[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:46

Ik kwam al eerder in het topic de combo vliegendeken van Qhp en DKR tegen, en dat bij 1(?) iemand de dekens kleiner vielen.
Mijn haflinger staat te zweten onder een regendeken daarom toch maar besloten om er nog 1 deken bij te bestellen, kwa prijs vind ik bovengenoemde dekens erg aantrekkelijk.
Van Amigo heeft hij een 190, denken jullie dat een 195 van DKR wat vergelijkbaar is?
Zal andere topics nog even doorlezen maar is er hier toevalig ook iemand die ervaring heeft met de Kroo en hun levertijd?


Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:50

hier de deken weer afgedaan, overdag veel te warm, maar snachts inderdaad groot verschil, helaas niet in de mogelijkheid om 2 keer per dag te gaan wisselen. dus ik denk, liever iets te fris (ze kan in de schuilstal komen en er is al weer onbeperkt goed hooi) dan te warm overdag.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:21

Duhelo schreef:
hier de deken weer afgedaan, overdag veel te warm, maar snachts inderdaad groot verschil, helaas niet in de mogelijkheid om 2 keer per dag te gaan wisselen. dus ik denk, liever iets te fris (ze kan in de schuilstal komen en er is al weer onbeperkt goed hooi) dan te warm overdag.



Hier hetzelfde... Daarom op zoek naar een Bucas Sunshower, iemand die toevallig nog te koop in 155/205? O:)

Irocco Bleu <3 B+12

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:23

Hier laat ik de deken op. Valt me best mee hoe warm t is dacht dat het 19 graden werd maar ze zon komt niet door en er staat een windje. Staat prima onder der 50g!

[o]

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:33

lindamusters schreef:
Duhelo schreef:
hier de deken weer afgedaan, overdag veel te warm, maar snachts inderdaad groot verschil, helaas niet in de mogelijkheid om 2 keer per dag te gaan wisselen. dus ik denk, liever iets te fris (ze kan in de schuilstal komen en er is al weer onbeperkt goed hooi) dan te warm overdag.



Hier hetzelfde... Daarom op zoek naar een Bucas Sunshower, iemand die toevallig nog te koop in 155/205? O:)


Je hebt pb

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:47

Blij dat ik de deken afgedaan heb. Super warm hier.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:48

Die van mij staat nu ook bloot sinds Dinsdag, ze voelde te warm onder haar Sunshower zelf savonds!

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:21

Hier is het ook erg warm. Loop zelf ook in een t-shirtje, dan ga ik mijn paard geen deken opleggen. Ik denk dat ik hem vannacht ook maar af laat, afgelopen nacht ook niet opgehad.
Mijn paard staat trouwens nog steeds in haar zomervacht. Zijn er nog meer paarden die nog helemaal geen vacht aanmaken?

Koper

Berichten: 30229
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:24

__elise__ schreef:
Hier is het ook erg warm. Loop zelf ook in een t-shirtje, dan ga ik mijn paard geen deken opleggen. Ik denk dat ik hem vannacht ook maar af laat, afgelopen nacht ook niet opgehad.
Mijn paard staat trouwens nog steeds in haar zomervacht. Zijn er nog meer paarden die nog helemaal geen vacht aanmaken?

Hier precies het zelfde, alleen dan wel met vacht. Mijn ruin heeft overall al meer vacht, mijn merrie begint met de stukken waar in de zomer het winterhaar het laatste weg gaat :+

Maar héérlijk weer! Heb tijdje op de smid staan wachten vanochtend. Helemaal niet erg {:}

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:42

Mijn vos zit ook nog helemaal strak in z'n vacht.

oh_oh

Berichten: 1425
Geregistreerd: 09-05-06
Woonplaats: In het groene hart van Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:29

Hallo ik heb zit met een dilemma en hoop eigenlijk dat ik hier advies kan krijgen waar ik en een van mijn paarden wat aan heeft.

Een van mijn paarden, een fjord heeft onder haar eczeemdeken last gekregen van ontstoken bultjes op rug en flank, het vermoeden is regenschurft.

Ik wil dit wassen, behandelen. Maar... Haar vacht is al dikker aan het worden. Ik moet het scheren om op de huid te komen. Op zich geen probleem. Maar hoeveel grams is nu handig voor een bloot paard? Ik hoop dat ze daarna weer vacht gaat aanmaken en *fingers crossed* zonder deken kan.

Ik heb een 150 gr regendeken voor Haar, zal dit voldoende zijn?

Ik heb mijn andere paard ook in de winter geschoren, maar die staat helke winter kaal. Bij mijn fjord is de reden anders en mag ze vacht aanmaken alleen moet het er nu even af.

oOOoOOOo ik loop rondjes... alleen maar rondjes... elk rondje is anders... oOOoOOOo

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:00

Vanochtend stond ze er heet onder. Nog niet niet zweten. Haha
Deken blijft voorlopig dus af.

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:38

oh_oh schreef:
Hallo ik heb zit met een dilemma en hoop eigenlijk dat ik hier advies kan krijgen waar ik en een van mijn paarden wat aan heeft.

Een van mijn paarden, een fjord heeft onder haar eczeemdeken last gekregen van ontstoken bultjes op rug en flank, het vermoeden is regenschurft.

Ik wil dit wassen, behandelen. Maar... Haar vacht is al dikker aan het worden. Ik moet het scheren om op de huid te komen. Op zich geen probleem. Maar hoeveel grams is nu handig voor een bloot paard? Ik hoop dat ze daarna weer vacht gaat aanmaken en *fingers crossed* zonder deken kan.

Ik heb een 150 gr regendeken voor Haar, zal dit voldoende zijn?

Ik heb mijn andere paard ook in de winter geschoren, maar die staat helke winter kaal. Bij mijn fjord is de reden anders en mag ze vacht aanmaken alleen moet het er nu even af.

150 is teveel denk ik zo.. Hier geschoren onder eczeemdeken ook een fjord

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:55

150 gaat ie waarschijnlijk in kapot ja

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:57

Hier vanmiddag de ongevoerde dekens er door een stalgenootje afgehaald, 20 graden met een zonnetje.
Vanavond maar even kijken of ik ze weer op doe of niet.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 18:18

Ik twijfel ook enorm om vanavond weer de sunshower van bucas of 100 grams op te doen. Ze hebben afgelopen week snachts op stal gestaan en overdag in paddock. Vanaf nu weer 24/7 buiten.
Overdag komt ze sowieso bloot te staan maar voor de nachten ben ik nog zo in dubio :(

oh_oh

Berichten: 1425
Geregistreerd: 09-05-06
Woonplaats: In het groene hart van Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 18:40

Nies_ schreef:
150 gaat ie waarschijnlijk in kapot ja


Van warmte dan bedoel je neem ik aan :)

Ik was eigenlijk bang dat ze kaal een dikkere deken nu al nodig zal hebben dan 150 gr. Maar niet dus.. Dan koop ik een fleece gevoerde er bij.

oOOoOOOo ik loop rondjes... alleen maar rondjes... elk rondje is anders... oOOoOOOo

oh_oh

Berichten: 1425
Geregistreerd: 09-05-06
Woonplaats: In het groene hart van Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 18:42

Yvank_ schreef:
150 is teveel denk ik zo.. Hier geschoren onder eczeemdeken ook een fjord


Heb jij ook pas geleden geschoren?
En ook echt kaal?

oOOoOOOo ik loop rondjes... alleen maar rondjes... elk rondje is anders... oOOoOOOo

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:02

Ja 2 weken geleden alles ja helemaal kaal.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:07

Vind het lastig met dit weer. Afgelopen dagen paard onder 0 gr deken + 100 gr liner, vanochtend af laten halen door stalgenoot. Ga zo kijken bij hem of hij de nacht door kan komen zonder deken. Als het droog blijft en niet al te hard waait moet dat kunnen. :j

Koper

Berichten: 30229
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:57

Het wordt mistig dus bij mij gaan de ongevoerde dekens er op. Afgelopen zondag al de mist :+ mee in gegaan. Het was niet overdreven koud, geen regen, wel mistig. Kom ik 's ochtends (half 8) op de wei aan en het eerste wat ik zie is een verkleumd paard.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:10

Mijn paard is een week geleden helemaal geschoren, staat nu onder een fleecegevoerde regendeken en daar is ie best warm onder geweest vandaag. Twijfel of ie morgen gewoon onder een dun zomerdekentje of zelfs zonder deken kan. Het weer is er wel naar maar omdat ie geschoren is durf ik het toch net niet aan..

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:37

Ik laat die van mij toch maar bloot staan vannacht. Ik heb net wel even de sunshower van bucas opgedaan maar toen ze begon te grazen vond ik die bij de hals toch wel heel erg strak zitten. Was dat niet het geval geweest had ik 'm opgelaten. Ze is gelukkig niet geschoren dua ga er vanuit dat haar vacht het zelf wel allemaal regelt.

Equinssa

Berichten: 106
Geregistreerd: 22-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:43

Ik heb een deken gekocht voor mijn fjord, maar ik twijfel erg aan de maat..
halsverbreder/dekenverlenger gebruiken of een maatje groter? of zou een maat groter net te groot zijn..
Afbeelding
Afbeelding

(dit is trouwens een amigo deken)

Equinssa, passie voor paarden mét gevoel.
Mijn youtube kanaal:
https://www.youtube.com/channel/UCyNPY7y-DloTkwScEeA8bIw?view_as=subscriber

Koper

Berichten: 30229
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:45

Overduidelijk een Bravo. Ik vrees dat de deken gewoon het verkeerde model is voor je fjord.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers