Waar kan jij moeilijk aan komen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Waar kan jij moeilijk aan komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 10:18

Ik ben heel benieuwd waar mede bokkers lastig aan kunnen komen.

Ik zelf had nogal moeite met een passend hoofdstel voor een paardje met een breed voorhoofd en kaak maar met een smalle neus. Uiteindelijk heb ik van 2 hoofdstellen 1 gemaakt wat kan als je tweedehands iets hebt maar als je nieuw een wil kopen is dat toch best lastig.

Waar ervaart bokt nou problemen mee? Van goed werkende vliegenspray die niet op de dopinglijst staan, tot dekjes met een specifieke eis.
Alles mag genoemd worden.

Riddles
Berichten: 174
Geregistreerd: 03-11-13

Re: Waar kan jij moeilijk aan komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:27

Mooi roodbruin tuig! :Y)

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:28

Vaak in ruitersport zaken als ik leuke dingen zie en denk van “ooh das gaaf!” Dan ga ik verder kijken/zoeken en dan hebben ze het niet in maat shet

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Waar kan jij moeilijk aan komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 10:29

Oh ja.. shet maatjes. Ook zo iets!

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Waar kan jij moeilijk aan komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:43

Maatje trekpaard is ook vaak lastig te vinden :+ en als je dat dan gevonden hebt, past het nog niet -O-

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Waar kan jij moeilijk aan komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:50

Dekens die je enigszins custome made kan bestellen, bijvoorbeeld samenstellen uit verschillende onderdelen (zoals je bijv. bij je Ideal-tuig een maat shet nodig hebt, maar borsttuig en frontriem maat pony). Het hoeft niet op de centimeter, maar toch wel dat je kunt aangeven dat je ruglengte x nodig hebt, maar de schouderlijn bijvoorbeeld korter moet zijn dan gebruikelijk.

Voorbeeld: mijn Welshpony zou o.b.v. stokmaat een dekenmaat 145 moeten hebben. Echter heeft ze een vrij lange rug, en dus is een 145 bij de schouders vaak goed, maar de ruglengte dan te kort (blote kont). Koop ik een 155, dan is de ruglengte goed, maar zakt de deken aan de voorkant af tot onder de borst óf als ik 'm op de borst goed leg, zakt de deken tot achter de schoft. Inmiddels neem ik dus maar een meetlint mee als ik wat zoek (zoals gisteren bij de Paardenkamp), maar online is dat natuurlijk heel onhandig.

En verder een stapmolendeken die waterdicht is, geen vulling heeft en wel verkrijgbaar is in 145/155. En met staartflap.
Zijn vast nog wel meer dingen, maar dit bedenk ik even zo.

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Waar kan jij moeilijk aan komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:54

Snoepjes die madame lekker vindt, behalve de saaie, ronde brokken dan!

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Waar kan jij moeilijk aan komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:48

Ik vind de ruitersportzaken te veel gericht op dressuur en springen.
Ik mis echt dingen voor andere takken van de sport.

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:53

felicity schreef:
Ik vind de ruitersportzaken te veel gericht op dressuur en springen.
Ik mis echt dingen voor andere takken van de sport.


Dit dus.

Ik ben op zoek naar een rijbroek voor in de endurance waar mijn mobiel in past (dus een zakje), compleet onvindbaar :(

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 21:56

Die blote billen ja.. ook een lastig probleem!

Felicity, welke sport precies dan? Endurance zie ik vaker voorbij komen.

Endurance broek met broekzak >;) nou je het zegt..!! Zou dat aan het materiaal liggen?

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Waar kan jij moeilijk aan komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:04

Dekjes die mooi onder m'n boomloze zadel passen. Heb een halfpad, kan dus leuke dekjes eronder stoppen..maar door de grootte past dit vaak niet lekker.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:08

freetorun schreef:
Dekjes die mooi onder m'n boomloze zadel passen. Heb een halfpad, kan dus leuke dekjes eronder stoppen..maar door de grootte past dit vaak niet lekker.

Die bestaan er hoor.. Zoek maar eens naar Kifra horse, die verkopen verschillende merken in leuke kleurtjes ;)

Edit: Grandeur verkoopt er ook

Daphne__
Berichten: 12451
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 04:09

Hoofdstellen met een neusriem ZONDER sperriem! :j Wij gebruiken geen sperriemen... Nou kun je die er natuurlijk gewoon af laten, maar dat vind ik heel erg lelijk. Dus dan moet je dat lusje er af halen bij een tuigmaker oid. Of een S&T hoofdstel.. Nou vind ik dat hélemaal niet erg, want die vind ik vaak echt prachtig, maar dan moet je het geluk hebben dat het stang bakstuk er vanaf kan.. En met de kopstukken van tegenwoordig, waarbij alles aan het kopstuk vast zit, kan dat vaak niet.

Dus nu koop ik óf alle onderdelen los, maar heb je dan een apart stikseltje, past de rest er weer niet bij.. Óf ik koop een gewoon hoofdstel en zet er een S&T neusriem aan. Maarja dan heb je wel weer een neusriem met lusje over.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 04:32

Moeilijk? Zeg maar gerust niet.

Bitten met een geschikt mondstuk (mijn ruin loopt het fijnste op een myler) met goudkleurige ringen.

En een deken met diep genoeg decolleté. Zijn halsaanzet is nogal laag. Krämer heeft wel een ijslanderregendeken maar die is alleen voor sportmodellen. Paarden met een ambachtelijke picknicktafelbouw passen daar niet in.

En leuke halsters met een vaste ring bij de kin. Dus niet zo'n afgrijselijke overal heen bewegende, achter de gesp klem komen te zittende losse ring.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 05:58

Daphne_, ik heb deze voor mijn pony's:
https://www.decathlon.nl/p/hoofdstel-te ... 76&c=ZWART
Simpelste van het simpelste, niet eens onderlegd, daar moet je wel van houden. Ik vind het juist heel mooi. Leer is van prima kwaliteit vind ik, zeker voor deze prijs.

Ik heb moeite met het vinden van een ongebroken water- of bustrensje in 10,5cm met max dikte 12/13mm.

Koper, ja! Een gewoon rechttoe rechtaan halster zonder zo'n losse ring en overal gespen. Die heb ik voor m'n verjaardag gevraagd. Benieuwd waar man en kinderen mee thuis gaan komen.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Waar kan jij moeilijk aan komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 06:22

Halster met vaste ring is te koop bij decathlon!

Graag nu de gouden tip voor vliegenspray :D paardenparfum/ bremsen bremsen.. grand national, veerust niets werkt!!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 06:34

Laulitz schreef:
freetorun schreef:
Dekjes die mooi onder m'n boomloze zadel passen. Heb een halfpad, kan dus leuke dekjes eronder stoppen..maar door de grootte past dit vaak niet lekker.

Die bestaan er hoor.. Zoek maar eens naar Kifra horse, die verkopen verschillende merken in leuke kleurtjes ;)

Edit: Grandeur verkoopt er ook


Die verkopen dekjes met inlages. Ik heb aan half pad, zoek dus gewoon mooie dressuurdekjes die qua groote mooi onder m'n zadel passen :)

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 06:42

FelineNanet schreef:
felicity schreef:
Ik vind de ruitersportzaken te veel gericht op dressuur en springen.
Ik mis echt dingen voor andere takken van de sport.


Dit dus.

Ik ben op zoek naar een rijbroek voor in de endurance waar mijn mobiel in past (dus een zakje), compleet onvindbaar :(


Ik heb deze https://www.decathlon.nl/p/damesrijbroe ... 00&c=GRIJS
Zakje op je bovenbeen, telefoon blijft goed zitten, iPhone 5s. Groter weet ik niet of dat past. Maar stoort ook niet met rijden maar ik vind dit een fijne broek.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 06:51

Een flexibel zweetmes. Je ziet ze of gewoon van platic met een handvat. Maar ik wil een rechte en die zie ik dan alleen weer van metaal... := Mijn zus heeft er een gekocht, maar nu nergens meer te vinden. :(

Zo een, maar dan dus plastic....
http://www.dochorse.nl/zweetmes-metaal. ... gKajPD_BwE

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Waar kan jij moeilijk aan komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 07:14

Met haflingers loop ik bijna altijd tegen moeilijke maten aan.

Een passend dressuurzadel vinden voor een een ronde haflinger is praktisch onmogelijk.
Bij Mentuig moet samengesteld worden, sommige onderdelen maat cob en sommige onderdelen full.
Dat geldt ook voor hoofdstellen en halsters.
Een passende regendeken is ook lastig vanwege de diepe zware hals.

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 07:20

@ Daphne

Even googlen op jacht- en/of hunterhoofdstellen...

Wereld aan keus zonder sperriemen. Vooral in Engeland en Amerika gebruiken ze nauwelijks sperriemen.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 07:26

Laatst bijgewerkt door Jes op 25-09-17 07:29, in het totaal 1 keer bewerkt

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 07:27

FelineNanet schreef:
felicity schreef:
Ik vind de ruitersportzaken te veel gericht op dressuur en springen.
Ik mis echt dingen voor andere takken van de sport.


Dit dus.

Ik ben op zoek naar een rijbroek voor in de endurance waar mijn mobiel in past (dus een zakje), compleet onvindbaar :(


Bij de Decathlon heb je mooie rijbroeken met een mobiel zakje! Een vriendin van mij heeft er 1 en is er heel blij mee!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 07:29

Zadel met voldoende ruimte voor ruggengraat . Breed kussenkanaal dus. En dan met een rechte boom.

En dekens die geschikt zijn voor brede schouders en een opstaande hals.

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 08:26

Riddles schreef:
Mooi roodbruin tuig! :Y)

Juist. Rood bruine hoofdstel maar aan de kant gegooid en nu donkerbruin.