[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:45

Ben je niet bang dat ie naar achteren gaat trekken?

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022


Veulen84

Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:05

Figo88 schreef:
plutolover schreef:
haha, nee maar t valt me op alles wat 'goed' en duur is, is gemaakt op dressuurpaarden ofzo. Ik ben al tijdje opzoek na goed ademenende beenbescherming. Maat Cob!! me he de echte goede bescherems zijn in maat paard, of cob is alsnog te lang voor mijn hafje.

Zo ook met dekens. ik heb laatst de rhino ionic gekocht die zou breder zijn dan de amigo. dus ik dag waag de gok. Nou pas mooi niet, gelukkig wel op kunnen lossen met een tussenstuk ertussen.

vreemd genoeg past mijn hafje de Harry horse dekens uitstekend. dus ik happy. Nu hopen dat hij heel blijft.. Al heb ik ook keer bucas gehad maar he nog te strak om zn nek..


Ja, ik begrijp precies wat je bedoeld. Veel spullen (en dat merk je dan vooral bij dekens) lijken echt gemaakt voor een vrij standaard gebouwd paard (zoals de kwpn-er) en zeker voor de wat bredere paarden moet je echt heel goed zoeken totdat je iets vindt wat past.


En dat is dus de reden dat ik sfeer bij mijn mark todd's en jhl's. Ze liggen prima op mijn pre's en de meeste anders gebouwde passen er onder. Mijn nieuwe jhl valt zelfs een tikkeltje ruim aan de voorkant.

Soms helpt het om eens over de grens te kijken. Merken die hier standaard verkocht worden zijn ook bedoeld voor het grote publiek.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


JenniferU
Berichten: 2208
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:15

Nessa schreef:
Ben je niet bang dat ie naar achteren gaat trekken?

Nee want voor zit hij netjes, zijn dekens trekken nooit naar achter eigenlijk (ja die bigneck trok naar achter de schoft)
Afbeelding
Dit is de irish in dezelfde maat en heeft hij 4 maanden gedragen zonder problemen.
Nu toch een wat stevigere deken en zelfde maat gekozen.

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:12

Wat is de beste zweetdeken met hals?

Blog over Mr.Grumpy(mijn paard), reviews, collecties, gewoon alles over paarden. http://www.thatgrumpyhorse.com

MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:13

JenniferU schreef:
Nessa schreef:
Ben je niet bang dat ie naar achteren gaat trekken?

Nee want voor zit hij netjes, zijn dekens trekken nooit naar achter eigenlijk (ja die bigneck trok naar achter de schoft)
[ [url=m/LQCFUS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de irish in dezelfde maat en heeft hij 4 maanden gedragen zonder problemen.
Nu toch een wat stevigere deken en zelfde maat gekozen.

Als je kijk naar de "pas tips foto's" op agradi van Bucas is ie wel de lang achteren :)

Blog over Mr.Grumpy(mijn paard), reviews, collecties, gewoon alles over paarden. http://www.thatgrumpyhorse.com

JenniferU
Berichten: 2208
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:28

Klopt ook hoor de rug is ook te lang maar onderkant en nekonvang weer niet.
De 100% goed passende deken is voor mijn paard niet te vinden helaas.
Volgens het bucas meetlint miet ik 6.3 140/191cm hebben maar die is te krap en heeft hij een blote kont
Hij valt er net tussenin
Laatst bijgewerkt door JenniferU op 12-09-17 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:30

Bij mijn fjord zijn ze inderdaad eigenlijk ook te lang, maar heeft het aan de voorkant wel echt nodig. Blijft al jaren goed liggen dus ik vind het geen probleem.

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:17

Nies_ schreef:
Bij mijn fjord zijn ze inderdaad eigenlijk ook te lang, maar heeft het aan de voorkant wel echt nodig. Blijft al jaren goed liggen dus ik vind het geen probleem.


Hier hetzelfde met mijn IJslander tot nu toe. De smartex rain ligt hetzelfde op hem als op de foto's hierboven, maar aan de voorkant moet ie niet kleiner.

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 23:02

Ik heb de Amigo Bravo Lite plus besteld. Ben benieuwd. Maat was lastig, 195 is niks meer te lang. Dus 205 besteld. Hopelijk is deze goed.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 23:06

Figo88 schreef:
RianneH schreef:
Die schoftpads hebben de Trust dekens, maar ook de nieuwe Weatherbeeta.


Oh serieus? Weatherbeeta ook? Dankjewel voor de tip! :) Heb je toevallig ook ervaring met de pasvorm?


Epplejeck heeft er ook één gehad, iig vorige winter nog wel!

Edit: in 50 grams en 200 grams
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _8618.html

[o]

Koper

Berichten: 30219
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 02:03

Ondertussen zijn de schoftpads als enige stuk van de deken nog niet droog :+ Echt súperhandig vind ik ze eigenlijk niet. Maar mijn paard heeft ze ook niet nodig. Behalve dan als prothese, met die deken lijkt het tenminste nog of hij een schoft heeft :+

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 06:29

Mijn 24/7 buitenpony's stonden onder 100 en 0 gram. Waren ze prima onder, maar met harde wind is het blijkbaar toch wat te fris. Vooral die onder 0 stond niet helemaal lekker. Nu eerst even kijken of ze wat warmer worden met extra eten en anders leg ik zo beide 100 met hals op. Nog nooit zo vroeg in september al gevoerde dekens gebruikt, maar wat moet dat moet. :)

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.


Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:48

Ik zou heel graag andere (iets budgetvriendelijkere) dekens op mijn paard gooien. Maar werkelijk... alles, alles zakt open of scheef of hij krijgt er kale schouders van..

Divoza heeft ook korting en is maar 3 euro duurder dan horse fit shop, en daar heb ik nog bonnen van :D
Ik kijk heel vaak in Engelse shops, goede ervaring met een aantal maar vaak hebben ze de normale voorsluiting met clips en daar heb ik hier nog genoeg dekens van liggen die dus niet goed blijven liggen...

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:06

Azmay schreef:
Wat een rotweer, gisteravond stond ze koud onder de 100 dus 200 op gelegd. Vanmorgen stond ze nauwelijks te warm dus zo de wei op gedaan maar ze had het toch te warm. Is ook ineens vrij heet als de wind even gaat liggen en de zon door komt.
Kon de deken zo van de grond rapen met liner en al. Netjes binnenste buiten en alle sluitingen nog dicht :Y)


Goed opgevoed hihi :=

Mijn Rhino komt vandaag binnen, ben erg benieuwd :j

Keep your dreams alive.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:17

Ir1ne schreef:
Ik zou heel graag andere (iets budgetvriendelijkere) dekens op mijn paard gooien. Maar werkelijk... alles, alles zakt open of scheef of hij krijgt er kale schouders van..

Divoza heeft ook korting en is maar 3 euro duurder dan horse fit shop, en daar heb ik nog bonnen van :D
Ik kijk heel vaak in Engelse shops, goede ervaring met een aantal maar vaak hebben ze de normale voorsluiting met clips en daar heb ik hier nog genoeg dekens van liggen die dus niet goed blijven liggen...

Bucas lag wel goed, toch? Of was dat iemand anders. Hou mp of fb eens in de gaten. Ik heb voor mijn jonge paard op die manier echt goedkoop dekens kunnen kopen in twee maten, alleen de hals heb ik nieuw moeten kopen en was dan ook het duurste van alles :+ Ik vrees alleen wel dat je voor de echte koopjes nu te laat bent aangezien het dekenseizoen echt al aan het beginnen is.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:26

Klopt, Bucas idd.

Doe ik altijd al, maar de maat die ik nodig heb is nogal gewild :(

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

JenniferU
Berichten: 2208
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:34

Welke maat zoek je?

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:41

6.6 :)

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

mandje

Berichten: 936
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:51

Is Bucas de enige met de stay dry voering? Werkt dit ook volgens jullie?

I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:58

Ja, ik vind het ideaal.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:26

Ik heb de Smartex daarvoor te kort maar zit er wel aan te denken om nog 1 aan te schaffen zodat ik niet hoef te scheren. Mijn paard maakt weinig vacht aan, maar zweet altijd enorm... dus blijft ook lang nat als het zo koud is, en dan zijn deze dekens ideaal..

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

Banyu
Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:56

Pally schreef:
Ik ben ook bijna helemaal over gestapt op Rambo. Ik vind die V sluitingen zo fijn, toch wat meer ruimte bij het grazen. En bij mijn paard blijven ze altijd super liggen. Ik heb nog 1 Bucas, een ongevoerde. Dit is mijn enige deken met bilriemen en bij storm vind ik dat toch wel prettiger.
Ik kan nu ook een nieuwe Rambo Original Heavy overnemen voor €175,- Zit echt zo te twijfelen....


Rambo zijn inderdaad heel fijn met hun V sluitingen!
Heb voorheen o.a QHP gehad, maar die sluitingklittenband, kreeg mijn paard altijd dubbel, en dan gaan er haren e.d tussen zitten die je niet goed eruit krijgt!
Nu geen last meer van!

Vanochtend maar even de 100 grams op gedaan, paardlief voelde koud aan! :(

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:18

Het koelt met dit weer ook ontzettend af... had mijn paard gister een ionic op en daar was hij dus ook koud onder... 50 grams op en denk straks nog even een dikkere, tis een koukleum..

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:34

Paard hier gisteravond onder de 100 gram amigo bravo gezet, voelde er vanochtend prima onder. Lastig, want de zon heeft best nog wat kracht als die schijnt.

Gister de bucas waterdichtmaakspray binnen gekregen, meteen m'n freedom regendeken ingespoten, normale buien redt die wel, maar zo'n dag als vrijdag lekte die door, wellicht dat dit nog even een nieuw deken scheelt. Had toevallig nog een lekke weatherbeeta regendeken liggen, zou leuk zijn als die hiermee ook nog een rondje mee kan, vind die pasvorm namelijk fijner dan de freedom, vooral de voorsluiting.

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:07

Vandaag zowel de normale Smartex Rain als de BN uitvoering gepast maar ik krijg ze niet passend op mijn pony. Z'n nek zit een halve meter te laag :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers