(Ex-)bijrijdster drama - WWYD??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Eapy

Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

(Ex-)bijrijdster drama - WWYD??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-17 21:40

Ik hoop dat dit goed staat
Heb dit topic al eens geschreven en werd er toen uitgegooid, hoop niet dat het nu dubbel staat

Hai bokkers!

Even geleden kreeg ik een appje van mijn (inmiddels ex-)bijrijdster. De paarden waren "toch niet echt haar ding" en ze wilde per direct stoppen. Ik appte haar terug dat ik het niet had verwacht - alles was koek en ei. Ze leste, is 20+, deed alles netjes, communicatief en wilde zelfs haar vriend meenemen om kennis te maken met de diertjes. Het enige wat er verandert is, is het weer... Ik zei dat als er problemen waren, ze dit heus had kunnen bespreken voordat ze zomaar de handdoek in de ring gooit. Ik zei ook dat ik niet echt kon waarderen dat ze het op deze manier deed, zo met een appje.

Ze reageert nergens op. Niet op appjes, belletjes, niks. Ze leest de appjes wel en is duidelijk online, maar reageert niet.

Maar goed, nu het echte probleem (behalve het feit dat ik nu mét nieuwe baan en zónder verzorgster zit): ze heeft de sleutel van mijn kast nog. Ik wil deze graag aan de staleigenaresse geven zodat ze me in de tussentijd kan helpen met de diertjes (medicatie e.d. zit ook in de kast), en uiteindelijk natuurlijk aan de volgende bijrijdster - maar zo wordt het moeilijk.

What would you do?

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.


Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:42

Ga ff langs en haal hem op?

Gaat/wil je dat niet? Hang een nieuw slot aan de kast.

Problem solved.

Edit: laat een nieuwe sleutel maken. Ook nog een optie.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz


Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:43

Even langsfietsen en de sleutel ophalen. Helaas zijn er mensen die van het één op het andere moment iets anders kiezen.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:44

kun je het slot niet vervangen voor een nieuw slot.
je weet nooit wat zij doet, als ze de sleutels nog heeft.

en toch niet haar ding, vind ik vreemd overkomen als eerst alles wel goed was, maar das persoonlijk hoe ik erover denk

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:44

Ik verplaats dit topic naar Verzorgpaarden.

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:44

Even opbellen of langsgaan en ophalen?
Anders gewoon nieuw slot erop.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: (Ex-)bijrijdster drama - WWYD??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:47

Als er helemaal geen reactie meer komt, slot vervangen!

Desnoods licht je je stalgenoten in dat als ze komt niet meer gewenst is. Ze heeft daar dan niks meer te zoeken, helemaal niet als ze de sleutel niet meer wil teruggeven.

Every accomplishment starts with the decision to try.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:00

Melewel94 schreef:
Als er helemaal geen reactie meer komt, slot vervangen!

Desnoods licht je je stalgenoten in dat als ze komt niet meer gewenst is. Ze heeft daar dan niks meer te zoeken, helemaal niet als ze de sleutel niet meer wil teruggeven.

dan zou ze ook naar de staleigenaar kunnen gaan, want die kan haar dan wegsturen. :)

Eapy

Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: (Ex-)bijrijdster drama - WWYD??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-17 22:13

Het slot hangt helaas niet aan de kast, het is ingebouwd in de deur. Staleigenaar is ervan op de hoogte!

Even langs gaan zou ik graag willen... Maar weet niet waar ze woont. Ik weet wel in welk dorp, maar verder niks. Ik ben niet bang dat ze iets zou jatten, maar vind dit respectloos en vooral erg onhandig...

Vind het ook raar dat het "niet haar ding is". Was toch echt haar ding toen de zon scheen...

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

Eapy

Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-17 22:13

Es_ther schreef:
Even opbellen of langsgaan en ophalen?
Anders gewoon nieuw slot erop.


Bel me helemaal scheel - krijg alleen voicemail.

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

Anoniem

Re: (Ex-)bijrijdster drama - WWYD??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:28

Wat een bijzondere bijrijdster, zomaar opeens bedankt doei en dan ook nog sleutel niet inleveren, niet echt netjes.
Jammer dat je niet weet waar ze woont. Heb je al geprobeerd met onbekend nummer te bellen? Ik ga er vanuit dat je de voicemail ook wel ingesproken hebt?
Anders overleggen met de stalhoudster of die haar wil bellen of zelf met haar telefoon (of een ander nummer) bellen en het kort houden gewoon ik reken er op dat je binnen nu en een week de sleutel terug brengt.

Eapy

Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-17 22:30

Annet_Dottie schreef:
Wat een bijzondere bijrijdster, zomaar opeens bedankt doei en dan ook nog sleutel niet inleveren, niet echt netjes.
Jammer dat je niet weet waar ze woont. Heb je al geprobeerd met onbekend nummer te bellen? Ik ga er vanuit dat je de voicemail ook wel ingesproken hebt?
Anders overleggen met de stalhoudster of die haar wil bellen of zelf met haar telefoon (of een ander nummer) bellen en het kort houden gewoon ik reken er op dat je binnen nu en een week de sleutel terug brengt.


Ahh, die had ik nog niet geprobeerd! Goeie.

Wat als ze het niet doet, of aangeeft het niet te gaan doen? Wat is handig?

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:35

Als je niet bang bent dat ze wat komt stelen (en staleigenaresse weet dat ze niet meer welkom is, behalve om de sleutel terug te brengen), waarom dan moeilijk doen? Gewoon een sleutel bij laten maken, klaar. Als is het niet netjes en onverwachts dat ze gestopt is, het is nu eenmaal de situatie en dat moet je accepteren. Stalken heeft duidelijk geen zin.
Stuur een mailtje of whatsapp dat ze de sleutel op stal mag afgeven of op kan sturen. En laat gewoon even een sleutel bijmaken, 5 minuten werk.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:36

Eapy schreef:
Annet_Dottie schreef:
Wat een bijzondere bijrijdster, zomaar opeens bedankt doei en dan ook nog sleutel niet inleveren, niet echt netjes.
Jammer dat je niet weet waar ze woont. Heb je al geprobeerd met onbekend nummer te bellen? Ik ga er vanuit dat je de voicemail ook wel ingesproken hebt?
Anders overleggen met de stalhoudster of die haar wil bellen of zelf met haar telefoon (of een ander nummer) bellen en het kort houden gewoon ik reken er op dat je binnen nu en een week de sleutel terug brengt.


Ahh, die had ik nog niet geprobeerd! Goeie.

Wat als ze het niet doet, of aangeeft het niet te gaan doen? Wat is handig?


Ik zou het wel zo brengen dat ze weet dat het menens is dus niet lief opbellen ofzo maar gewoon kort en duidelijk dat je het niet leuk vind dat ze onbereikbaar is en dat die sleutel terug moet en dat het anders diefstal is en je stappen gaat ondernemen.
Een dame van 20+ zou toch zelf ook wel moeten snappen en kunnen bedenken dat dit niet hoort dus ik zou niet lief blijven, maar dat ben ik :P
Ik heb iets soortgelijks mee gemaakt rondom spullen met een bijrijdster en die kletste er omheen toen heb ik gewoon gezegd dan wil ik het terug hebben en toen ze door had dat mijn geduld op was was het binnen een dag terug.

Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:41

Aangifte om een sleutel. :') wat denk je dat de politie gaat doen joh.

Ik vind dit echt van een mug een olifant maken.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Eapy

Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-17 22:44

Nagini schreef:
Aangifte om een sleutel. :') wat denk je dat de politie gaat doen joh.

Ik vind dit echt van een mug een olifant maken.


Aangifte doen vind ik zelf ook te ver gaan - zeker in deze stad.

Voor mij gaat het ook gewoon om het principe. Ik vertrouwde haar met mijn meest kostbare bezit, dan schrik ik hier toch aardig van. Ik ben erg selectief en zeker met mijn werk (veel in het buitenland) heeft ze ons onwijs in de steek gelaten. Wat jij een mug vindt, vind ik een olifant - en dat is oké :)

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:45

Ik weet het niet zeker, maar in pricipe heeft zij (als we even heel ver gaan denken) jou sleutel gestolen en wanneer ze dus bij geen enkele mogelijkheid die sleutel wilt gaan teruggeven is het diefstal.
Ik vind die van Annet_Dottie een erg goeie, laat de stalhoudster haar opbellen of bel haar desnoods op een ander nummer of onbekend met #31#

Ik vind dit echt erg onbeschoft, op zo'n manier dit beeïndigen is apart maar die sleutel had ze absoluut gelijk moeten teruggeven!

Succes TS! :) Ik ben benieuwd naar de afloop

JM :#

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:46

Ik snap je aan de ene kant wel, maar voor hetzelfde geld ligt er een peperduur Prestige zadel in die kast van 4000 euro, en dan zou ik toch niet helemaal lekker kunnen slapen wetend dat een ander persoon er zo bij kan.


Nagini schreef:
Aangifte om een sleutel. :') wat denk je dat de politie gaat doen joh.

Ik vind dit echt van een mug een olifant maken.

JM :#

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: (Ex-)bijrijdster drama - WWYD??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:47

heb je haar op fb, misschien dan een berichtje sturen via fb als het lukt

Eapy

Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-17 22:49

Lieshorses schreef:
Ik snap je aan de ene kant wel, maar voor hetzelfde geld ligt er een peperduur Prestige zadel in die kast van 4000 euro, en dan zou ik toch niet helemaal lekker kunnen slapen wetend dat een ander persoon er zo bij kan.


Nagini schreef:
Aangifte om een sleutel. :') wat denk je dat de politie gaat doen joh.

Ik vind dit echt van een mug een olifant maken.


Dat is ook waar... Op zich zou ik het van haar niet verwachten, maar van bepaalde kennissen van haar misschien wel. Maar voor hetzelfde geld geeft ze de sleutel terug en heeft ze hem in de tussentijd al laten namaken als ze zulke dingen van plan zou zijn...? Dus zeker weten doe je het toch nooit.

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

Eapy

Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-17 22:52

Ketaki schreef:
heb je haar op fb, misschien dan een berichtje sturen via fb als het lukt


Bedankt voor je suggestie!

Het gaat er niet om dat ik haar niet kán bereiken - ze negeert het gewoon. Dus ook een fb berichtje zou ze net zo negeren als een appje of belletje. Om haar op al haar social media, die van haar moeder én het account van haar kat te gaan stalken, vind ik zelf ook net iets teveel van het goede.

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:53

Eapy schreef:
Nagini schreef:
Aangifte om een sleutel. :') wat denk je dat de politie gaat doen joh.

Ik vind dit echt van een mug een olifant maken.


Aangifte doen vind ik zelf ook te ver gaan - zeker in deze stad.

Voor mij gaat het ook gewoon om het principe. Ik vertrouwde haar met mijn meest kostbare bezit, dan schrik ik hier toch aardig van. Ik ben erg selectief en zeker met mijn werk (veel in het buitenland) heeft ze ons onwijs in de steek gelaten. Wat jij een mug vindt, vind ik een olifant - en dat is oké :)

van de mensen waar je het minst verwacht, dat ze stelen, zijn vaak wel de mensen die het uiteindelijk doen.

heb ik zelf meerdere keren ervaren :x :x :x

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: (Ex-)bijrijdster drama - WWYD??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:59

Ik vind dit heel rot voor je TS, het is best lastig namelijk.
Wat is nu je plan?

JM :#

Eapy

Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-17 23:03

Lieshorses schreef:
Ik vind dit heel rot voor je TS, het is best lastig namelijk.
Wat is nu je plan?


Bedankt voor je medeleven!!

Goeie vraag. Ik denk dat ik haar morgen nog even bel met een ander nummer en dan verder kijk. Hopelijk werkt dat... suggesties voor een beter plan zijn welkom! :)

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: (Ex-)bijrijdster drama - WWYD??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 04:58

Als ze dus niet opneemt zul je je slot moet vervangen.

Je moet het in de steek laten loslaten.

Voor hetzelfde geld heeft ze een hele goede persoonlijke reden die ze niet aan jou wil vertellen.

Ja het is flink balen.. maar dat is het risico van bijrijders.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 3 bezoekers