Welke talen spreek jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Welke talen spreek jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-17 14:18

Omdat ik taal heel leuk vind ben ik heel erg nieuwsgierig naar welke talen er op bokt allemaal gesproken worden :o Welke van deze talen beheers je het best? Zit er nog een leuk verhaal achter de reden dat je de taal hebt geleerd?

Brand los! :D

(✿◠‿◠)


Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke talen spreek jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:21

Naast Nederlands en Engels heb ik Frans en Duits geleerd, vond het toen nooit leuk maar ben nog altijd blij dat ik het spreek!

Zo ook kleine beetjes Spaans en Grieks maar daar maak ik me minder makkelijk verstaandbaar in.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Welke talen spreek jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:23

Nederlands, Engels, Frans, Duits en Spaans. De eerste 4 allemaal vanwege school, en de laatste omdat ik dat een prachtige taal vind en daarvoor cursussen heb gedaan! :)

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:26

Misschien ook leuk als wij mogen weten welke talen jijzelf spreekt? :D

Nederlands is mijn moedertaal, Engels spreek ik erg goed (heb ook een lekker bekakt Brits accent).
Frans spreek ik uitstekend (daar geef ik ook les in op de middelbare school). Door veel in FR gewerkt te hebben in verschillende branches (seizoenswerk : campings/anwb, en comenius stage) heb ik mijn niveau destijds goed kunnen verbeteren. Spaans en Italiaans versta ik goed vanwege het Frans.
Ik kan ook nog wel Duits, maar ik spreek dat liever niet. Ik vind het zo'n lelijke taal :o

Les causes ne sont que des conséquences d'autres causes

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:28

Nederlands, Engels, Duits, Zweeds, beetje Frans, Noors, Deens.

Nederlands is moedertaal, Engels, Duits (vreselijke taal :+ ), Frans op school, Zweeds omdat ik in Zweden woon en Noors/Deens, omdat het kan en lijkt op Zweeds. :))

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Welke talen spreek jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:30

Ik Nederlands, Engels en Duits. Dat is het dan ook ;) We wonen 4 maanden per jaar in Oostenrijk dus Duits is wel handig om te beheersen.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:32

Nederlands en Engels spreek ik vloeiend. Frans heb ik eindexamen in gedaan maar ik kan niet eens een simpel gesprek voeren. :')

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:36

Nederlands en Engels: spreken, verstaan, lezen, schrijven
Duits: redelijk spreken, goed verstaan, goed lezen, schrijven :n
Frans: spreken -kan me redden in toeristisch gebied, aardig lezen, schrijven :n verstaan alleen als ze niet te snel gaan ;)
Tsjechisch: een paar woordjes ;)

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-17 14:37

LauraO schreef:
Misschien ook leuk als wij mogen weten welke talen jijzelf spreekt? :D

Nederlands is mijn moedertaal, Engels spreek ik erg goed (heb ook een lekker bekakt Brits accent).
Frans spreek ik uitstekend (daar geef ik ook les in op de middelbare school). Door veel in FR gewerkt te hebben in verschillende branches (seizoenswerk : campings/anwb, en comenius stage) heb ik mijn niveau destijds goed kunnen verbeteren. Spaans en Italiaans versta ik goed vanwege het Frans.
Ik kan ook nog wel Duits, maar ik spreek dat liever niet. Ik vind het zo'n lelijke taal :o


Helemaal vergeten haha :o
Ik spreek Nederlands en Engels vloeiend. Duits heb ik op school en dat kan ik best redelijk verstaan. Noors ben ik aan het leren, maar dat spreek ik dus momenteel nog niet zo goed al wordt dat al wel beter. :)

Edit: ik heb ook school ook Grieks en Latijn, maar dat kan ik enkel (een soort van oke :') ) vertalen :)
Laatst bijgewerkt door Felicxa op 23-09-17 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

(✿◠‿◠)

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:38

Ik spreek Nederlands en Engels. Duits heb ik op school en ik kan in principe goed in het Duits communiceren. Frans heb ik geleerd en kan het verstaan, spreken doe ik ook, maar het duurt even voor ik de juiste zinnen heb gevonden

The more The kerstmuts that we give, the more the kerstmuts that comes back around

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:38

Nederlands: moedertaal
Engels: C2
Duits: B2/C1
Ik hoop Duits voor de zomer ook op C1/C2 te hebben. Moet lukken in theorie, want mijn bachelorscriptie moet ook in het Duits :)

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:40

Vloeiend Nederlands en Engels. Kantonees ook redelijk vloeiend (moedertaal, maar spreek het niet dagelijks). Verder kon ik redelijk goed Duits, spreken gaat me niet zo goed meer af, maar verstaan wel. En op school Frans geleerd, maar meer dan mezelf voorstellen lukt niet vrees ik :+

Edit; Latijn en Grieks ook geleerd, Latijn kan ik nog een beetje lezen, Grieks niet meer.
Laatst bijgewerkt door mingming op 23-09-17 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:41

Ik doe het even net zoals LadyMadonna, lekker overzichtelijk!

Nederlands en Engels: spreken, verstaan, lezen, schrijven
Duits: Redelijk spreken, verstaan en lezen maar schrijven niet zo heel goed
Frans: Ik kan me redden in Frankrijk, zodra ik me er weer eventjes in verdiept hebt en alles een beetje is teruggekomen. :')
Latijn en grieks: Lezen/vertalen. Latijn beter dan grieks. :)

Alle talen in principe door school. Grieks en Frans laten vallen, nog steeds blij met Latijn.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Welke talen spreek jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:46

Nederlands en Engels. Duits en Spaans kan ik een klein beetje verstaan maar niet spreken. Voertaal is momenteel Engels. Nederlands gebruik ik amper nog, zinsopbouw is dan ook niet helemaal wat het geweest is haha. :))

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:47

Nederlands en Engels; Spreken, verstaan, lezen en schrijven
Duits; Spreken, verstaan en lezen. Schrijven matig.
Bulgaars; Lezen en simpele dingen kan ik verstaan en ik weet mijn weg rond de bar wel. Ik probeer het beter te leren, maar oei wat een moeilijke taal :')

Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Welke talen spreek jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:49

Ik spreek vloeiend Engels en Nederlands, ook kan ik een heeeel klein beetje begrijpen van Duits, Frans of Spaans, vnl lezen. Verder leer ik Zweeds omdat ik van de winter naar Zweden ga verhuizen :)
Mijn vriend spreekt vloeiend Urdu, Hindi, Punjabi, Engels en Zweeds. :))

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Welke talen spreek jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:52

Ik spreek Nederlands, Engels en Frans vloeiend. Ik versta en spreek een klein beetje Duits, ik versta ook goed Italiaans. Spreken vind ik lastiger. Verder oefen ik druk op Fries. :D

M. 21-07-2017. <3

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Welke talen spreek jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:00

Meld ik mij ook even:
Duits: Moedertaal
Nederlands: Spreken, verstaan, lezen en schrijven
Engels: Zit ik tussen Duits en Nederlands in, denk zou zo C1/C2 zijn.
Spaans: B2 heb ik cursus op universiteit gedaan
Italiaans: 2 jaar op school gehad. Gaat nog redelijk
Kroatisch: veel vakantie en vrienden daar, maar niet echt vloeiend.
Op dit moment, omdat ik toch met Nederlands eigenlijk alleen nog beetje bijleer ben ik bezig met Japans. En Frans staat nog op mijn wensenlijst.

jojoleinee

Berichten: 2649
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Welke talen spreek jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:06

Wat leuk en bijzonder dat er zoveel verschillende talen zijn die we met z'n allen bij elkaar kennen.
Mijn moedertaal is Nederlands en spreek verder Engels, Duits en ben gebarentaal (geen erkende taal) aan het leren :)

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Welke talen spreek jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:07

Wat is c1/b2 etc?

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:11

Er is een europese referentiekader, er is voor ieder niveau precies vastgelegd, wat je moet kunnen.
Dit is onderdeeld in A, B,C die ook weer onderdeeld zijn. A is beginner niveau, C2 is bijna moedertaal niveau.

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: Welke talen spreek jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:13

Nederlands, Noors, Brits, Australisch-Engels, Frans, Duits en Zweeds en Spaans een beetje :)

HARTniek’s ART is the creative, chill and yogic place to go....

Warboel
Berichten: 14673
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:16

Jeetje wat spreken jullie allemaal veel talen zeg! Ik heb absoluut geen talenknobbel haha :')
Nederlands sowieso vloeiend, Engels zeg ik altijd maar vloeibaar :Y) ik lees, versta en schrijf het goed alleen spreken vind ik soms wat lastig. Het is iig op het niveau dat je als HBO-er moet hebben want die toets heb ik gehaald :P

Duits kan ik wel wat verstaan, maar niet geweldig.
Frans heb ik gehad op de middelbare maar echt ene oor in andere weer uit :=

Leuk topic! Zou wel graag ooit nog een Scandinavische taal willen leren.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:23

Nederlands - vloeiend, moedertaal
Engels - vloeiend, heb ik gestudeerd & ben er docent in
Duits - Op school 5 jaar gehad, genoeg om het redelijk te kunnen volgen maar niet spreken
Frans - Op school 6 jaar gehad, kan een redelijk basis woordje spreken en aardig wat volgen
Spaans - Mijn ouders wonen in Spanje dus ken er genoeg van om het te kunnen begrijpen / volgen, maar ik kan het niet spreken
Latijn, Oud-Engels - Kan ik vertalen en redelijk vlot lezen zonder echt woord voor woord te moeten vertalen
Grieks, Oud-Noors - Kan ik vertalen

Kortom: Engels en NL vloeiend, de rest een beetje. Ik wil heel graag een aantal talen een stuk beter leren beheersen, vooral Spaans.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:26

Nederlands! :+

In Engels kan ik me wel redden, maar of ik het echt goed spreek... Duits een beetje en Spaans en Frans heb ik in een ver verleden wel geleerd, maar daar is niets van blijven hangen. (Alleen la chat en chien heb ik onthouden!)