[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:43

Ja ik lees nog steeds mee!! :j

Wat super gaaf dat je naar de zee bent geweest met zijn allen. Lijkt me heel leuk en vooral gezellig!
Zou ik ook wel een keer willen, gaaf zeg!

(Ik zit momenteel meer in de meeleesmodus op bokt).

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:46

Ja, ik lees heel enthousiast mee! Vooral blijven posten! :j
Wat heerlijk zo aan zee, gaaf <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-17 13:18

Nadine, Dexter heeft gevochten. -:(-
Het is ook gewoon een ontzettende rotkop soms hoor, naar andere paarden.
Moet je zien:

Deze is van dag 1
Afbeelding

Deze is er bij gekomen op dag 2
Afbeelding

Dus nu heeft ie 2 oorlogswondes onder elkaar

Afbeelding


De sukkel

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:51

Ohhhh wat een aap!!
Nou goede zorgen erbij zie ik al!
Als straks dicht is aloe vera erop! Dan heb je lans dat er geeb littekens komen! :)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl


Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-17 14:08

Ja die heb ik al haha. Als er echt grote wondjes zijn heb ik altijd neocutigenol die werkt echt fantastisch. Blauwe spray voor de vliegen en ontsmetting en nog oranje spray voor morgen haha

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-17 09:38

Vrijdag komt dierenarts nummer 3...
Ik haal mijn paard bijna vaker zo uit de wei, dan normaal:
Van vorige week:
Hier heb ik net de vorige laag sudocrem er af gewassen om opnieuw in te smeren

Afbeelding

Van gisteren:

Afbeelding

Afbeelding
Deze is nog rood en warm

Hij zit ook de hele tijd met zijn hoofd tegen de waterbak te schuren, maar écht non stop.
Hier zie je beter waar ze zitten op het lichaam

Afbeelding

Voor de duizendste keer gecontroleerd op luizen en vlooien maar niks. Andere paarden hebben ook niks, hij heeft niks bijgevoerd gekregen omdat hij sinds 2 weken op een andere wei staat, zelfs geen hooi dus dat kan het niet zijn..

Hopelijk kan deze DA eindelijk uitsluitsel geven maar ik heb er goede hoop op. Mijn hondje gaat ook naar hun praktijk en hij wordt daar heel nauw opgevolgd (die zit te tobben met zijn oortje).


Sja je moet maar veel beesten willen hebben hé :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:55

Wat vervelend!
Hopelijk vindt je een oorzaak.

Even ervaring delen mbt luizen. Toen James* luizen had heb ik hem ook 100 keer gecontroleerd of ik ze zag. Niks te zien. En ik wist maar niet waar Bliksem en James de kale plekken van kregen. Schimmelzalf geprobeerd, elke dag kijken of ik luizen kon vonden. Niks. Totdat er een explosie was aan luizen. Echt bizar hoe je die dingen over het hoofd kan zien, ook al zoek je er gericht naar.

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-17 11:31

Ja klopt 100%, hij is er ook alsnog al voor behandeld geweest net als voor schimmels maar het blijft terug komen. Steeds op dezelfde plek, eerst enkel rond de zomer maar de laatste tijd bij eender welk weer of seizoen

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 17:01

Ik heb je op Facebook getaged bij iemand waarop het lijkt alsof haar paard hetzelfde heeft! Wellicht kunnen jullie elkaar helpen :)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-17 17:04

Ja ik zag het, maar haar paard heeft het overal. Als ik dat zie denk ik ook aan een allergie, maar dat hebben we bij Dexter dus al uitgesloten. Nouja de vorige DA heeft dat uitgesloten, vrijdag laat ik de nieuwe gewoon van nul weer beginnen.

Ga het wel volgen van die acupunctuur, je weet maar nooit

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-17 11:12

Zo, de dierenarts is geweest en wat een super aardige man was dat.
Een Duitse man die in België gestudeerd heeft en nu op een praktijk in Nederland werkt, haha :)
Van dezelfde praktijk als waar ik ook met mijn hondje ga.

Hij heeft bloed afgenomen (eindelijk eentje die bloed af neemt!) en daar krijg ik dinsdag of woensdag de resultaten van. Iedereen zei maar dat ik beter moest zoeken naar luizen of vlooien want het moést wel een van die twee zijn, maar dus echt niet (ik ben nog niet blind blijkbaar :D ). Hij heeft nog gecheckt maar kon ook niks vinden. Schimmel is uitgesloten, dat jeukt niet en als de plekken bij een schimmel al ZO groot zijn als bij Dexter, dan zijn ze vaak in het centrum van de plek al terug aan het genezen, dus dan zou daar al terug haar op staan en dat is niet zo. Het was niet ontstoken gelukkig, voelde niet warm en zag ook niet rood.
Hij dacht aan een mineralentekort of een allergie, maar dat gaat de bloedtest dus uitwijzen

Hij zei: wassen met betadine shampoo om te ontsmetten, sudocrème (of een andere zinkzalf er op) en iets van mineralen/vitaminen bij geven. Alleen heb ik natuurlijk niet gevraagd waar ik dat kan vinden en welke ik precies nodig heb, stom ei.


Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-17 00:30

En nog wat van Duke die nog steeds niet echt de hoogte in schiet, maar wel aardig in de breedte aan het gaan is. Zijn nekje wordt een nek, finally!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Partners in crime 8-)
Afbeelding

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 05:16

Hij ziet er goed uit! Fijn dat hij weer goed bijtrekt!

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 08:57

Hoe oud is hij nu?

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-17 09:34

hij is 15 maanden nu :) zijn buik is aardig rond van het ruwvoer maar hij blijft op zijn rug wel schraler. De wei is weer behoorlijk kaal dus ik geef al wat hooi bij anders moet ie zo snel alweer terug weg :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:44

Ahh rond die leeftijd zien ze er meestal zo 'vormloos' uit ;) Dat komt wel goed :)

En ik heb niet veel verstand van een Clydesdale, maar heb het idee dat ie sowieso wel een schrale rug hebben qua bouw?
Heb er in het verleden 1 nagetekend voor iemand. Toen kende ik dat ras nog niet. Maar was mij op viel was de rug.

Kijk Nick is moddervet (probeer hem af te laten vallen). Die heeft gewoon geen rug :') Ruggengraat zit verstopt. Hahaha.

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:49

Weet niet of het iets typisch Clydesdales is? Dexter heeft wel een mooi gespierde rug viel me op! Annie heeft ook weinig bespiering op haar rug maar het wordt wel steeds meer en beter. Ze heeft wel echt een mega schouderspier, heel raar. :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-17 10:00

Dexter is inderdaad alles behalve schraal, op eender welk lichaamsdeel trouwens haha. Duke is nu vooral meer been dan paard.

Hij is zooooo ontzettend aanhankelijk, dat ben ik dan weer écht niet gewend. Dexter is lief en vriendelijk maar is nooit zo knuffelig geweest dat hij bij je komt staan om te fletsen, tenzij je eten bij hebt. Duke die gaat gewoon niet weg tot je uit het zicht bent

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:09

Aaah wat lief van Duke he? :D

Is ook wel mooi om te zien hoe verschillend paarden kunnen zijn. James was ook lief, maar geen knuffelkont hoor. Hij liet het altijd wel gebeuren, maar Nick komt echt naar je toe! Net als Duke :)
En Nick hinnikt ook altijd naar je. Dat heeft James alleen maar naar andere paarden gedaan :')
edit. JA of als je met een bak vreten aan kwam. :+

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:52

Super lief dat duke zo aanhankelijk is! Pluis doet dat ook, komt misschien ook wel omdat we ze van jongs af aan hebben hoor!

Pluis was ook zo'n lelijk eendje en zo schraal met 15 maanden...
Maar vind dat hij weer mooi bijtrekt van zijn ziek zijn hoor!
Weet je wel zeker dat hij geen wormen heeft ivm dat buikje? (mest onderzoek)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-17 16:25

Ja hoor de dierenarts was er vrijdag dus meteen mestonderzoek gefixt voor beide. All clear

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-17 22:39

toch wel noemenswaardig:
Gisteren wilde ik met Dexter wat poetsen, wat VD doen en gewoon friemelen, maar het was zo mooi weer dat ik me er op gehesen heb (ja dat moet als je te lui bent om je zadel te halen voor je paard van 1m80, heisen.) en we zijn gewoon lekker een stukje gaan rijden. Niet lang, hooguit een uurtje maar het was zo heerlijk. Gewoon helemaal niks.

Dit was de eerste keer in de geschiedenis van 'Dexter en Anoek' dat hij zonder aarzelen de hele rit rechtdoor is gelopen. Ik was er ondertussen aan gewend, maar hij heeft de leuke eigenschap om na de eerste keer rechtsaf slaan (richting zandpad) stil te gaan staan en op zijn achterbenen rechtsomkeert te maken. Ik kijk er niet meer echt van op, draai hem terug en we gaan weer verder. Dit doet hij normaal 2 keer, soms 3 keer onderweg. Hij doet het ook niet gemeen ofzo, gewoon omdraaien en dan even nukkig als ik hem weer terug draai maar verder sjokt hij gewoon door. En dit letterlijk élke keer als we alleen gaan rijden, zonder uitzondering.

Gisteren heeft hij niet 1x omgedraaid.
Het was leuk :)

Als mensen me vragen hoe zijn karakter is kan ik altijd alleen maar zeggen hoe braaf hij is, en dat is hij ook, maar toch heeft hij zo soms zijn eigen stiekeme handleiding. Alsof hij weet dat ik er wel om kan lachen, zolang hij bij anderen maar braaf is. Gek beest, hij lijkt meer op mij dan ik dacht.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 08:43

Misschien omdat je zelf heel relaxed was omdat je zo plotseling besloot om te gaan rijden?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Domiinique, Faya__, Fenders, IndianSu, Kirsha, Laj1, Speirs en 100 bezoekers