Midlife crisis met paard, wie heeft ideeën?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Midlife crisis met paard, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-17 19:01

(Niet geheel midlife maar omdat we al 11 jaar samen zijn vind ik het er toch wel op lijken :Y) )

Hallo mede bokkers! Ik heb jullie hulp nodig :)

Ik probeer het verhaal redelijk kort te houden! Ik heb inmiddels al 11 jaar lang de meest geweldige pony die je maar kan wensen. Cortana is een 16 jarige merrie (E-pony), kruising Andalusiër x Appaloosa. Ze is ontzettend lief en doet alles voor je!
De afgelopen 11 jaar hebben we samen eigenlijk al van alles gedaan. In onze ponytijd hebben we Z1 dressuur gereden en M gesprongen. Sinds 2 jaar hebben we de overstap gemaakt naar de paarden en springen we gewoon lekker door. Naast wedstrijden deden we ook veel aan vrijheidsdressuur, grondwerk, samen hardlopen, sleeën, buitenritjes maken, SGW etc. :D Zelfs meegedaan aan een polocrosse clinic op Horse event!

Echter omdat we nu een beetje van de wedstrijden af zijn gestapt, hebben we geen traindoel meer. Hierdoor merk ik dat mijn motivatie afneemt in het rijden. Ik stel het rijden vaker uit of doe het niet veel meer met haar:(:) . Hier heb ik met mijn andere paard van 5 totaal geen last van, mede doordat ik met hem wel een traindoel heb. Zelf is Cortana nog topfit en geniet echt van het rijden, crossen en de aandacht die ze krijgt. Zelf maakt het haar vrij weinig uit of ze wat vaker stilstaat of niet en geniet van al het eten die ze krijgt. Het is meer dat ik zelf weer meer met haar wil gaan doen omdat ze nog lang niet toe is aan pensioen :D .

Mijn vraag aan jullie is: Hebben jullie hier ervaring mee en weten jullie leuke nieuwe takken van de sport die wij samen uit kunnen proberen of andere leuke dingen die we samen kunnen gaan doen? Dit kan van alles zijn! We zijn gewoon op zoek naar iets leuks waar we samen weer tijd in kunnen besteden en lol in kunnen krijgen. We/ Ik ben inmiddels uitgekeken op de dingen die we de afgelopen 11 jaar al hebben gedaan.


Het betreft deze combinatie: <3

Afbeelding


Anoniem

Re: Midlife crisis met paard, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 19:06

Trec? Endurance?

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Midlife crisis met paard, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 19:10

Working Equitation, western (trail)?

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Midlife crisis met paard, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 19:45

Western :-)

~Turbohoof Solutions ~

laura1987

Berichten: 7126
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:59

Voltige, zo te zien zit je balans wel goed :+

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 06:08

Mennen? Vooral marathon kan erg uitdagend zijn.

Niets zo charmant als een paard in her land.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Midlife crisis met paard, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 06:40

heel herkenbaar. misschien een bijrijder zoeken. Of gewoon even op een laag stipje zetten. Bij mij ging het vanzelf wel kriebelen.

ik rij niet elke maand wedstrijd kan soms zo paar maanden tussen zitten. Dus mijn motivatie na een wedstrijd is soms ook weg. Meestal met 1.5 week komt die weer terug

met wintermaanden is het bij mij ook soms nergens te vinden de motivatie. Maar dan 'moet' ik wel wat met me paard gaan doen. Omdat hij in de winter helaas maar 2 uur buiten komt. En soms wel vaker buiten als een stalgenoot toevallig savonds hem in de paddock kan zetten als er plek is.

vaak merk ik, ook al heb ik geen zin, ik toch ga rijden dat het eigenlijk best fijn was. Ik ben nu vooral gaan rechtrichten. Zowel aan de hand als onder het zadel. Ben ik met een heel ander doel bezig.

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Midlife crisis met paard, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 06:43

Endurance wellicht wat voor jullie?

En een bijrijder zoeken die je vanaf niks verder kan helpen in de sport?

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-17 10:20

Heel erg bedankt allemaal! Er komen al hele leuke dingen voorbij!
Maflinger_S Ik heb wat informatie over Working Equitation opgezocht en dit lijkt me geweldig, vooral omdat zelf al veel schriktrainingen en behendigheidsparcoursen hebben gehad. Ik ga even wat meer informatie hierover opzoeken!

darkchrystal- ik ga er even meer informatie over opzoeken! Trec lijkt me nog best gaaf! endurance ook wel maar dan geen 60 kilometer of iets :+

ClauH - Western lijkt me wel gaaf maar ik weet niet of het voor ons is weggelegd :')

Laura1987- hahaha jaa de balans zit zeker goed

Natascha- ! Dit vind ik nog een van de leukste ideeën ! Mennen lijkt me echt heel gaaf en ik weet zeker dat Cortana er geschikt voor is. Het aanleren van de bak slepen met biels en sleeën was zo geleerd namelijk. Echter is dit wel wat moeilijker om 'even uit te proberen' je moet meteen een wagen en duur tuig kopen. Als ik ergens iets goedkoops voorbij zie komen dan ga ik er zeker nog een keer over nadenken *D

plutolover- jaa precies... Je hebt dan wel de tijd maar je doet het gewoon omdat het moet. Hier staan ze bij ons thuis gewoon 24/7 buiten met alle ruimte dus dan maakt het gelukkig niets uit als ik een paar dagen niet zoveel doe.

c_alsemgeest Ja hier heb ik ook over na zitten denken! Het zou ideaal zijn voor een jong ruitertje om alles van voor af aan te leren en eventueel uit te brengen op wedstrijden

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Midlife crisis met paard, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:03

Ik had het ook, alles gedaan en meegemaakt. Ik heb hem laten beleren voor de kar. En de wereld ging weer opnieuw open .

Het Groninger paard veelzijdiger kan haast niet
Helaas heeft een Groninger ook geen eeuwig leven. Rust zacht lieve Oz 01.03.2000 - 30.04.2019. Bor heeft het stokje over moeten nemen en we gaan zien wat de toekomst brengt. Maar hij wordt vast heel leuk.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Midlife crisis met paard, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:11

Ik heb voor die van mij toen een jonge amazone (manegeruiter) gezocht en opgeleid :) maar dat moet je ook maar leuk vinden en ee je tijd in willen steken.

Denise_Storm

Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Midlife crisis met paard, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:17

Volgens mij is jouw paardje een alleskunner en kan hij een jonge ruiter, samen met jou, veel leren. Misschien een leuke uitdaging om een ruiter les te gaan geven en diegene de kans geven om wedstrijdervaring op te doen? Kan jij lekker groomen en helpen, vind ik altijd hartstikke leuk. Geen idee of dat voor jou ook geldt natuurlijk! :o

En ik zou zelf graag western willen rijden ooit. Misschien is dat een idee? :D

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

pol013

Berichten: 8964
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Midlife crisis met paard, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:29

Ik heb hier hetzelfde. Een 21 jarige die super fit is en een 5 jarige.
De 21 jarige heeft zijn werk altijd gedaan in dressuur, springen, SGW en viertal.
Ik heb soms ook moeite met motivatie vinden.
WE heb ik ook naar gekeken maar was te ver weg om dat nog weer te combineren met het opleiden van mijn jonge paard.

Ik haal er wel voldoening uit om de nieuwe vaardigheden die ik weer leer ook uit te testen op mijn oudje. Dingen qua finetuning etc. Dan kom ik er ineens achter dat ik ook met hem nog iets kan leren.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:08

Ik heb ook een tijd minder zin gehad om met mijn ene merrie te rijden.
Ze liep ZZ dressuur en ZZ vaardigheid, toen 2 jaar uit de sport gehad.
Door andere merries drachtig en het EK voor shetten in NL 5 jaar geleden weer op gepakt en kampioenschappen gereden dat jaar.
Toen weer een aantal jaar weinig tot 2 jaar geleden. Toen 2span samen met haar dochter op gepakt en dat ging super, weer een nieuw doel met haar! Toen ook eens mendurance gestart (echt heel leuk!) en weer een aantal keer ZZ vaardigheid (competitie reserve kampioen geworden, districts kampioenschap en hippiade).

Dit jaar stond het 2span verder trainen en starten op de planning, en haar weer ZZ dressuur starten op de planning. Helaas door heel veel pech (kuchen, heftige aanvallen van maanblindheid, operatie om het oog er uit te halen, peesblessure en artrose) is daar allemaal niets van gekomen. We hebben 1 wedstrijd gestart dit jaar, districts kampioenschap, 2 keurige winstpuntjes voor het eerst in een klasse hoger en voor een span wat maar een keer of 5 samen getraind is dit jaar.
Nu is het afwachten of ze zuiver blijft als ik haar iets meer ga trainen, en dat vinden we beide maar niets. Knallen willen we, kilometers maken, op ZZ nivo trainen, schakelen, verzamelen, ingewikkelde dingen doen ipv heel veel stappen, stappen, stappen.

Ik heb eerder pony's verkocht omdat we geen doel meer hadden. Na het ZZ is er niets meer, en dan? Dan heeft zo'n pony meer toekomst bij een ander, hoe moeilijk ik dat ook vind. Maar boven staande merrie is zo speciaal voor mij :j .

Wat mennen betreft, je zou contact op kunnen nemen met een beleerder. Vaak hebben die eigen wagen en tuig, dan kunnen jullie eerst samen onder goede begeleiding verder leren en kijken of jullie het echt zo leuk vinden als je denk dat het is zonder meteen veel geld uit te geven.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Hjartje, hokke, laura22, Mark0919 en 42 bezoekers