Totilas, waar is de popster op vier benen? Deel 1

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Totilas, waar is de popster op vier benen? Deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-17 11:35

Bokt.nl / Stuttgarter Zeitung
Dressuur, Fokkerij


De komende periode zullen wij een aantal artikelen plaatsen over Totilas, het zogenaamde wonderpaard. Twee jaar geleden is het alweer dat hij voor het laatst in het openbaar verscheen. Totilas, het Nederlandse dressuurwonder met duizenden fans. De eigenaars houden hem weg van het publiek. De Stuttgarter Zeitung gaat op zoek naar het verhaal achter Totilas, het zogenaamde wonderpaard.

Nog nooit was er een hype zo groot als Totilas. Hij had zijn eigen website en eigen mediateam. Daarnaast werd Totilas enorm gemarket internationaal. Bekers en jasjes met zijn naam erop werden internationaal verkocht.

Het was in 2010 dat Paul Schockemöhle, een van de grootste fokkers ter wereld, de hengst aankocht. Totilas had vlak daarvoor alle drie de gouden medailles gewonnen op de WEG in Kentucky met Edward Gal in het zadel. Tot heden houdt Paul Schockemöhle zijn mond of de aankoopprijs van tien miljoen euro daadwerkelijk is wat hij heeft betaald.

De verkopend eigenaren van Totilas, vastgoedhandelaren Kees en Tosca Visser, ontvingen na de verkoop van Totilas veel bedreigingen aan hun adres. Hierop volgend vluchtten zij naar Engeland. Voor een groot deel van de Nederlandse fans van Totilas en Gal voelde de verkoop van de hengst als landverraad. Dat de hengst naar Duitsland ging, de grootste concurrent in de sport, hielp daar niet aan mee. Drie jaar geleden zijn De Vissers teruggekeerd naar Nederland. Pas toen is de 'shitstorm' die ze over zich heen kregen rondom Totilas gaan liggen.

Schockemöhle, succesvol springruiter in de jaren 80 met Deister, kreeg na de koop van Totilas een voor hem flinke teleurstelling te verwerken. De amazone van zijn voorkeur, Isabell Werth, weigerde plaats te nemen in het zadel van Totilas. "Ik rij alleen paarden welke ik zelf opgeleid heb" aldus de Duitse amazone. Dit wordt bevestigd door sponsor Madeleine Winter-Schulze. 'Als Isabell Totilas had willen rijden had ik hem zelf voor haar gekocht" geeft ze aan.

Paul Schockemöhle geeft toe dat de koop van Totilas het begin van het einde voor de hengst is geweest. De hengst was ziek, raakte geblesseerd door het winnen van sperma voor rietjes. Ingezet worden voor sport en fokkerij op hetzelfde moment was voor de hengst te veel. Het koppige karakter van de hengst wordt genoemd als factor hierin.

Omdat Isabell Werth geen plaats nam in het zadel moest er gezocht worden naar een andere geschikte ruiter. Paardenliefhebster Ann-Katrin Linsenhoff, een van de rijkste vrouwen in Duitsland, dochter van Olympisch Kampioene Liselott Linsenhoff, kocht de sportrechten van de hengst. Haar stiefzoon Matthias Rath nam plaats in het zadel. Rath zelf was toen al geen onbekende in de internationale dressuurwereld met Sterntaler-UNICEF.

Over het bedrag wat Linsenhoff en het waarom van het kopen van de sportrechten doen meerdere geruchten de ronde. Het ene gerucht geeft aan dat ze 50% van het aankoopbedrag betaald heeft. Een ander gerucht vertelt dat ze het volledige aankoopbedrag heeft betaald voor de hengst en dat ze hem kocht om een band te kweken met Matthias. Dit in de hoop dat hij in de voetsporen van haar moeder en haarzelf (teamgoud in Seoul in 1988) zou treden.

Maar het enige wat de wereld zag was het schandalige einde van de sportcarrière van Totilas. Twee jaar geleden, zomer 2015, werd het absolute dieptepunt behaald. Totilas verdween hierna van de radar. Totilas kwam niet in goede vorm in de ring, leek onregelmatig en behaalde brons in plaats van het verwachte goud. Totilas werd hierna direct teruggetrokken uit de sport waarmee de speculaties verder op gang kwamen en het schandaal 'Totilas' geboren was.

Later deze week zullen wij het tweede deel over Totilas plaatsen.

Moderatoropmerking:
Er staat hier een moderatoropmerking, lees deze eerst goed door voordat je reageert.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Totilas, waar is de popster op vier benen? Deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:36

Want er heeft nog niet genoeg over de Totilas soap op Bokt gestaan..? :+

[o]

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:37

Smee__ schreef:
Want er heeft nog niet genoeg over de Totilas soap op Bokt gestaan..? :+


Ik dacht het jij zegt het :+

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Kabayo

Berichten: 13900
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Totilas, waar is de popster op vier benen? Deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:38

Ergeren jullie je er aan dan?
Ik vind het altijd wel leuk om te lezen :)

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:40

als je t mij vraagt, staat ie gewoon bij Linsenhoff en rijdt zij er thuis gewoon op.

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Totilas, waar is de popster op vier benen? Deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:43

Wel als er niks nieuws te lezen is, op een pagina 'voorpagina nieuws' :')

[o]

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Totilas, waar is de popster op vier benen? Deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:45

En hoppaaa: de marketingmachine draait weer en er dienen weer een pak rietjes verkocht te worden...

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:48

Ik ben wel benieuwd hoe het nu met dit icoon vergaat.

hopelijk loopt hij lekker op de wei.

Mijn bonte trots Ufurio
Mijn kleine liefde Chris
Kleine stippel vriend Bobbie
Mooie prinses Tova

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Totilas, waar is de popster op vier benen? Deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:57

Had misschien wel beter getimed kunnen worden. Nu zijn er op 1 dag twee berichten aan Totilas gewijd (als je de voorpagina bekijkt). A bit much?

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:00

Laat ze toch eens met rust.. genoeg ellende gehad inmiddels.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:16

Krijgt bokt een percentage van het dekgeld of zo?

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:18

Liezel1 schreef:
als je t mij vraagt, staat ie gewoon bij Linsenhoff en rijdt zij er thuis gewoon op.
Aan het vorige artikel te zien staat hij nu bij Paul?


Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Totilas, waar is de popster op vier benen? Deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:31

Hee als jullie het niet willen lezen, klik je toch gewoon weg? :?

Ik vond het een leuk artikel!

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 13:01

Fout in het artikel, Jan en Anna visser bestaan niet. Jan en Anna schuil zijn de fokkers en niet de verkopers. De verkopers van Totilas naar duitsland zijn Kees en Tosca Visser.

Kerstmuts

Zinzi_jewel

Berichten: 8783
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Totilas, waar is de popster op vier benen? Deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 13:06

En die mensen hadden alle recht om te verkopen
Beetje jammer dat wel
Had NL eens een magisch duo en wordt t uiteen gehaald
Maar dat is geweest .
Denk dat totilas soap overigens blijft draaien tot hij echt niet meer kan lopen of dood is ...

En dat Edward totilas misschien even gereden heeft om de magie te testen .
Wat geeft het .
Misschien mag totilas nog een keer schijnen met zijn ruiter .
En mag hij dan dienen voor de dekdienst
Kan me voorstellen dat PS wat terug wil zien van zijn investering .

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Totilas, waar is de popster op vier benen? Deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 13:12

Is dit verhaal niet al genoeg uitgekauwd?

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Anoniem

Re: Totilas, waar is de popster op vier benen? Deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 13:14

Hebben we bokt bopcorn binnekort?

Anoniem

Re: Totilas, waar is de popster op vier benen? Deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 13:16

Wie is Totilas?

RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Totilas, waar is de popster op vier benen? Deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 13:22

Het is wat sensatiebelust gebracht, maar ik ben wel benieuwd wat zo'n paard nu doet/mag doen, nu die met pensioen is. Zou ik ook wel van andere toppers willen weten overigens :D

"Een draver, is gaver" :D

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 13:23

Bizzybijtje schreef:
Wie is Totilas?


_O-

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

rien10
Berichten: 14633
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Totilas, waar is de popster op vier benen? Deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 14:00

En wie the f** is Paul Shoetermoelen?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Totilas, waar is de popster op vier benen? Deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 14:18

Ik word dik van al die popcorn vandaag.

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 14:29

Kabayo schreef:
Ergeren jullie je er aan dan?
Ik vind het altijd wel leuk om te lezen :)

Mee eens! :)


Thomas

Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-05-08

Re: Totilas, waar is de popster op vier benen? Deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 14:37

Dit weet toch iedereen.... al. Laatst stond ie opeens bij Schockemohle en reed Gal erop, was gelijk zo als vroeger. Nada... onzin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 14:39

Thomas schreef:
Dit weet toch iedereen.... al. Laatst stond ie opeens bij Schockemohle en reed Gal erop, was gelijk zo als vroeger. Nada... onzin.


Dat dus :')
Maar is wel direct aanleiding om er weer sappig over te vertellen. En zo houdt men de legende overeind.

Totilas, de hengst waar veel over gepraat wordt, maar men nooit meer iets van ziet. Ook van de mooie romantische verhalen dus niet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bonnielau, Brittneyx, Eelmo, Facebook, Karintich, lianne125, Melzazu, Poety, SjakieXX, Urona447, Yontheke en 78 bezoekers