[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:40

Rachel_x schreef:
Yvank_ schreef:
Dat klopt :) je kan ze dan enkel aan de achterkant vastmaken.

Oké! Dankje. Heeft iemand ervaring of de deken dan toch, ondanks dat hij alleen achter vast ligt, goed blijft zitten? Een haakje vastmaken aan de deken kan ik ook vast doen denk ik? Scheelt me een nieuwe deken kopen. Of schuift die combinatie binnen de kortste keren er onder uit?


Blijft prima op zn plek liggen met enkel achter vast :j

[o]


Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:41

Rachel_x schreef:
Yvank_ schreef:
Dat klopt :) je kan ze dan enkel aan de achterkant vastmaken.

Oké! Dankje. Heeft iemand ervaring of de deken dan toch, ondanks dat hij alleen achter vast ligt, goed blijft zitten? Een haakje vastmaken aan de deken kan ik ook vast doen denk ik? Scheelt me een nieuwe deken kopen. Of schuift die combinatie binnen de kortste keren er onder uit?

Nee hoor, dat gaat prima. Ik gebruik een Horsewareliner onder een Rhino wug (en onder een andere deken zonder oogjes) en dat schuift niet. Wel de liner aan de achterkant vastmaken, anders schuift het wel.

Wijslander hij is inderdaad nog helemaal droog, wat goed! Heb je voor Spuni de zelfde?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:49

Dank jullie! Ga ik dat proberen :)

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:51

Koper Spuni heb ik vandaag deze deken opgelegd om de maat te checken, maar hij krijgt toch eentje kleiner.

xLiez

Berichten: 1887
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:17

Thanks allemaal! Ik ga me even verdiepen in de dekens en een geschikte uitzoeken!

MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:14

Is er iemand die de Rambo dry rug hebt? Hoe do jullie die schoon? Die van mij zit er zagzel in en ik krijg het gewoon niet uit.

Blog over Mr.Grumpy(mijn paard), reviews, collecties, gewoon alles over paarden. http://www.thatgrumpyhorse.com

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:21

MVasbo schreef:
Is er iemand die de Rambo dry rug hebt? Hoe do jullie die schoon? Die van mij zit er zagzel in en ik krijg het gewoon niet uit.

Haha ik voel je.... ben tot nu toe al 1,5 uur bezig geweest met 1 kant en de hals. Moet de binnenkant en andere kant nog doen.

T is niet te doen. Stofzuiger en strak strekken werkt nog iets of met zo'n rubber borstel van de action. Wat het beste werkt is met de hand. Maar verwacht niet dat je binnen 2 uur klaar bent...

[o]

MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:30

PanamaD schreef:
MVasbo schreef:
Is er iemand die de Rambo dry rug hebt? Hoe do jullie die schoon? Die van mij zit er zagzel in en ik krijg het gewoon niet uit.

Haha ik voel je.... ben tot nu toe al 1,5 uur bezig geweest met 1 kant en de hals. Moet de binnenkant en andere kant nog doen.

T is niet te doen. Stofzuiger en strak strekken werkt nog iets of met zo'n rubber borstel van de action. Wat het beste werkt is met de hand. Maar verwacht niet dat je binnen 2 uur klaar bent...


Gosh, niet te doen gewoon. Denk je als je hem naar een dekenwasser brengt dat die em wel schoon krigt?

Blog over Mr.Grumpy(mijn paard), reviews, collecties, gewoon alles over paarden. http://www.thatgrumpyhorse.com

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:43

Werkt zo'n plakroller niet?

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:49

Het geplak van die roller is niet sterk genoeg. Het zit erin en met je nagel krijg je sommige et niey eens uit

[o]

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:50


Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:54

Ducktape en dan elke keer een stukje opschuiven?

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 10:05

Mijn haflinger heeft mijn regendek van vorig jaar gesloopt dus ik zal langzaamaan een nieuwe moeten kopen. In 1 winterdeken het ook voor elkaar gekregen om winkelhaken te krijgen, dus zal ik ook een nieuw winterdek moeten kopen.
Nu ben ik aan het kijken naar de bucas power turnout, hoor er erg verschillende meningen over. De belangrijkste vraag van mij is: werkt die temperatuur regeling ook echt? Ik ben namelijk niet in staat om meerdere keren per dag naar stal te gaan en dekens te wisselen, dus dit zou voor mij wel echt de uitkomst zijn maar ik zet er mijn vraagtekens bij....

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 10:38

Het hangt vooral af van je paard. Zit ie al prima in de vacht en mag ie wat kweken zonder extreem teddy te worden dan redt je het wel met die deken. Moet ie echt heel strak in zn vel blijven dan moet je wel gaan ophogen, evt in het bucas segment.

"Een draver, is gaver" :D

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 10:45

De light of de extra? Ik heb er vorig jaar een ongeschoren onder de light met 150 grams onderdeken (multi stable) gehad en echt nauwelijks hoeven wisselen.

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:01

Ik heb nog een hele 400 grams deken dus mocht het echt koud zijn kan ik dit wel overbruggen.
Ongeschoren redt je het denk ik wel met de power turnout maar als je gaat scheren haal je de -10 niet en moet je eerder wisselen of zeg ik nou iets wat niet klopt?

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:04

Wat hebben de meesten hier nu voor deken opliggen? Ik heb 0 grams opliggen en m'n paard zit dun in z'n vacht. Hij verhaard echter wel en ik wil absoluut niet hebben dat hij in z'n haren schiet. Scheren is geen optie!


Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:05

Ligt ook wel aan het paard natuurlijk! Ik heb mijn fjord eens een hele winter onder de smartex rain gehad, die was in oktober nog geschoren, maar wel weer een dikke vacht. Mijn andere paard heeft aan alleen de Power light dus wel te weinig.



Ik heb fjord nu onder sunshower, andere onder power light. Maar haal ze er zo wel even af denk ik.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:07

Die van mij staat nu onder de bucas smartex rain.

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:17

Overdag zonder en 's nachts onder de Dominick (met dunne voering) of de 50gr Bucas Irish.

"Een draver, is gaver" :D

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:06

Nies_ schreef:

Die deken is echt een sleche uitvinding haha

Paard mag er niet mee rollen of op de trailer mee staan. Wat heb je eraan :')

[o]

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:08

Hahaha ja he. Ze waren even vergeten dat paarden levende wezens zijn bij het uitvinden van die deken.

xLiez

Berichten: 1887
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:21

Heeft iemand wel eens een deken van Kramer gehad? Hoe vallen die? Zag een thermo master deken maar ben bang dat ze klein uitvallen.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:31

Niet mee op trailer is dikke onzin... daar gebruik ik hem al paar jaar voor. Vies wordt die niet echt. Ik laat hem er inderdaad niet mee rollen. Met geen enkele zweetdeken..

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 13:01

Staat in de omschrijving maar gelukkig kan het dus wel!

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 10 bezoekers