Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
tienus63 schreef:Er moeten gewoon aanhangerwagen banden onder.
Die zijn geschikt voor bepaalde gewichten. Wangen van band zijn verstevigd.
Dealer en/of onderhoudsbedrijf kan je het beter uit leggen dan ik.
Het is niet de bedoeling dat er autobanden onder gezet worden.
Aanhangerband heeft eigen code en natuurlijk ook specifieke eigenschappen om zijn doel te dienen.
Peelie schreef:tienus63 schreef:Er moeten gewoon aanhangerwagen banden onder.
Die zijn geschikt voor bepaalde gewichten. Wangen van band zijn verstevigd.
Dealer en/of onderhoudsbedrijf kan je het beter uit leggen dan ik.
Het is niet de bedoeling dat er autobanden onder gezet worden.
Aanhangerband heeft eigen code en natuurlijk ook specifieke eigenschappen om zijn doel te dienen.
Dat was vroeger idd zo. De banden van tegenwoordig kunnen de gewichten van een trailer makkelijk hebben.
Ik heb al wel rond gevraagd. Maar ik krijg hele verschillende antwoorden.
Het gaat me er dus meer om of ik zomerbanden, winterbanden of all seasons er onder doe.
smurfje schreef:Autobanden zijn echt niet geschikt onder een aanhanger. De banden worden veel te warm tijdens het rijden door het gewicht. En vergroot het risico op een klapband.
Verder kan je beter het gehele jaar op winterbanden rijden dan het gehele jaar op zomerbanden. All season is geschikt als je minder dan 8000 pee jaar rijdt.
Ibbel schreef:Aannemend dat je een tandemasser hebt, TS, kies banden met een load waarbij je met 3 banden al op of over over je TMM zit. Oftewel: kies geen banden met een load van 500 kg voor onder een trailer met een TMM van 2 ton. Dan heb je op papier de correcte load (4 x 500), maar je kunt met een lekke band in principe geen meter meer doorsukkelen om een veilige plek om die band te vervangen te bereiken. Kies je 750 kg/band, dan zit je op 3 banden nog steeds aan de 2250 kg.
(En omdat autobanden nog al eens niet verder komen dan een load van 500-600 kg/band moet je daar dus wel even goed naar vragen)
smurfje schreef:Wow. Rustig maar hoor.
Je banden horen niet te warm te worden na een lange auto rit. Dan moet je je auto laten uitlijnen. Warm worden is voor een band normaal. Maar te warm geeft te veel druk en klapt de wang.
Het omslag punt ligt op ongeveer 8000 per jaar of minder voor all season ligt niet aan de as band hoor.
Gelukkig is het zoveel mensen zoveel meningen. En gaf ik de mijne ook. Aan de ts of ze er wat mee doet.