Wat waren/zijn nou echt fijne combinaties om naar te kijken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
JudithGigi

Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Wat waren/zijn nou echt fijne combinaties om naar te kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-17 14:38

En dan bedoel ik vooral in de dressuur :)
Op dit moment kijk ik niet graag naar hoge dressuurwedstrijden, ik vind het er allemaal zo strak en gejaagd uit zien. Het lijkt voor mij meer tegenwerken dan samenwerken.

Nu vraag ik me af welke combinaties jullie kennen (zowel oude als huidige) die wel met een fijn beeld rijden. Met fijn bedoel ik voornamelijk het stukje ontspanning, takt, samenwerken. Niet het geshow wat je nu vaak ziet.

Groetjes :D


SeaSide

Berichten: 2307
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:45

Ik kan hier altijd uren naar kijken, mijn jeugd idool Jolanda Adelaar met Fjord Guusje.

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:46

Laatste tijd ben ik op het top niveau erg te spreken over Sönke Rothenberger met Cosmo en Cathrine Dufour met Atterupgaards Cassidy. Lengte, ontspanning en harmonie :)
Laatst bijgewerkt door MariekeS_ op 19-09-17 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt


TROY (2019) & LAYS (2014)

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:47

Ik weet nog heel goed dat ik, jaren geleden, als klein meisje de Olympische Spelen zat te kijken. Het magische moment van Anky die een uitgestrekte draf liet zien, vergeet ik echt nooit meer. Ik was zo onder de indruk, ze zweefde gewoon helemaal. Ik denk dat het nog met Bonfire was toen. Echt een moment uit de paardensport die ik nooit meer vergeet... <3

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

JudithGigi

Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-17 14:52

SeaSide schreef:
Ik kan hier altijd uren naar kijken, mijn jeugd idool Jolanda Adelaar met Fjord Guusje.
[ Video ]


Haha leuk, een fjord :D
Op wat kleine details na is dit inderdaad waar ik naar zoek, het samenwerken boven de spectaculaire bewegingen en niet het "wilde paard onder controle moeten houden" idee.

@MariekeS ik zal eens gaan zoeken :D

edit: nu ik het zie meen ik me inderdaad de combinatie te herinneren, dacht er toen inderdaad hetzelfde over :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:55

Meen je dat echt SeaSide en TS...? Dat ontzettende duwen met die zit in de piaffe? De bijtikken met de zweep wat ze constant doet? Dat optillen met d'r handen bij de Spaanse pas? Nee dit is voor mij echt het toonbeeld van trucjes aanleren, dit is geen dressuur in de zin van het woord zoals het bedoeld is.

Ik vrees dat hier een stukje romantiek bij komt kijken voor velen. Maar als dit de manier is waarop het moet, dan voor mij maar helemaal niet. Dan kijk ik liever naar een meiske van 12 dat een BB-springparcourtje foutloos aflegt met een prachtge zit op een fanatieke Fjord. Ofzoiets.

Iedereen die een fijn, blij paard rijdt dat met plezier z'n oefeningen uitvoert (op welk niveau dan ook), maar waar ik aan de ruiter nauwelijks iets kan zien qua hulpen, dat vind ik fijne combinaties.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!


FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:58

MariekeS_ schreef:
Laatste tijd ben ik op het top niveau erg te spreken over Sönke Rothenberger met Cosmo en Cathrine Dufour met Atterupgaards Cassidy. Lengte, ontspanning en harmonie :)


Cathrine Dufour en Cassidy inderdaad :j . Plaatst ook veel van trainingen op instagram.

Nikita :knuffel:

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Wat waren/zijn nou echt fijne combinaties om naar te kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:00

Ik ben een rasechte springruiter dus ik kan niet alle reilen en zeilen van de dressuur, maar Ingrid Klimke vind ik aangenaam om naar te kijken. Correct me if I'm wrong :+

Veronica2
Berichten: 2660
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:01

MariekeS_ schreef:
Laatste tijd ben ik op het top niveau erg te spreken over Sönke Rothenberger met Cosmo en Cathrine Dufour met Atterupgaards Cassidy. Lengte, ontspanning en harmonie :)

Inderdaad. Het hele Duitse team is het aankijken wel waard, maar ik kijk ook altijd graag naar Carl Hester en zo zijn er nog wel een heleboel op te noemen. Het is altijd fijn als ruiters laten zien dat het er allemaal heel makkelijk uit kan zien, alsof het niet moeilijk is 8-) .

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:03

Laurievc schreef:
Ik ben een rasechte springruiter dus ik kan niet alle reilen en zeilen van de dressuur, maar Ingrid Klimke vind ik aangenaam om naar te kijken. Correct me if I'm wrong :+


Jahh en onze eventing bondscoach Bettina Hoy. Als rijdt die dan enkel dressuur bij de eventingwedstrijden het is wel heel prettig om naar te kijken

mina_dero

Berichten: 354
Geregistreerd: 20-11-16
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:05

ik kan uren naar Totilas en Edward Gal kijken

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:05

MariekeS_ schreef:
Laatste tijd ben ik op het top niveau erg te spreken over Sönke Rothenberger met Cosmo en Cathrine Dufour met Atterupgaards Cassidy. Lengte, ontspanning en harmonie :)

Eens
Rije schreef:
Meen je dat echt SeaSide en TS...? Dat ontzettende duwen met die zit in de piaffe? De bijtikken met de zweep wat ze constant doet? Dat optillen met d'r handen bij de Spaanse pas? Nee dit is voor mij echt het toonbeeld van trucjes aanleren, dit is geen dressuur in de zin van het woord zoals het bedoeld is.

Ik vrees dat hier een stukje romantiek bij komt kijken voor velen. Maar als dit de manier is waarop het moet, dan voor mij maar helemaal niet. Dan kijk ik liever naar een meiske van 12 dat een BB-springparcourtje foutloos aflegt met een prachtge zit op een fanatieke Fjord. Ofzoiets.

Iedereen die een fijn, blij paard rijdt dat met plezier z'n oefeningen uitvoert (op welk niveau dan ook), maar waar ik aan de ruiter nauwelijks iets kan zien qua hulpen, dat vind ik fijne combinaties.

Eens

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:06

Laurievc schreef:
Ik ben een rasechte springruiter dus ik kan niet alle reilen en zeilen van de dressuur, maar Ingrid Klimke vind ik aangenaam om naar te kijken. Correct me if I'm wrong :+


Ja zeker! Helemaal mee eens. En ook verfrissend dat zij haar paarden heel afwisselend traint. Ook de dressuur hengst moet over cavaletti's :D


TROY (2019) & LAYS (2014)

Akires1

Berichten: 350
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:14

Laurievc schreef:
Ik ben een rasechte springruiter dus ik kan niet alle reilen en zeilen van de dressuur, maar Ingrid Klimke vind ik aangenaam om naar te kijken. Correct me if I'm wrong :+


Wat mij betreft zit je niet fout :)
En ze heeft het niet van een vreemde.
Kijk maar eens naar oude beelden van haar vader Reiner Klimke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:17

Ik kijk graag naar Masanao Takahashi met Fabriano. Ben ook heel benieuwd hoe hij met Eaton (Enton) gaat zijn samen :j

JudithGigi

Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-17 15:20

Rije schreef:
Meen je dat echt SeaSide en TS...? Dat ontzettende duwen met die zit in de piaffe? De bijtikken met de zweep wat ze constant doet? Dat optillen met d'r handen bij de Spaanse pas? Nee dit is voor mij echt het toonbeeld van trucjes aanleren, dit is geen dressuur in de zin van het woord zoals het bedoeld is.

Ik vrees dat hier een stukje romantiek bij komt kijken voor velen. Maar als dit de manier is waarop het moet, dan voor mij maar helemaal niet. Dan kijk ik liever naar een meiske van 12 dat een BB-springparcourtje foutloos aflegt met een prachtge zit op een fanatieke Fjord. Ofzoiets.

Iedereen die een fijn, blij paard rijdt dat met plezier z'n oefeningen uitvoert (op welk niveau dan ook), maar waar ik aan de ruiter nauwelijks iets kan zien qua hulpen, dat vind ik fijne combinaties.


Maar daarom zeg ik ook dat ik het niet met alles eens ben :) Die stukken inderdaad niet, maar over het algemeen vind ik het heel vriendelijk uit zien :j

JudithGigi

Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-17 15:22

Laurievc schreef:
Ik ben een rasechte springruiter dus ik kan niet alle reilen en zeilen van de dressuur, maar Ingrid Klimke vind ik aangenaam om naar te kijken. Correct me if I'm wrong :+


Hier ook fanatiek springruiter (wel met veel interesse voor de dressuur), daarom ken ik er ook weinig :')
Maar zowel Ingrid Klimke als haar vader ben ik ook fan van!

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:24

Laurievc schreef:
Ik ben een rasechte springruiter dus ik kan niet alle reilen en zeilen van de dressuur, maar Ingrid Klimke vind ik aangenaam om naar te kijken. Correct me if I'm wrong :+


Ik kijk ook heel graag naar Ingrid Klimke. En ze heeft het inderdaad niet van een vreemde.
Ik kijk ook graag naar haar vader. Zo hoort voor mij een happy athlete er uit te zien. Balans, takt en een goede deinende aanleuning (neus voor de loodlijn en de nek het hoogste punt)

https://www.youtube.com/watch?v=eEytZ9WGvWI

JudithGigi

Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-17 15:27

damian23 schreef:
Laurievc schreef:
Ik ben een rasechte springruiter dus ik kan niet alle reilen en zeilen van de dressuur, maar Ingrid Klimke vind ik aangenaam om naar te kijken. Correct me if I'm wrong :+


Ik kijk ook heel graag naar Ingrid Klimke. En ze heeft het inderdaad niet van een vreemde.
Ik kijk ook graag naar haar vader. Zo hoort voor mij een happy athlete er uit te zien. Balans, takt en een goede deinende aanleuning (neus voor de loodlijn en de nek het hoogste punt)

https://www.youtube.com/watch?v=eEytZ9WGvWI


Mooi dat filmpje! Vind het echt super hoe ontspannen de hele uitstraling van de paarden is. Oortjes fijn erop, geen "zielige" ogen

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:27

De Amerikaanse Laura Graves en Verdades en natuurlijk Charlotte Dujardin met Valegro
En onze eigen Imke Schellekens mag ik graag zien rijden!

Als paardrijden makkelijk was, had het wel voetbal geheten..

Rosabel

Berichten: 231
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Wouwse Plantage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:32

Annemarie Sanders-keizer en Amon. Mijn jeugdidolen. Net als Manuela Beeloo met die prachtige spaanse schimmelhengst. Wat was ik trots toen ik als 11 jarige even op haar hengst mocht rondstappen!

Volg ons op instagram:TipiPoint Stud

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: Wat waren/zijn nou echt fijne combinaties om naar te kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:41

Helen Langehanenberg met Damon Hill vond ik ook altijd fantastisch om naar te kijken! Jammer dat het geen combinatie meer is. Zij heeft ook een behoorlijke tijd bij Ingrid Klimke getraind.

*pum**pum**pum**pum**pum*

Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:44

Ik hou helemaal niet van de hedendaagse, gehaaste en in mijn ogen gedwongen dressuur. Zelf kijk ik liever naar mensen die op basis van geduld en wederzijds vertrouwen en zonder agenda en hulpmiddelen als scherpe bitten en sporen hetzelfde bereiken, zoals bijvoorbeeld Frédérique Pignon.

Vroeger was ik 'fan' van Ellen Bontje en Annemarie Sanders Keizer (die overigens nog steeds vlakbij ons een stal runt). Maar meer om de paarden dan om de ruiters zelf.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:45

Rosabel schreef:
Annemarie Sanders-keizer en Amon. Mijn jeugdidolen. Net als Manuela Beeloo met die prachtige spaanse schimmelhengst. Wat was ik trots toen ik als 11 jarige even op haar hengst mocht rondstappen!

Fietste vandaag nog langs Annemarie, toen zij haar hond aan het uitlaten was. :D

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:53

Shenavallie schreef:
Rosabel schreef:
Annemarie Sanders-keizer en Amon. Mijn jeugdidolen. Net als Manuela Beeloo met die prachtige spaanse schimmelhengst. Wat was ik trots toen ik als 11 jarige even op haar hengst mocht rondstappen!

Fietste vandaag nog langs Annemarie, toen zij haar hond aan het uitlaten was. :D


Gaaf ! :D
Annemarie ging ik als piepjong meiske ook altijd kijken op wedstrijd :j

Verder de Klimkes, Dujardin en Hester, Michael Jung, Uta Graf en sommige spaanse combinaties.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, Goldwynn, nafkedemi, SemrushBot, Tango1979, Vagabondo en 99 bezoekers