Mijn Horse Event 2017 voor Bokt.nl

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Mijn Horse Event 2017 voor Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-17 12:46

Afbeelding

Heel eerlijk, ik vermijd Horse Event al jaren. De eerste 3 edities van Bokt.nl op HE heb ik meegemaakt als teamlid en daarna heb ik gezworen dat nooit meer te doen. Mij te druk. 2 jaar geleden was ik geen teamlid van Bokt, maar werd ik uitgekozen om een kennismakingsclinic Working Equitation mee te rijden met mijn haflinger Jim. Een erg leuke clinic gereden, maar paardlief vond het wel enorm spannend. Zo spannend dat we een aantal keer op 2 benen het inrijterrein over gingen. Dus ook toen zwoor ik om dit NOOIT meer te doen.

Ook dit jaar was ik niet van plan om te komen. Tot ik de vraag kreeg of ik als hoofd van de Nieuwsredactie samen met Leo de Bokt reporters wilde begeleiden. Eehm.... Nou ja.... Ik moest er even over nadenken. Maar na wat gesprekjes met Jessica besloten dat toch te doen. Ik kwam er midden in de voorbereidingen bij en moest ineens van alles gaan organiseren. Petje af voor wat Amaryllis, Jessica, goldenarrow en Leo allemaal al niet geregeld hadden aan workshops, clinicgevers, deelnemers, enz. Daar zat veel werk in!
Ik heb mijn steentje nog bijgedragen en toen was het eindelijk zover, Horse Event.

Ik ben donderdagavond naar Jessica gereden om daar de rest van het weekend te slapen. Ik woon op 1,5 uur rijden, dus dat was wel fijn. Vrijdagochtend vroeg ging de wekker. Op naar Ermelo! Daar kennisgemaakt met Amaryllis en goldenarrow, die je online wel kent, maar in het echt dus niet. Jammer dat het weer wat tegenzat, maar dat mocht het enthousiasme niet drukken. De reporters van die dag waren ook erg enthousiast en we hebben gewoon een hele leuke dag gehad. Fantastische workshops, enthousiaste clinicgevers en deelnemers en gezellige teamleden in de Lounge. Nog wel even spannend met wegrijden van het parkeerterrein, maar dat ging toch vrij makkelijk.

Afbeelding
We konden die avond op tijd naar huis en we (Leo, Jessica, Bart en ik) hebben bij Jessica gegeten en de dag doorgenomen. We zijn lekker op tijd gaan slapen, want de volgende dag zou de wekker weer vroeg gaan. Dat liep even wat anders. Om 6.00u klopte Jessica op de deur met de mededeling dat Horse Event voor de zaterdag was afgelast en het niet zeker was of de zondag door mocht gaan. We hebben meteen de pc's gepakt en in pyjama op bed zijn we van alles gaan regelen. Ik heb meteen de nieuwsberichten opgepakt, Leo deed het contact met de reporters, Jessica had contact met de organisatie en met Amaryllis en goldenarrow die druk waren met het bellen van de clinicgevers en deelnemers. In stilte werd er keihard gewerkt in de vroege ochtend, af en toe overleg waar nodig. In mijn geval stond Facebook open, Bokt, Horse Event, van alles om jullie maar zo snel mogelijk van nieuws te kunnen voorzien. Toen het even rustig was zijn we naar beneden verhuisd om daar weer verder te gaan. Rond half 12 was alles geregeld en toen was het afwachten. Mochten we naar de Lounge om te kijken hoe het er bij stond en er geen schade was? Gaat de zondag nog door?

Om 14.00u kwam het verlossende antwoord. Er werd met man en macht gewerkt en de zondag ging door. Het was inmiddels ook uitverkocht. We zijn meteen naar het terrein gereden om alles klaar te maken voor de volgende dag. Gelukkig geen schade en alle apparatuur werkte nog. Op het terrein werd hard gewerkt om het allemaal begaanbaar te maken. We konden op tijd weer naar huis en die avond zijn we met een klein deel van het team wat gaan eten. Even ontspannen na alle hectiek.

Zondag weer vroeg op en klaar voor dag 3. Met een stralend zonnetje deze keer! Er was enorm hard gewerkt om het terrein begaanbaar te maken en het ongemak zoveel mogelijk te beperken. Omdat we zaterdag niet hebben gedraaid, leek zondag wel dubbel zo volgeboekt. Zelf kon ik die ochtend nog even een kort rondje over het terrein doen om te snuffelen en te kijken, voor de grootste drukte er was. Daarna heb ik me alleen maar bezig gehouden met de reporters, de lounge, nog een interview met 2 mensen van het Korps Rijdende Artillerie, even daarna een interview met MK de Manvan, de reporters van zaterdag mochten alsnog een interview doen met Bastiaan de Recht (in de stallen achter de schermen), weer terug naar de Lounge om even bij te komen en uiteindelijk was daar de laatste workshop van Jolanthe Schretlen over Paardengedrag. We hebben daarna met ons kleine organisatieteam + SayaJones die er ook het hele weekend was als een razende de lounge opgeruimd en om 19.45u was ik op weg naar huis.

En vandaag? Vandaag gaan we weer terug naar het gewone leven. Toch ergens best raar. Het was een enorm intensief weekend. We hebben met veel vrijwilligers gezorgd voor een afwisselend en mooi programma in de lounge. Natuurlijk was de afgelaste zaterdag een domper. Maar ondanks dat heb ik zo fijn samengewerkt met ons team en een fantastisch weekend beleefd. Ik heb zulke mooie dingen gezien en inspirerende mensen mogen spreken. Het was heel bijzonder. Ik ben blij dat ik deel uit heb mogen maken van dit fantastische team!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 01:22

Mooi geschreven en top hoe jullie alles geregeld hebben! +:)+


Anoniem

Re: Mijn Horse Event 2017 voor Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 16:27

Mooi omschreven Amanda! Wat een weekend he!? Vermoeiend, maar ik heb ervan genoten. En superknap zoals ze het voorelkaar hadden gekregen het terrein voor zondag toegankelijk te maken.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn Horse Event 2017 voor Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 16:38

Heel mooi geschreven! Mooi inzicht vanuit jullie kant hoe alles gegaan is!

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Mijn Horse Event 2017 voor Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-17 14:55

Ik vond het ook echt bijzonder om mee te maken. En in tegenstelling tot eerdere jaren, wil ik volgend jaar best weer :D
Het is een mooie ervaring, enorm intensief, maar ook ontzettend leuk. Ik heb zoveel leuke mensen gezien en gesproken. Volgend jaar hopelijk weer.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers