Manege "Arnhem" in Kootijk, Dakotaruiters Apeldoorn

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joy8
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-12-15

Manege "Arnhem" in Kootijk, Dakotaruiters Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-17 16:15

Hallo! Ik ga verhuizen naar Apeldoorn, rij 10 jaar, heb geen eigen paard en zoek een fijne manege met echt goede dressuurlessen.
Heeft iemand ervaring met Manege " Arnhem" in Kootwijk en de Dakotaruiters in Wenum Wiesel?


anoukk1993
Berichten: 12
Geregistreerd: 03-06-17
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:53

Hoi! Ik woon sinds kort in Arnhem en heb laatst met een vriendin die niet kon paardrijden een buitenrit gemaakt bij Manege Arnhem in Kootwijk. Zelf heb ik wel 10 jaar rijervaring. Ik kan alleen iets vertellen over de buitenrit (stalrit) en stal, maar ik heb een hele positieve eerste indruk gehad! De meiden op stal waren erg vriendelijk en de paarden stonden lekker buiten. We mochten zelf poetsen en opzadelen om alvast kennis te maken met het paard en je kreeg een paard waar je je zelf fijn bij voelde. Zo kreeg mijn vriendin een hele lieve pony en ik juist een wat pittiger paard omdat me dat wel leuk leek. De stal en de spullen zagen er goed verzorgd uit. De paarden kregen allemaal beenbescherming en een vliegendeken. Het maakte allemaal een hele prettige indruk. Ik hoop dat iemand anders je nog wat kan vertellen over de lessen!

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Manege "Arnhem" in Kootijk, Dakotaruiters Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:58

Met geen van beide ervaring, maar kan wel stal Finchkamp in Kootwijkerbroek aanraden.

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

LilChar

Berichten: 1251
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Manege "Arnhem" in Kootijk, Dakotaruiters Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:15

Hey! Ik woon zelf in Apeldoorn en heb wel een buitenrit gereden bij Dakota ruiters. Ik twijfel of je daar moet zijn voor echt goede dressuur lessen. Ik denk dat je beter eens kan kijken naar manege Pothoven bijvoorbeeld.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Re: Manege "Arnhem" in Kootijk, Dakotaruiters Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:51

Manege Arnhem ken ik zelf niet, maar als je echt goede Dressuurlessen wilt vinden, dichtbij, zou ik bij Manege Pothoven in Apeldoorn gaan kijken.

Als Wenum-Wiesel niet te ver is, is er een paar Kilometer verder ook nog Paardensport Centrum De Cannenburgh in Vaassen, daar heb ik lang gereden en was er goed tevreden mee. Zelfde verhaal als Pothoven eigenlijk..

Joy8
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-12-15

Re: Manege "Arnhem" in Kootijk, Dakotaruiters Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-17 08:02

Dankjullie wel!!

Ik ben inmiddels bij Manege Pothoven en Cannenburgh geweest. Had bij Cannenburgh een heel goed gevoel.
Ik dacht overigens dat Manege "Arnhem" in Kootwijk alleen verhuur had voor buitenritten.. En geen lessen zou geven. Dank voor de tip! Ik ga er nu toch ook maar eens kijken..

_AB_
Berichten: 3954
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Manege "Arnhem" in Kootijk, Dakotaruiters Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:28

Pothoven inderdaad!

<3


Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:54

Ik zou ook kijken naar de Cannenburgh, heb er veel goede verhalen over gehoord. In Hoenderloo zit ook nog de Krimhoeve waar ze goede lessen geven, meer sportgericht maar wel wat verder weg.
Edit: De Dakota ruiters in Wenum Wiesel is ook een ontzettend goede manege, daar wordt ook goed aan het welzijn van de paarden gedacht!

Anoniem

Re: Manege "Arnhem" in Kootijk, Dakotaruiters Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 09:53

Manege Arnhem is pas verhuisd volgens mij van Arnhem naar Kootwijk.
Ik zou hier nooit heen gaan.
Geen idee of ze ook nog lessen doet etc maar ben er een jaar geleden geweest omdat zij mijn oude pony had gekocht. Ik had haar amper terug herkend en het was een aardig systeem daar dat de meeste paarden niet echt happy uit hun ogen keken. Mijn pony was totaal afgemat, pas een jaar daarvoor heb ik haar verkocht en ze was zo ontzettend veranderd. Mager, ingezakte rug, lege blik in haar ogen. Alles behalve de pony waar ik 5 jaar alles mee gedeeld heb. Heb ook van meer mensen gehoord dat ze paarden kopen aan de lopende band, leuk uitziende en fitte paarden. Worden helemaal kapot gereden en vervolgens worden ze nog voor de hoofdprijs door verkocht ook. Dat was met mijn pony dus ook het geval, overduidelijk.
Zelfs de eigenaresse van het hele zooitje reed actief op haar terwijl die zeker 10 cm te lang was voor haar, en daarmee moest ze dan op haar rug naar het strand door de duinen door de zee en ga zo maar door.
Nee wat je ook doet ik zou daar nooit heen gaan, het is meer een handelsstal dan een manege.

Joy8
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-12-15

Re: Manege "Arnhem" in Kootijk, Dakotaruiters Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-17 12:10

Dankjewel voor je uitgebreide schrijven. En wat erg voor je pony.. Ik weet genoeg...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker