Paardrijden, een gevaarlijke hobby?!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
anjali
Berichten: 14919
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:07

Fennadev schreef:
Floriske beter lezen eigenaar paard had hier geen toestemming voor gegeven. Kind mocht dus helemaal niet op het paard zitten. Ik vind dus dat het omgedraaid moet worden en dus ouders kind moeten betalen voor diefstal van het paard en eventueel de schade aan het paard.

Dat vind ik ook. Dit is gewoon joyriding,dat is bij auto's zwaar verboden,waarom bij paarden dan niet? Natuurlijk is het erg dat het kind een ongeluk kreeg, maar eerlijk gezegd is het toch haar eigen schuld.Afblijven dus van andermans dieren,dat is het beste voor iedereen.Het zou eruitzien zeg dat iemand zomaar jouw paard kan pakken,ermee gaan rijden,en als die persoon dan verongelukt jou ook nog eens aansprakelijk stellen!


snuggle
Berichten: 61
Geregistreerd: 19-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:04

Hoe zit dat dan eigenlijk bij een manege met de aansprakelijkheid, vraag ik me af?

anjali
Berichten: 14919
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:54

snuggle schreef:
Hoe zit dat dan eigenlijk bij een manege met de aansprakelijkheid, vraag ik me af?

Daar hangen altijd bordjes dat de omgang met de dieren op eigen risico is,en soms moet je daar ook nog voor tekenen.

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Paardrijden, een gevaarlijke hobby?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:12

die bordjes hebben weinig waarde, daarmee ontslaat een manege zichzelf echt niet van enige verantwoordelijkheid.
Maar ja; elke klant die het voor waar aanneemt is er weer een extra die je snel kan afschepen bij schade.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Paardrijden, een gevaarlijke hobby?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:16

Een manege is gewoon aansprakelijk voor schade aan klanten tenzij aangetoond kan worden dat de klant aanwijzingen van (gediplomeerd) personeel bewust heeft genegeerd.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Paardrijden, een gevaarlijke hobby?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:27

precies, dat bedoel ik idd

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's


mylittlejoy

Berichten: 3289
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:42

anjali schreef:
Fennadev schreef:
Floriske beter lezen eigenaar paard had hier geen toestemming voor gegeven. Kind mocht dus helemaal niet op het paard zitten. Ik vind dus dat het omgedraaid moet worden en dus ouders kind moeten betalen voor diefstal van het paard en eventueel de schade aan het paard.

Dat vind ik ook. Dit is gewoon joyriding,dat is bij auto's zwaar verboden,waarom bij paarden dan niet? Natuurlijk is het erg dat het kind een ongeluk kreeg, maar eerlijk gezegd is het toch haar eigen schuld.Afblijven dus van andermans dieren,dat is het beste voor iedereen.Het zou eruitzien zeg dat iemand zomaar jouw paard kan pakken,ermee gaan rijden,en als die persoon dan verongelukt jou ook nog eens aansprakelijk stellen!


Beter lezen. De twee vriendinnen hebben telefonisch toestemming gekregen van de eigenaar om te rijden en hebben het meisje meegenomen. Niet is vast te stellen of de vriendinnen of het meisje hadden begrepen dat het meisje ook mocht rijden. Het is niet zo simpel te zeggen dat het eigen schuld is dus.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers