Kies"pijn"?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Kies"pijn"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-17 19:40

Sinds van het weekend heb ik linksboven in m'n mond een zeurend gevoel. Drukkend haast, kan het niet echt pijn noemen. Een beetje of een vulling te hoog gezet is (maar dat is niet het geval).
Ik kan ook niet echt een specifieke plaats aanwijzen. Vaak lijkt het om mijn ena achterste kies te gaan, maar soms lijkt het ook meer net achter m'n hoektand te zitten :?
Af en toe lijkt het ook soort van jeukerig, alsof er iets tussen zit (ook niet het geval). Jukbeen ook licht gevoelig...
Omdat ik over een flinke dosis tandarts angst beschik en als de dood ben dat er wellicht een (beginnende) ontsteking zit, vanmorgen maar even m'n tandarts gebeld.
Eerste vraag was of ik verkouden was (ja!)...
Het zou met m'n holtes te maken hebben, de wortel punten zitten daar zo dichtbij dat ze kunnen gaan vervelen bij een flinke (neus) verkoudheid..
en op een foto zouden ze dan toch niks kunnen zien, dus ik moest t maar een weekje aan kijken...
Tja... das leuk... straks zit er wel een ontsteking en dan zit ik in het weekend te klooien... heb ik me nu te snel af laten schepen of moet ik het idd maar even aankijken?


Anoniem

Re: Kies"pijn"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:42

Heb ik toevallig vandaag de tandarts voor gezien, ontstekinkje in het tandvlees :j je zou bij etos perio-aid spoeling kunnen halen. Kreeg ik vandaag als advies en als het niet weg is gaat de mondhygieniste hem volgende week bij mn reguliere bezoekje weghalen :j

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Kies"pijn"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-17 19:45

Ik heb nog wel van dat aanstip spul (bruin flesje, geel etiket, weet even niet hoe het heet)


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Kies"pijn"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:47

Verstandskiezen?

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Kies"pijn"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-17 19:49

Nee, aan deze kant is ie keurig doorgekomen. Mijn achterste kies is enkele jaren terug getrokken en mijn verstandskies heeft dat gat netjes opgevuld

fjordjes

Berichten: 11965
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:53

LadyMadonna schreef:
Sinds van het weekend heb ik linksboven in m'n mond een zeurend gevoel. Drukkend haast, kan het niet echt pijn noemen. Een beetje of een vulling te hoog gezet is (maar dat is niet het geval).
Ik kan ook niet echt een specifieke plaats aanwijzen. Vaak lijkt het om mijn ena achterste kies te gaan, maar soms lijkt het ook meer net achter m'n hoektand te zitten :?
Af en toe lijkt het ook soort van jeukerig, alsof er iets tussen zit (ook niet het geval). Jukbeen ook licht gevoelig...
Omdat ik over een flinke dosis tandarts angst beschik en als de dood ben dat er wellicht een (beginnende) ontsteking zit, vanmorgen maar even m'n tandarts gebeld.
Eerste vraag was of ik verkouden was (ja!)...
Het zou met m'n holtes te maken hebben, de wortel punten zitten daar zo dichtbij dat ze kunnen gaan vervelen bij een flinke (neus) verkoudheid..
en op een foto zouden ze dan toch niks kunnen zien, dus ik moest t maar een weekje aan kijken...
Tja... das leuk... straks zit er wel een ontsteking en dan zit ik in het weekend te klooien... heb ik me nu te snel af laten schepen of moet ik het idd maar even aankijken?



Oh dit heb ik laatst ook gehad! Ik dacht ook meteen dat het een wortelkanaalbehandeling zou worden maar ik was ook goed verkouden. Daarna was het gelukkig over. Ik zou het even afwachten tot je verkoudheid over is en eventueel de pijn onderdrukken met een pijnstiller.

MerleSimone

Berichten: 5715
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:04

Ik heb ook gauw last van mn tanden als ik verkouden ben! Iedere stap voelt alsof er een hamer op mn kiezen ramt -O-

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Kies"pijn"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:11

Ik heb altijd de eerste dagen van een verkoudheid last van mijn tanden en kiezen in mijn bovenkaak. Dit komt door de druk op de bijholtes en daardoor worden de wortels gevoelig.
Met paracetamol neemt het nare gevoel snel af en met een dag of 3 is het eigenlijk altijd weg (of je moet een bijholte en/of voorhoofdholteontsteking krijgen)

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:13

Zelf heb ik een paar maanden geleden met spoed bij de kaakchirurg gezeten met zelfde symptomen. Ze wilden even een foto maken en konden zien dat mijn holtes ontstoken waren en er niks aan de hand was met mijn mond. Even doorgegaan naar kno en die hebben me toen heel veel medicatie meegegeven ( 3 verschillende neussprays, 4 verschillende allergie tabletten etc ) en als het na 2 weken niet beter was, dan een nieuwe operatie aan de holtes.

Gewoon morgen de huisarts bellen en zeggen dat de tandarts denkt dat je last hebt van je holtes. Krijg je een neusspray mee.

Zeker omdat je zegt dat je ook last hebt van je jukbeen kan het best ergens in de holtes zitten. Mijn tandarts heeft de gekste verhalen verteld over mensen die alle tanden hebben laten trekken door enorme pijn in de kaken, bleek het een bijholte ontsteking te zijn.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Macs

Berichten: 7615
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:15

Ja ik heb dat ook! Maar ben ooit geopereerd aan mijn wortelpuntjes.
Als ik verkouden ga worden voel ik het 2 dagen van te voren aan mijn kies.
Met een bijholteonsteking heb ik het gevoel dat mijn kies er uit kan vallen bij elk hobbeltje :')
Maar ik zou dus niet weten of het erg is als je in eerste instantie niks aan je wortelpuntjes hebt..

Maks :+:

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Kies"pijn"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:38

Waarom twijfel je over de mogelijkheid van een ontstoken holte? Zo klinkt het nml wel met het jukbeen erbij. Verergert het wellicht als je voorover buigt? Dat is nml echt wel een indicatie voor een bijholteonsteking :) Ik heb dat met enige regelmaat en ja ook met die vage en verspringende 'kiespijn' ;)

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Janneke2

Berichten: 22651
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Kies"pijn"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:16

Ik zou geen paracetamol slikken, maar spul dat jouw lichaam helpt de verkoudheid etc op te ruimen, zoals zink en vitamine C.
(Een ontsteking doet weliswaar zeer, maar het is hoe lichaam virussen etc er uit werkt.)

Aangevuld met rust, slapen, warmte, fruit, groentesoep etc.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk94, ComscoreBot, Jadero, Lizzah, LvA1993, Polarize, Wistaire en 52 bezoekers