Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 07:53

oh ja wat een leuk idee ...als er meer tijd is antwoord ik uitgebreid( dochter zal het heerlijk vinden al die foto's van andere paardekindjes zoals ze die term zelf heeft bedacht)!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


Siesjuh
Berichten: 1683
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:32

Leuk hoor al die kindjes met de paarden! Wij hebben zelf een haflinger/tinker merrie en een shetlander ruin aan huis. Mijn zoon is nu bijna 2 en 'loopt' al sinds hij een paar uur oud is tussen de paarden. Hij vindt het helemaal geweldig en 1 van zijn eerste woordjes was Jessy rijden. We rijden tot nu toe altijd samen. Met de shet men ik en daar gaat hij ook al vanaf het begin mee. Ik ben nu de shet onder het zadel aan het beleren en wil in de wintermaanden eens kijken of het iets is voor mijn zoon.

Ik las iets over opleggen van, ik denk dat kinderen heel goed aan kunnen geven wat ze wel of niet leuk vinden. En ja, ze komen op deze manier veel in aanraking met paarden, maar ze houden altijd een keuze. En als ik aan zoonlief vraag of we naar de paardjes zullen gaan, kunnen we niet snel genoeg gaan. Daarnaast kan hij ook heel goed aangeven als hij iets niet wil. Zolang je naar je kind kijkt en luistert, kom je een heel eind denk ik :)


Ieder einde is een nieuw begin :-)

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:02

Leuk, die verschillende verhalen te lezen !
Hier ligt t huis vol schleich paarden, daar wordt al zo lang erg veel mee gespeeld.

Anna (5) ging een trimester naar de manege, nu even niet. Was goed voor haar, om lekker rond te kunnen rijden en te leren dat ze rustig zonder zich vast te houden kan rondtouren.
Nu gaat ze 1 x pw op dansles ;)

Sophie (3) zit er ook graag op en vindt ook het rijden met de kar erg leuk ( vooral in galop door het bos). Al heeft ze laatst besloten, dat ze volgend jaar ook op wedstrijd gaat hihi

Dank jullie voor complimenten wbt pony, hij is ook opvallend. Zag laatst n merrie uit dezelfde vader t.k ( Zomerdijks Willie Wortel) , dat was n kopie van die van ons.

Ik heb zelf ook zo veel lol met die pony, dat ik nog eerder mn paard zou verkopen als hem. Pony is ook zo zelfverzekerd, die kun je elke wedstrijd laten lopen, hij vindt t overal mooi. En ze komen uiteraard allemaal voor hem :') .

Bixie hebben we ook n paar keer gedaan, trouwens


Afbeelding

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:20

Ik had altijd de gedachte dat ik mijn kind bij de paarden weg zou houden tot 6 jaar.....dat plan ging hopeloos mis toen mijn dochter met 1,5 jaar op een pony werd gezet :x .
Toen was ze echt verkocht en dan kun je dat ook niet zomaar even stoppen, als het winter is met de paarden op stal :+
Maar ze is het meeste gek op Halewijn (hally de shet) lief en alles op eigen hoogte! deze kocht mijn schoonvader ooit voor de kleinkinderen...maar de meesten vonden het wel grappig maar meer ook niet. Maar ons kindje is een echte bikkel en gaat er voor het is echt aan doenlijk die 2 ze hebben de grootste lol ,samen in de plassen stampen is zo een voorbeeld, schipper mag ik overvaren en schrik parcours vind ze het leukste en bedenkt van alles!.Ze vind naast de pony leuker dan er op en oefent ook met lange lijnen. Het rijden doet ze het liefste op spook de pony van mama en dat heeft met het hobbelen van hally te maken( gewoon de kleine korte beentjes en de korte pasjes, begrijpelijk!)
Dwang is er niets ,ze zit op kleuter gym en doet dat ook graag. Paardrijles heb ik overwogen maar besloten om te wachten ...eerst zwemles als ze 5 is Dat is hier geen overbodige luxe. Foto's volgen later.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:44

O die playmobil, prachtig. Hier Schleich en playmobil paardjes al moet ik zeggen dat Schleich wel favoriet is. Of ze bouwt gewoon een heel parcours in de huiskamer voor zichzelf :+ lekker handig :') . Dansles is ook superleuk. Onze dochter zit al vanaf haar 3e op ballet, wilde ze zelf toen.

Getup: wat schattig! Is voor jezelf ook nog een hele workout, of niet?

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:06

Ook ik heb thuis een kinderpony staan. Een echte shetlander met de bijhorende streken. Ik heb 3 kindjes die er momenteel nog allemaal op passen. Echt intensief rijden wordt er niet gedaan. Gewoon een beetje rondstappen en leren sturen.
Gisteren is mijn oudste zoontje er voor de eerste keer afgevallen door een echte pony-streek: de pony liep onder de draad door terwijl hij erop zat. Hij heeft zich helemaal geen pijn gedaan en is onmiddellijk terug opgestapt (wel aan de longe nu). We hebben dan nog even stap en stop geoefend.

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:25

Hier een zoontje van zeven met twee pony's, een Shetlander die ik voor hem gekocht heb en een Welsh A die ik al had voor hij er was :D .
Beide pony's hebben ook een taak als gezelschapspony bij de paarden :D :D .
Ik denk niet dat de microbe er bij hem echt inzit maar af en toe vraagt hij wel eens om erop te zitten. Buitenrit vindt hij leuk, draf ook maar hij weigert licht te rijden "ik ga niet met mijn bips in de lucht" :D :D :D .
Zijn cap, die wij in Vlaanderen tok noemen, noemt hij zijn kippenhelm want ja een kip zegt toch "tok". Ik zal eens een foto opsnorren.

Afbeelding
hier was mijn zoontje vier jaar


Afbeelding
Hier op de Welsh die eigenlijk alleen maar wat zadelmak is en niet echt bereden is.

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

CarinaR

Berichten: 11945
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:39

Ik denk dat ik hier ook wel pas.
Heb een dochter van bijna 6 en bijna 3.
Beide vinden ze de ponys erg leuk.
Heb een shetruintje van 14jaar. 93cm dus erg lang rijden zal t niet meer zijn voor ze te groot is (lange kindjes)Afbeelding
Afbeelding
Deze fotos zijn van vorig jaar.
Oudste mag zaterdag voor A afzwemmen. Als ze de B heeft, mag ze op ponyrijden.

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

Muronia

Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:31

Wat leuk, al die blije kids op hun pony's! Ik meld me hier ook maar. Ik heb een dochter van inmiddels alweer 8 jaar, maar ze is al van heel klein af aan bezig met pony's. Dat is ook wel een beetje logisch met paarden aan huis, maar ze moet van mij niks. Lekker zelf kijken wat ze wil en niet wil. Ze heeft in december haar zwemdiploma gehaald en mocht daarna kiezen op welke sport ze wilde, en dat is toch de manege geworden.

Het begon allemaal met deze pony, Goliath, een kruising shetlander x Fjord. De pony was er al ver voordat mijn dochter er was en dus had mevrouwtje bij haar geboorte al een eigen pony :P

Nog amper zelf kunnen zitten en dan zoiets... :+
Afbeelding

2 jaar later:
Afbeelding
Afbeelding

Omdat Lisanne paardjes toch wel heel leuk vond en Goliath een doerak was, is hij na lang wikken en wegen verkocht en kwam daar Helga, een wat oudere NSPS pony, voor terug:

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Toevallig heb ik deze week een topic gemaakt over haar en haar Helga: [ITP] jong en oud, zo lief samen

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-17 13:39

Oh wat een onwijs leuke reacties!
Welkom allemaal! :wave:

Leuke kindjes op leuke pony's komen voorbij zeg!

Iedereen lekker veel foto's plaatsen ook! *-:)

Hier nog een paar tut&knuffel foto's van mijn 2 kleine draakjes samen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

wilmatj

Berichten: 2414
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:03

Afbeelding


Ik kom mij hier ook gezellig melden.

Mijn zoontje van bijna 2 vind het geweldig.. Rijden dan niet maar wandelen en aaien vind hij leuk.
Ik heb zelf was mini shets staan dus fijn voor zijn maat. Het zijn wel hengstjes maar ach ik zie wel wat de toekomst ons brengt. En op de grote gaat hij zo nu en dan zitten als we ze buiten zetten of juist naar stal brengen..

Instagram van mijn paardjesdikkebillenponys

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:20

Allemaal leuke ponys:
Shet wilde ik niet vanwege de omheiningen ( moet je alles hermetisch afsluiten hihi) en omdat die toch snel ploffen, als ze met de anderen lekker op t land mogen. Met de welsh gaat het net goed. En wilde net n formaatje meer voor de kar hebben.

Wel een tijd de shet van mn schoonzus hier gehqd, dat was ook zo'n superpony. Totdat je echt wat meer wilde gaan rijden, dan werd het wat...uuuh...lastiger en lagen die kinderen er regelmatig af :D

Bixie is wel leuk voor ze. Vooral, omdat zijn andere amazone ( nu 11) er ook proefjes kon rijden. En soms ook springen. Valt nog mee: vooral bij de bambinoproef voor de kindjes onder 6. Springparcourtje is ook nog te doen, het is vaak in n kleine ruimte. Dressuurproef meerennen vond ik verschrikkelijk.

CarinaR

Berichten: 11945
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:15

Shetje was er als vriendje voor mn paard. In de toekomst komt er wel weer een paardje. Kunnen we samen doen

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:53

tja de bambino proef....die hebben we ook eens gedaan, sindsdien is mijn dochter dus bang voor wedstrijden. Omdat we naderhand werden aangevallen door een vervelende moeder die het niet kon hebben dat wij als "recreanten" het beter deden dan hun met een chicque pony die niet onder controle was.
De wedstrijd leiding heeft het prima opgelost ,maar mijn dochter heeft er echt dagen lang slecht van geslapen en was echt bang van de boze mevrouw. Dus voor haar geen wedstrijden meer, zelfs als we gingen kijken naar een bixie wedstrijd was ze al bang dat dat mens weer schreeuwend naar ons toe kwam. Ik zou haar eens willen vragen of ze trots is op zichzelf ....jonge kinderen hun plezier afpakken en nachtmerries bezorgen :x .

Het is jammer, maar wie weet als ze wat ouder is dat ze het weer wilt proberen.Want bixie is wel een groot kinderfeest <3

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:01

dat herken ik helemaal niet. En t leuke van de bixie is juist, dat je daar alleen maar een brave pony voor hoeft te hebben, of ie nu mooi of lelijk is. En duur of gratis.

Zag er laatst wel 1 op de bixie met n dure outfit en KEP op,maar goed, daar word je ook niet (on) aardiger of beter van. Dat zul je altijd hebben....en het nadeel van de bixie is, dat je dat soort chique mensen/ponys e dure outfits nu naar nog jongere kinderen gaat verschuiven.

De bixies waar wij heen gaan, daar is niet eens een klassement ( en daarom gaan wij graag). Iedereen krijgt zn protocol met opmerkingen en / of kruisjes en een prijs en iedereen is gelijk.

Emori

Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:01

Ik heb ook een Shetlander. Maar die traumatiseert kinderen :+

Heb op hem leren rijden vroeger, lag er meer af dan dat ik er op zat :')
Ik krijg altijd te horen oh leuk een Shetlander voor je kinderen! Nee is niet leuk, mijn haflinger is 1000x braver :')

De Shetlander heeft 1x gesteigerd met mijn zoontje, hij gleed zo van zijn rug. Zijn reactie: vet cool, nog een keer!!!!
Ik had mijn hart in mijn keel :')

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


MizzMontana

Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:07

Oh my little stoute pony! Ik zou een hartverzakking krijgen denk ik :')

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.

Emori

Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:10

Ja je denkt, beestje is 25. Zal iets braver zijn.
Nee :')
Als je hem eten geeft ben je wel lief :j

Afbeelding

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Siesjuh
Berichten: 1683
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:29

Shetlanders zijn ook eigenlijk helemaal geen kinderpony's. Niets zo verschrikkelijk als een shetlander :') . De mijne is heel lief hoor, maar er zit gewoon een kop op. Nou moet ik zeggen dat hij voor zoonlief echt heel lief is en ik ben echt heel benieuwd hoe dat zich ontwikkeld. Maar als het niets wordt, vind ik het ook prima. Dan blijf ik er lekker mee mennen :D

Proefjes hebben wij eigenlijk niets mee. Ik heb ooit toen ik nog op de manege reed wel eens onderlinge wedstrijden, maar ik deed altijd mee voor de lol. Ik reed ook op paarden waar niemand voor zoiets op wilde, maar dat was mijn uitdaging. Ik ben meer een boscrosser. Ik geniet intens van buitenritten en zoonlief ook. Ik vraag me af of wij ooit nog eens aan een proefje deel gaan nemen, maar zoals ik het nu inschat dus niet.


Ieder einde is een nieuw begin :-)

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-17 06:30

MissToseland schreef:
Ja je denkt, beestje is 25. Zal iets braver zijn.
Nee :')
Als je hem eten geeft ben je wel lief :j

[ Afbeelding ]


Haha hilarisch!
Geweldige foto!!

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 06:47

Jeetje kwita dat is ook erg :oo

Haha die Shetlander, eigenlijk ook heel erg :') wel veilig eten geven zo, lekker op afstand en snel weer weg :))

Onze dochter gaat denk ik eerst F proefjes starten op de manege. Lekker laagdrempelig. Ze ziet ons geregeld wedstrijden rijden en wil zelf ook heel graag. Lijkt me nou al te leuk.

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-17 07:12

kwita schreef:
tja de bambino proef....die hebben we ook eens gedaan, sindsdien is mijn dochter dus bang voor wedstrijden. Omdat we naderhand werden aangevallen door een vervelende moeder die het niet kon hebben dat wij als "recreanten" het beter deden dan hun met een chicque pony die niet onder controle was.
De wedstrijd leiding heeft het prima opgelost ,maar mijn dochter heeft er echt dagen lang slecht van geslapen en was echt bang van de boze mevrouw. Dus voor haar geen wedstrijden meer, zelfs als we gingen kijken naar een bixie wedstrijd was ze al bang dat dat mens weer schreeuwend naar ons toe kwam. Ik zou haar eens willen vragen of ze trots is op zichzelf ....jonge kinderen hun plezier afpakken en nachtmerries bezorgen :x .

Het is jammer, maar wie weet als ze wat ouder is dat ze het weer wilt proberen.Want bixie is wel een groot kinderfeest <3


O wat erg zeg!
Zielig voor je dochter om zoiets mee te maken!
Nou hopelijk maakt ze zoiets niet meer mee.

Heb zelf nog nooit een wedstrijd gedaan ofzo dus lijkt mij wel leuk als mn dochtertje dat wel zou willen als ze groter is.
Maar al wil ze lekker recreatief buiten rijden vind ik het ook prima hoor.

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

MizzMontana

Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 07:19

Kwita wat erg van die andere moeder feeks die je dochter zo heeft laten schrikken! Lekker thuis met je dochter bezig met de paarden en als ze ooit wel op wedstrijd wil dan geeft ze dat zelf wel aan, en als ze dan niet wil, ook goed :)

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:06

Nu is momenteel mijn dochter meer een verzorgend erf crossertje dus dat is voor mij persoonlijk niet zo heel erg Ik vind het prachtig en zolang zij daar plezier aan heeft is het goed. Voorlopig wil ze nog ringrijster worden (net als papa)en paarden oppasser, dus daar is ze al hard voor aan het oefenen.
Ja die shetten zijn uniek in hun soort, ik heb er ooit een verkocht die wilde niets dan gras maaien en anders ging hij liggen!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:50

Onze dochter wil springruiter worden. Maar crossen zoals papa doet (die start eventing) vindt ze ook heel mooi. Ze helpt ook geregeld mee op wedstrijd, zitten we samen de hele dag op een klapstoeltje. Leuk om samen te doen. Ik hou alleen mijn hart vast als ze wil gaan crossen later, vind het al spannend zat als mijn man dat doet :') die gaat M starten volgend jaar als alles goed blijft gaan en dat is niet misselijk :=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, FCSA, Jet, Kimmej, Linde_C, Mark0919, pluklief en 42 bezoekers