3 Slijmbeursontstekingen, verder onderzoek nodig?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

3 Slijmbeursontstekingen, verder onderzoek nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 10:59

Een maand of 5/6 geleden begonnen mijn heupen en mijn rechterschouder wat gevoelig te worden. Ik ben van het type:" ach, het gaat wel over" dus ben er vrij lang mee door blijven lopen. Ongeveer 3 maanden geleden toch maar eens naar de huisarts en er bij verteld dat ik er al enkele maanden mee loop. Inmiddels had ik ook knap veel pijn op mijn borstbeen. Het antwoord was:" Slik maar 2 weken lang 6 paracetamolletjes op een dag dan gaat het vast wel over". Niet dus. 4 Weken later had ik pas weer tijd, (en moed en zin, ik mag mijn huisarts niet zo), om er weer mee terug te gaan. Ik kreeg naproxen en een doorverwijzing naar de fysiotherapeut nadat er eerst in mijn vinger was geprikt om op ontstekingswaarden te controleren. Die constateerde 3 slijmbeursontstekingen en een ontsteking bij mijn borstbeen. Terwijl ik een paar dagen daarvoor nog te horen had gekregen dat er geen ontstekingswaardes in mijn bloed zaten dus had ik geen ontstekingen :? .
Inmiddels ben ik bijna 2 maanden verder. Mijn schouder is ingespoten door de orthopeed, mijn heupen zijn veel verbeterd maar als ik lang zit ben ik nog steeds een wrak, borstbeen heb ik geen last meer van en inmiddels heb ik een flinke ontsteking in mijn kleine teen.
Heel veel mensen, waaronder de bedrijfsarts en de fysiotherapeut, vinden om toeval uit te sluiten het verstandig om verder onderzoek te doen. Ik ben dus net terug geweest naar de huisarts en heb mijn verhaal gedaan. Die vind het allemaal maar dikke onzin en vind het gewoon allemaal toevallig. Er zijn nu eenmaal mensen die een lage pijngrens hebben en er niet mee om kunnen gaan. (Ik gun hem nu van harte om ook eens gillend van de pijn wakker te worden en dan nauwelijks te durven bewegen). Zijn grootste stok achter de deur was dat er geen ontstekingswaardes in het bloed van de vingerprik zaten, dat wijst er toch echt op dat er niks ernstig mis is met mijn lichaam. Zijn oordeel was dat ik het uit moet zingen en lekker gaan werken. Dit terwijl ik van de fysiotherapeut absoluut niet door een rijdende trein heen mag lopen en zelfs de bedrijfsarts me voorlopig niet aan het werk ziet.
Nu vraag ik me dus af of mijn huisarts dus werkelijk aan een vingerprik af kan lezen dat er niks ernstig mis is met mijn lichaam en dus iedereen zich voor niks zorgen maakt of dat het wel degelijk verstandig is om een uitvoerig bloedonderzoek te doen? Dat wilde hij namelijk ook al niet.

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:10

Tja, wat doe je hier nog bij deze HA? Als de sodemieter een nieuwe zoeken zou ik zeggen. := Iemand die je niet serieus neemt heb je niks aan. Ik zou zo iemand echt niet meer vertrouwen en wel degelijk graag verder onderzoek willen. Vind dat ook helemaal niet raar als ook alle andere experts dat wel nodig vinden.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:11

Wat een eikel >;)

Vraag een doorverwijzing naar de reumatoloog.

Ook ik heb 3 jaar rondgelopen met vage klachten, constante pijn etc. Bij mij was de dubbele slijmbeursontsteking ontsteking in mijn heupen niet accuut op komen zetten en ook had ik geen ontstekingswaardes in mijn bloed.
Daarbij kon ik gewoon zitten en op beide heupen liggen, maar had ik de meeste pijn na ongeveer een anderhalf uur (lopend werk) je kon precies zien wanneer ik mijn medicatie echt moest gaan innemen want ik ging met de minuut trager en meer mankend lopen.

Slijmbeursontstekingen (frequent) gaan vaak samen met reumatologische aandoeningen. Zo zou je samen met de reumatoloog kunnen kijken of er een oorzaak achter zit of het stomme pech is door overbelasting. Wat doe je voor werk?

Mijn heup heeft de reumatoloog toen op de goede gok ingespoten maar geen echo oud gemaakt. Deze hielp helaas niks.daarna bij een fysio terecht gekomen die echoapparatuur heeft en daar was direct op zichtbaar dat beide zijden een ontsteking bevatte.

D.m.v. shockwave therapie was ik er erg snel vanaf, en dat na 3 (!!!) Jaar met pijn en zaldiar rondlopen.

Ik heb zo'n 12 behandelingen gehad omdat ik er al zo lang mee rond liep. Maar tussen de 6 en 8 is normaal. Ik merkte na 3 tot 4 weken zo'n drastisch verschil al. Had de hoop al opgegeven nog pijn vrij te kunnen gaan lopen :')
Laatst bijgewerkt door MissBambi op 26-09-17 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:12

Die ontstekingswaarde via vingerprik, is de CRP-waarde en die loopt, als ik het via een rondje google goed begrepen heb, op bij virale of bacteriele infecties. Slijmbeursontstekingen en die aan je borstbeen (zou wellicht Tietze oid kunnen zijn, maar ik ben geen arts) zijn zgn steriele ontstekingen. Die zie je dus niet bij zo'n vingerprikje.

Heb je nog contact met de orthopeed? Zo niet, zou ik toch nog eens contact opnemen en eens met hem overleggen of een interne verwijzing naar bv een reumatoloog (ik noem maar even wat) om eens verder te kijken naar de oorzaak achter de ontstekingen een mogelijkheid is.

Het argument van je huisarts dat de vingerprik geen verhoogde waardes geeft, vind ik persoonlijk waardeloos. Ik heb zelf MS, een auto-immuun/ontstekingsziekte aan het centraal zenuwstelsel, maar daar zijn ze echt niet achter gekomen adhv een vingerprikje. Ook die ontstekingen zie je nl niet in het bloed.

Het lijkt me alleen al een goede start om eens een volledig bloedonderzoek te doen op eventuele tekorten, mogelijke reumatologische aandoeningen en wat er nog meer aan jouw ontstekingen ten grondslag zou kunnen liggen. En als je huisarts daar niet aan mee wil werken, dan desnoods via de orthopeed en als het enigszins kan op zoek naar een andere huisarts.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 11:20

Als de injectie in mijn schouder niet zou helpen zou ik weer contact op moeten nemen met de orthopeed. Vandaag is het 1 week geleden dat ik die spuit heb gehad en het werkt 10 dagen na, dus ik hoop echt dat ik vrijdag in elk geval van de pijn in mijn schouder af ben. Ik heb het met hem er al over gehad dat ik ook in mijn heupen nog slijmbeursontstekingen had en die vond dat ook vreemd maar gaf eerlijk toe dat hij daar op dat moment zelf even niks mee kon. Heb er verder niet op doorgevraagd waarom niet. Hij had namelijk net verteld dat hij er een spuit in ging zetten en ik ben doodsbang van spuiten :P . De orthopeed rade me wel aan om dat soort spuiten altijd te laten zetten als er een echo word gebruikt en dat vooral niet door de huisarts te laten doen.

Maar ik ben wel blij met jullie antwoorden. Geeft in elk geval aan dat het inderdaad hoog tijd word voor een andere huisarts. Dit is namelijk niet de eerste keer dat ik een aanvaring heb met deze man.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: 3 Slijmbeursontstekingen, verder onderzoek nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:31

Heb je de eerste paar dagen wel minder pijn ervaren? Ze spuiten namelijk corticosteroïden in tegen de ontsteking maar ook pijnstilling die dus eigenlijk vrijwel direct zou moeten werken..

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:31

Kleine toevoeging op de CRP waarden, ze zijn vrij aspecifiek. Stel je hebt een longontsteking, zijn ze ook verhoogd. Zou je er zeker niet op vastpinnen als dat het enige is wat ze hebben getest. Als het mogelijk een andere HA zoeken en anders even overleggen met fysio/bedrijfarts waar ze het beste op kunnen testen en dan een nieuwe bloedafname eisen bij je HA. Sterkte in ieder geval!

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:34

"Nieuwe bezems vegen schoon...!"
en nog meer ergernis met deze meneer is niet nodig.

Er zijn ook berichten mbt vitamine B12.
Ben je toevallig bekend met je waarde? Zo nee, vraag of dit meegenomen kan worden in bloedonderzoek.
(Als zijnde een vitamine moet het in voldoende mate aanwezig zijn in je lichaam en een gebrek levert "gedonder" op.)

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:43

Zoek een andere huisarts... dat ten eerste!
Want het gaat om jouw gezondheid en niet die van hem.. het gaat hem alleen maar om zijn bankrekening.

Dan zou ik als eerste een uitgebreid bloedonderzoek laten doen..
Algemeen bloedbeeld.. schildklier.. leverfunctie.. nierfunctie.. ijzerstatus.. vitaminen én mineralen.
Meten is weten.. en niet eens vanwege alleen deze klachten.. ;)

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 11:45

Ik ben vorige week dinsdag ingespoten en heb 2 nachten heerlijk pijnvrij kunnen slapen *\o/* . Of tenminste, ik ben niet wakker geworden vanwege de pijn en heb ook 2 dagen geen pijn in mijn schouder gehad *\o/* . Ben wel wakker geworden met pijn in mijn heupen.

Ik was net van plan om contact op te nemen met een andere praktijk maar zag net op hun site dat ze alleen in de middag spreekuren hebben, wat niet handig is met de late diensten die ik normaal draai. Morgen moet ik weer naar de fysiotherapeut en dan vraag ik aan haar even welke van de 2 huisartsen daar op het dorp het beste zou zijn. Ik heb het vaker met haar over de problemen met mijn huisarts gehad en het valt dus niet uit de lucht als ik er over begin.

Deze meneer is inderdaad een bron van ergernis, hij praat ook altijd op een toon alsof hij het tegen een bijzonder lomp iemand heeft. Dacht eerst dat dat zijn normale manier van communiceren is, omdat het keuzebandje ook zo is ingesproken, maar hoorde hem vandaag met zijn assistente praten. Hij kan het dus ook normaal :+ . Ben al eens bij hem gekomen omdat ik overspannen was geraakt, (heel verhaal maar dit werd door mijn direct leidinggevende en de toenmalige bedrijfsarts in rap tempo verergerd omdat ze me enorm onder druk zette), en ging naar hem in de hoop steun te krijgen. Ipv steun trapte hij me nog eens onderuit door te vertellen dat hij wel verwachte nog eens een keer een spoedopname in een psychiatrische inrichting voor me te moeten regelen 8)7 . Gelukkig zijn een behoorlijk aantal psychologen het totaal niet met hem eens :+ .
Maar ik heb dus ook geen idee wat mijn B12 waardes zijn en hij zal daar, zeker nu, niet op gaan testen.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 17:42

Ik kom nu net van de fysiotherapeut af en zij maakt zich inmiddels toch wel zorgen. De slijmbeurzen in mijn heupen waren weer meer gaan ontsteken, mijn schouder zou nu echt geen pijn meer moeten doen en mijn kleine teen zit ingetaped, het gewricht is zwaar ontstoken. Ze ziet er ook geen heil meer in om me verder op deze manier te behandelen. Morgen ga ik echt eerst een afspraak maken bij een andere praktijk....hoop ik. Heb er al een stel gebeld maar of ze zitten vol of hebben rare spreekuur tijden.

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: 3 Slijmbeursontstekingen, verder onderzoek nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:13

Kan je orthopeed niet meer voor je betekenen?
Ik heb naja jaren rondgelopen met een lastige heup voelde als slijmbeurs ontsteking (was ook deels mn eigen fout) uiteindelijk bleek ik een versleten heup te hebben en artritis op bepaalde momenten (het ontstekings gevoel.)
Toen ik bij een orthopeed kwam wilde ze een mri met contrast vloeistof om te kijken en daar kwam dit uit terwijl ze meer dacht aan een scheur in mn kapsel.
Als mn orthopeed niet zo meewerkend was geweest zou ik waars nog steeds niet geweten hebben wat ik had want mn vorige ha stuurde me ook vaak naar huis met ibruprofen.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:19

Dit is een klus voor een reumatoloog vrees ik ts, zou ik zeker proberen te regelen!
Ben je gebeten door een teek/daas/ander naar steekbeest toevallig?
Lyme komt ook in me op, en dat kan nare gewrichtsklachten geven.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 00:44

De orthopeed heeft verteld dat als de pijn na 2 weken niet weg is ik terug moest bellen. Voorlopig is de pijn weer erger aan het worden dus ik vrees dat ik dinsdag moet bellen -O- .
En gezien mijn werk is er wel kans dat er slijtage aan mijn heupen is te zien. Dat is ook wel 1 van de vele beroepskwalen.

Lyme was ook al door iemand geopperd inderdaad. Nu kan ik me niet herinneren dat ik ooit door zo'n kreng ben gebeten maar zelf merk je daar doorgaans ook niks van.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 06:16

Balen zeg jeetje heel pijnlijk en herkenbaar.

Laat je goed onderzoeken hoor er moet een oorzaak zijn.
Van die spuit herkenbaar korte werking.

Manlief hier vorig jaar begonnen pijnlijke schouder, vandaag de dag lopen wij bij de orthopeed na
Onstekingsremmers, fysio, 3 spuiten verder foto's en mri zit er een flinke ontsteking oorzaak waarschijnlijk klein stukje sleutelbeen wat uitsteekt.
Afgelopen dinsdag onder het mes geweest alle onstekingen weg gehaald en het stukje sleutelbeen.
Over 2 wk fysio en terug assistent en over 8 wk arts zelf

Zou toch echo, foto's en mri aanvragen
Succes

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: 3 Slijmbeursontstekingen, verder onderzoek nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:49

Ik weet van mezelf dat ik 1 keer op zeker een teek had, maar ik zal ze vast wel vaker gehad hebben inderdaad. Vaak komen ze alweer los, voordat je het door hebt, of zitten ze op een plek waar je het zelf niet ziet.

Ik hoop dat het je lukt een andere huisarts te vinden, die wel bereid is uitgebreid bloedonderzoek te doen en je evt door wil sturen naar een reumatoloog, of dat de orthopeed dat laatste wil doen.