Amazone gewond na val op Texel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13992
Geregistreerd: 20-04-16

Amazone gewond na val op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-17 12:43

KNRM
Ongeval


Bij de Koog op Texel werden zaterdag morgen een ambulance en kusthulpverleningsvoertuig (KHV) opgeroepen na een val van een paard. De amazone viel ter hoogte van paal 16 van haar paard tijdens een georganiseerde strandrit.

Terwijl de groep ruiters doorreed bleef begeleiding van de manege bij de amazone. Ze is ter plaatse onderzocht en vervolgens per brandcard met het KHV naar de ambulance gebracht voor verder onderzoek. Hoe het nu met de amazone gaat is niet bekend.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41539
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:04

Niet om het een of ander, maar dit gebeurt zo vaak (afgelopen seizoen zelf twee keer de KNRM ingeschakeld), hoezo is dit dan nieuws maar de rest niet?

Iemand valt van een paard en er komt een ambu bij. Dat is standaard zo ongeveer.

Niet dat t niet vervelend is voor de amazone, btw.

Troopers
Berichten: 77
Geregistreerd: 28-05-15

Re: Amazone gewond na val op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 17:46

aantal jaar geleden heb ik ook een aardig heftig ongeluk gehad op Ameland, nooit iemand over gehoord hahah

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Amazone gewond na val op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:17

Hier een paar jaar geleden een Wild West op de autoweg [N-weg], pony was er zonder ruiter vandoor gegaan en galopeerde over de autoweg en ik met me pony er achteraan. Was echt een angstig avontuur wat godzijdank goed afliep. Wat een adrenaline komt er vrij zeg als je in volle galop recht op de aankomende auto's rijd en dan maar hoopt dat ze zullen uitwijken [wat ze uiteraard deden].
Ook nooit in het nieuws geweest.Miss. omdat het goed afliep?

Ach ja,het een komt wel in het nieuws en het andere niet.

FB Groep Second Chance.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41539
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:21

gohya schreef:
Hier een paar jaar geleden een Wild West op de autoweg [N-weg], pony was er zonder ruiter vandoor gegaan en galopeerde over de autoweg en ik met me pony er achteraan. Was echt een angstig avontuur wat godzijdank goed afliep. Wat een adrenaline komt er vrij zeg als je in volle galop recht op de aankomende auto's rijd en dan maar hoopt dat ze zullen uitwijken [wat ze uiteraard deden].
Ook nooit in het nieuws geweest.Miss. omdat het goed afliep?

Ach ja,het een komt wel in het nieuws en het andere niet.


Nou, dat vind ik wel nieuwswaardig hoor :oo. Er donderen zo vaak mensen van hun paard op t strand, ook met minder goede afloop.


gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:29

Het was ook errug link hoor,de pony galopeerde vanuit de bossen zo de autoweg op.Gelukkig was er nét een auto voorbij, anders was de pony aan gereden.Je kon als chauffeur immers de pony niet zien aankomen rennen.

FB Groep Second Chance.

wapitie

Berichten: 202
Geregistreerd: 26-08-14
Woonplaats: in Dromenland...

Re: Amazone gewond na val op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 08:09

Jeetje, en jij er achter aan met je pony? Best link! Jij hebt een engeltje op je schouder denk ik O:)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 10:27

Ja ik galopeerde er achter aan en wat later er naast.Achteraf zag ik pas in dat het gewoon hardstikke gevaarlijk was. Maar ik wilde niet dat die los gebroken pony zou verongelukken,ik moest en zou haar vangen. Halverwege galopeerde ik naast haar en kon de teugels pakken,maar ik had geen kracht meer om aan de teugels te trekken. Ik moest weer los laten en er achteraan blijven rijden.Toen we bij de afslag waren richting stal,stopte ze en kon ik haar zo pakken. Achter me reed een motor met een van mijn verzorgsters achterop,die wilde ook de pony vangen op de autoweg.
Het leek echt Wild West op de autoweg toen. 8-)

FB Groep Second Chance.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 10:44

Dat is best een heftig verhaal eigenlijk, maar je vertelt het zo leuk :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Amazone gewond na val op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 10:45

Net een scene uit een film.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:21

Chasey schreef:
Net een scene uit een film.


Jaa idd. vond het daarom ook best wel het wilde westen. :)

FB Groep Second Chance.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Happy_Hippie, ievie, Melzazu, Suzysuze en 49 bezoekers