Een eigen website, waar nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Een eigen website, waar nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-17 11:40

Helleu :)

ik zit al een jaar of 3 bij one.com, en was daar erg tevreden over. Echter, ze hebben een verandering doorgebracht waardoor de prijs wat omhoog drijft (5,37 per maand extra).
Hier zit ik niet op te wachten, en maakt de kosten toch best fors.

Mijn keuze voor de registratie bij one.com was de goede prijs met de (simpele) website builder. Het ''drag and drop'' systeem vind ik erg fijn werken, en ik zoek dus eigenlijk ook iets waar ik een soortgelijk systeem heb om mijn website te maken.

Nu vraag ik mij af, voor degene die ervaring hebben met eigen websites, waar hebben jullie je domein?
Wat zijn de aanraders? Ik heb het idee dat ik door de bomen het bos niet meer zie _O-

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!


Melissaaaaa

Berichten: 924
Geregistreerd: 27-11-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:45


Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4689
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:45


NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:46

Ik hou zelf juist niet van drag & drop systemen, maar volgens mij is wat dat betreft Wix wel geschikt. Qua SEO en dergelijken is Wordpress bijv beter, maar dat is dan weer geen drag & drop (is misschien wel een plugin voor, geen idee). Ik meen dat er nog zo'n site als Wix is, maar kan even niet op de naam komen :+

Wat betreft host gebruik ik Webreus, maar hier ben ik niet altijd even tevreden over. Daar is de prijs echter ook naar. Ik betaal 16,99 per jaar. Ik hoor wel vaak goede verhalen over Antagonist, maar verder geen ervaring mee. Dat zijn meestal wel wordpress sites, weet niet precies hoe dat met bijvoorbeeld Wix is.

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Anoniem

Re: Een eigen website, waar nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:50

Bij drag & drop systemen kun je denken aan wix, weebly, strato, jimdo, jouwweb of CCV (die is dan weer iets lastiger dan bijvoorbeeld wix, maar erg goed te doen).

Er zijn best wel veel aanbieders, vaak kun je wel een testversie of gratis maand gebruiken om te testen of het wat voor je is. Wat zoek je verder in een webhost?

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:52

Ik heb zelf een eigen server en domeinen regel ik ook voor wat klantjes van me. Heb het zelf ook niet zo op drag and drop systemen, werk met Wordpress voornamelijk (tenzij een klant echt anders wenst). Maar het is vrij eenvoudig en toch zeker met de keuze aan plugins heel uitgebreid! Mocht je interesse hebben mag je gerust informeren....

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Een eigen website, waar nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:55

Jimdo vind ik er altijd zo onprofessioneel uitzien (als je er niet voor betaald dan). Wordpress is inderdaad echt fijn!

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-17 11:59

De reden voor drag and drop systeem is omdat ik van html geen kaas heb gegeten, en ik vanuit Weebly dat systeem gewend was. Ik vind het fijn om direct te zien dat het gaat worden zoals ik het er heb neergezet :j

In een server zoek ik voldoende opslagruimte (niet extreem veel hoor, maar wel voldoende is belangrijk), goed contact wanneer er ergens problemen zijn waar ik tegen aan loop, een webmail en natuurlijk dat het er allemaal netjes uit ziet. Tevens vind ik het belangrijk dat het een site is zonder dat er ergens staat dat het gratis gemaakt is via...of dat je de de host in de naam ziet zegmaar (denk aan www.iknoemmaarwat.weebly.com zegmaar :P) Vandaar destijds mijn keuze ook voor een betaalde website :j

Ricie, ik zal je even een pb doen. Niet alleen ik, maar ook mijn moeder zoekt om bovenstaande reden een nieuwe locatie voor de website :)

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:02

Wordpress werkt hier inderdaad ook het prettigst :) ik heb m'n domein via strato :)

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:04

Prima, zie de PB zo wel verschijnen!

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

tengeltje11
Berichten: 7131
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Een eigen website, waar nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:10

Hier een site gebouwd met Joomla.
Was in het begin drama,maar is erg mooi geworden,en een stuk prof dan drag & drop systemen.

Telpeva

Berichten: 14681
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:08

Mag ik brutaal zijn en vragen wat er voor jou veranderd is dan bij one.com? Ik zit al jaren bij one.com en ik heb helemaal niks aan emails van ze vervangen, ik hoor dit voor het eerst. Ben benieuwd hoe hoog mijn rekening zal zijn dan :=

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Een eigen website, waar nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:11

Wordpress is in basis ook best wel WYSIWYG. :j Ligt vooral aan je template.

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 17:11

Telpeva schreef:
Mag ik brutaal zijn en vragen wat er voor jou veranderd is dan bij one.com? Ik zit al jaren bij one.com en ik heb helemaal niks aan emails van ze vervangen, ik hoor dit voor het eerst. Ben benieuwd hoe hoog mijn rekening zal zijn dan :=

Als je meer dan 5 paginas hebt moet je gaan betalen voor de webeditor. Dat kost je dus een 5.37 extra.
Dit zat er voorheen gewoon bij in, nu niet meer :/

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!


Telpeva

Berichten: 14681
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:13

Ah jasses, goed dat ik dat weet :oo

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celine1996, Geodeo en 70 bezoekers