hoe groter filmpje uploaden.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

koetjeboe

Berichten: 4405
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

hoe groter filmpje uploaden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-17 20:28

ik heb een action cam gekocht. alleen de filmpjes worden zo'n 400 mb.
hoe kan ik ergens zo'n filmpje enigzins snel uploaden.
youtube doet er 2 uur over

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje


JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: hoe groter filmpje uploaden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:34

Misschien kun je hier eens kijken: [HTT] Huis, Tuin en Techniek. Dat is het domein van de technische Bokkers, zij weten vast wel een antwoord.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:27

JPitty schreef:
Misschien kun je hier eens kijken: [HTT] Huis, Tuin en Techniek. Dat is het domein van de technische Bokkers, zij weten vast wel een antwoord.


En daarom heb ik je topic van FZ naar HTT verplaatst :j

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: hoe groter filmpje uploaden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:42

Hoe lang duurt je filmpje? Films zijn enorme bestanden en dat duurt al snel erg lang om op te slaan of te uploaden...

Kun je in een videoprogramma niet de kwaliteit wat naar beneden halen zodat het filmpje minder MB is?

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: hoe groter filmpje uploaden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:50

2 uur is wel erg lang. Mijn computer upload filmpjes van 1 gb binnen 15 min over het algemeen, dat is dan ook YouTube. En ik heb echt niet het snelste internetpakket + computer is ondertussen ook al weer 2 jaar oud.

Kwaliteit naar beneden halen zou zonde zijn, helemaal als je een goede action cam hebt; heb je nog matige beeldkwaliteit.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

koetjeboe

Berichten: 4405
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-17 13:54

5 minuten of zo 477 mb als ik het goed heb. met dat soort progamma's ben ik niet zo bekend. en idd de kwaliteit naar beneden halen vind ik erg jammer. we hebben wel een hele slechte internet verbinding als het goed is krijgen we met enkele maanden glasvezel

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: hoe groter filmpje uploaden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:58

Kwaliteit naar beneden halen zou ik ook alleen doen als je geen andere optie hebt.

Denk dat het zo lang duurt door je internetsnelheid. Het filmpje uit mijn onderschrift is ruim 800MB en deed er uit mijn hoofd zo'n 15 minuten over om te uploaden op YouTube (glasvezel).

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:59

dan zou ik dat even afwachten; aangezien het gewoon aan je verbinding ligt.
400 mb aan film uploaden duurt namelijk normaal gesproken echt niet zo lang...echter valt en staat dat wel natuurlijk met je internetverbinding.

En helaas tot die tijd genoegen nemen met lange uploads. Dan zou ik tot die tijd een filmpje uploaden als je toch bv voor een uur of 2 andere dingen moet doen buitenshuis; als je dan terugkomt is die klaar. Voelt het ook niet zo dat je 2 uur zit te wachten tot alles geupload is.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Anoniem

Re: hoe groter filmpje uploaden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:01

Inderdaad in lagere beeldkwaliteit filmen of het filmpje in een ander bestandsformaat exporteren zodat het wat kleiner is. Uit mijn hoofd is .avi vaak kleiner dan .mp4, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ook bij het exporteren kan het dan zijn dat je wat kwaliteit kwijtraakt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 4 bezoekers