Alpenquarter Jim @ Indian Summer Show Bergschenhoek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Alpenquarter Jim @ Indian Summer Show Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-17 19:19

We hebben weer een poging gewaagd vandaag. En een goede poging. De vorige 2 shows hadden we alleen maar DQ's en gingen we nogal eens ergens heen waar ik niet wilde (Mach 4 door de bak). Maar vandaag was het wel allemaal van mij. En dat is zo'n stap vooruit!
Mijn instructeur was bij het losrijden en dat was echt super fijn. Hij heeft me enorm geholpen om mij en Jim uit dat rengedrag te halen. We zijn er nog lang niet, maar het begin is er.
Losrijden was fijn, Ranch Riding was helemaal van mij, daarna losrijden ging wat minder fijn maar wel goed gekregen en Reining was 90% van mij. En voor beide onderdelen ook nog een plaatsing en lintje, maar dat interesseert me eigenlijk niet zo :D
In de Ranch Riding was ik als 5e van de 7 geplaatst. Het was wat tam, dus daar verloor ik punten op. Maar laat dat tam zijn nu net het doel van vandaag geweest zijn :D
In de Reining ben ik als 2e van de 2 geplaatst en dat was ook prima. Flinke penalty's bij de cirkel rechtsom, omdat hij er toch even tussenuit piepte, maar ik heb hem meteen op de kleine cirkel gezet (opdracht van vandaag) en hij kwam meteen weer bij mij. Dat was gelukkig ook volgens pattern, alleen zo'n 1,5 meter voor de middenmarker. Dus ja, penalty's :+
Maar ook hier mijn doel bereikt!

Ik ben echt heel blij met vandaag. Dit is een enorme stap vooruit. We zijn er nog lang niet, maar hier kunnen we weer mee verder.

Groom Verity heeft weer wat foto's gemaakt.

Losstappen in de buitenbak. Ik werd er nog niet blij van :=
Afbeelding

Afbeelding

Werkoverleg :))
Afbeelding

Fijn stappen. Ondanks dat we met 10 in de bak zaten, waarvan een aantal kriskras langs ons crossten.
Afbeelding

En fijn galopperen
Afbeelding

In de pauze mochten we even binnen rijden. Ik had een oortje in met losrijden. Heel fijn. En soms ook heel grappig :+
Afbeelding

En toen oortje uit en serieus aan de bak. Trots momentje, ik kon hem zelfs loslaten van voor +:)+
Afbeelding

Line up
Afbeelding

En weer buiten inrijden voor de reining. Hier werd hij toch wel wat sterk af en toe. Hij was er gewoon klaar mee. Maar uiteindelijk wel de knop om kunnen zetten en weer fijn kunnen rijden.
Afbeelding

En toen de binnenbak weer in.
Linkergalop ging heel fijn. Hij viel een beetje door mijn binnenbeen heen (richting uitgang), daarom moest ik wel even inkomen.
Afbeelding

Rechtergalop piepte hij weer even weg, maar kon ik hem op de kleine cirkel weer bij me houden.
Super geconcentreerd, ik was enorm gefocust :j
Afbeelding

Spins, op slakkentempo en nog lang niet goed. Maar inmiddels wel een soort van om de achterhand.
Afbeelding

Stop (geen sliding). Hij duwde hier een beetje door.
Afbeelding

En ons rode lintje. Ik was als laatste en we hadden bitcontrole. Vandaar dat ik ernaast loop.
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Leo

Berichten: 50098
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Alpenquarter Jim @ Indian Summer Show Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:24

Ik vind jullie heel stoer :j Top dat het vandaag al weer zo'n mooie opsteker was!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101637
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:24

Fijn dat het goed ging! Jullie gaan steeds een stapje vooruit! :D

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

melody7

Berichten: 13684
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:28

Mooie foto's, het ziet er fijn uit! :j

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Alpenquarter Jim @ Indian Summer Show Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:46

Goed bezig Amanda +:)+
Blijf je manier van vlechten ook super gaaf staan bij Jim.
Mooi dat het steeds beter gaat

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:46

Jullie zijn zon knap duo!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Alpenquarter Jim @ Indian Summer Show Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:54

Leuke foto's! Die vlechtjes zo vind ik ook heel tof staan. Goed dat je er zo'n goed gevoel over hebt!

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Alpenquarter Jim @ Indian Summer Show Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:35

Wat een gave foto's weer! Elke stap is er eentje en dit waren weer hele mooie stappen :)

‘’Working with horses is a gift, who can learn you more than your own reflection’’

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27962
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Alpenquarter Jim @ Indian Summer Show Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:28

Jeuj vooruitgang! Stapje voor stapje! +:)+

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: Alpenquarter Jim @ Indian Summer Show Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 08:30

Weer een leuk topic van jullie! Vind altijd dat je hem fijn en eerlijk rijdt. Goed om te zien

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Alpenquarter Jim @ Indian Summer Show Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:00

Wat zijn jullie stoer!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Alpenquarter Jim @ Indian Summer Show Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-17 13:12

Bedankt voor alle leuke berichtjes!
Het gaat niet 100% van de tijd goed (volgens mij bij niemand :D ), maar we doen ons best en het gaat steeds beter :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: Alpenquarter Jim @ Indian Summer Show Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:16

Heyyyy krijg jij ook training van Karel? Fijne lessen geeft ie he?

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-17 15:18

Ja klopt! Alweer een paar jaar. Hij geeft enorm fijn les. We zijn flink gegroeid de afgelopen jaren. Alleen dat stukje wedstrijd... Daarom was ik ook heel blij dat hij er een keer bij kon zijn.
Thuis gaat het namelijk allemaal heel goed. Maar op wedstrijd zijn we echt beginners. Dan is er bij Jim veel spanning en ik vind het lastig daarmee om te gaan. Dus was fijn om daar even een keer begeleiding bij te hebben.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Alpenquarter Jim @ Indian Summer Show Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:06

Leuk stel zijn jullie en wat goed dat je uit je comfortzone bent gestapt!


Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Alpenquarter Jim @ Indian Summer Show Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:14

Hihi op foto 3 zie je hem denken met zijn prethoofd, wat zal ik straks in de ring eens uit gaan spoken....

Gelukkig viel dat mee, ik vind je superstoer dat je je er niks van aantrekt en er gewoon voor gaat en al doende het gedrag eruit traint.

Ik vind hem trouwens ook altijd superfijn lopen, echt knap hoe je dat voor elkaar krijgt. :j

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Alpenquarter Jim @ Indian Summer Show Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-17 09:42

Ik dacht dat ik hier al op gereageerd had. Maar bedankt voor het compliment!
We doen ons best. En dat gaat de ene keer beter dan de andere. Maar we trainen vooral ook basis, lossigheid en sterker maken. En als dat goed zit, dan moet je dat overal kunnen terughalen. Ook al is er veel spanning enzo. Het zal dan alleen meer moeite kosten en als het te spannend wordt, trekt hij zich er ook gerust even uit of zet vast. Dat maakt het zo lastig :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Alpenquarter Jim @ Indian Summer Show Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:10

Nou dat zie je echt terug, zelfs op de foto's waar jij zegt dat hij wat sterk is, zie je hem op heel licht contact meegeven en nageven. :j En hoe lekker hij zijn lijf om je been buigt. Jullie zijn mijn voorbeeld. :D Blijf vooral van deze leuke topics maken :)

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: Alpenquarter Jim @ Indian Summer Show Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:59

Weet je wat ik nou zo leuk vind? Dat het gewoon lekker een haffie is! Dat niet alleen de quarters en paints het doen! Al helemaal reining vind ik knap! Met mijn quarter doe ik pleasure en horsemanship :P ik vind reining ook heel gaaf om te zien die van mij spint perfect en heel snel en kan ook een sliding stop. Alleen die van mij is vroeger ja eigenlijk wel een beetje mishandeld geweest in de reining dus vind ze dat gewoon eng. Maar 1x in de 2 weken een spinnetje gaan geen kwaad en 1 keer in de 2 maanden een sliding stop ook niet Haha. Vind het wel leuk om zo afentoe te doen maar vooral om het te zien is leuk! En dan vind ik Colonels Shining Gun prachtig om te zien, maar ik vind zo met je haflinger ook heerlijk om te zien echt leuk'


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers