[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 06:12

Ik hou mijne ook nauwlettend in de gaten hoor... als het nog een paar graden kouder wordt moet ik van de DA een dikkere deken op leggen deze week.

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it


PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 06:13

Loop zelf ookal in een winterjas rond en heb t zelf niet snel koud. Kijk gewoon naar mijn paard

[o]

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 06:22

Ik ook.

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

anoniempje1
Berichten: 349
Geregistreerd: 09-11-10

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 06:31

Pff ik vind het zo moeilijk allemaal met welke dekens en wel of geen hals... vandaag wordt die van mij geschoren met een temp. Van max 13 graden welke deken zou ik op doen? Zou 200 gram voldoende zijn? Heb genoeg dekens hij heeft nu enkel een ongevoerde regendeken aan nu die nog niet geschoren is.

marley93

Berichten: 6018
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 07:00

Hallo, ik heb ook een vraag. :)
Ik ben aan het zoeken naar een fijne halve hals winterdeken, en wilde eigenlijk eentje van nika omdat die goed op mijn merrie liggen en ze niet zo'n sloper is. Nu hadden ze in 200 gr alleen nog eentje met hele hals, wat op zich geen probleem is. Alleen vraag ik me nu af: als je eenmaal met hals begint, is het dan beter dat de winter door vol te houden? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 07:09

anoniempje1 schreef:
Pff ik vind het zo moeilijk allemaal met welke dekens en wel of geen hals... vandaag wordt die van mij geschoren met een temp. Van max 13 graden welke deken zou ik op doen? Zou 200 gram voldoende zijn? Heb genoeg dekens hij heeft nu enkel een ongevoerde regendeken aan nu die nog niet geschoren is.


Is erg paard afhankelijk.. mijn paard is supersnel koud (en niet geschoren) terwijl een paard van een vriendin prima in zn blootje staat..

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 09:00

marley93 schreef:
Hallo, ik heb ook een vraag. :)
Ik ben aan het zoeken naar een fijne halve hals winterdeken, en wilde eigenlijk eentje van nika omdat die goed op mijn merrie liggen en ze niet zo'n sloper is. Nu hadden ze in 200 gr alleen nog eentje met hele hals, wat op zich geen probleem is. Alleen vraag ik me nu af: als je eenmaal met hals begint, is het dan beter dat de winter door vol te houden? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?


Is de hals ook 200 grams gevoerd?
Mijne staat nu met 100 grams deken en 0 grams hals op de wei, zodra hij op stal gaat (buitenstal) haal ik de hals er af en staat hij heel de winter zonder hals.

[o]

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 09:08

Hier nog steeds niemand ervaring met fryskware?
Mocht ik toch 100 grams nodig hebben wil ik denk ik die maar proberen.
Maar twijfel nog tussen fryskware en weatherbeeta.
Ze past gewoon bijna niks. Haha. Maar die extra ruimte bij de schouder van fryskware spreekt me wel aan

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 09:11

Mijn ervaring is als je eenmaal met een hals begint, kom je er de rest van de winter niet meer vanaf. Maar het zal er ook vanaf hangen hoeveel gram de hals is en hoe de huisvesting is voor je paard. Die van mij stond overdag op een open wei en avond/nacht in een frisse buitenstal. Ik heb een aantal keer geprobeerd de hals eraf te laten, maar dan stond ze de volgende dag met een stijve en ijskoude nek.

MarloesHJ

Berichten: 2448
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:05

Ik heb die ervaring niet met een hals. Vorig jaar voor het eerst gebruikt op hele regenachtige dagen maar bij normale dagen eraf gehaald. Nergens last van.
Verschilt dus per paard.

Ruiter in Balans - ruitervitaalcoach (i.o.) in Zuid-Limburg https://www.instagram.com/ruiterinbalans?igsh=c3I0dHFoeTVuOHJi&utm_source=qr

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:19

Ik doe helemaal geen hals op... Mijn paard lijkt het ook niet echt koud te hebben, maar anders kan ik zo een hals bevestigen aan mijn dekens.

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:01

Caaatje schreef:
Hoi hoi, ik heb een vraagje, mijn merrie heeft een Irish Turnout 50 grams opliggen maar krijgt hier sinds dit jaar drukkingen van op haar schoft en het deken "hangt" ook echt in haar nek wat voor haar heel oncomfortabel is. Nu ben ik aan het kijken voor een nieuw deken, wat raden jullie aan? Ik ben aan het kijken naar een.Rhino wug of Rhino original


Ik heb afgelopen week de Rhino Original binnen gekregen :j 0 grams.
De foto's zijn een beetje donker, sorry!

Afbeelding

Afbeelding

Keep your dreams alive.

kim_1990

Berichten: 1542
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:14

Iemand ervaring met de verschillende maten van bucas?
Ik heb een 195 bucas smartex met staydry voering erin en heb een bucas 195 ongevoerde regendeken...echter past hij de smartex uitstekend en de ongevoerde regendeken zit hem op alle fronten te strak en te kort...zit er zoveel verschil in de ene bucas 195 en de andere bucas 195?
Mocht iemand interesse hebben in.ongevoerd 195 bucas, mijne gaat dus weg ivm te klein...baal er wel van want de smartex heeft hij het soms nog echt te warm onder maar zonder deken buiten is geen optie omdat hij geschoren is en daarbij 24/7/365 een ecxeemdeken onder zijn dekens draagt. Het is moeilijk om passende dekens te vinden, mijne heeft het al snel warm vandaar dat hij het gehele jaar door geschoren wordt...maar om hem dan nu zonder regendeken buiten te zetten lijkt me niet handig, zijn ecxeemdeken is niet waterdicht helaas.
Iemand suggesties voor andere regendeken met een goede pasvorm voor formaatje "tank" ? Ben bang dat 205 bucas misschien toch ook niet past bij hem omdat de ongevoerde versie geen bigneck heeft en hij die wel nodig heeft.

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:18

Was dat de freedom? Die zitten inderdaad heel anders. Welke smartex heb je het over? Ik vind zelf de sunshower ideaal voor geschoren paarden en warmer weer.

kim_1990

Berichten: 1542
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:37

Het is inderdaad de freedom.
Heb je ook nog verschillende smartex?
Mijne heeft een soort fleecebinnenkant...dus de staydryvoering...verder zit er geen dikke voering in, alleen de "fleece/staydry" zit erin...maar daar heeft hij het momenteel ook al wel aardig warm onder met een eczeemdeken eronder...echter kan de ecxeemdeken nog niet af helaas dus moet dan een dunnere regendeken erop dus vandaar dat ik de freedom heb maarja, helaas past hij die dus niet...

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:00

Dat zal wel de rain zijn, dat is de dunste smartex. De sunshower die ik eerder noemde is er ook niet in big neck zie ik. Jammer, want dat ding is echt ideaal als een regendeken eigenlijk nog te warm is. Die nieuwe Rambo summer series waren de ervaringen volgens mij behoorlijk wisselend van? Anders zou je daar nog naar kunnen kijken.

kim_1990

Berichten: 1542
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:15

Nies_ schreef:
Dat zal wel de rain zijn, dat is de dunste smartex. De sunshower die ik eerder noemde is er ook niet in big neck zie ik. Jammer, want dat ding is echt ideaal als een regendeken eigenlijk nog te warm is. Die nieuwe Rambo summer series waren de ervaringen volgens mij behoorlijk wisselend van? Anders zou je daar nog naar kunnen kijken.



Afbeelding
Deze tank moet de deken passen...zoals je ziet heeft hij absoluut de bigneck nodig.
Mijn smartex heeft wel bigneck geloof ik en die past hij overigens prima in 195
Ook heb ik een anky onderdeken in 195 welke echt enorm fijn is maar gewoonweg ook te klein is...zooooooo jammer

Ik zal eens kijken naar de rambo, bedankt voor de tip!

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

Sjafrane
Berichten: 802
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:16

De sun shower valt meer als de smartex. Maar Idd geen big neck

Sinterklaas kapoentje gooi wat in mijn schoentje

marley93

Berichten: 6018
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:08

__elise__ schreef:
Mijn ervaring is als je eenmaal met een hals begint, kom je er de rest van de winter niet meer vanaf. Maar het zal er ook vanaf hangen hoeveel gram de hals is en hoe de huisvesting is voor je paard. Die van mij stond overdag op een open wei en avond/nacht in een frisse buitenstal. Ik heb een aantal keer geprobeerd de hals eraf te laten, maar dan stond ze de volgende dag met een stijve en ijskoude nek.


Hals zit aan de deken vast, dus ga er vanuit dat die ook 200 gr gevoerd is. Het is ook niet echt mijn eerste keus, maar het is de enige 200 grams winterdeken van Nika in haar maat, en die liggen haar zo lekker. En ik heb ook het idee dat ze het sneller koud heeft. Ze is inmiddels bijna 30, en staat overdag de hele dag buiten, en 's nachts binnen met de deuren van het gebouw gewoon open (geen tocht).

Heb ook mijn oog op de Thor highneck van HH, die ziet er ook goed uit. En 25% korting bij EJ nog, toch? :P

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:35

Die Rhino vind ik wel heel mooi zeg, lijkt ook mooi te passen!

De sunshower vind ik niet heel ruim vallen aan de voorkant, bij mijn lusitano ging 'ie erg trekken en scheef hangen.

JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:38

Hoe oud de sunshower zich met zulke buien als de laatste paar dagen? Paardlief had het warm op stal dus smartex is te warm voor nu

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share


MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:41

Is er iemand die de Bucas shamrock hebt? Ik kan lezen dat er geen fleece in de hals zit. Droogt ie wel de hals dan?
Laatst bijgewerkt door MVasbo op 17-09-17 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Blog over Mr.Grumpy(mijn paard), reviews, collecties, gewoon alles over paarden. http://www.thatgrumpyhorse.com

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:43

JenniferU schreef:
Hoe oud de sunshower zich met zulke buien als de laatste paar dagen? Paardlief had het warm op stal dus smartex is te warm voor nu

Heb hem dag en nacht op gehad en niks doorgelekt.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:47

JenniferU schreef:
Hoe oud de sunshower zich met zulke buien als de laatste paar dagen? Paardlief had het warm op stal dus smartex is te warm voor nu


Mijn paard had de sunshower aan toen het echt de hele dag regende. Buiten wat lekkage aan de schouders was ze verder wel droog. Maar de binnenkant voelde wel nat aan, dus ik heb hem eerst moeten laten drogen voor die er weer op kan.

Ik vind het een fijn deken. Handig voor twijfeldagen, maar valt niet te vergelijken met een goed volwaardig regendeken.

Welke smarttex heb je? er is toch een 0grams versie als ik me niet vergis.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:48

Nies_ schreef:
JenniferU schreef:
Hoe oud de sunshower zich met zulke buien als de laatste paar dagen? Paardlief had het warm op stal dus smartex is te warm voor nu

Heb hem dag en nacht op gehad en niks doorgelekt.


Voelt de binnenkant niet nat aan na een dag zware regen bij jou?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 7 bezoekers