Krijg me paard niet mee.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klieder1404
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-09-17

Krijg me paard niet mee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 03:26

Goedendag.

Ik heb mij paard staan in België op een privé pensioenstalling. Nou wil ik hem dichterbij huis halen.(woon een end ervandaan)Krijg ik hem niet mee en hebben ze me stal geld met 100% verhoogd. Toen kreeg ik ruzie met hun. En heb even uitgezocht en wat blijkt ze staan niet kbo geregistreerd en dus mogen eigenlijk niet eens invorderingen maken. En ook nog dat ze minimaal 1 a 2 % per jaar maar mag verhogen
Zij ik ook dan kan ik hem hier ook kwijt en zelfs na rond kijken nog goedkoper. Maar mij grootste probleem is hun hebben het paspoort wat eigenlijk (blijkt nu) ook niet speciaal daar had hoeven liggen. En ik heb hem nog niet op me naam gezet. Had een goede vertrouwen in hun. Maar die is weg. Ben zelf al 2 maanden nu niet geweest en mis hem wel. Gelukkig ga me dochter erheen. Ik weet me geen raad meer wat ik kan doen. Heb ook nog apps en fb chats waarin staat dat ik hem heb gekocht.

En daarbij nog wat, ik was daar vaak hielp hun mee. En als ik zijn stal wou uitmesten moest dat maar een beetje. Terwijl hij erg vies stond en ik het wel nodig vond. En zelf de da vond de stal nou niet echt netje. Het is een hengst en hij sta vaak op stal en overdags als niemand rijd sta hij in de paddock.

Hij moet nu ook naar de tandarts en heb al een speeltje gekocht. Dat eisen ze nu van mij. Maar ja als ik me paard niet mee krijgt waar ik hem heen wil hebben vind ik niet dat hun dat kunnen eisen.
Hou van me paard. Maar dan kom hij ook naar mij.
Weet ook uit ervaaring dat ze al 2 andere mensen hebben bedonderd alleen die mensen zeiden verkoop ze maar. Hebben ze gelijk gedaan.
Ik ben niet zo ook al hebben zij mij wel toen ik boos was proberen te laten zeggen.

Mss allemaal beetje door elkaar. Excuses daarvoor

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Krijg me paard niet mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 04:29

Je verhaal is wazig en onduidelijk. Mede door het schrijven in spreektaal in plaats van ABN.

Wat ik eruit begrijp is dat jou paard in een pensionstal staat, jou dochter daar wel komt maar jij zelf al maanden niet geweest bent. Ze hebben je stalgeld met 100% verhoogd, maar is dat niet uit de extra zorgen die ze hebben omdat jij niet komt?
Verder willen ze dat er een tandarts komt omdat jij daar zelf geen actie toe neemt, maar jij wil dat niet zolang je je paard niet mag verplaatsen? Een speeltje staat los van een tandarts dus die koppeling snap ik niet?

Als ik het goed begrijp: afspreken dat jij het voor hun nog openstaande bedrag betaald, direct je paspoort krijgt en paard oplaad. Want als ze het dier willen verkopen maak ik eruit op dat dat is om openstaande schulden te dekken.

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Krijg me paard niet mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 04:48

Inderdaad een wazig verhaal. Snap er niet heel veel van, waarom wandel je niet met je paard het terrein af om daar weg te gaan als je weg wilt?

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 05:33

Supervixen schreef:
Inderdaad een wazig verhaal. Snap er niet heel veel van, waarom wandel je niet met je paard het terrein af om daar weg te gaan als je weg wilt?


Wat ik eruit begrijp is dat deze mensen het paspoort hebben en dat ze daarom niet weg kunnen/willen.

Zelf zou ik gewoon gaan, als de situatie zo erg is (voor jou en/of paard), met of zonder paspoort...

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Krijg me paard niet mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 05:39

Wat ik eruit begrijp is dat het paard helemaal niet op naam van de TS staat. Maar vind het verder ook maar een onduidelijk verhaal.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 05:48

__Sannne schreef:
Wat ik eruit begrijp is dat het paard helemaal niet op naam van de TS staat. Maar vind het verder ook maar een onduidelijk verhaal.


In mijn omgeving heeft bijna niemand dat :=
Ik heb dit uiteraard wel gedaan..

Maar zelfs als het paspoort op naam staat is het geen hard bewijs hoorde ik, alleen als je nog andere aantoonbare bewijzen hebt (maar dit alles weet ik ook niet zeker hoor)

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 07:14

Myrth97 schreef:
Maar zelfs als het paspoort op naam staat is het geen hard bewijs hoorde ik, alleen als je nog andere aantoonbare bewijzen hebt (maar dit alles weet ik ook niet zeker hoor)


Een paspoort is inderdaad geen eigendomsbewijs.

TS ik vind het een heel apart verhaal en lastig te ontcijferen.

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 07:25

Het taalgebruik is tenenkrommend in ieder geval.
Ik snap er ook niet veel van. Is het paard echt van jou? Hoe oud ben je? Waarom wil de stal het paard niet meegeven? Heb je een betalingsachterstand?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Krijg me paard niet mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 07:32

Ik zou gewoon een nieuw paspoort aanvragen. Met mijn paard een “buitenrit” gaan maken. En ergens met de trailer al staan paard opladen en weg gaan. En ja qua spullen. In de tijd dat je op het paspoort wacht zou ik telkens een beetje mee naar huis nemen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Krijg me paard niet mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 07:40

Moeilijk verhaal, idd ook vanwege de vage schrijfstijl.

Ik gok zomaar dat dit weer een typisch geval is van 'er zitten 2 kanten aan een verhaal'.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Krijg me paard niet mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 07:45

Je krijgt je paard niet mee wegens betalingsachterstand (huur of mogelijk aankoopprijs) neem ik aan.
Betaal je altijd via de bank zodat je kan bewijzen hoeveel je reeds betaald hebt?
Is de huurverhoging omdat je daar niet meer komt helpen? Dat je eerst "korting" kreeg ivm je hulp en nu dus volle prijs moet betalen?

Hoe dan ook erg onduidelijk verhaal.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 07:50

Lau schreef:
Ik zou gewoon een nieuw paspoort aanvragen. Met mijn paard een “buitenrit” gaan maken. En ergens met de trailer al staan paard opladen en weg gaan. En ja qua spullen. In de tijd dat je op het paspoort wacht zou ik telkens een beetje mee naar huis nemen.


Waarom zou je dit adviseren terwijl je maar 1 kant van het verhaal kent, die overigens ook nog eens met geen touw vast te knopen valt.
Misschien is TS wel zeer nalatig geweest in de zorg van haar paard waardoor de stalhouders zo reageren. Of heeft ze een betalingsachterstand waar wij niks van af weten.

Een stalhouder laat je niet zomaar niet gaan en verzoekt ook niet zomaar om een tandarts erbij te halen lijkt me.

Edit: TS, wat hebben ze als reden gegeven dat je hem niet mag meenemen? Heb je afspraken zwart op wit staan over het stalgeld? Heb je dit via de bank betaald of heb je dit contant betaald? Heb je bij contante betaling een briefje laten tekenen dat ze het geld ontvangen hebben? Waarom kom je er nu pas achter dat ze het paspoort hebben van jouw paard? In Nederland moet het paspoort bij het paard zijn, dus op je stal. Dit ivm controle die soms wordt uitgevoerd. Bij afwezigheid van het paspoort zijn de boetes echt hoog. Ik weet niet of dat in België hetzelfde is. Als je 2 maanden geleden al vond dat zijn stal vies was en hij niet buiten kwam waarom heb je toen geen actie ondernomen? Waarom eisen ze van jou dat hij naar de tandarts gaat, is hij in zo'n slechte staat? Maakt hij proppen, laat hij eten liggen, wordt hij mager? Zijn ze misschien bezorgd over zijn welzijn en jouw eventuele nalatigheid in zorg omdat je een hoop kan hebben gemist in 2 maanden afwezigheid?
Laatst bijgewerkt door NinaCharlie op 30-09-17 08:00, in het totaal 2 keer bewerkt

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Re: Krijg me paard niet mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 07:54

Stalling 100% verhoogd?

Klinkt als een maand opzegtermijn neerleggen als je m mee wil nemen :)

Vind het verder maar een vaag verhaal overigens.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Krijg me paard niet mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:04

Als je kan bewijzen dat paard van jouw is, dan stap je met bewijs naar de politie en haal je paard daar met die begeleiding weg. Hoe het wettelijk zit met gijzelen goederen bij niet betalen, zal je bij een rechtswinkel moeten navragen, in NL mag het niet, is een speciaal traject dat gevolgd moet worden.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Krijg me paard niet mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:09

Als ik 'me paard' werd genoemd zou ik ook niet meewillen. :Y)

Alle gekheid op een stokje, ik heb geprobeerd om door je verhaal heen te komen, maar dat is bijna onmogelijk. Het is zoals al meerdere keren aangegeven bijna onleesbaar door het gebrek aan leestekens en fatsoenlijk ABN. Een schrijffout is echt geen probleem, maar hier kunnen de meeste niks van maken.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Krijg me paard niet mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:19

Ik verplaats dit topic naar Transport, afspraken en overige.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Krijg me paard niet mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:25

Even een oprechte tip, laat eventuele mails aan hen nakijken door iemand. Je grammatica is belabberd, dat maakt een foute indruk. Zij kunnen de indruk krijgen zo over je heen te kunnen walsen zo.Geen belediging, echt een tip.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:26

KimD schreef:
Als ik 'me paard' werd genoemd zou ik ook niet meewillen. :Y)

Alle gekheid op een stokje, ik heb geprobeerd om door je verhaal heen te komen, maar dat is bijna onmogelijk. Het is zoals al meerdere keren aangegeven bijna onleesbaar door het gebrek aan leestekens en fatsoenlijk ABN. Een schrijffout is echt geen probleem, maar hier kunnen de meeste niks van maken.


Dat is nu ook weer overdreven niet?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:35

Dat is een vervelende situatie. Het klopt wel hoor dat het paspoort bij de stalhouder moet liggen. Althans het hoort bij het paard en moet bij een controle direct getoond kunnen worden. Als jij met je paard en trailer op pad gaat hoor je het wel zelf mee te nemen.
Een paard op naam zetten is moeilijk. Dat jouw naam in het paspoort staat, betekend niet daadwerkelijk dat jij de eigenaar bent.

Maar waarom ben je zelf al 2 maanden niet naar je eigen paard geweest?
En hebben ze het stalgeld verdubbelt nadat jij aangaf weg te willen?
''Hij staat vaak op stal en als niemand rijdt staat hij in de paddock'' .... rijden er meer mensen op dan alleen je dochter? En daarbij waarom vindt jij het acceptabel dat hij zo veel binnen staat? Jouw paard, jouw verantwoordelijkheid hoor. Dus je mag hem gewoon verhuizing waarbij je de opzegtermijn in acht neemt.

Heb jij het paard van de stalhouder gekocht? Ik vind het maar een vreemd verhaal. Als ik mijn paard mee wil nemen, dan doe ik dat. Weigeren ze het paspoort mee te geven, dan zou ik hem alsnog meenemen en de politie erbij halen.
Achteraf gezien, als je al problemen verwachtte, had je beter kunnen zeggen dat je bijv. een bosrit ergens ging maken en met de trailer weg zou gaan om zo het paspoort terug in handen te krijgen.


Overigens vind ik het ''me paard, me stalgeld, me huis'' ook tenenkrommend :=

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Krijg me paard niet mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:58

Vreemd verhaal.

Als je het paard van de stal zelf gekocht hebt, dan kan het best zijn dat ze het paard x aantal maanden bij hen op stal willen vóór je het mag verplaatsen.
Ik heb zelf op zo een pensionstal gestaan paardje moést een jaar bij hen staan aan enkel het stalgeld (geen aankoopbedrag dus). Na dat jaar mocht je zelf kiezen waar je het paard wil stallen. Wil je tóch eerder weg moet je de resterende maanden cash uitbetalen. (Beetje absurd eigenlijk).

Ik hoop dat je er uitgeraakt en ons ook nog duidelijk kab maken hoe de situatie ineen zit.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 14:19

Geen touw aan vast te knopen.

Rocamor

Berichten: 10861
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 14:19

Kuggur schreef:
Geen touw aan vast te knopen.


Geen wonder dat ze het paard dan niet meekrijgt...

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Krijg me paard niet mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 14:59

Er zijn wel stallen waar ze pensionklanten haast niet laten gaan.Maar als het jouw paard is en je hebt geen betalingsachterstand,dan moeten ze je het paspoort geven en laten vertrekken.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Krijg me paard niet mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 15:03

Wat staat er in je contract? Daar zou alles in moeten staan ivm opzeg termijn, min aantal maanden huur etc.

Anoniem

Re: Krijg me paard niet mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 15:14

Heb jij hem gekocht en betaald? Van wie dan? Van de stal eigenaar?
Heb je de huur van je stal altijd netjes op tijd betaald?