Overleden dierbare komt op bezoek?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Overleden dierbare komt op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 19:12

Hallo!
Als het niet goed staat mag het verplaatst worden.

Mijn opa is in maart 2010 overleden aan de gevolgen van chronische leukemie.
Mijn opa en ik hadden een hele speciale band, het was echt mijn soulmate, ik zag hem meer als mijn vader dan m'n echte vader ik was elke dag bij hun en was er echt kapot van toen hij overleed.

Jaren lang heb ik lopen huilen en kon ik niet slapen zonder zijn pyama.
Elke keer gebeurde er wel wat vage dingen die ik niet kon plaatsen maar vooral de afgelopen maanden gebeuren er rare dingen.

In juni begon het met mijn lamp, m'n vader had net een nieuwe lamp in mijn kamer gedaan en ik had diezelfde avond het lievelings liedje van m'n opa aan staan. Die lamp begon ineens heel langzaam aan en uit te gaan totdat hij helemaal niet meer aan ging. Eerst dacht ik dat de lamp of de bedrading kapot was maar dat was niet zo, er zit een nieuwe lamp in en hij doet het prima totdat ik zijn nummer weer aanzet.

Daarna begon het met een kistje met zijn foto erboven op, doordat ik na zijn overlijden zo ontroostbaar was heeft m'n moeder een kistje voor hem gemaakt met allemaal foto's, ik heb standaard een foto erbovenop liggen en hij hoort er normaal gezien niet zomaar in te vallen, maar ineens viel die foto in het kistje en met een rotgang ook, je hoorde de foto heel goed erin vallen met een "tok" zeg maar dus het is met een kracht gegaan.

Maar het vreemde was nog dat toen ik wakker werd van een rare droom, ik werd wakker met het gevoel alsof iemand me "aanviel" in m'n gezicht. Dat heb ik wel vaker maar toen ik op mijn arm keek had ik een arm afdruk die je heel goed zag, ik ben helemaal nagegaan hoe dat zou kunnen komen. Ik heb dat zelf niet kunnen doen, ik had die nacht al weinig geslapen en ik slaap altijd op m'n zij en met mijn rechterarm onder m'n lichaam, links ligt altijd gestrekt naar achter. Je kon op mijn rechterarm ook heel goed zien dat die dubbel gelegen heeft onder de rest van m'n lichaam. En de hand ziet er heel anders uit dan mijn hand, ik heb wat kleinere vingers en mijn ringvinger en pink staan niet scheef.
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2rpe ... bgSkshJZPY

Iemand die weet of ik me dingen verbeeld of niet? :')

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Re: Overleden dierbare komt op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:16

Ik geloof er absoluut in dat dit kan maar waatom zou hij je "aanvallen"?

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:17

Alles kan gebeuren en toeval zijn. Mijn lampen flikkeren ook wel eens en een kleine stroom tocht is al voldoende om iets om te laten vallen. Misschien stond de foto al een tijdje scheef en gleed hij nu om.
En je arm; je zal toch een keer op je arm gelegen hebben. Kan gebeuren, ook al lig je normaal anders en heb je het niet in de gaten ;)
Maar als de gedachte dat het ouw opa is je troost geeft, is dat toch heel mooi om bij stil te staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:18

Brr ik vind die afdruk best pittig :=

Hmm het aanvallen snap ik ook niet , misschien wil hij gewoon bij je zijn maar heeft hij zijn spook krachten nog niet onder controle?

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:20

Er zijn vast mensen die het allemaal maar onzin vinden, of die wel zeker weten dat jouw opa bij je op bezoek kwam.
Maar ik denk dat je zelf moet 'bedenken' wat je voelt, als je denkt dat je opa bij jou op bezoek komt kun je jezelf helemaal kapot maken, of juist heel goed voelen!
Ik zou zeggen: Voel wat je denkt dat goed is, en maak het jezelf vooral niet moeilijk!
Dat weet jij het beste

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 19:23

Rebecca schreef:
Brr ik vind die afdruk best pittig :=

Hmm het aanvallen snap ik ook niet , misschien wil hij gewoon bij je zijn maar heeft hij zijn spook krachten nog niet onder controle?



Nou dat aanvallen was meer bedoelt om te zeggen dat ik met een vreemd gevoel wakker werd alsof ik werd aangevallen, dat zal hij vast niet geweest zijn maar het was wel heel vreemd om met zo'n gevoel wakker te worden en ineens een mooie hand op je arm te hebben. :')

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Overleden dierbare komt op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:26

Best bizar je foto! Ik volg even

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:40

Had het interessanter gevonden als de afdruk op de linkerarm van een linkerhand zou komen :P

Anyway, geloven wat je wil geloven en waar je rust in kan vinden :j

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Overleden dierbare komt op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:44

Weet je, voor heel veel dingen is een logische verklaring te vinden.
Heel veel dingen, mijns inziens zal dat bij jou geen uitzondering zijn.

Maar soms is het veel mooier het te laten zoals je het het mooiste voelt. Als jij zo voelt dat je opa bij je is, is dat heerlijk, en zou het zonde zijn te zoeken naar logica.

Soms worden de mooiste dingen kapot beredeneerd- en is het beter een beetje 'vaagheid' te houden.

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:00

Over die handafdruk... Ik had vroeger een verschrikkelijke fobie voor naalden. Zo erg dat ik er heel vaak nachtmerries over had. Ik werd dan de volgende ochtend ook wakker met de meest vreemde verwondingen, maar toch deed ik dat echt zelf (krabben met zowel hand en tenen en mezelf bijten). Ook veel verwondingen die niet leken alsof ik het zelf had gedaan (tand afdrukken onder mijn nek), geloof me je lichaam kan hele gekke dingen doen als je slaapt.
Als je er bang van wordt kan je "het" verzoeken je met rust te laten.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 12-09-17 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:05

xSCWx schreef:
(tand afdrukken onderin mijn nek), geloof me je lichaam kan hele gekke dingen doen als je slaapt.


Tenzij je een kunstgebit hebt is het fysiek nooit mogelijk om jezelf in je nek te bijten op welke plek dan ook >;)

Gaby9

Berichten: 224
Geregistreerd: 01-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:07

Goof schreef:
xSCWx schreef:
(tand afdrukken onderin mijn nek), geloof me je lichaam kan hele gekke dingen doen als je slaapt.


Tenzij je een kunstgebit hebt is het fysiek nooit mogelijk om jezelf in je nek te bijten op welke plek dan ook >;)


Dacht ik net ook al. Je zou dan wel heel lenig zijn haha!

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:26

Ik vond het een beetje klets, tot ik net dit draadje las: https://twitter.com/moby_dickhead/statu ... 3547103233

Ben doodsbang nu.

Edit: deze persoon werd ook wakker met een blauwe plek op zijn arm. Toevallig >;)

Edit 2: Oh my zijn schommelstoel bewoog uit het niks.

Ik geloof wel in geesten trouwens, mijn oma heeft haar eigen begrafenis gesaboteerd. Maar ik geloof ook dat veel dingen af worden gedaan als geesten. Omdat je het heel graag wilt. Maar oké die vent van dit draadje wil dit juist niet :+
Laatst bijgewerkt door _Reneee op 12-09-17 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Overleden dierbare komt op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:35

Er zijn miljarden mensen op de aarde waarvan er heus wel eens eentje met blauwe plekken op zijn arm wakker wordt.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Overleden dierbare komt op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:36

Nou gelukkig gaat mijn stoel niet uit zichzelf schommelen.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:39

Goof schreef:
xSCWx schreef:
(tand afdrukken onderin mijn nek), geloof me je lichaam kan hele gekke dingen doen als je slaapt.


Tenzij je een kunstgebit hebt is het fysiek nooit mogelijk om jezelf in je nek te bijten op welke plek dan ook >;)


:')

Als je er een goed gevoel bij hebt zou ik er gewoon vanuit gaan dat het je opa is! :)
Ik geloof ook wel in het paranormale etc. Maar die handdruk is wel erg heftig!

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Overleden dierbare komt op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:44

Wel vreemd dat de lamp alleen aan/uit gaat bij dat liedje....

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:46

Ik heb het ook vroeger gehad.

Ik ben in gedachten met hem gaan praten en vragen stellen over dingen die me dwars zaten.
Daar kreeg ik in gedachten dan antwoorden op.

Soms moet je ook leren loslaten heb het gevoel dat je er nog heel erg mee bezig bent.
Dat is niet erg maar hij moet erbij gaan horen en niet beïnvloeden.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Overleden dierbare komt op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:50

Toen mijn dierbare overleed, wist ik niet meer wat echt en wat nep was.
Als het echt ver gaat kan je misschien hulp zoeken maar voor nu is het oke.

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:51

Wow. Lieve opa of niet, als ik wakker zou worden met zo'n afdruk en verder niemand in mijn buurt die dat gedaan zou kunnen hebben was ik al lang naar een paragnost gegaan :brr:

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Overleden dierbare komt op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:56

Zou graag willen oordelen. Ik zal je zometeen mijn verhaal vertellen. De foto doet he teniet bij mij!

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:59

Toen de vriend van mijn moeder heel plotseling was overleden een paar jaar terug, gebeurden dit soort dingen ook bij ons. Ik heb een tijd bij mijn moeder in bed geslapen die tijd. Af en toe zagen we ineens een lichtflits in de hoek van de slaapkamer, waar geen lamp o.i.d. stond. Ook ging de lamp vaak zomaar aan of uit.
Zijn schoenen waren verdwenen toen ze het huis gingen opruimen voor de verkoop. Echt kwijt gewoon. Toen droomde mijn moeder over hem en hij vertelde in paniek dat zijn schoenen weg waren. Volgende ochtend struikelde mijn moeder over zijn schoenen.
Het gevoel hebben alsof iemand over je gezicht aait als je in bed ligt.

Voor deze dingen zal ook wel een verklaring zijn, maar ik geloof er echt in dat overleden mensen zulke dingen kunnen doen. Ook al vind ik het best eng. :)

Maar TS, ik denk dat jij je niks verbeeldt. :) Ik heb altijd van mijn vader geleerd dat als je niet wil dat zoiets gebeurt, dat je dat gewoon hardop moet zeggen (iets van 'ik wil niet dat je hier bent'). Maar als je het fijn vindt, dan zal ik het gewoon zo laten :D

Alleen wat ik me ook afvraag, waarom zou je opa je willen aanvallen?

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 21:16

Ik geloofde er eerst niet zo erg in totdat ik iemand leerde kennen die nu 1 van m'n beste vriendinnen is.
Zij beweerde dat ze nog wel eens geesten kon zien. De eerste keer dat ze bij mij thuis was was iedereen op vakantie en was ik dus alleen thuis, ik heb haar toen het hele huis laten zien en gevraagd of ze wat kon zien, ik weet namelijk dat er hele nare dingen zijn gebeurd bij de vorige bewoners van dit huis en dan voornamelijk in de kelder. Ze liep door het hele huis en bij de kelder begon ze te vertellen wat er gebeurd was, dat vond ik heel vreemd omdat ik haar van te voren niks verteld had. Toen we op de bank zaten begon ze ineens dat iemand van de trap af liep, ik ben nog nooit zo bang geweest. :')

Ik wil ook binnenkort langs een medium of paragnost want ik kan het voor mij niet goed afsluiten omdat ik nooit afscheid van hem heb kunnen nemen. Ik denk ook dat als hij het is dat hij voornamelijk daar voor komt, de rest van de familie heeft namelijk nergens last van. Iedereen heeft afscheid kunnen nemen alleen ik durfde niet naar binnen en daar voel ik me nog altijd schuldig om. Voornamelijk omdat hij mij helemaal heeft opgevoed op het moment dat mijn ouders niet meer wisten wat ze met me aan moesten.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Overleden dierbare komt op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:20

Ik heb al sinds klein dromen, die wijzen op overleden familie die ik nooit heb gekend. Nu bleek dus dat er zo een familielid was die ik nooit heb gekend. Ik voel energieen. Ben hoogsensitief en paranormaal. Na veel slapeloze jaren etc toch mediums ingezet. Die zijn dus achter die persoon gekomen en we hebebn hem weggestuurd. Nu blijft die energie toch zitten. Ik zie ze ook daadwerkelijk in ooghoeken. Vreselijk naar. Mediums zeggen dat ik als ik het wil mensen kater kan helpen, dus als medium. Maar ik baal van mijn 'gave'. Comtinu slapeloze nachten en ik wil ze gewoon niet horen en zien wat ik nu wel doe.
Voor vragen over dit onderwerp kan je altijd bij me terecht!

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 21:29

Trui schreef:
Ik heb al sinds klein dromen, die wijzen op overleden familie die ik nooit heb gekend. Nu bleek dus dat er zo een familielid was die ik nooit heb gekend. Ik voel energieen. Ben hoogsensitief en paranormaal. Na veel slapeloze jaren etc toch mediums ingezet. Die zijn dus achter die persoon gekomen en we hebebn hem weggestuurd. Nu blijft die energie toch zitten. Ik zie ze ook daadwerkelijk in ooghoeken. Vreselijk naar. Mediums zeggen dat ik als ik het wil mensen kater kan helpen, dus als medium. Maar ik baal van mijn 'gave'. Comtinu slapeloze nachten en ik wil ze gewoon niet horen en zien wat ik nu wel doe.
Voor vragen over dit onderwerp kan je altijd bij me terecht!


Nou hij hoeft van mij niet weg, echt niet maar hij kan ook wel door middel van een kaarsje laten merken dat hij er is. Er staat altijd een kaarsje aan met zijn onze enige foto samen erbij.
Ik denk voornamelijk dat hij me iets wilt vertellen maar niet door kan komen of iets in die richting. Voornamelijk omdat ik vanaf het moment dat hij weg is ik met hem wil praten wat natuurlijk niet kan.

Hij wist alles van me, hij was de enige die ik voor de volle 100% vertrouwde, vanaf het moment dat hij weg is is alles verkeerd gegaan wat verkeerd kon gaan. Ik voel me eenzamer dan ooit tevoren en dat frustreert me zo erg.