[VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:02

Ik lees ook altijd nog mee. Maar als ik niet iets nuttigs te zeggen heb reageer ik meestal niet.
Vind het wel altijd leuk om jullie te volgen.

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh


_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:03

Ik lees ook mee :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western


poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:11

Ik ben ook een stille volger :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

selyna

Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-06-12

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:12

Ik ook

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:18

Ex-bazinnetje leest ook mee hoor...beetje op de achtergrond iig.
Fijn om te lezen dat 'mijn ' stippel zo'n lief baasje heeft getroffen..dat verdient ie.
Hij gaat me ontzettend aan het hart en vind het geweldig fijn dat hij zo'n superhuisje heeft gevonden..
Dat hij het af en toe wat moeilijk heeft of wat lastig is,is niet gek,als je weet hoeveel er voor hem in 1 week is moeten veranderen.
Niks ten nadele van jou..want je doet het super...maar waar je hem vandaan hebt..heb ik geen goed woord voor over.
Geef hem maar een dikke knuffel van zn beste vriendje Pascal..dat waren acht hoeven op 1 buikX

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-17 19:53

tyleysmiley schreef:
Ex-bazinnetje leest ook mee hoor...beetje op de achtergrond iig.
Fijn om te lezen dat 'mijn ' stippel zo'n lief baasje heeft getroffen..dat verdient ie.
Hij gaat me ontzettend aan het hart en vind het geweldig fijn dat hij zo'n superhuisje heeft gevonden..
Dat hij het af en toe wat moeilijk heeft of wat lastig is,is niet gek,als je weet hoeveel er voor hem in 1 week is moeten veranderen.
Niks ten nadele van jou..want je doet het super...maar waar je hem vandaan hebt..heb ik geen goed woord voor over.
Geef hem maar een dikke knuffel van zn beste vriendje Pascal..dat waren acht hoeven op 1 buikX


Dat zal ik zeker doen! Yakari is hier ook met iedereen bevriend daar is hij heel goed in :o.

Ik ga zo even uitgebreid een update typen! Leuk dat er toch nog zoveel mensen mee lezen.

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:02

Ha EAST, k begin net een beetje door te krijgen hoe het werkt hier op Bokt, en ga straks jouw topic doorlezen. Zie iig prachtige foto''s voorbij komen, dus ben blij dat je bij de actieve onderwerpen stond!


EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-17 20:20

Veldbloem schreef:
Ha EAST, k begin net een beetje door te krijgen hoe het werkt hier op Bokt, en ga straks jouw topic doorlezen. Zie iig prachtige foto''s voorbij komen, dus ben blij dat je bij de actieve onderwerpen stond!


Wat leuk dankjewel! Bokt is soms best wel ingewikkeld met al die forums en onderwerpen :+.

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-17 21:27

Waar moet ik beginnen want het is zo lang geleden dat ik hier wat heb geschreven. _O-

Het laatste wat ik heb geschreven ging over het nieuwe zadel wat we voor hem hebben opgehaald. Dus vanaf daar begin ik weer.

Het zadel paste trouwens perfect dus daar ben ik super blij mee. Alleen is Yakari zijn grote grasbuik een beetje aan het verdwijnen dus hebben we nu een te grote singel. Dus een nieuwe singel it is!

School neemt ontzettend veel tijd in en Yakari is natuurlijk niet het enige paard op stal. Hierdoor was het soms moeilijk om elke week 3 keer te rijden. Yakari vindt alles wel best en die loopt zijn rondje ook aan de longeerlijn. Gelukkig heb ik een hele toffe verzorgster die Yakari ook 1x per week rijd voor me. Hun gaan ook heel goed samen en hij steelt echt harten <3.

Even een lijstje van overwinningen:

- We hebben de stap gemaakt om voor het eerst alleen samen te rijden. Er was niemand thuis maar had zo'n zin om te gaan rijden op hem. Als het niet lukte zal ik hem longeren, ik longeer Yakari altijd voor het rijden om zijn bui even af te wachten. Terwijl ik aan het poetsen was bedacht ik me opeens dat het donker was en hij ook nog nooit in het donker heeft gereden bij ons. Mind gewoon op nul en het proberen. Eerst aan de longe, waar hij toch wel een paar bokkensprongen maakte uit enthousiasme. Na een half uur goed moe maken en al een groot deel van zijn energie kwijt te zijn kon ik met gemak opstappen. We hebben toen heerlijk ons rondje gereden. Enkel gestapt en gedraafd want de galop vond ik nog wat te spannend na zoveel indrukken. Vanaf toen rijden we gewoon altijd of er nou iemand is of niet.

- Het oefenen van de galop, stelling naar binnen en de hoefslag volgen waren moeilijke puntjes. Yakari is natuurlijk groot en breed waardoor bochten niet voor hem mee zitten. Wanneer ik hem naar rechts stuur is het ook echt kaarsrecht naar rechts, de stelling moet hij echt nog leren. Als Yakari heel erg aan het etteren is maakt hij het rondje steeds kleiner, dus volgt hij absoluut de hoefslag niet meer. Hier werken we ontzettend hard aan! Stelling naar binnen gaat steeds makkelijker, de galop doet hij inmiddels vlekkeloos en van de hoefslag doet hij soms nog wel is. Wanneer die stelling eronder zit gaan we met stappen vooruit dat weet ik zeker.

- Als doel had ik om Yakari minimaal zelf 3 keer te rijden om zijn conditie op peil te houden. Hij heeft ook echt plezier in het rijden en rij echt zeker geen moeilijke figuren. We werken gewoon continue aan stelling en zijn gangen. Ook kan hij nog wel is lui aan het been zijn dus rijden we met een zweepje, die ik eigenlijk nooit gebruik als ik hem maar vast heb. Nu rijden we al 3 weken 3 keer per week en dit gaat echt gigantisch goed (Die andere weken was het 2 of 1 keer)! Vanochtend voor school heb ik hem nog gereden en we hebben op beide kanten 2 rondjes gegaloppeerd zonder een bok. Netjes aanspringen, goed tempo en gek genoeg nageeflijk! *\o/*

- Natuurlijk hebben we nog onze speelkwartieren, gewoon wat kunstjes oefenen. Hij kan inmiddels: voetje geven, kusje geven, flemen, achteruit lopen zonder aanraking en hij cirkelt al netjes om me heen. Soms is hij zo fanatiek dat als ik omdraai hij een halve pirouette draait. Ook geeft hij me wel eens het cadeau dat hij gaat liggen en ik dan bij hem kan zitten. :o

- We stappen hem nu wel eens buiten uit met zijn hoofdstel om en ernaast lopen. Yakari is eigenlijk niet zo snel onder de indruk. De buren zijn toevallig al heel de week in verbouwing. Shovels, vrachtwagens etc. rijd voorbij maar tijdens het rijden echt geen probleem. Want hij is echt heel erg gefocust op wat je van hem vraagt. Pas was hij uit het land ontsnapt, dat is trouwens weer een nieuw dingetje. Hij laat alle draadjes heel! Yakari is gewoon aka James Bond want die kruipt overal onderdoor _O-. Ik moest hem dus even ophalen bij de buren aan de overkant en zelf met hem weer omlopen, want hij gaat er zelf wel onder het draadje door maar met mij erbij vindt hij het maar wat eng! Dus omlopen door het verkeer, geen probleem.

Nu oefenen we gewoon lekker door en genieten we van elkaar :o. Hoop dat jullie het weer leuk vonden zo'n update!

Nog wat foto's van de afgelopen 2 maanden:

Afbeelding

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:42

Leuk!!! Het is altijd al een coole kikker geweest eigenlijk...maar wel vastgeplakt aan zijn grote broer haha.
Ik sta er van te kijken dat hij in een paar maanden tijd zoveel lichter is geworden zeg...gaat hard...hopelijk houdt ie wel wat van zijn mooie vlekken.
Heeft hij zijn voorpluk nou afgeschuurd? Hij was al niet gezegend met een bos haar,maar dat is wel een beetje appie-eigen

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:50

Wat een leuk, gek paard is het toch! Super leuk dat je weer updates gaat plaatsen :D

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-17 08:46

tyleysmiley schreef:
Leuk!!! Het is altijd al een coole kikker geweest eigenlijk...maar wel vastgeplakt aan zijn grote broer haha.
Ik sta er van te kijken dat hij in een paar maanden tijd zoveel lichter is geworden zeg...gaat hard...hopelijk houdt ie wel wat van zijn mooie vlekken.
Heeft hij zijn voorpluk nou afgeschuurd? Hij was al niet gezegend met een bos haar,maar dat is wel een beetje appie-eigen


Ja zijn voorpluk heeft hij eraf geschuurd.. Daar balende ik ontzettend van, zijn manen gaan wel terug groeien. Komen weer pluisjes te voorschijn. Ik geef hem nu lijnzaadolie om het groeien te stimuleren. En dat hij lichter is geworden vind ik ook heel bizar! Hij verkleurd echt met de maand. Zijn vlekken blijf je eigenlijk altijd wel zien. :o

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-17 06:25

Ondanks dat Yakari & ik ontzettend veel doen op de grond wilt hij soms nog wel is in je zone komen. Zaterdag heeft een vriendin van mij die echt heel veel kan in het grondwerk mij geholpen daarmee. Ik neem al snel iets voor lief bij Yakari en zij wees me soms erop dat ik wel wat strenger mocht zijn. We hebben wat oefeningen aan de leadrope door genomen, wat hij ontzettend snel oppakte trouwens. Zijn achterhand draait hij nu netjes voor me weg en blijft uit mijn bubbel. Het was fijn om weer iets nieuws te leren :o.

En wat is het heerlijk dat hij zo gefocust is op het werk en wanneer je stopt hij ook gelijk weer in de kroelmodus gaat. We hebben ook wat foto’s gemaakt die ik binnenkort wel zal krijgen :D.

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-17 07:32

<3 <3 <3

Afbeelding

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 07:46

Zucht....wat is ie toch knap héX

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-17 11:11

tyleysmiley schreef:
Zucht....wat is ie toch knap héX


Kan niet anders zeggen.

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-17 13:43

Even kort en krachtig:

Yakari en ik gaan met stappen vooruit onder het zadel. Hij heeft de galop nu echt goed te pakken!

Ook heb ik leuk nieuws, Yakari en ik gaan volgend jaar naar de Veluwe! Heb dit jaar zo ontzettend genoten met mijn Draver dat ik dit ook met mijn jonkie wil ervaren. Eens kijken wat hij doet met al die prikkels. Natuurlijk praat ik pas over volgend jaar dus dat duurt nog wel even. :D

We gaan nu dus hard werken aan zijn nageeflijkheid, langzaam aan beginnen met springen, verkeersmak maken en natuurlijk zoals altijd veel lol met elkaar hebben.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 13:50

Wat een gave foto hierboven en wat fijn dat het grondwerk en rijden zo goed vooruit gaat! Leuk om jullie te volgen :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

aldadiender

Berichten: 76
Geregistreerd: 21-07-09

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:02

Klinkt goed! altijd leuk om iets te hebben om naar toe te werken zonder tijdsdruk ;)

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-17 08:22

Yakari weet altijd wel uit het land te glippen. Of hij staat in de bak, bij de buren of gewoon in de tuin. _O-. Nu is eindelijk me vraag beantwoord hoe hij in de bak komt. Hij springt gewoon over het hek heen, dat heeft hij dus geleerd van onze Connemara pony. Die gaat ook heel de dag heen en weer. Yakari kan ook de hendel open maken van de bak.. Ik was aan het mesten hoor het hek open gaan en opeens stonden Yakari en onze shet voor me neus. Gezellig!

Maar omdat hij over het hek heen kan springen dacht ik waarom gewoon mini sprongetje onder het zadel proberen. Dus dat hebben we gister gedaan! *\o/*

Hindernisje neergezet mijn een sprong van wel 10 cm! ( :+ ) Balkjes neergelegd en Yakari gepoetst. Toen erop geklommen hem wat laten snuffelen want ik had me op alle poespas voorbereid. Niks, nada, noppes. Yakari vond het allemaal prima, draafde zo over de balkjes heen. Het sprongetje was hij iets te laks voor gister, hij draafde er gewoon over heen en sjokte soms waardoor hij hem aantikte. Na wat been geven en hem wat moed inspreken kwam er toch een sprongetje uit hem!

Heerlijk gereden gister, hij was ontzettend braaf! Op dat soort momenten voel ik me zo gelukkig dat ik hem mijn paardje mag noemen en dat ik toen toch de beslissing heb genomen om hem te nemen.

Nog wat foto’s:

Afbeelding

Afbeelding

Video van gister:


EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 07:56

Hi allemaal!

Weer even een update over mijn stippel vriend.

Yakari doet het super goed! Onder het zadel galopperen we nu flink door en een volte zit er ook al in. Dat vind hij zo ontzettend moeilijk.

Ook zijn we weer begonnen met cirkelen, dit keer zonder leadrope. Een hele uitdaging omdat Yakari kleine bochten draaien nog wel is lastig vind. Zowel op de grond als onder het zadel. Voordat ik een opmerking krijg dat dit aan lichamelijke klachten kan liggen, dat is het niet. Yakari heeft soms gewoon nog wat moeite om in balans te blijven in bochten, hier werken we hard aan. Het is nu nauwelijks meer te merken dat hij het moeilijk vindt.

Een week geleden ben ik met het cirkelen begonnen. Eerst met een touwhalstertje om en daarna met de leadrope. Stelling vragen en zijn achterhand niet naar binnen maar naar buiten drijven. Zodra hij netjes recht gericht was en zijn volte makkelijk huppelde hem losgeklikt. Soms schoot hij nog wel is de andere kant op als hij los was. Toch even uitproberen. Wanneer ik "Goedzo Kaar!" roep staat hij gelijk stil en kijkt met zijn oortjes naar voren. Het cirkelen hebben we een half uur geoefend en we eindigden netjes met het galopperen op een grote cirkel om mij heen. *\o/*

Gister heb ik het weer gedaan, gewoon kort even met hem spelen in de bak. En nu kon ik stil staan in het midden van de bak en Yakari draafde netjes om mij heen. Op 5 m afstand! Dus hij groeit zo enorm snel in het werken. Maak niet uit wat ik met hem doe, hij is overal voor in. En wat leert dit paard ontzettend snel!

Dus weer een hele positieve update, ik klaag niet. :D

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 08:10

Twee positieve updates! Wat heerlijk he zo'n leergierig paard!

En als hij over de omheining kan springen.. wie weet springen jullie straks nog wedstrijden! :))

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 01:44

Wat een geweldig paardje, hij oogt zo ontzettend vriendelijk

K heb Dyslexie sorry

[O]

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 21:57

freetorun schreef:
Twee positieve updates! Wat heerlijk he zo'n leergierig paard!

En als hij over de omheining kan springen.. wie weet springen jullie straks nog wedstrijden! :))


Hoe geweldig zal dat zijn. Iedereen zal wel denken "Komt ze met haar stippel pony" _O-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark0919, Pellelilly, rien10, Vagabondo en 42 bezoekers