn OS staat een linkje naar mn kanaal waar ook video's te vinden zijn :D



"The more you use the reins, the less they use their brains."

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:21

Lara schreef:
Ik zou mij hier ook willen melden. Tips en ideeen zijn altijd leuk!

Mijn nichtje Fleur is nu 5,5 en sinds haar tweede rijd/zit ze al op mijn paard. NB. Mijn paard is 17 en 1.64 hoog. Sinds maart heeft ze haar eigen zadeltje voor Remie en doen we ook wat serieuzere dingen als slaloms enz. Nu nog heel incidenteel alles, gemiddeld eens per maand. Idee is een beetje dat als ze straks 6 is we langzaamaan wat vaker aan de slag gaan.

Ze vind het prachtig op stal en Remie is heel lief en voorzichtig met haar. Tijdens het poetsen (ze kan amper bij zn buik, maar toch) is de regel dat ze altijd aan dezelfde kant als ik ben.

In mijn OS staat een linkje naar mn kanaal waar ook video's te vinden zijn :D



Ik zag een video net op je yt kanaal met haar! Super schattig echt heel erg leuk!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:21

Ik ging vroeger vanaf mijn 14e alleen met een pony het bos in. Ben er ook geregeld af gestuiterd midden in het bos, en ik reed ook echt geen kleine rondjes. Dat alles nog in de tijd voordat de mobieltjes bestonden. Zou ik met mijn eigen dochter toch niet doen. Wij gaan nu bewust altijd samen met 1 ander op pad naar buiten, omdat je nooit weet wat er kan gebeuren onderweg. Ik vind alleen het bos in niet verantwoord, terwijl ik het 25 jaar geleden zelf wel gewoon deed.

Caesar
Berichten: 9295
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:25

Wat een leuk topic en ontzettend schattig om te zien. Mijn eigen kindje is nog te jong maar ik heb hier enthousiaste verzorgsters voor mijn kleine A-ponies. De bruine staat nu stil maar op de roan rijden ze nog volop. Regel hier is dat er altijd volwassene bij is. En ze rijden met bodyprotector etc.
Mogen niet alleen.

Hier wat fotos: Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

Zelf fok ik elk jaar een paar veulentjes maar het is leuk om te zien hoe de ponies opfleuren van de aandacht!

De praktijk is de leermeester van alle dingen.

Miran0813
Berichten: 58
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Hoogerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:58

ik zou ze toch ook niet zomaar alleen naat buiten sturen. veel te gevaarlijk.
al reed ik zelf wel vanaf een jaar of 12 alleen buiten. en toen had ik inderdaad ook geen mobieltje.later kreeg ik wel een mobieltje maar die had toen nog geen bereik in het bos.

gisteren een stap rondje gedaan met de kids en 4 shetjes.

altijd super gezellig.
Afbeelding

Spoiler:
You call me a bitch, i call it karma

Lara

Berichten: 7457
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:28

Lillypony123 schreef:
Ik zag een video net op je yt kanaal met haar! Super schattig echt heel erg leuk!


Ah thanks! Ik ben zelf inmiddels weer achter de pc gekropen voor school, zal nog even n paar foto'tjes delen van mn kleine nichtje en haar grote vriend.

Afbeelding
Eerste keer er op, geloof ik..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... 4H-UliusX8



"The more you use the reins, the less they use their brains."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:39

Wat een leuk idee
Mag ik meekletsen
Ik ben tegenwoordig meer met de kids en de shetten op pad dan dat ik zelf op het paard zit. Maar hopelijk kunnen we in de nabije toekomst samen
Mijn kids zijn 4 en 6, ik heb 2 super shetten van 11 en 18. En een 3 jarig lief hengstje waar ze aan de hand wel opzitten
We mennen er ook mee
Meestal 2 of 3 keer in de week een rondje rijden

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:40

wat een schatjes [***]

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:23

EllyC schreef:
Wat mij wel opvalt dat kleine kinderen regelmatig alleen met hun pony bezig mogen zijn. Hier in de buurt mogen ze zelfs alleen buiten gaan rijden. Ik vind dit toch best wel link. Wat vinden jullie daar van?


Prachtige valk!

Hier mogen ze gerust alleen de shetten borstelen en er mee over ons erf wandelen. Wij hebben een paddock Paradise achtig iets. Je kunt dus over een zandpad in een achtje om de weitjes heen. Dit is allemaal afgezet. Daar rijden ze wel eens overheen. De bak is ook afgezet.
Maar dan nog zorg ik dat ik ze regelmatig in het oog heb. Maar alleen buiten rijden langs de weg o.i.d. mag van mij niet.

Lara

Berichten: 7457
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:32

Wat een leukies allemaal!!



"The more you use the reins, the less they use their brains."

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:19

Het geluk is dat ze hier thuis staan, maar ik ben wel altijd in de buurt. Het kindje is slechts 4 en dan moet je ze echt nog begeleiden. Al haalde ze zelf wel de pony uit de weide met 3 jaar en is alles al wat meer losgelaten maar wel altijd is er een ouder in de buurt.
Buiten rijden(stappen) alleen als hij aan de leidteugel zit! ook dus met wandelen!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:43

Hier mag dochterlief ook nog niet alleen met de pony bezig, vind dr veel te jong voor. Ze mag ook alleen onder begeleiding van een volwassene naar de pony's toe in het land. En dit weet ze heel goed. Dat heb ik mijn beide kinderen vanaf het begin goed in de oren geknoopt. Bij de paarden word er niet gerend, niet zonder begeleiding van een volwassene naar de paarden toe.
Gelukkig zijn de meeste paarden en pony's erg gewend aan jonge kinderen die in de buurt spelen, zandbak is op een paar meter van de poetsplaats af. Maar toch blijft het opletten.

wortel115

Berichten: 2114
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:20

Dank je Cerastes. Ja Australie is wel even wat anders.

Elly wat een leuke pony.

Ceasar wat fijn dat je kindjes kan vinden voor je ponies. Hier zijn ze met geenmogelijkheid te vinden. Ze wonen allemaal te ver weg en meeste hebben een eigen pony.

Hier mag dochter niet alleen de wei in. Alleen rijden zijn nog geen regels voor zolang ze niet zelf kan zadelen en opstappen kan er zeker niet alleen gereden worden. Later zien we wel hoe het loopt. Misschien wil ze niet blijven rijden.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 04:53

Onze dochter stond pas geleden ook alleen in de stal van ons paard, had ze vast open gedaan. Toen ben ik wel even heel duidelijk geweest, dat mag echt niet! Ook met poetsen, ze wil vanaf het moment dat ze een borstel vast kan houden helpen. Maar ze mocht eerst alleen de voorkant poetsen, en als 1 van ons er bij stond. Nu kunnen we het wel wat losser laten, maar dan nog geldt dat we het altijd samen doen. Die van ons is heel braaf op de poetsplaats, maar er hoeft maar net een vlieg verkeerd te zitten en dan kan zelfs het braafste paard even een been optillen.

Zoontjes van vrienden van ons zijn 2 doodbrave haflingers gewend, die rijden gewoon met hun tractor of loopfietsje er onder door als je even niet oplet :oo die snappen dus ook niet dat niet alle paarden zo braaf zijn, en gewend aan (hele drukke) kinderen. Wij hebben vanaf dag 1 een aantal basis regels erin gestampt en ik moet zeggen, dat heeft tot nu toe wel gewerkt. Ze let voor haar leeftijd erg goed op.

EllyC

Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 04:58

Gelukkig ben ik dus niet de enige die voorzichtig is. Soms denk ik wel eens (om me heen kijkend) dat ik me te druk maak. Maar ja, het zijn kinderen van een ander, je moet er toch niet aan denken dat ik een ouder op moet bellen om.......
Hier rijden ze ook allemaal met bodyprotector, veiligheidsstijgbeugels en cap.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 05:46

Oh leuk topic! Wij lezen gezellig mee. Wij hebben een dochter van 8 maand :') die af en toe al op de pony zit.
Ik heb zelf iets van 10 pony 's (iets met uit de hand gelopen hobby). Vnl welsh A en een e-pony en tinker.

Mijn eerste pony heb ik nu 8 jaar en dat wordt haar eerste pony. Verder heb ik 2 verzorgsters die de pony s nu in vorm houden. En stiekem moet ik echt wat verkopen want 10 is gewoon veel te veel

Haar eigen pony

Afbeelding

Een van de jonge pony s

Afbeelding


Afbeelding
Haar eerste keer mee naar een show

Afbeelding
En onze indoor pony

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Emori

Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 06:43

Ah <3

Hier ook de basisregels er in gestampt. Maar helaas kent/ziet mijn oudste nergens gevaar. Vertel hem elke dag dat niet alle paarden zo als macho zijn en dat hij voorzichtig moet zijn.

Ik kan niet rijden als hij mee is want moet hem goed in de gaten houden. Hij loopt zo bij de paarden de wei in bijvoorbeeld.
Alle paarden zoeken hem ook op. Heel bijzonder. Hij heeft echt een connectie met bepaalde paarden op stal.

Afbeelding


Helaas is hij alleen maar rustig op de rug van macho Haha

De jongste is veel voorzichtiger. Die luistert ook als ik zeg hier wachten, niet voorbij het lint etc

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: assebassie, Dnies90, Esperanza, Jet, lies_sparkle, Mark0919, Sting, SunnyHorse en 49 bezoekers