Meer nagelbijters op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-17 18:41

:wave:
Ik heb besloten dat ik echt wil stoppen met nagelbijten. Mijn nagels zijn zoveel mooier lang! Ik heb nu 2 lange nagels(pinken). Maar aangezien ik al vaker "gestopt" ben, dacht ik, misschien kan ik op bokt nog wat handige tips krijgen! Wie bijt nog meer nagels en wil met mij proberen te stoppen? Wie heeft nagels gebeten en heeft de ultieme tip?

Ik wist trouwens niet precies waar dit topic moest, anders sorry Modjes!


upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:46

Ik! :D Al heb ik nu nagels, want ik mij er steeds wat lagen nagellak op. Met die vieze prut die meekomt als ik uit automatisme aan het bijten ben wordt het toch minder fijn.

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:49

Ik! Ik wil er ook heel graag mee stoppen maar t lukt gewoon niet :n

Never apologize for being yourself

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:50

Jep ik ook. Al is het minder erg als vroeger. Toen beet ik echt tot bloedens toe.
Nu hebben bijna alle nagels wel een randje, alleen de duimen niet.
Als er een scheurtje of haakje zit gaat het wel mis.
Dan probeer ik netjes het haakje weg te halen. Resultaat is altijd nagel weer kort :')

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:51

Ik ben gestopt met nagelbijten maar ben mijn nagelriemen gaan bijten in de plaats daarvan dus die zijn nu echt misvormd.
Spoiler:
Afbeelding


Wil er graag mee stoppen :+

LiannePuthzy

Berichten: 6943
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:52

Jup ik, stoppen wil ik alleen lukt niet

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

gigikuhh

Berichten: 162
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: limburg

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:53


trotse eigenaresse van gwyn en finn

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-17 18:56

Nessa schreef:
Jep ik ook. Al is het minder erg als vroeger. Toen beet ik echt tot bloedens toe.
Nu hebben bijna alle nagels wel een randje, alleen de duimen niet.
Als er een scheurtje of haakje zit gaat het wel mis.
Dan probeer ik netjes het haakje weg te halen. Resultaat is altijd nagel weer kort :')

Dit is bij mij ook het probleem. En dan zijn mijn nagels weet ongelijk en dan maak ik ze weer gelijk en dan zijn ze allemaal kort :(

Tieneke

Berichten: 21669
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:57

Ondanks dat ik regelmatig herval (al kan ik het meestal beperken), ben ik nu best blij met de mijne. Vroeger bytex geprobeerd, maar dat was het niet.

Mijn eerste klik is gekomen toen ik ging werken en ik toch wel een beetje beschaamd begon te geraken naar anderen toe (stond voor de klas en veel contacten met ouders en zo). En nu lak ik ze meestal en heb ik ook in veel mooie lak geïnvesteerd.

Het moeilijkste is voor mij als ik moet autorijden. Dan doe ik het uit gewoonte (niet uit stress of zo). Maar nu dus alweer een tijdje gestopt of ik kan het tot uhm, vel beperken... :-)

Afbeelding

Edit: en ik kom van ver. Kaak ooit ontwricht door het bijten...

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:58

Ik bijt ook gewoon door BYTE-EX heen :=

Heeft bij mij echt met stressvolle situaties te maken. Dan zijn mijn nagels in no time ultrakort :=.
Nagellak opdoen helpt bij mij wel heel goed!

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:02

Ja hier. Verschrikkelijk.

Ik heb nu 6 nagels voor mijn doen lang. Maar dan krijg ik weer scheurtjes dus ik moet bekennen dat mijn linker wijsvinger zojuist weer ingekort is :(

Ik kan raylex wel aanraden. Ook als je wilt afvallen want alles smaakt er gelijk naar :')

[o]

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-17 19:04

Afbeelding
Zit nu fast grow ofzo op, want als ze lang zijn wil ik ze graag mooi houden :+
Mijn andere pink is net iets langer, maar ik durf niet te knippen. Of het zelf bij te werken :')

Tieneke

Berichten: 21669
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:06

Ze goed op tijd bijvijlen of knippen is ook een aanrader. Aanvankelijk liet ik ze te lang worden, waardoor er een scheurtje kwam en ik het niet kon verdragen, en zo uiteindelijk alles af beet... Op tijd bijwerken, nagelriemen terugduwen, eventueel enkel een laagje verharder of glans op de nagel en je kan weer door.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:07

Fortitude schreef:
Ja hier. Verschrikkelijk.

Ik heb nu 6 nagels voor mijn doen lang. Maar dan krijg ik weer scheurtjes dus ik moet bekennen dat mijn linker wijsvinger zojuist weer ingekort is :(

Ik kan raylex wel aanraden. Ook als je wilt afvallen want alles smaakt er gelijk naar :')


Heb laatst ook weer byteX gesmeerd maar ik eet veel met mijn handen en alles is dan goor dus daar ben ik snel weer mee opgehouden :+

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-17 19:09

Maar ik hou niet van vijlen -O-


Tieneke

Berichten: 21669
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:09

Ik ook niet, maar het helpt :+

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:12

Afbeelding

Sorry voor de rare stand van mijn middelvinger. Maar die is gebroken geweest en die kan ik niet volledig meer buigen. Die blijft dus hangen als ik een vuist maak

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Ilonka_96

Berichten: 94
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Cuijk

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:23

Ik heb ook echt jaren lang nagels gebeten. Toen op een gegeven moment omdat ik het mooi vond goede Acryl nagels laten zetten die ook écht bleven zitten en na dit zo'n 4 maanden gehad te hebben ben ik er van af! Niet gedacht dat ik er ooit vanacht zou komen, maar zonder dat het de bedoeling was hebben de nepnagels toch geholpen. Met paardrijden vond ik het wel lastig hoor, die lange nagels ;(

The best way to predict your future is to create it!

Supervixen

Berichten: 12817
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:38

Ik doe het al 36 jaar. Kom er niet vanaf. Acrylnagels heb ik ook een jaar gehad. Toen was ik er nog niet vanaf. Ik doe het uit verveling en bij stress. Mijn vingers zien er niet uit.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:43

Ik doe het ook. Ik kan ook niet een oorzaak vinden. verveling en stress zal het wel zijn. ik wil er wel van af, maar doe het zo onbewust dat ik er steeds weer van baal en het dan te laat is

Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:46

Voor alle nagelbijters:
Niet: te vaak vijlen, zeker niet knippen! En wat het vijlen aangaat: niet heen en weer vijlen.
Ook niet: nagelverharder gebruiken. Het lijkt of ze harder worden, maar ze worden brozer en dus breekbaar.
Wel: maak een afspraak bij een nagelstyliste voor een anti-nagelbijtplan.
Zeker wel: elke dag (liefst 2x per dag) de nagelriemen en nagelplaten insmeren met nagelriemolie en/of een goede handcreme.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:54

Mij lukt het om soms te stoppen maar vanaf ik terug wat stress/zenuwen krijg of niet alles goed verwerkt krijg ga ik toch weer bijten... Dus ik volg :)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:21

Wat ook erg belangrijk is voor jezelf uit te vinden wat voor bijter je bent. Bijt je uit stress? Uit verveling? Heb je überhaupt niet door dat je bijt?

Een gebeten nagel is een gestreste nagel.
Je nagel zit er om je nagelbed, wat vol zit met zenuw uiteinden, te beschermen. Omdat de bescherming weg gebeten wordt zal de vingertop maatregelen nemen.
Dat gebeurt a door het versneld aanmaken van nagelcellen. Hierdoor groeit een gebeten nagel (veel) sneller dan een gezonde nagel. Gevolg hiervan kan weer zijn dat de cellen te snel aangemaakt worden, waardoor de structuur niet goed is.
Ook zal de huid van de vingertop zich gaan verharden, waardoor je een soort champignon vormige vingertoppen kunt krijgen.

Ik heb overigens al diverse mensen dmv gelpolish behandelingen van het bijten afgeholpen. De gelpolish is hard, waardoor je er niet zomaar doorheen bijt, en glad, waardoor je geen grip hebt.

Wat ook kán helpen is zorgen dat je een super fluffy makeup kwast bij de hand hebt
Op het moment dat je merkt dat je wil bijten, ga je met die kwast over je vingertoppen aaien.

Ook is het vaak aangeleerd gedrag. Heel vaak zie je bij bijters dat minimaal 1 ouder ook bijt.
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 13-09-17 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Meer nagelbijters op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:24

Bij mij is het helaas echt uit stress. In vakantie periodes bijt ik vaak helemaal niet. Tot ik weer op school zit :+

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:25

Ik meld mij ook! Ik wil er vanaf maar het lukt mij echt niet. Nagellak vind ik er echt té lelijk uitzien en die anti-bite vind ik lekker :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, Charat, Desireeeee, Geerten, SemrushBot, Sjors050, Sjors__ en 113 bezoekers