Goed bewegingspatroon?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wat vinden jullie van dit bewegingspatroon?

Te weinig
3 (13%)
Gemiddeld
6 (26%)
Genoeg
13 (56%)
Kan meer
1 (4%)

Totaal aantal stemmen: 23


ChanZFries
Berichten: 39
Geregistreerd: 09-12-15

Goed bewegingspatroon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-17 20:06

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje..!
Ik rijd ongeveer 2/3 keer per week anderhalf uur paard, dit zijn buitenritten met afwisseling van alle gangen. Daarnaast doe ik elke ochtend een korte work-out van ongeveer 10/15 minuutjes en probeer ik elke dag nog een half uurtje te wandelen.
Ik ga vier dagen per week naar school, van 9.00 tot 16.00 uur en zit dan bijna de hele tijd stil, op les wisselingen na. Ik ga naar school met openbaar vervoer, dus fiets niet bijvoorbeeld. Verder ben ik 17 jaar.

Wat vinden jullie van deze beweging/sport? Te weinig, gemiddeld, genoeg? En wat doen jullie?

Lieve groetjes..!


Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Goed bewegingspatroon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:28

Ik zou het voldoende vinden denk ik, mijn beweging zelf is een stuk minder dan dat. Mij is wel altijd geleerd om een half uur intensief te bewegen per dag (aan één stuk). Dat zou voor een normaal mens erg gezond moeten zijn...

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

Florenc
Berichten: 1436
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:06

Wat houdt je workout in de ochtend in?

Gezien het 'maar' 10/15 min is, ga ik er vanuit dat het niet mega intensief is. Persoonlijk zeg ik dan: te weinig. Die buitenritten, no offence, tel ik niet onder de noemer 'sport'.

Heb je al eens een stappenteller gedragen en je dagen wat bijgehouden? Zo niet, doe dat eens! Als je op school de hele dag zit en maar een half uurtje wandelt per dag, vermoed ik dat je zelfs niet in de buurt van 10.000 stappen per dag komt.

Ik heb een job waarbij ik redelijk wat beweging heb (politie). Daarbuiten probeer ik dagelijks minimaal een uurtje te gaan wandelen , en minstens 3/4× per week minimaal 30minuten echt intensief te sporten (hartslag dus echt omhoog).


AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Goed bewegingspatroon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:12

Groei je nog?

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lonneke, BeFunny, SentiBot, simoneeee, YvonneV en 42 bezoekers