Wat is dat toch met (service)monteurs?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hypericum
Berichten: 359
Geregistreerd: 23-05-15

Wat is dat toch met (service)monteurs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 15:45

Op dit moment volop bezig met verhuizen en klussen, en dan loop je wel eens tegen wat aan waar je een monteur voor nodig hebt.
En damn, wat is dat toch met de nonchalance van die (tot nu toe) mannen en bedrijven?

Oude huis, moest wat aan de kachel gebeuren.
Afspraak maken was moeilijk, ze belden wel. Telefoon 'ja we komen morgen zo en zo laat' Nou meneer dat wordt lastig, dan is er niemand. 'Ja, ander moment gaat niet lukken'
Ah ja dat veranderd de boel, prima ga ik morgen gewoon niet naar mn werk hè :\

In nieuwe huis, c.v. ketel kapot. Geen verwarming, geen warm water.
'Ja ja, onderdeel moet vervangen worden, moet besteld worden'
Goed snap ik nog, wanneer denk je terug te komen? 'Geen idee, kan best even duren, we bellen wel' Joy. :\

Dat deden ze ook 'Ja we willen vandaag de ketel komen maken, zijn er met een half uurtje'
Natuurlijk! Geen punt! Ik zit al dagen voor de deur te wachten!
Ketel gemaakt, maar nog geen warm water in de badkamer.
Oké bellen we ander bedrijf, afspraak maken moeilijk.
Telefoon 'Ja u had geen warm water hè, we staan nu voor de deur'
Fijn, want ik ben er niet!
Goed geregeld dat ze er in konden, ik weer thuis, geen warm water.
Gebeld 'Ja, we hebben gekeken maar niks aan de hand hoor' 8)7

Serieus, om doodmoe van te worden.
En ik snap best dat ze ad hoc klussen te doen hebben en plannen lastig kan zijn, maar wat verwachten ze nou? Dat je alle dagen thuis zit te wachten tot ze langskomen?

Zo, dat waren de frustraties :') :D

Jildau

Berichten: 9406
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Wat is dat toch met (service)monteurs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 19:00

Ja! En de woningbouwvereniging kan er ook wat van. Sturen gewoon een brief dat op deze datum (over 3 dagen) iemand langskomt voor een asbest inventarisatie. Alsof iedereen alle dagen thuis zit. Heel ergerlijk!

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Wat is dat toch met (service)monteurs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 19:49

Andersom moet jij ook niet verwachten dat jouw klus ad hoc tussen de planning past. Ik maak ook planning bij mn werk en tussendoor bellen mensen ook met spoedklussen en dan verwachten ze dat wij verder ook niks te doen hebben en gelijk in de auto springen, sorry maar dat gaat niet altijd.

Toushie

Berichten: 7264
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:11

Jildau schreef:
Ja! En de woningbouwvereniging kan er ook wat van. Sturen gewoon een brief dat op deze datum (over 3 dagen) iemand langskomt voor een asbest inventarisatie. Alsof iedereen alle dagen thuis zit. Heel ergerlijk!


Dit soort gedoe van de woningbouw reageer ik al nooit meer op. Die staan bij mij standaard voor een dichte deur. Als ik ze bel dat ik er dan niet ben komen ze alsnog.
Sorry maar ik ga niet even voor over 2 of 3 dagen een hele dag vrij nemen (kan ook niet)

En dan tijdstip is tussen 9 en 5.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Wat is dat toch met (service)monteurs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:17

Het gaat natuurlijk 2 kanten op. Als het onderdeel er niet is, dan kan het moeilijk geplaatst worden. En als hun agenda vol zit dan kunnen ze er moeilijk een uur tussen proppen.
Ik begrijp je frustratie, wij zitten nu ook met een kapotte ketel die 6 oktober pas vervangen. Flink balen maar er zal vast een reden zijn dat het niet eerder kan.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wat is dat toch met (service)monteurs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:29

Hier komen ze altijd dezelfde dag als ik bel. Tot nu toe iig. Maar 2x voorgekomen dat ik ze voor een soort van spoed nodig had.

Maar als je zelf nooit thuis kan zijn, hoe moet die monteur zich dan in jouw agenda passen :?

Yvette81

Berichten: 462
Geregistreerd: 29-08-15

Re: Wat is dat toch met (service)monteurs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:38

Onze loodgieter kwam altijd dezelfde dag nog langs!
Later met een huurketel met onderhoudscontract deden ze moeilijk. Toen heb ik moeilijk gedaan. Wij betalen een service contract en gaan midden in de winter met 2 kleine kinderen niet in de kou zitten. En ineens kon er toch een mannetje langs komen.
Het ergste vind ik nog dat het altijd kantooruren zijn. Ja, werktijden dus. Ik kan niet zomaar vrij krijgen voor monteurs. Zucht.

listiglistje

Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:49

Monteurs werken ook normale werktijden :)* gewoon van 8 tot 4 hier...ik werk bij een installatiebedrijf op de service afdeling.

Je kan bellen als zijnde storing in de avond, maar in de avond kost dat doordeweeks 135%, zaterdag 150% en zondag 200%.
Plus er komt vaak nog storingstoeslag op.

Monteurs bestellen geen onderdelen, dat doen ze op de zaak (kantoor).
Als het onderdeel binnen is maakt men een nieuwe afspraak. Monteurs weten niets van bestellingen of de planning.
En ja soms is het druk met de planning, zeker als het weer kouder wordt.

Dat niet goed gemaakt, dan hebben ze niet alles goed gecheckt...
maar zorg dat je er altijd zelf bij bent. Geen warm water is nl een ruim begrip.
Ik neem aan dat je zelf duidelijk gezegd heb; badkamer geen warm water?
Anders snap ik best dat ze denken, ja het warme water doet het toch?
Het zijn wel mannen daar moet je duidelijk tegen zijn :D

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat is dat toch met (service)monteurs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:57

Afspraken maken is blijkbaar erg lastig. Ik werk zelf bij een installatie bedrijf op die afdeling maar als een klant (en zeker particulier) Is het absoluut niet de bedoeling om iemand in de kou/zonder warm water te laten zitten. De meest gangbare materialen zijn dan ook op te halen bij de leveranciers. Dan maar een stukje omrijden..

Trouwens, als je alleen in de douche geen warm water hebt kan het niet aan de installatie liggen. Meestal is dan de mengkraan kapot. Of heb je een aparte geiser in de badkamer?

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat is dat toch met (service)monteurs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:58

Het kan wel. Het verwarmingsbedrijf doet het echt supernetjes: vooraf een verzoek om zelf de datum tijd te kiezen, als je dat niet doet krijg je een datum/tijd voor en kun je die nog aanpassen. En toen de monteur een keer niet kon komen werd dat netjes en vooraf telefonisch doorgegeven. En ze komen ook binnen het afgesproken tijdsblok.

Andere ervaring was het energiebedrijf. Daarvan kreeg ik dus een sms'je: 'Vergeet u niet dat de monteurs dan en dan voor uw deur staan?' En dan ook nog van een ander telefoonnummer dan het bedrijf zelf. Geen idee waarom, nooit een aankondiging per brief gehad dat er iets zou moeten gebeuren, en een klein beetje raar is het wel.
En ik krijg af en toe waarschuwingen over babbeltrucs in de bus, dus ik dacht: ik doe mijn burgerplicht en controleer dat.

Dus ik bel het bedrijf op of dit inderdaad klopt, en waarvoor ze dan zouden komen? Dat wisten ze eigenlijk niet - drie doorverbindingen verder leek het wel een legitiem sms'je te zijn maar konden ze de afspraak niet vinden of werd gecanceld ofzo.

Een week ofzo later, weer zo'n sms'je. Ik had eigenlijk geen zin om daar nogmaals veel tijd in te steken, het waren blijkbaar ook geen oplichters, dus ik wilde best open doen als ik thuis zou zijn. Niet duidelijk waarvoor, maar dat konden ze me dan wel uitleggen. Ze zouden tussen 8 en 10 komen, ik hoefde niet vroeg op, en was dus ook niet van plan om al om 8 uur op te staan als ze ook om 10 uur kunnen komen, dus ik was lekker blijven liggen. De deurbel hoor ik wel en daar ben ik snel genoeg bij.

Maar uiteindelijk kwamen ze dus wel - alleen hadden ze geen zin om naar boven te lopen, dus ze hadden nog een sms'je gestuurd, of ik wel thuis was? Tsja, die had ik gemist, dus zijn ze weer weggegaan. Ik vond het wel enigzins vermakelijk, maar ook omdat die afspraak voor mij niet belangrijk was. Als je wel ergens op zit te wachten is dat echt ontzettend irritant.

En een maand later kreeg ik alsnog de brief als aankondiging voor dat eerste bezoek. Handig :)

Hypericum
Berichten: 359
Geregistreerd: 23-05-15

Re: Wat is dat toch met (service)monteurs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 21:45

Zag wat voorbij komen dat je niet moet verwachten dat ze meteen komen, dat is et em nou juist :D
Ik wilde een afspraak maken, over een week, anderhalve week. Dat op een onderdeel wachten even duurt snap ik en dan kan ik ook zorgen dat er iemand aanwezig is.
Maar ze bellen dus als ze voor de deur staan, ongepland en dan een soort van gepikeerd zijn als er niemand is.
Of blijkbaar verwachten dat je binnen een dag vrij kan regelen. Tja....

Oh en hoeveel concreter 'er is geen warm water in de badkamer, de wastafel en de douche' nog moet weet ik niet? ;-)

Exitium

Berichten: 7138
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 02:05

Hier afgelopen jaar heel wat gedoe gehad met Stedin. Vorig jaar augustus een dagje weggeweest, zat er toen ik thuis kwam een briefje in de bus dat er een monteur geweest was om een slimme meter te plaatsen. Nooit een aankondiging gezien, dus geen rekening mee kunnen houden. Via de site een nieuwe afspraak ingepland voor een maandag, inmiddels na m'n vakantie, tussen 14:30 en 16:30, dus eerder van werk naar huis gegaan enzo. Niemand gezien, dus om 16:45 nog met de helpdesk aan de lijn gezeten die niet meer konden zien dan dat de monteur nog onderweg zou moeten zijn. De planning was al niet meer bereikbaar. Om 18:30 nog niemand gezien, dus een mail gestuurd met de vraag 'wat nu?' en weggegaan. Monteur stond blijkbaar tien minuten later voor de deur zag ik aan het 'monteur gemist' briefje.

Contact gehad met klachtenmanagement omdat ik natuurlijk geen zin had om weer vrij te gaan nemen in de hoop dat ze dan wél kwamen. Afspraak aan het eind van de dag is lastig omdat dingen uit kunnen lopen, maar 's ochtends kon hij me wel als eerste in laten plannen. Omdat ik woensdag toch laat begin, die dag gekozen. Hij zou een afspraak in laten plannen tussen 8:00 en 10:00 en vragen of ze als eerste bij mij langs kunnen komen.

Een week voor de afspraak kwam er een brief met een afspraak tussen 9:00 en 11:00, dus niet als eerste en daardoor zou ik weer gedwongen vrij moeten regelen, wat door een operatie van een collega niet ging. Gelijk weer een mail gestuurd en daar pas de na de dag waar de afspraak op viel antwoord op gekregen. Excuses, en hij zou opnieuw een afspraak in laten plannen op een woensdag tussen 8:00 en 10:00, waarbij ik als eerste geholpen zou worden. Kreeg ik weer een afspraakbevestiging, maar voor een donderdag tussen 12:30 en 14:30... Het was inmiddels november overigens. Heb toen maar een mail gestuurd dat ik er geen vertrouwen meer in had, dat er geen vervolg meer nodig was en dat als ze in de toekomst bij me moeten zijn ze contact met me op kunnen nemen om te horen wanneer ik kan, omdat ik zeker niet van plan ben daar nog vrij voor te nemen.

Stilte tot ik geloof maart dit jaar, toen ze me plots brieven begonnen te sturen. "u hebt een slimme meter aangevraagd en we komen deze dan en dan plaatsen"... Eerste brief had ik iets van 'krijg de schijt maar' en stonden ze dus voor een dichte deur. Paar weken later weer een brief, toen maar weer een mail gestuurd. Gevraagd of m'n vorige mail niet duidelijk was, dat ik sindsdien niets aangevraagd heb, geen vrij ga nemen en dat kosten voor monteurs die voor een dichte deur staan ook niet op mij verhaald kunnen worden. Volgens mij is het kwartje nu eindelijk gevallen, het is stil sinds april..