waar blijf je met je knuffels?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

waar blijf je met je knuffels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 11:53

Allereerst, ik weet niet of dit hier goed staat...

Mijn kinderen hebben (zoals veel kinderen) een verzamelwoede wat betreft knuffels, gewoon om naar te kijken en hun kamer mee op te vullen.
Af en toe word ik er knetter van en verzoek ik ze vriendelijk (en licht dwingend) er een aantal op te geven voor adoptie zodat ik de kamers weer kan poetsen en Sinterklaas weer iets nieuws kan/wil :D brengen.

Zo gezegd zo gedaan, opgeruimd, nu 5 vuilniszakken vol met mooie schone en leuke knuffels.
Maar dan komt er een nieuw probleem, waar laat je die krengen? Wie kan er wat met knuffels?

Ik heb de speelgoedbank aangeschreven en een doel voor babydozen, van hun kreeg ik de opmerking terug dat ze niet verlegen zitten om knuffels momenteel. Helaas. Maar weggooien vind ik ook zowat, zijn mooi, schoon en vaak nog nieuw.

Dus.....waar laten jullie knuffels? Hoe geven jullie ze een kans op adoptie om nog een kindje blij te maken? Welk goede doel kan er wat mee?

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: waar blijf je met je knuffels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:58

Ik heb toen eens een marktplaats advertentie gemaakt. Uiteindelijk zijn ze meegegaan naar bosnie geloof ik.

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: waar blijf je met je knuffels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:07

Dierenasiels zijn er vaak ook erg blij mee :) Verder zou ik adverteren op bijvoorbeeld Marktplaats of Facebook, genoeg mensen die blij worden van knuffels (voor hun kids en/of bekenden).

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: waar blijf je met je knuffels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:07

AZC in de buurt waar ook kinderen zijn.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:08

Wij hebben laatst een heel stel knuffels bij de weggeefwinkel gebracht. Daar komen mensen die niet zoveel te besteden hebben en die van de gemeente toestemming hebben gekregen om daar te gaan 'winkelen'.

Zet ze anders op Marktplaats of op zo'n Gratis op te halen site. Wie weet wel leuk voor sinterklaaspakketten voor kids van arme gezinnen over een paar maanden?

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: waar blijf je met je knuffels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:09

Bedenk me nu dat ook project 'schoenmaatje' momenteel loopt. Daarbij vullen particulieren (of kinderen via scholen) schoenendozen met materialen voor kinderen in ontwikkelingslanden. Een klein knuffeltje daar bij is ook leuk!

Misschien een school in de buurt aanschrijven of zij interesse hebben? Heeft de school van je kids of het KDV geen interesse?

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:16

Kringloopwinkel! Daar breng ik knuffels maar koop er ook weleens eentje. Soms voor mezelf maar soms ook voor de hond.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: waar blijf je met je knuffels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:21

Je kunt om een aantal een kaartje doen met een leuke boodschap en op random plekken zetten. <3

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: waar blijf je met je knuffels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:27

Heel veel plaatsen hebben wel een inzameling voor bijvoorbeeld Bosnie, Albanie oid.
Zit er niets iets dergelijks in jouw omgeving?
Dit soort inzamelingen kunnen over het algemeen allemaal "goede" spullen gebruiken waar je anders niets mee zou kunnen, ook meubels, schoolspullen, kleding enz.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: waar blijf je met je knuffels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:29

Er is altijd een reclame op TV voor "stichting het vergeten kind", misschien hun eens aanschrijven? In plaats van dan weer weet ik wat voor landen te helpen kun je wellicht veel kinderen in Nederland gelukkig maken. :)

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:39

Ik heb destijds een knaagdierenopvang in Groningen(?) blij gemaakt. Kreeg toen ook nog foto's van cavia's met een van mijn oude knuffels <3

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: waar blijf je met je knuffels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:47

Wij zijn er altijd heel blij mee voor onze nesten met pups. en daar sneuvelt nog wel eens wat.

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: waar blijf je met je knuffels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:52

Goede vraag! Ik heb hier ook een dochter met knuffel-verzameling. Ik denk dat ze zo rond de 150-200 knuffels heeft en ik word er soms horendol van. Ze is er nu nog niet helemaal aan toe, maar ik verwacht dat als ze iets ouder is, er (eindelijk) wat knuffels weg mogen. Het lijkt mij wel heel mooi om ze aan kinderen te geven die het niet zelf kunnen betalen inderdaad.

Om uit elkaar geropt te worden door een pup of ander dier, nee, dat krijg ik niet over mijn hart eerlijk gezegd :oo ;(

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:55

Stichting babyspullen is er ook blij mee zie ik op hun website.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:56

ze kunnen er ook heel lief mee zijn hoor. Maar ik snap dat wel.
Afbeelding

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:58

ik zou dit gewoon online zetten op marktplaats, facebook, eventueel dierengroepen, als je het zonde vindt om ze weg te geven kan je er een prijs op zetten (knuffels zijn in de winkel duur!, ik vermoed dat als je ze verkoopt voor prijzen tussen de 1-5 euro je ze wel kwijtraakt, ook zeker op dierengroepen, mijn hond speelt supergraag met beertjes, maar die kosten al gauw 10-30 euro voor een knuffel die uiteindelijk sneuvelt :D (alhoewel ze meestal erg lang doet met een knuffel, sneuvelen is eerder vies/kapot gaan door het vele wassen. ze heeft een aantal knuffels die al een paar jaar oud zijn :) ).
Als ik ergens voor 10 euro een aantal goede knuffels op de kop kan tikken zou ik dat zeker niet laten.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:01

Duhelo schreef:
ik zou dit gewoon online zetten op marktplaats, facebook, eventueel dierengroepen, als je het zonde vindt om ze weg te geven kan je er een prijs op zetten (knuffels zijn in de winkel duur!, ik vermoed dat als je ze verkoopt voor prijzen tussen de 1-5 euro je ze wel kwijtraakt, ook zeker op dierengroepen, mijn hond speelt supergraag met beertjes, maar die kosten al gauw 10-30 euro voor een knuffel die uiteindelijk sneuvelt :D (alhoewel ze meestal erg lang doet met een knuffel, sneuvelen is eerder vies/kapot gaan door het vele wassen. ze heeft een aantal knuffels die al een paar jaar oud zijn :) ).
Als ik ergens voor 10 euro een aantal goede knuffels op de kop kan tikken zou ik dat zeker niet laten.



Ja precies zo is dat hier ook.

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: waar blijf je met je knuffels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:12

Ik geef ze aan goede doelen. We hebben bijvoorbeeld élk jaar de MA run in Venlo, een motorrit met Gehandicapten. En zij zijn érg blij met knuffels!

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: waar blijf je met je knuffels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:23

Mijn absurd grote verzameling knuffels is voor een groot deel naar een Bulgaars weeshuis gegaan. :)

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:28

Wilawander schreef:
ze kunnen er ook heel lief mee zijn hoor. Maar ik snap dat wel.
[ [url=m/ZcPHgt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik adopteer ook altijd knuffels voor de honden. En de fokker van onze jongste pup deed dit ook, maar vanwege bovenstaande reactie had ik hem maar niet geopperd. :P

jankawijnsma

Berichten: 450
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Raard

Re: waar blijf je met je knuffels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:33

kringloopwinkel

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:46

Ja ik koop op rommelmarkten ook weleens knuffels en jaren geleden zat er een meisje met een kleedje op de markt. Ze had wat knuffels te koop. Wij kochten een knuffel en toen zei mijn dochter Oh mam, die zal Woezel echt leuk vinden. Je had dat gezichtje van dat meisje moeten zien. :')
Maar ja, dan moet je ze maar niet verkopen hoor. Net als met paarden, zodra je ze verkoopt weet je ook niet meer wat ermee gebeurt, dat moet je maar los laten dan.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: waar blijf je met je knuffels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:51

Kun je ze niet doneren voor bijvoorbeeld kinderen die het momenteel moeilijk hebben door de natuurrampen in Mexico, Puerto Rico, Sint Maarten? Zijn heel veel kinderen die alles kwijt zijn en vaak kun je wel particulieren vinden die spullen opsturen.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 14:16

siskeh schreef:
Heel veel plaatsen hebben wel een inzameling voor bijvoorbeeld Bosnie, Albanie oid.
Zit er niets iets dergelijks in jouw omgeving?
Dit soort inzamelingen kunnen over het algemeen allemaal "goede" spullen gebruiken waar je anders niets mee zou kunnen, ook meubels, schoolspullen, kleding enz.


Daar zou ik ze graag aan geven, maar in de regio nog niks kunnen vinden (en 5 zakken stuur e niet zomaar op). Zo ook voor getroffen gebieden of oostblok-landen voor weeskinderen....ik krijg ze niet gevonden (omgeving Venray/Venlo)

MA run ga ik naar kijken.

Baby-dozen goede doel willen ze niet, hebben te weinig opslag.....

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 14:19

C_arola schreef:
Stichting babyspullen is er ook blij mee zie ik op hun website.


deze heb ik aangeschreven en willen ze niet hebben, geen opslag is de reden. Jammer...

Helaas doen de scholen hier niet mee met Schoenmaatjes van Edukans, was ook mooi geweest.
Vroeger was er een oud mannetje in Venray die ze opspaarde voor transport naar het oostblok, maar kan ook daar niks meer van vinden. Daar hebben we na een eerdere opruiming alles naartoe gebracht.