De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:22

Gaaf! Maar paars is dan ook een mooie kleur :D


Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:14

Wat overigens heel interessant is....ikzelf ben een ietwat zwaardere ruiter en kamp met droge plekken, maakt niet uit welke pad ik gebruik, heb een Kifra, viltpad en grandeurs.... 3' verschillende inlages uiteraard, mijn vriendin die veel lichter is, kan rijden met elke pad en heeft een mooie egale zweetafdruk ;-) dus vraag me stiekem toch af of dit zo goed is?

Ach en over houding en zit, mijn bijrijder kan helemaal niet goed rijden, hobbelt maar wat, ik daarentegen kan wel degelijk rijden en heb een zeer correcte zit ;-)

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 23:09

ahh daar is mijn paarse kifrapad haha staat prachtig

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 07:48

Loes'sCorner schreef:
Wat overigens heel interessant is....ikzelf ben een ietwat zwaardere ruiter en kamp met droge plekken, maakt niet uit welke pad ik gebruik, heb een Kifra, viltpad en grandeurs.... 3' verschillende inlages uiteraard, mijn vriendin die veel lichter is, kan rijden met elke pad en heeft een mooie egale zweetafdruk ;-) dus vraag me stiekem toch af of dit zo goed is?

Ach en over houding en zit, mijn bijrijder kan helemaal niet goed rijden, hobbelt maar wat, ik daarentegen kan wel degelijk rijden en heb een zeer correcte zit ;-)


Een ritje met de PLIP pad kan meer duidelijkheid geven :-)

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 09:20

Het mag toch logisch zijn dat een wat zwaardere ruiter een 'diepere' indruk achter laat. Dat heeft niets met rijkunst/kunde te maken. Dat zorgt er alleen voor dat je je paard minder 'in de weg' zit, het maakt je niet lichter :)

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 11:41

ga nu heel hard twijfelen om mn lazy mountain te verkopen en freemax terug te kopen

MissWeenie

Berichten: 355
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:16

SecretLIN schreef:
ga nu heel hard twijfelen om mn lazy mountain te verkopen en freemax terug te kopen


Deze 2 zadels waren destijds ook mijn overweging, met voorkeur voor Lazy Mountain. Beide gepast, eerst Freemax: zat heerlijk en stevig, mooie looks. Toen de Lazy Mountain: mooie looks maar kon er totaal geen evenwicht op vinden, cantle was veel flexibeler dan ik dacht en de keus was zo gemaakt. Ben nu helemaal blij met m'n Freemax Cow Choco <3 al heb ik hem pas sinds kort rustig aan in gebruik bij m'n 5 jarige en moet hij nog wel echt inzakken en gaan vormen. Maarrrrr, al met al zou ik zeggen; probeer gewoon die Freemax :D

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:25

oh ik zit gelukkig wel stevig in mn lazy mountain.. vind het een fijn ding maar freemax ziet er ook fijn uit

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:27

Never change a winning team !!
Kunt altijd hier even testen wbt freemax. En je forkmaat ffe opmeten is ook handig

Haha maar freemax bevalt hier ook goed, alleen moet ik echt zitvlees gaan kweken.
arizona nut zat wel stukje zachter..

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:31

missanita84 schreef:
Never change a winning team !!
Kunt altijd hier even testen wbt freemax. En je forkmaat ffe opmeten is ook handig

Haha maar freemax bevalt hier ook goed, alleen moet ik echt zitvlees gaan kweken.
arizona nut zat wel stukje zachter..


kun je geen seatsaver erop doen

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:35

Al gehad vind ik niks..
Miss van gel is testen

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:01

missanita84 schreef:
Al gehad vind ik niks..
Miss van gel is testen


Die gel zit seatsaver zit heerlijk hoor!

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:54

Is dat alleen de zitting? Of net als bont seatsaver

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 07:56

Hier ook nog steeds zeer tevreden met mijn freemax. Ik vind hem heerlijk zitten, zelfs op langere ritten nergens last van. Waarschijnlijk had ik al zitvlees, want ik vind hem erg fijn en hoef ook geen seatsaver.
Voor mijn jonkie wil ik straks ook een freemax :j

Mooie nieuwe combi's komen voorbij +:)+ die verbouwde pad ziet er ook mooi uit _/-\o_ helaas ben ik super onhandig met naald en draad :+ dus ik houd het bij de kifra pads en de burioni.

Dat met zweetplekken heb ik niet, we hebben altijd mooie egale zweetplekken en de ruggengraat is meestal droog, tenzij Felix heel erg zweet Door de warmte of de duur van de rit, dan wil die wel een beetje nat worden, maar dat is dan logisch, het is zo'n zweetkikker dan blijven er heel erg wei ig plekjes droog op zijn lijf :D

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 08:02

Ik had al een harder zadel, dus ik vond het heerlijk zacht zitten op de freemax :D
Ik heb 2 pads besteld bij jv dekjes. Vond de Kifra toch net te kort onder mijn zadel. Wel ideaal wanneer er een blanket over moet. JV dekjes maakt ze op maat. Met inlagevlakken. Ideaal! Nu nog ergens een set extra inlages bestellen, want dat wisselen elke keer is irritant :D

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 08:20

Amanda schreef:
Ik had al een harder zadel, dus ik vond het heerlijk zacht zitten op de freemax :D
Ik heb 2 pads besteld bij jv dekjes. Vond de Kifra toch net te kort onder mijn zadel. Wel ideaal wanneer er een blanket over moet. JV dekjes maakt ze op maat. Met inlagevlakken. Ideaal! Nu nog ergens een set extra inlages bestellen, want dat wisselen elke keer is irritant :D


Heb je een link van waar je die bestellt? Zegt mij niks klinkt interessant? :-)

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 08:22

https://jvdekjes.jimdo.com

Ik heb deze. Met wollen onderkant en inlagevlakken met dezelfde maat als de kifra. Ze lijken qua materiaal verder wat op dressuurdekjes. Ik vind het ideaal. Is wasbaar :j

Afbeelding

Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:13

Qua losse inlages kan ik de ondervloerbedekking van Kwantum adviseren. Die hebben ze op de rol van 2 mtr breed van zowel rubber als vilt en ong 8 mm dik. Dus je kunt het makkelijk zelf op maat knippen en meerdere lagen gebruiken zoveel en waar je het nodig vindt.

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:16

Goeie tip. Ik dacht zelf ook nog aan een yogamatje icm een wolvilten inlage. Ik heb nog een wolvilten onderlegger liggen kwam ik achter. Die ga ik eerst verknippen :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 11:56

DubbelDun schreef:
Qua losse inlages kan ik de ondervloerbedekking van Kwantum adviseren. Die hebben ze op de rol van 2 mtr breed van zowel rubber als vilt en ong 8 mm dik. Dus je kunt het makkelijk zelf op maat knippen en meerdere lagen gebruiken zoveel en waar je het nodig vindt.



DT is een goede tip! Ga ik eens uitzoeken :-)

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:09

Laatste dagen dit hele topic doorgelezen en wat een mooi zadel om te zien.
Momenteel ben ik zadelloos nadat in mijn wintec bleek dat de boom gebroken was.
Heb bij die zadelpasser proefgereden op een Thorowgood t4 cob dressuur zadel, die vond ik niet verkeerd zitten.
Maar een westernzadel trekt me ook heel erg afgezien van het gewicht, en toen kwam ik dit topic tegen.
Nu ben ik zelf niet de lichtste persoon en ben al aan het afvallen maar zeg dat ik bij aanschaf van dit zadel rond de 90 - 95 kilo zal wegen. Ik dacht altijd dat boomloos maar tot een bepaald gewicht was, maar lees op internet verschillende dingen hierover, wat het voor mij niet echt duidelijker maakt allemaal.
Ook ben ik een onzekere ruiter, ik zoek een zadel dat me steun geeft als paardlief weer eens van schrik opzij springt of ineens harder gaat. Zou ik dat vinden bij een freemax? Andere zadels had ik altijd een bokriempje aan waar ik veel aan heb gehad.
Vooral de testservice van dit zadel vind ik ook fijn, ik heb bij sommige zadels heel snel last van mijn knieën dat ik na een rit afstap met knieën die op slot staan.
Dit had ik vooral bij de wintec isabel werth daar stapte ik op vakantie in Epe bijna huilend vanaf zo zeer dat mijn knieën deden.
Daarna een wintec 2000 gehad en daar heb ik een rit van 20 km meegemaakt en kreeg op het laatste pas last van mijn knieën.
Dit is ook wat me tegenhoudt om een nieuw zadel aan te schaffen. Je kan niet alles testen en straks heb ik een zadel waar ik niet op kan rijden.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:58

Freemax is te testen bij kifrahorse

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:35

Maar kun je daar ook een langere rit op maken?? Want van 10 minuten zal TS geen last van de knieën krijgen..

@tinker_sally: Ipv een bokriempje heb je dan een horn, ook handig om vast te pakken in onzekere situaties, maar hij kán ook wel eens pijnlijk in de weg zitten als je naar voren duikelt.

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 17:03

Ja je kunt hem aanvragen zodat je hem kunt testen.


tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:09

Die test service had ik ook gevonden. Daarom trekt dit zadel me ook.
Maar ik wordt niet echt wijzer van of er een max gewicht voor boomloos is.
Niet dat ik meer kwaad doe met mijn gewicht doordat ik perse deze wil.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: miereneter en 19 bezoekers